اسامی 11 بازیگر زنی که در اوج جوانی پرپر شدند + علت و تاریخ فوت از زهره فکور تا پوپک گلدره و ماهچهره خلیلی/روحشان شاد و قرین آرامش🖤

  یکشنبه، 08 مهر 1403
اسامی 11 بازیگر زنی که در اوج جوانی پرپر شدند + علت و تاریخ فوت از زهره فکور تا پوپک گلدره و ماهچهره خلیلی/روحشان شاد و قرین آرامش🖤
ساعدنیوز: اسامی بازیگران زن جوان فوت شده ایرانی را که در اوج جوانی و شهرت فوت شدند را به همراه بیوگرافی مختصری از آن ها، علت فوت و عکس آن ها در این مقاله می بینید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، در سال های اخیر به دفعات شاهد مرگ بازیگران جوان زن سینما و تلویزیون ایرانی بوده ایم. مرگ هر کدام از آن ها که دلایل مختلفی نیز داشت به نوعی بار غمی بر دوش هم میهنان ما گذاشت. به طوری که بسیاری از ما هنوز باور نمی کنیم که آن ها دیگر حضور ندارند. ما در این نوشته نام بازیگران جوان فوت شده زن ایرانی را جمع آوری کرده ایم و به اختصار علت مرگ آن ها را بیان کرده ایم.

عسل بدیعی

عسل بدیعی

عسل بدیعی متولد 19 اردیبهشت 1356 در تهران و یکی از بازیگران جوان و با استعداد سینما و تلویزیون بود که در مدت کوتاه عمر خود در فیلم و سریال‌های مختلفی نقش‌آفرینی کرد. وی با بازی در فیلم بودن یا نبودن که موضوع پیوند قلبی داشت به عنوان ستاره جدید سینما شناخته شد و سرانجامی مانند این فیلم برایش در واقعیت رقم خورد. او در سال 1392 بر اثر ایست قلبی دچار مرگ مغزی شده و اعضای بدنش موجب نجات هفت نفر شد.

ماهچهره خلیلی

ماهچهره خلیلی

ماه‌چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان متولد 25 دی 1355 بود که بازیگری در سینما را با فیلم چشمان سیاه و در تلویزیون با سریال مختارنامه آغاز کرد. این بازیگر محبوب کشورمان در سریال کلاه پهلوی، مرضیه و در چشم باد و نردبام آسمان حضور درخشانی داشت و سا‌ل‌ها به ایفای نقش در این عرصه پرداخت تا متاسفانه در سال 1399 بر اثر سرطان لوزالمعده در لندن در گذشت.

پوپک گلدره

پوپک گلدره

پوپک گلدره بازیگر سینما و تلویزیون متولد 8 مرداد 1350 بود که با بازی در سریال ساعت خوش کار حرفه‌ای خود را آغاز کرد اما مجموعه دنیای شیرین دریا کاری بود که باعث دیده شدن او شد. سریال نرگس دیگر کار مشهور پوپک گلدره بود که متاسفانه با بازی او به پایان نرسید. این بازیگر پس از فیلمبرداری نیمی از سریال نرگس در یک سانحه رانندگی در منطقه سیسنگان به کما رفت و پس از هشت ماه در تاریخ 27 فروردین 1385 درگذشت.

آزاده نامداری

آزاده نامداری

آزاده نامداری مجری و تهیه‌کننده تلویزیون متولد 9 آذر 1363 بود که در سن 19 سالگی فعالیت خود را در شبکه زاگرس کرمانشاه آغاز کرده و سپس به تهران آمد. اجرای برنامه “تازه ها” او را به عنوان چهره جوان و با استعداد اجرا معرفی کرد. آزاده نامداری در فیلم سینمایی مالاریا به ایفای نقش پرداخت. این چهره دوست‌داشتنی در نوروز 1400 در سن 37 سالگی در منزل شخصی خود درگذشت یا به عبارتی خودکشی کرد.

تینا عبدی

تینا عبدی

تینا عبدی بازیگر جوان کشورمان متولد 1375 در تبریز بود. این بازیگر با سریال آنام دیده شد اما برای اولین‌بار در فیلم کاناپه به کارگردانی کیانوش عیاری فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد، فیلمی که تا همین حالا در توقیف مانده است. تینا عبدی در سال 1399 براثر ایست قلبی درگذشت.

ماهگل مهر

ماهگل مهر

ماه‌گل مهر متولد 16 مهر 1357 ، فرزند مهرو نونهالی و خواهر زاده‌ی رویا نونهالی بود که در طول سال‌های فعالیت خود با کارگردان‌های مطرحی مانند بهرام بیضایی، اکبر زنجان پور و قطب الدین صادقی همکاری داشت . آخرین حضور این بازیگر در تئاتر، نمایش ” دایی وانیا ” به کارگردانی اکبر زنجان‌پور بود . ماه‌گل مهر در اردیبهشت 1393، بر اثر سرطان ریه در تهران درگذشت.

دنیا فنی‌زاده

دنیا فنی‌زاده

دنیا فنی‌زاده متولد 20 آذر 1346 و از عروسک‌گردانان مشهور برنامه‌های کودک بود که با برنامه صندوق پست و عروسک‌گردانی کلاه‌قرمزی به شهرت رسید و نزدیک به دو دهه عروسک‌گردان کلاه قرمزی بود. او با وجود پیشنهادات بازیگری حاضر به تغییر هنر مورد علاقه خود نشده و با وجود بیماری سرطان به حرفه خود ادامه داد تا در سال 1395 بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان در سن 49 سالگی درگذشت. دنیا فرزند، پرویز فنی‌‌زاده بود که البته پدر هم مرگ زودهنگام و تراژیکی داشت.

ساناز کیهان

ساناز کیهان

ساناز کیهان متولد 31 شهریور 1361 بود که در چند فیلم و سریال نقش‌آفرینی کرد. سریال خط قرمز مشهورترین کار او بود که در آن نقش مقابل شهرام حقیقت‌دوست را ایفا کرد. فیلم نان عشق موتور 100، سوگند، کلاهی برای باران، رفقای خوب و سریال همسفر و پای پیاده از دیگر کارهای ساناز کیهان است. این بازیگر 25 دی 1390 در 31 سالگی طی تصادفی در خیابان حسینیه ارشاد درگذشت.

زهره فکور صبور

زهره فکور صبور

زهره فکورصبور 1 فروردینِ 1357 در تهران زاده شد. فکور صبور در یک خانواده هفت‌نفره زندگی کرد و دارای سه خواهر و یک برادر است. او فارغ‌التحصیل مقطع دیپلم بود. او نخستین بار در نیمهٔ دههٔ 1370 در سریال غبار نور مقابل دوربین رفت. فکورصبور در 10 اسفند 1400 در 43 سالگی درگذشت.

منابع رسمی علت مرگ او را اعلام نکردند. به نوشته خبرگزاری تسنیم، وی پس از مصرف تعدادی قرص جان باخته‌است. منابع دیگری نیز می‌گویند که او در زندگی‌اش مشکل داشته و به دلیل خوردن بیش از حد قرص اعصاب اوردوز کرده‌است.

پردیس افکاری

پردیس افکاری

پردیس افکاری (22 شهریور 1343 – 3 اسفند 1402) بازیگر ایرانی بود. او کار سینمایی خود را در سال 1367 با فیلم شاخه‌های بید آغاز کرد. افکاری سپس در نقش اصلی فیلم اکشن پنجاه روز التهاب (1372) و فیلم قلاده‌های طلا (1390) به ایفای نقش پرداخت. او سپس در میانه دهه 1390 به ترکیه مهاجرت کرد و در تعدادی از آثار شبکهٔ جم تی‌وی به ایفای نقش پرداخت اما پس از کشته شدن سعید کریمیان، رئیس جم، به ایران بازگشت.

افکاری دچار سرطان کبد بود. به گفتهٔ همسرش، محمد نجفی، از زمان تشخیص سرطان تا زمان مرگ پردیس کمتر از یک هفته گذشته بود. مراحل درمان نتیجه‌ای نداشت و افکاری در 3 اسفند 1402 درگذشت. پیکر او در 7 اسفند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن شد.

آیسا اوجی

آیسا اوجی

آیسا اوجی یکی از بازیگران دهه هفتادی که در سال 1375 به دنیا آمد. آیسا اوجی بازیگر بسیار فعالی نبود و فقط در چند فیلم حضور داشت. یکی از این فیلم‌ها فیلم کوتاه «گاهی انسان» به کارگردانی محمد تهرانی و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده است که در آن بازیگرانی همچون سجاد اسیوند، علی میرابی، داوود اسیوند، کامران دهقان، امیر اخلاقی و ارشیا ناخد هم‌بازی کرد.

این بازیگر جوان که از دوران کودکی با یک نوع بیماری قلبی مبارزه می‌کرد و تحت درمان بود، در نهایت به دلیل عارضه قلبی مادرزادی و بروز لخته در مغزش فوت کرد. آیسای 27 ساله از وقتی کودک بود تا زمان درگذشتش تحت درمان بوده بود، اما نهایتاً این بیماری او را به سوی مرگ کشاند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (471 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (328 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (322 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (248 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (216 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (190 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (187 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (152 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (121 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (99 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (96 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (89 نظر) دارا حیایی: من یه خونه 50 متری رو به یه خونه‌ای 300 متری که پدرم برام گرفته باشه، ترجیح میدم./ جونم را به عنوان مهریه میدم! (85 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (84 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه دوشنبه 9 مهر 1403
کشف ابزار جادوگری از داخل یک کوزه باستانی/ از میخ‌های مسی تا دندان و موهای یک کودک بلوند+عکس
نفیسه روشن: قرار بود مهاجرت کنم برم امارات ولی دیدم پراید این وطن می ارزه به بنز آخرین مدل یک جماعت لجن+عکس
پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم!
خانه‌داری یک کدبانو؛ استفاده از جاروبرقی برای تازه نگه داشتن گوشت/ با این روش‌ها گوشت را همیشه تازه نگهداری کنید
رسوم عجیب جهان پارت 1 ؛ زندگی قبیله اندونزیایی با مردگان! +عکس
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت
(تصاویر) خانه باغ زیبای ترلان پروانه، طناز سریال "گردن زنی"، به سبک روستیک یا روستایی با دیوارهایی از جنس نی خیزران و گلدان‌های بزرگ سفالی
کشف یک گونه جانور نادر و جدید در دریا؛ کوسه‌های شبح در آبهای تاریک نیوزلند دیده شد!+تصاویر
10 مورد از عجیب ترن آدم های دنیا، که از شنیدنشون شاخ درمیآرید! از حامله بودن یک مرد هندی تا خوردن شیشه!+تصاویر
(ویدیو) جنجال جدید و باورنکردنی سریال گردن زنی/ شاید باورتون نشه ولی تو سریال گوش های مهران غفوریان رو با چسب چسبوندن به سرش😲😲
(عکس) سنگ تمام بیرانوند برای تولد لاکچری پسرش با تم شیک و خاص/ فقط قیافه اون سگ با ابهت کنار پسرش
(تصاویر) 5 خانه‌ی حیرت‌انگیز جهان در سال 2024 از نگاه معماران/ جالبه که نه لوکسن نه لاکچری ولی میخکوب‌کنندن
اگه اولین نفر برای قبر خریدن باشی جایزه میگیری! 🤣جایزه اولین کسی که تو بهشت زهرا دفن شد چی بود؟ + عکس
همزاد جنی باور خرافی یا واقعی؟/آیا شما به وجود همزاد باور دارید؟+تصاویر
منتخب روز   
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس