عروس خانم ها چه جور کفشی باید انتخاب کنند؟

  پنجشنبه، 17 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
عروس خانم ها چه جور کفشی باید انتخاب کنند؟
خیلی از خانم ها برای انتخاب کفش عروس ممکن است دچار سردر گمی باشند، البته حق دارند چون خیلی ساده هم نیست. انتخاب یک جفت کفش از بین طیف گسترده رنگ، مدل و سبک انتخاب دشواری است. به همین خاطر در اینجا لیستی از نکات مهم برای خرید کفش عروس در اختیارتان قرار می دهیم.

توجه کنید که شما این کفش را از اوایل روز تا آخر شب به پا دارید، کفش عروس مناسب به همین دلیل دارای یک لایه اضافی مثل بالشتک است که پوشیدن آن را برای طولانی مدت قابل تحمل می کند. اشتباه نکنید و کفش ارزان تری که فاقد این لایه است را انتخاب نکنید.درک می کنیم که هر کسی یک بودجه ای را می تواند به لباس های عروسی اختصاص دهد اما پیشنهاد میکنیم 10-15 درصد از هزینه لباس عروسی خود را به کفش عروس اختصاص دهید.کفش عروس با وجود همانگی با لباس عروس بنا به موقعیت، سلیقه،محل و سبک عروسی تغییر می کند. مثلا عروس به روز سعی می کند کفش خود را روشن، مطابق با لباس ساقدوش هایش انتخاب کند و بنا به سلیقه و استعداد و ذوق، کفش تزیین شده با نگین انتخاب می کند. عروس های کمی سنتی تر می خواهند رنگ کفش شان دقیقا رنگ لباس شان باشد. پس باید گفت از رنگ کفش شما در عروسی به شخصیتتان می توان پی برد.
معمولا کفش هایی با پاشنه های خیلی بلند یا خیلی ظریف برای عروس خانم ها مناسب نیستند. و معمولا راه رفتن او را غیر عادی جلوه می دهند و تعادل او را نیز بر هم می زنند و احتمال زمین خوردن او را زیاد می کنند. گاهی عروس خانم به علت اختلاف قدی که با شوهرش دارد مرتکب چنین اشتباهی می شود ولی دقت کنید که زمین خوردن عروس خیلی بدتر از اختلاف قد است. بهترین کار این است که کفش پاشنه بلندتان را فقط برای عکاسی استفاده کنید و یک کفش با پاشنه ی مناسب برای مراسم عروسی در نظر بگیرید.

عروس خانم ها به دلیل استرس و فشار روحی که گاهی قبل از تشریفات عروسی به سراغ آنها می آید، ممکن است نتوانند به خوبی لباس یا کفش خود را انتخاب کنند. کفش بر نحوه راه رفتن عروس در سالن تاثیر زیادی دارد. برای انتخاب بهتر کفش عروسی می توان به نکات زیر توجه کرد:

1- کیفیت کفش:

کفش

شاید تصور کنید کفش عروسی تنها برای یک شب است پس کیفیت و دوام آن اهمیتی ندارد. در حالی که کفش عروسی باید مقاوم و با دوام باشد. در عین حال داخل کفش نرم و سبک باشد تا راه رفتن به راحتی انجام شود.

2- پاشنه مناسب:

کفش عروسی باید مجلسی و شیک باشد. اما مجلسی بودن به معنای داشتن پاشنه بیش از حد نیست. بلکه پاشنه کفش باید مناسب باشد تا هیچ آسیبی به پا نرسد. هر چه باشد قرار است کفش برای یک روز هم که شده پوشیده شود. آنهم در مجلسی که تمام مهمانان چشم به عروس دوخته اند. بنابراین باید پاشنه آن به گونه ای باشد که اختلالی در راه رفتن ایجاد نکند.

3- امتحان کردن کفش قبل از عروسی:

برای اطمینان از اینکه کفش راحت است و بدون هیچ مشکلی می توان با آن راه رفت، باید آن را امتحان کرد. راه رفتن با کفش بر روی فرش و کفپوش های نرم می تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند. در عین حال پس از خرید کفش هم بهتر است با آن چند ساعت راه بروید تا پا به کفش ها عادت کند. توصیه می شود کفش عروسی چند ماه قبل از برگزاری تشریفات عروسی خریداری شود.

4- انتخاب کفش متناسب برای پس از عروسی

کفش های عروسی معمولا گران قیمت هستند. بنابراین خرید یک جفت کفش با هزینه بالا تنها برای یک شب مقرون به صرفه نیست. بهتر است کفشی را انتخاب کنید که بتوان پس از عروسی هم از آن استفاده کرد. کفش هایی که راحت باشند و راه رفتن با آنها مشکل ساز نباشد.

5- خرید کفش در زمان غروب

بهتر است کفش خود را در غروب خریداری کنید. زیرا در این ساعت از روز پاها متورم و بزرگ می شود و در نتیجه می توان خرید بهتری را انجام داد. در هنگام صبح پاها کوچکتر است و کفشی که خریداری می شود، تنگ و کوچک می شود که بعدها برای راه رفتن مشکل ایجاد می کند.

نکات مهم

۱- ابتدا لباس عروسی خود را بخرید

  • کفش عروسی شما باید قبل از هر چیز سبک طراحی لباس و رسمی بودن آن را تکمیل کند.
  • شما نمی توانید تضمین کنید که اگر قبل از پیدا کردن لباس عروسی خود کفش خریداری کنید ، این اتفاق خواهد افتاد.
  • طول و برش لباس شما مشخص خواهد کرد که چه میزان از کفش شما قابل رویت خواهد بود و چه نوع کفشی از لحاظ میزان پاشنه را باید بپوشید.

۲- اولویت های خود را برای کفش عروسی را مقرر کنید

  • داشتن بودجه مشخص به هدفمند شدن خرید شما کمک می کند.
  • آیا می خواهید کفش های شما جلب توجه کنند؟
  • آیا می خواهید کفش را با داماد ست می کنید؟
  • ظاهر یا راحتی کدامیک برای شما بیشتر مهم است؟
  • آیا می خواهید تمام روز یک جفت کفش بپوشید؟
  • خود را بشناسید و بر اساس راحتی خود انتخاب کنید !

۳- مکان و شرایط برگزاری مراسم خود را در نظر بگیرید

  • هنگام انتخاب کفش عروسی ، مکان عروسی خود را در نظر بگیرید. کفش پاشنه بلند نوک تیز بهترین انتخاب برای عروسی در کنار دریا نخواهد بود!
  • به محل برگزاری مراسم خود توجه داشته باشید: مجموعه های زیادی از پله ها ، مسیرهای لغزنده، استیج رقص لغزنده، همه ی اینها را بررسی کنید.

۴- به اخبار هوا شناسی (بارش برف و باران) توجه کنید

  • در صورت عدم وجود هوای مناسب ، یک کفش عروسی جایگزین را در نظر داشته باشید .ممکن است ،گِل و آب باران در باغ و آتلیه عکاسی با شما خوش برخوردی نکنند.
  • در مورد شرایط آب و هوایی غمناک (بارش برف و باران) اگر از لباس کوتاه استفاده می کنید میتوانید هنگام گرفتن عکس از چکمه های زمستانی خزدار سفید با لباس عروسی استفاده کنید تا حدی می تواند به بهبود شرایط کمک کند!

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (472 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان