ساعدنیوز
ساعدنیوز

اولین مصاحبه رسمی فرمانده یگان ویژه زنان

  یکشنبه، 25 دی 1401 ID  کد خبر 238295
اولین مصاحبه رسمی فرمانده یگان ویژه زنان
ساعد نیوز: در ناآرامی‌های اخیر حضور ماموران زن یگان ویژه صرفاً پیش‌دستانه و برای پیشگیری بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس زن هستند؛ کارشان حضور در اجتماعات و تامین نظم و امنیت زنان است؛ نمی گذارند که در آشوب و اغتشاش دست تعرضی به دامان عفیف و پاکدامن زنان و دختران دراز شود؛ درجا دست درازی را کوتاه می کنند؛ اینها زنان پلنگی پوش یگان ویژه انتظامی کشور هستند.

حضور در طرح های مردم یاری از جمله واکسیناسیون کرونا، تهیه بسته های ارزاق برای خانواده های محروم، شرکت در جمع زوار اربعین حسینی (ع) و خدمت رسانی به آنها و این اواخر نیز حضور در اغتشاشات و ناآرامی های اخیر از جمله چند مورد از فعالیت این زنان حرفه ای، هوشمند و رزمی کار است.

به مناسبت زادروز تولد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن با « سرهنگ حیدری» فرمانده زنان یگان ویژه انتظامی کشور به گفت وگو نشستیم تا برایمان از ماموریت زنان یگان ویژه و توانمندی و مهارت های پلیس زن بگوید.

فرماندهی که سابقه ۱۸ سال خدمت در انتظامی کشور را از سیستان و بلوچستان گرفته تا مجتمع آموزشی زنان پلیس دانشگاه علوم انتظامی و در نهایت فرماندهی زنان یگان ویژه انتظامی کشور در کارنامه خود دارد.

رئیس و فرماندهی که در خانه حکم «مادر» را داشته و نگهداری از سه فرزند را بر عهده دارد.

* کنترل اغتشاشات و ناآرامی های اجتماعی مهمترین وظیفه زنان یگان ویژه

** جناب سرهنگ؛ بفرمایید که زنان یگان ویژه انتظامی کشور در چه حوزه هایی مشغول به فعالیت هستند؟

ما در سه حوزه اصلی به انجام ماموریت مشغول هستیم؛ ماموریت اصلی ما حضور در ماموریت های مرتبط با کنترل اغتشاشات و نا آرامی های اجتماعی است که در آنها بحث دستگیری، شناسایی لیدرها، بدرقه متهمین به عنوان نیروهای پشتیبانی رزم در کنار همکاران آقا را به عهده داریم.

تصویر

البته باید گفت که مهمترین ماموریت زنان یگان ویژه انتظامی کشور در زمان اغتشاشات دستگیری محرکین، لیدرها و متهمین زن بوده که محدودیت شرعی برای دستگیری آنها توسط همکاران آقا وجود دارد.

در وهله دوم حضور در اجتماعات قانونی و تامین نظم و امنیت اجتماعات مثل استادیوم ها و مسابقات فوتبال و در مرحله سوم و در فرصتهای فراغت و مواقع لزوم شرکت در طرح های مردم یاری و خدمت رسانی به مردم است مانند ایام اربعین حسینی.

* تکنیک برخورد با اغتشاشگران و کنترل تجمعات، آموزش مهارتی و تخصصی زنان یگان ویژه

** از آموزش های خاص زنان یگان ویژه بگویید؟

ماموران زن یگان ویژه، آموزش های عمومی پلیس را مانند سایر ماموران فرا می گیرند مثل نحوه دستگیری متهمین و بدرقه آنها؛ ولی به صورت تخصصی تر در داخل یگان ویژه، آموزش های مهارتی و تخصصی این رسته از جمله تکنیک های برخورد با اغتشاشگران ،کنترل تجمعات و ناآرامی ها را آموزش دیده و حتی بعد از انجام هر ماموریت به تجزیه و تحلیل آن ماموریت پرداخته و ضمن داشتن آموزشی پویا نحوه انجام ماموریت خود را بررسی می نماید.

* زنان یگان ویژه خشن نیستند؛ مقتدر و جدی هستند

** جناب سرهنگ می گویند برخی ها می گویند زنان یگان ویژه خشن هستند؛ این تعبیر درست است؟

بحث خشن بودن مطرح نیست؛ بحث اقتدار و جدی بودن در زمان کار است؛ وجهه یک خانم در محیط کار باید نسبت به محیط خانه متفاوت باشد.

این زنان در محیط کار به عنوان نیروی کادر افسر یا درجه دار حضور داشته و باید با جدیت و قاطعیت در عین رعایت حقوق شهروندی به وظایف محوله عمل کنند.

اما در محیط خانواده یا دوستانه درست شبیه سایر بانوان هستند با تمام ظرافت ها، ترحم ها و مهربانی و علاقه و محبت های خانم ها.

*حضور پلیس زن در اغتشاشات اخیر پیش دستانه بود/ ما تنشی با مردم عادی نداریم

** در مأموریت اخیر زنان یگان ویژه در ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر چه موضوعی فکر شما را بیش از پیش درگیر کرد؛ رفتار مردم با زنان یگان ویژه چگونه بود؟

در ناآرامی های اخیر علی رغم اینکه ماموران زن یگان ویژه هیچ تنشی با مردم عادی نداشته و حضورشان صرفاً پیش دستانه و برای پیشگیری بود اما عده ای بودند که مردم را تحریک کرده و می خواستند جو را به هم بریزند.

این تعداد افراد تحت تاثیر موج سواری رسانه ها و شبکه های معاند فکر می کردند که ما مستقر شدیم تا قلع و قمع و سرکوب کنیم تا جایی که وقتی با برخی از شهروندان صحبت می کردیم تازه می فهمیدند که این نگاه شان برگرفته از جو سازی رسانه های بیگانه است؛ متاسفانه انتشار اخبار و مطالب دروغ در آن مقطع باعث شده بود که فضا ملتهب شده و بر نگرانی شهروندان افزوده شود.

از سوی دیگر با تعداد زیادی از شهروندان مواجه بودیم که با مهربانی و اهدای گل و حتی گفتن یک خدا قوت نزد ما آمده و از حضور همکاران ما تشکر کرده و می گفتند که حضور شما در ناآرامی ها باعث قوت قلب ما زنان است.

تصویر

* لباس مشکی زنان یگان ویژه، ضد ضربه و مخصوص رزم است/ درگیر حواشی نمی شویم!

**اولین حضور زنان یگان ویژه در ناآرامی های اخیر آن هم با لباس سراسر مشکی حرف و حدیث هایی به وجود آورد مبنی بر اینکه لباس های آنها تنگ است، مانتوهایشان کوتاه است و... البته سردار کرمی فرمانده یگان های ویژه انتظامی کشور پیش تر در گفت وگو با فارس به همه این شائبه ها پایان داد؛ اما می خواستم نظر شما را به عنوان فرمانده زنان یگان ویژه در مورد لباس رزم سیاه رنگی که در اغتشاشات اخیر به تن داشتید جویا شویم؟

هرکس به واسطه شغل خود ملزومات و تجهیزات مربوط به آن را داراست

ما هم به عنوان زنان یگان ویژه که کارمان برخورد با ناآرامی ها در قالب اعتراضات و تجمعات غیرقانونی است باید لباسمان از طراحی ویژه برخوردار باشد؛ همانطور که به لباس مشاغل دیگر ایراد نمی گیریم و به این نکته توجه داریم که لباس هر شغلی با کارشناسی و تاییدیه های لازم طراحی، دوخت و در نهایت مورد استفاده قرار گرفته است در مورد لباس زنان یگان ویژه نیز این مراحل طی شده است.

در مورد لباس زنان ویژه باید بگوییم که ماموران ما در زمان های معمولی از مانتو و شلوار و مقنعه و چادر که حجاب برتر است استفاده می کنند؛ همان لباس های طرح دیجیتالی؛ اما در مواجهه با عده ای معترض که با گفت وگو و اقناع هم قائل به آرامش نبوده و رفتارهای هنجارشکنانه از خود بروز می دهند باید قاطعانه در صحنه حاضر شد و در صورت لزوم برخورد کرد؛ در آن صورت از لباس های مشکی ضد ضربه مخصوص رزم استفاده می کنیم؛ پوششی که تاییدیه کارشناس های مختلف مرتبط با آن را کسب نموده است.

ذکر این نکته مهم است که مهمترین وظیفه ما آرامش و برقراری نظم و امنیت است و باید سعی کنیم که حتماً این مهم حکمفرما شود؛ بنابراین نسبت به حواشی مختلف بی تفاوت بوده و تحت تاثیر قرار نگرفته و اعتقاد داریم که در وهله اول باید امنیت جامعه را برقرار کنیم؛ ابتدا با بهره گیری از توانمندی خودمان و در صورت لزوم با استفاده از تجهیزات، البسه و لوازم جانبی که برای انجام مأموریت خاص ما طراحی و کارشناسی شده است.

تصویر

* ماموریت زنان یگان ویژه، دستگیری هدفمند است نه احساسی و ناگهانی!

** در زمان اغتشاشات زنان یگان ویژه زنان نسبت به دستگیری چه افرادی اقدام می کردند؟

باید بگویم دستگیری متهمین زن توسط زنان یگان ویژه به صورت هدفمند است و اینگونه نیست که از روی احساسات و یا تحت تاثیر شرایط و به صورت ناگهانی برای دستگیری افراد اقدام شود.

دستگیری های انجام شده توسط زنان یگان ویژه فقط شامل افراد مخرب و ضد اجتماعی و لیدرها می باشد.

و حرف آخر:

تولد حضرت فاطمه زهرا (س) را به همه مردم عزیز کشورم بالاخص دختران و بانوان فهیم و فرهیخته تبریک عرض می کنم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (679 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (201 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (72 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (58 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (43 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (43 نظر) نگاهی به خانه پدری بدون تجملات محمود احمدی نژاد+ویدیو/ منزلی با چیدمانی قدیمی و حیاطی دلنشین و نوستالژیک (34 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (30 نظر) روایتی جالب از روز دقیق تولد رهبر معظم انقلاب از زبان خودشان در سالگرد 85 سالگی ایشان+عکس شناسنامه (23 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (19 نظر) مراسم عقد شیک و منحصربفرد برادرزاده سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان/ ایشالا عروسی خودت+عکس (14 نظر) نگاهی به خونه زندگی لوکس و پُر از عتیقه جات فائزه هاشمی رفسنجانی، دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی+ویدیو/ خونه نه، انگار آنتیک فروشیه (13 نظر) خلاقیت خنده دار شهرداری در نصب بنر برای تبریک تولد یک آقا به خانومش+عکس/ماشالله استعداد🤣 (13 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار در استفاده از ابزاری برای گچ کاری سقف/ مغزشو باید طلا گرفت +فیلم (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت 52 سالگی هدیه تهرانی در کافه شیک و زیبای تهران/ ماشالا همیشه عین دختر 20 ساله ها جوونه😍+عکس (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است حضور غیرمنتظره سید حسن نصرالله در منزل ساده محمود احمدی نژاد در تهران+عکس/ غنیمت شمردن پسران رئیس جمهور سابق در ثبت عکس یادگاری نحوه ثبت شرکت و اخذ رتبه شرکت با آواحساب (عکس) عجیب ترین عکسی که می توان از پارسا پیروزفر دید / تو این حالت هم باز خوشگله، مگه میشه؟! جشن تولد ساده و بی ریای بازیگر قدیمی و پیشکسوت سریال آرایشگاه زیبا/ ایشون بخاطر شباهتش به احمدی نژاد مشهوره+ویدیو یادی کنیم از مصاحبه تاریخی و خنده دارِ کودکی که در انتخاب شغل آینده‌ش دو دل بود+ویدیو/ اینجاست که میگن جوری زندگی کن که کسی نتونه حرکت بعدیت رو حدس بزنه😂 سورپرایز ویژه شاهرخ استخری برای هوادارنش از بلژیک: ببینید براتون چی پیدا کردم ... / ماشین‌بازها ببینند نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران مجید واشقانی بازیگر سریال هفت سر اژدها/ این ماشین نیست هواپیماست + عکس دانلود آهنگ جدید و عاشقانه «ماه من» بابک جهانبخش+فیلم/ ماه من مثل چشات شب من روشنه ایده بامزه یک خانواده در تهیه کردن کیک تولد متفاوت و خلاقانه برای گربه خانگیشان+ویدیو/ فقط قیافه گربه که منتظره یه لقمه چپش کنه (عکس) گرفتن سوتی سریال پایتخت توسط المیرا شریفی / دست هما سعادت رو شد! نگاهی به میز صبحانه رژیمی و مفید فلور نظری، نسرین سریال خانه به دوش در آلمان/ خوشمزه و مقوی+عکس تمرینات سخت ورزشی محمدحسین میثاقی لب ساحل در حضور پسرش/ماشالله آمادگی بدنی+ فیلم تغییر چهره باورنکردنی کامران نجف زاده از آمریکا تا ایران+عکس/ مو چقد میتونه تویِ قیافه تاثیر داشته باشه!؟ فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای ضد سرقت کردن مایع دستشویی یک توالت عمومی حماسه آفرید/ دیگه مگه کسی جرئت میکنه بدزدتش؟😂 (عکس) آوا دختر حسن جوهرچی، بازیگر نقش فرهاد در سریال فاصله ها چه خانومی شده / کاش بابای مهربونت بود و این روزاتو می‌دید دکوراسیون شیک و باکلاس خانه مهدی طارمی با لوستر و مبل آنچنانی/ همیشه به شادی و خوشی+ عکس سلفی جالب و زیبای صهبا شرافتی، روناک سریال نون خ مقابل آینه اتاق گریم+عکس میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن رونمایی از همسر و فرزند زیبای ابراهیم چلیککول، بازیگر کاریزماتیک فیلم مست عشق/ ترکیه ای ها واسش دست و پا میشکونن+عکس تغییر چهره هوتن شکیبا، حبیب سریال لیسانسه‌ها بعد از 8 سال / تو یکی دیگه پیر نشو لعنتی ... نگاهی به خانه لوکس و زیبای مادر بهاره رهنما، بازیگر سریال ساختمان پزشکان/ عجب چیدمان شیک و خاصی داره+عکس (عکس) رونمایی از برادر دوقلوی بنسو سورال بازیگر ترکیه ای نقش مریم در فیلم مست عشق / اگه دوقلو هستن پس چرا انقدر فرق دارن؟! خلاقیت هوشمندانه قصاب اهوازی برای جذب مشتری مرزهای خلاقیت را جابه جا کرد/ مغزشو باید طلا گرفت +عکس ماجرای جالب اولین دیدار عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی/ بیا عروس ما شو+عکس حرکت عجیب منار جنبون نعیمه نظام دوست در برنامه اسکار که سانسور شد+فیلم سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... غافلگیری معلم توسط دانش آموز خوش ذوق برای هدیه روز معلم / واقعا هدیه زیبایی ست +فیلم علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم مراسم افتتاحیه استخر روباز زنانه با حضور آقایان مسئول در تهران+تصاویر کشف شگفت انگیز عجیب ترین چشم جهان در شهر سوخته، بنایی 5000 ساله با خاک اسرار آمیز+عکس عکس کمتر دیده شده از وضعیت امروزی دختر بنی صدر، اولین رئیس جمهور فراری ایران و همسر مطلقه مسعود رجوی (فیلم) وقتی بهمن هاشمی ماشین یخچالدار حمل مرغ رو میاره تو خونشون!!! / فقط خانمش که از خنده غش کرد پای دعواهای زن و شوهری رضا گلزار و آیسان خانوم سر مسائل خاله زنکی به تلویزیون کشیده شد! +ویدئو خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ من عاشق پستونک اون وسطی شدم😂 خلاقیت هوشمندانه مادر ایرانی برای تشویق کودکش به خوردن غذا/ مامان نیست که یه پا سیاستمداره! +عکس گفت‌و‌گوی خنده دار حامد آهنگی و یوسف صیادی در نقش گربه های ملوس/ هزار بارم ببینی بازم غش میکنی از خنده😂+ویدیو نگاهی به مراسم تولد دختر حسین حسینی فوتبالیست پر حاشیه/ چه چیدمان باکلاسی داره مراسم +عکس عکسی که مجری معروف با لنگ حمام از خودش منتشر کرد! / مسعود روشن پژوه، عمو پورنگ بچه‌های دهه شصت ...
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید و عاشقانه «ماه من» بابک جهانبخش+فیلم/ ماه من مثل چشات شب من روشنه فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! ماجرای جالب اولین دیدار عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی/ بیا عروس ما شو+عکس مراسم افتتاحیه استخر روباز زنانه با حضور آقایان مسئول در تهران+تصاویر زخم کهنه زهره فکور صبور، ستایش سریال دلنوازان سر باز کرد! تبرئه مرد جوان در ارتباط با خودکشی زهره فکور‌صبور شرط جالب رهبر معظم انقلاب برای خواندن خطبه عقد عروس و داماد ایرانی/ ماجرای بخشیدن 86 سکه به آقای داماد چه بود؟ تمرین مختلط زنان بی‌حجاب و آقایان زیر نظر یک مربی مرد در تهران+فیلم/ تصاویر منتشر شده از اولین باشگاه مختلط کیک بوکسینگ لواسان (فیلم) اگر این عکس های جذاب و دیدنی یادتون هست دیگه دارین پیر میشین /نوستالژی دهه 60 (عکس)رونمایی محمدرضا گلزار از ماشین مسابقه ای میلیاردی خودش!!/آقای بازیگر همه چیزو فوق لاکچری میخره ... (فیلم) خلاقیت خنده دار یک پدر ایرانی برای آروم کردن صدای گریه بچه اش / وقتی بچه رو دست باباش میسپاری! ماجرای مرموز عقرب ها/ کودک دهدشتی که بدنش عقرب تولید می کند + عکس (عکس) ست فنجون و قوری عتیقه، زیبا و گران قیمت ستاره سادات قطبی (فیلم) خواستگاری غیر منتظره مرجانه گلچین از مهران رجبی برای حرص دادن حمید لولایی / همین یه قلم رو کم داشتیم! کارگردان ایرانی متهم به تجاوز دوباره محاکمه می‌شود/ او دختران نوجوان را به بهانه بازیگر شدن به خلوت خود می‌کشاند و... (فیلم) اجرای پسر جوان با آهنگ تو محشری در صداتو ترکاند!/از خواننده اصلیش بهتر خوند!
منتخب روز   
فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس