ارایشگاه ها چگونه مو دکلره می کنند؟

  پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ارایشگاه ها چگونه مو دکلره می کنند؟
اغلب خانم‌ها معمولا در دوره‌ای از زندگی خود علاقه به تغییر رنگ مو‌های خود به رنگ‌های روشن پیدا می‌کنند. اما اگر بخواهند تمام پیگمنت‌های سیاه را از موهایشان حذف کنند روندی طولانی و آسیب رسان خواهند داشت.

قبل از دکلوراسیون برای جلوگیری از آسیب به پوست ؛پوست اطراف صورت را چرب می کنیم.پودرهای دکلره بسیار متنوع است و مارکهای مختلفی در بازار موجود است؛که به طور کلی پودر های دکلره ار هر مارک به دو نوع تقسیم می شود :
۱- پودر دکلره ی سفید که ضعیف تر عمل کرده و معمولا برای موهای حساس و نازک و رنگ شده استفاده می شود.
۲- پودر دکلره ی آبی که قوی تر از پودر دکلره ی سفید بوده و برای موهای طبیعی و سالم کاربرد دارد.

معمولا اگر مو مشکی طبیعی ( در کل رنگ تیره ) بود از پودر آبی و اگر رنگ طبیعی مو روشن بود از دکلره ی ضعیف استفاده می کنیم.

آموزش دکلره کردن مو

ابتدا پودر دکلره را در یک ظرف غیر فلزی ریخته و اکسیدان 12% یا 9% را با توجه به جنس موهایتان به اندازه ای به پودر اضافه کنید که مواد به حالت ماست در بیاید. سپس موها را تقسیم کنید و با استفاده از فرچه مخصوص رنگ، مواد دکلره را روی دسته های باریکی از مو بمالید تا تمام نواحی به خوبی پوشانده شوند.
توجه داشته باشید که ابتدا رنگ را از قسمت پایینی ساقه مو شروع کرده و به سمت ریشه بیایید. همچنین بهتر است دکلره کردن مو را از قسمت پشت سر شروع کرده و به سمت جلوی مو بیایید؛ زیرا این قسمت ها دیرتر رنگ را به خود می گیرند. در صورتی که قصد دارید کل موها را رنگ کنید، کافیست مواد دکلره را به مدت 20 دقیقه روی نوک موها زده و سپس ریشه موها را نیز رنگ کنید. در صورت عدم استفاده از این روش، در پایان کار با موهای دو رنگ مواجه خواهید شد. در صورتی که موها را قبلا دکلره کرده اید، از قرار دادن بیش از حد مواد روی قسمت های رنگ شده خودداری کنید تا موها دچار آسیب نشوند.
پس از آن که مواد رنگ را روی تمام نواحی سر مالیدید، باید مدت زمانی را صبر کنید تا رنگ تیره مو از بین رفته و موها به رنگ روشن در بیایند. برای کسب اطمینان می توانید پس از گذشت 20 دقیقه، هر چند دقیقه یکبار موها را چک کنید. اگر حین انجام دکلره، موها نارنجی شدند اصلا نگران نباشید؛ چاره کار استفاده از تونر است.
اگر رنگ مشکی موها پس از 45 دقیقه برداشته نشدند، بیش از این صبر نکنید و مواد را کاملا بشویید. ماندن دکلره مو بیش از 45 دقیقه می تواند سوختگی موها را به دنبال داشته باشد. در این صورت می توانید چند روز به موها استراحت داده و از انواع نرم کننده استفاده کنید. سپس دوباره پروسه دکلره کردن مو را تکرار کنید.
چنانچه موها در فرآیند دکلره کردن به رنگ نارنجی تبدیل شده بود، به سراغ تونر بروید. توجه داشته باشید که هر نوع تونر برای مصرف خاصی ساخته شده است و هنگام مصرف باید به دستورالعمل های آن دقت کنید تا بدانید چه موقع و چند دقیقه می توانید از آن استفاده نمایید.
پس از این که طبق دستورالعمل های تونر پیش رفتید، بار دیگر موها را شامپو و نرم کننده بزنید. در این مرحله شاهد آن خواهید بود که موهای نارنجی و بد حالت جای خود را به رنگ موی روشن و زیبا داده است.

آشنایی با مواد لازم برای دکلره کردن مو
پودر دکلره

پودر های دکلره بسیار متنوع بوده و مارک های مختلفی در بازار موجود است که البته به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود.

پودر دکلره آبی: قویترین پودر موجود در بازار است؛ که فقط برای دکلره کامل مو استفاده می شود. فقط برای رنگ مو های کاملا مشکی استفاده می شود. از پودر دکلره آبی رنگ برای هایلایت ها استفاده نکنید. اگر داخل فویل استفاده شود سریعا داغ کرده و احتمال آسیب به مو در این شرایط بیشتر و کنترل کار سختتر است.

پودر دکلره سفید: این پودر ملایمتر است و سرعت فرآیند شیمیایی متوسطی دارد؛ و برای استفاده در هایلایت با فویل مناسبترین گزینه است.

پودر دکلره بنفش: روند شیمیایی ضعیف تری دارد، بنابراین بیشتر برای دکلره کردن مو های صورت و بدن استفاده می شود. البته گاهی برای مو های حساس نسبت به دکلره یا هایلایت نیز قابل استفاده است.

اکسیدان

تکمیل کننده رنگ مو و پودر دکلره بوده و یک کاتالیزور بسیار مهم در فرآیند شیمیایی کار ما محسوب می شود. اکسیدان ها به ۳ گروه تقسیم می شوند که هر کدام مصرف خاص خود را دارند.اکسیدان %۶ برای دکلره کردن مو های صورت و بدن، برای رنگ کردن مو ها و گاهی برای هایلایت و دکلره مو های بسیار نازک و آسیب پذیر استفاده می کنیم.اکسیدان %۹ معمولا برای هایلایت ها و دکلره کردن جنس موی معمولی (نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم) استفاده می شود.اکسیدان %۱۲ را برای هایلایت و دکلره مو های خیلی زمخت که به راحتی رنگ باز نمی کنند استفاده می کنیم. منظور مو های به رنگ مشکی شبق و قهوه ای بسیار تیره هستند که نسبت به مواد دکلره واکنش کمی از خود نشان می دهند.

چگونه ریشه موها را دکلره کنیم؟

خانم هایی که قبلا موهایشان را دکلره کرده اند، پس از گذشت مدت زمانی باید ریشه های موی خود را دوباره رنگ کنند تا تضاد به وجود آمده برطرف شود. این کار نیاز به دقت بالایی دارد؛ چون احتمال دارد مواد دکلره بیش از حد روی ساقه مو که قبلا دکلره شده قرار گیرد و بسوزد. برای پیشگیری از بروز این مشکل، پیشنهاد ما در درجه اول به شما این است که نزد آرایشگر ماهر بروید. اما اگر به هر دلیلی قصد دارید خودتان در منزل ریشه موهایتان را دکلره کنید، موارد ذیل را به خوبی رعایت نمایید.
برای ریشه گیری موها اگر کمتر از 7 الی 8 سانت بود، باید مواد را از پشت سر گذاشته و به ریشه هایتان برسید تا یکدست شود. در صورتی که ریشه موهایتان بیش از 7 الی 8 سانت رشد کرده باشد، از آن جایی که یک سانت از ریشه موها زودتر روشن می شوند، بهتر است ابتدا از 2 سانت مانده به ریشه تا جایی که از قبل دکلره داشته را مواد بزنید و پس از این که ناحیه مورد نظر به رنگ زرد روشن رسید، مواد دکلره را روی ریشه موها قرار دهید و صبر کنید تا موها کاملا یکدست شوند. در صورتی که موهایتان تا پایه 6 و 7 روشن بود، دیگر برای روشن کردن نیازی به دکلره نیست و می توانید از دکو کرم استفاده کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (80 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (78 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (36 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه