میز کامپیوتر چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

  چهارشنبه، 08 دی 1400   زمان مطالعه 18 دقیقه
میز کامپیوتر چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟
ميزها در انواع و اقسام مختلف وجود دارند و شما بايد متناسب با كاركرد خود، ميز مورد علاقه خودتان را خريداري كنيد. برخي مواقع پزشك مي تواند از گلدان هايي روي ميز كار خود يا بر روي پارتيشن هاي ديگري استفاده كند و فضاي اتاق را سرسبز كند تا روح زندگي در اتاق جريان داشته باشد.

امروزه با توجه به اینکه نیاز به کامپیوتر جزء نیازهای اساسی اکثریت افراد بوده و علاوه بر منازل، در اغلب ادارات و شرکت ها یک ابزار کاربردی محسوب می شود، استفاده از میز کامپیوتر مناسب تبدیل به یک امر ضروری شده است.در طراحی دکوراسیون، انتخاب یک میز کامپیوترمناسب و مدرن ، تاثیر چشمگیری در ظاهر یک اتاق و محیط کار دارد و می تواند در نگاه اول افراد را جذب کند و جلوه خاصی در محیط شما ایجاد کند. همچنین با توجه به اینکه ممکن است استفاده از کامپیوتر زمان زیادی را به خود اختصاص دهد، انتخاب یک میز کامپیوتر مناسب که علاوه بر در نظر گرفتن قیمت کالا، مدل و فضایی که برای میز در نظر گرفته اید، معیارهای استاندارد در آن رعایت شده باشد، حائز اهمیت است. در مطلب زیر اندازه، جنس و انواع میز کامپیوتر مورد بررسی قرار گرفته است تا مطالعه آن در انتخاب میز کامپیوتر مناسب به شما کمک کند.

چگونه میز کامپیوتری مناسب تهیه کنیم؟

میز تحریر از لوازمی است که جهت مطالعه و نوشتن استفاده می شود. با پیشرفت تکنولوژی، کامپیوتر هم جایی را برای خود بر روی میزهای تحریر تصاحب کرد و کم کم میزهای کامپیوتر پا به عرصه ظهور گذاشتند. حالا دیگر میز کامپیوتر به عنصری ضروری در اداره ها و خانه ها تبدیل و بازار مبلمان با مدل های متنوعی از آن اشباع شده است. این تنوع البته همیشه مزیت محسوب نمی شود و ممکن است شما را در هنگام خرید گیج و سردرگم کند. از آنجایی که شما ساعت های طولانی از روز را پشت میز کامپیوتر می گذرانید باید در انتخاب آن دقت بیشتری به خرج دهید. بنابراین، بهتر است پیش از خرید لیستی از اولویت های خود تهیه کنید.

مهم ترین ویژگی های میز کامپیوتر

با توجه به محیطی که در آن از کامپیوتر استفاده می کنیم، میزان ساعت استفاده از کامپیوتر متغیر است. در حالت کلی، می توان گفت که هر یک از ما حدودا ۸ ساعت از شبانه روز را روی صندلی می نشینیم؛ بنابراین، انتخاب یک صندلی مناسب و با کیفیت علاوه بر افزایش بهره وری و جلوگیری از درد و خستگی مفرط، از آسیب به کمر، گردن و ستون فقرات جلوگیری می کند.

ابعاد میز کامپیوتر

برای خرید یک میز کامپیوتر خوب باید از ابعاد استاندارد طول صفحه، عمق و ارتفاع میز آگاهی داشته باشید تا میزی تهیه کنید تا سلامت و راحتی شما را تضمین کند.

طول میز کامپیوتر

اندازه حداقلی طول صفحه میز ۷۰ سانتی متر است که این اندازه بسته به نیاز کاربر می تواند بزرگتر هم باشد. ولی حتی اگر با محدویت فضا مواجه هستید تا جائیکه امکان دارد و فضا به شما اجازه می دهد میز کامپیوتر با صفحه بزرگ تر را به شما توصیه می کنیم. چرا؟ فرقی نمی کند چه شغلی داشته باشید. کار کردن با میزهایی که صفحه بزرگ تری دارند بسیار راحت تر است و کارایی شما را افزایش می دهد. شاید در طول کار متوجه شوید که به بیش از یک مانیتور نیاز دارید، خیلی ها از میز برای قرار دادن گوشی همراه، تبلت، ساعت و غیر استفاده می کنند، به رغم اینکه امروزه بیشتر اطلاعات به صورت دیجیتال در سیستم ها ذخیره می شوند ولی بازهم به کتاب و مدارک فیزیکی و کاغذ نیاز پیدا خواهید کرد، وسایل جانبی کار مانند کاغذ، قلم، گیره کاغذ و پیرینتر و اسکنر و غیره به علاوه تمام موارد عنوان شده به فضایی بر روی صفحه میز کامپیوتر نیاز دارند. در ضمن فضایی را هم باید برای کیبورد در نظر گرفت. البته در طراحی بعضی از میزهای کامپیوتر زیر صفحه رویی یک صفحه برای کیبورد تعبیه می شود. فاصله استاندار این صفحه با صفحه رویی بین ۷ تا ۱۰ سانتی متر است. اگر میز شما چنین صفحه ای نداشته باشد باید با تنیظم صندلی فاصله استاندارد خود و کیبورد را تنظیم کنید.

عرض میز کامپیوتر

اکثر کاربران در هنگام خرید میز کامپیوتر کمتر به پهنای آن توجه می کنند. در صورتیکه عدم توجه به آن دردسرهایی را به دنبال خواهد داشت. اندازه حداقلی عمق یا پهنای میز کامپیوتر 60 سانتی متر است. اگر عمق میز متناسب با سایز شما نباشد پاهای شما در زیر میز به راحتی قرار نمی گیرید و در صورتیکه بخواهید میز را به دیوار تکیه دهید این مشکل دو برابر می شود. درصورتیکه میز را به دیوار تکیه ندهید و یا پشت میز خالی باشد و دیواره ای نداشته باشد مشکلی برای حرکت و راحتی پاهای شما ایجاد نخواهد شد.

ارتفاع میز کامپیوتر

ارتفاع مناسب میز کامپیوتر ۷۶ سانتی متر است. این اندازه با توجه به قد کاربر می تواند بین ۷۰ تا ۷۶ سانتی متغیر باشد. اگر ارتفاع میز کوتاه باشد پاهای افراد بلند قد زمانی که بسمت میز خم می شوند یا وقتی که آنها را روی هم می اندازند با صفحه میز یا کیبورد برخورد می کند. اگر ارتفاع زیاد باشد افراد کوتاه قد در زمان تایپ دچار مشکل می شوند. درضمن ارتفاع مناسب در موقعیت مانیتور نیز تاثیر گذار است. زمانی که شما به مانیتور نگاه می کنید نباید جهت نگاه تان رو به بالا یا پایین باشد. در هنگام خرید میز کامپیوتر حتما تعادل میان صندلی و ارتفاع صفحه میز را امتحان کنید. ابتدا روی یک صندلی در پشت میز بنشینید ارتفاع آن را با توجه به سایز خود تان بررسی کنید، عمق آن به اندازه ای باشد که پاهای شما در زیر میز به راحتی جای بگیرند. بعد دستانتان را روی میز قرار دهید هنگام استفاده از آن مچ دست و ساعدتان در یک راستا باشد یعنی زاویه تشکیل شده بین مچ دست و ساعد باید بین ۹۰ تا۹۵ سانتی متر باشد. درضمن فاصله استاندار مانیتور با شما باید بین ۴۰ تا ۵۰سانتی متر باشد.

جنس میز کامپیوتر

جنس و متریال میز کامپیوتر از فاکتورهای مهم است که هم بر وزن و هم قیمت آن تاثیر می گذارد. به دلیل استفاده زیاد از میز کامپیوتر در طول روز بهتر است به کیفیت متریال آن مانند ضد خش و ضد آب بودن و غیره توجه کنید. میزهای کامپیوتر معمولا از متریال های چون چوب، شیشه، فلز و MDF ساخته می شوند.

میز کامپیوتر شیشه

شیشه شکلی مدرن به میز می بخشد. بیشتر در دکوراسیون مدرن نیز استفاده می شود، تنوع مدل های آن بسیار زیاد است و اغلب مدل ها ی آن اسکلت فلزی یا چوبی دارند، قابل حرکت هستند و می توان به راحتی آنها را برداشت تمیز و تعمیر و جابجا کرد، فضا را از نظر بصری بزرگتر نشان می دهند. در عین اینکه جلوه ای زیبا و چشمگیر به فضا می بخشند اما به راحتی لک و کثیف می شوند. اگر میز شیشه ای را انتخاب کردید از نورپردازی مناسب فضا غافل نشوید تا درهنگام کار بازتاب نور از صفحه میز چشمان شما را اذیت نکند.

میز کامپیوتر فلزی

میزهای فلزی بیشتر کاربردی هستند. ضد لک و خراش اما معمولا سرد هستند که شاید برای برخی از افراد ناخوشایند باشد. میز فلزی در ترکیب با شیشه یا چوب کنتراست فوق العاده ای ایجاد می کند. ولی در مقایسه با چوب و شیشه طرفدار کمتری دارد اغلب در طراحی های مدرن و صنعتی استفاده می شود.

میز کامپیوتر ام دی اف (MDF)

این میز کامپیوتر ارزان تر و سبک وزن تر از سایر میزها است. بدون دردسر و زحمت جابجا و حمل می شود. طرفداران زیادی دارد و در برابر فشار، ضربه و حرارت مقاوم است.

میز کامپیوتر ام دی اف

شکل صفحه میز کامپیوتر

صفحه میز اصولا در شکل مستطیل، L شکل و U شکل هستند که در طرح ها و مدل های مختلف عرضه می شوند. خوب است که در تهیه لیست عنوان شده حواستان به شکل صفحه میز نیز باشد.

صفحه مستطیل

میزهای مستطیل با هر فضایی دکوراسیونی هماهنگ می شوند و خالی بودن پشت و جلوی میز کامپیوتر مستطیل ساده زیبایی و جلال خاصی به فضا می بخشد. این میز بیشتر مناسب کاربرانی است که وسایل جانبی زیادی ندارند. در اغلب مدل های آن صفحه کشویی برای کیبورد طراحی می شود. از این مدل به عنوان میز تحریر هم می توان استفاده کرد.

صفحه ی Lشکل

میز ال L شکل، میزی دو تکه که در صورت محدویت فضا می توانید آن را در کنجی بگذارید و هم می توانید به صورت آزاد در فضای مورد نظرتان قرار دهید. فضای کاری بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

صفحه U شکل

میزهای یو شکل قفسه دار به تنهایی یک سیستم و یک دفتر یا اتاق کار تمام کمال هستند و مناسب کاربرانی که به فضای زیادی احتیاج دارند. ظاهری چشمگیر دارند. صفحه گسترده ای دارند که فضای کاری زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. اما احساس گیر افتادن در یک فضا را نیز القاء و فضای زیادی اشغال می کند.

مدل های متنوع میز کامپیوتر

میز کامپیوتر انواع مختلفی دارد که با توجه به سلیقه فردی و محیطی که می خواهید از آن استفاده کنید، می توان از میان آن ها میز کامپیوتر مناسب را انتخاب کرد.

میز کامپیوتر گوشه ای

این میز مناسب فضاهای کوچک است و علی رغم اینکه فضای زیادی را اشغال نمی کند فضای کاری بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهد. در ابعاد کوچک و بزرگ ساخته می شود. در ضمن می توان قسمت بالای آن را قفسه بندی کرد. در مدل های U شکل و Lشکل طراحی می شود و مدل L آن فضای کاری بیشتری را ارائه می دهد. بهتر آن است که این مدل را در گوشه ای که کنارش پنجره ای دارد قرار دهید تا در هنگام کار احساس خفگی به شما دست ندهد.

میز کامپیوتر کم جا یا دیواری

میز کامپیوتر دیواری بیشتر در شکل مستطیل طراحی و در بالای برخی از مدل های آن تعدادی قفسه نیز گنجاده می شود. هم نوع پایه دار و هم بدون پایه دارد و بر روی دیوار نصب و معمولا در اندازهای کوچک ساخته می شوند و این میز هم برای فضاهای کوچک طراحی شده است. میز کامپیوتر تاشو هم در این دسته بندی قرار می گیرد. و در آن ۹۰ درجه باز و سطح داخلی آن به عنوان میز استفاده می شود.

میز کامپیوتر مدرن مدولار

این میز مزایای زیادی دارد. این مناسب افرادی است که دائم مدل فضای خود را تغییر می دهند. به راحتی می توان عناصر آن را تنظیم کرد. اجزاء آن از یکدیگر جدا می شوند و می توان آنها در قسمت های مختلف فضا چیدمان کرد.

میز تحریر کامپیوتر

میزی مینیمال با فضای ذخیره سازی بسیار ساده و صفحه ای بزرگ که می توانید آن را به دیوار تیکه دهید اما اگر به صورت آزاد در میان فضای مورد نظر قرار گیرد فضا را بسیار شیک و زیبا می سازد. بیشتر مناسب لپ تاب است تا کامپیوتر. مدلی شکیل که با هر فضایی جور در می آید.

میز مدیریتی

میز مدیریتی قلمرویی وسیع برای کاربر است که در آن پادشاهی می کند. بیشتر مناسب مدیران هستند ابعاد و صفحه میز بسیار بزرگ و تعداد فراوانی کشو، فضای ذخیره سازی و قفسه دارد تا مدیر به راحتی به کارهای خود رسیدگی کند. صفحه میز آن و در شکل های مستطیل، L شکل و U شکل طراحی می شود. فضای زیادی را اشغال می کند. در انتخاب این میز حتما باید به دکوراسیون فضا توجه کرد تا رنگ و ظاهر آن موجب ایجاد خستگی در مدیر نشود.

میز کامپیوتر قفسه دار

این میز همان طور که از نامش پیداست از ترکیب میز و قفسه ساخته می شود و اصولا در اتاق ناهارخوری قرار می گیرید و به دیوار تکیه دارد. در این مدل میز هم قفسه ای برای چیدمان و هم میزی برای انجام کار در اختیار شما قرار می دهد.

میز کامپیوتر رول تاب

روی این میز پوشش در مانندی وجود دارد که زیر آن تعدادی قفسه و کشو طراحی شده که مناسب نگهداری اسناد و مدارک است. شاید بتوان گفت میزی تاج دار که قفسه های روی صفحه تاج آن را شکل می دهندو معمولا در برخی از مدل های آن کشوهایی در پایین میز و در سمت چپ یا راست و یا هر دو طرف برای قرار دادن وسایل طراحی می شود. این میز هم بیشتر مناسب خانه و افرادی است که از لپ تاپ استفاده می کنند. این میز به اتاق کار و حتی اتاق خواب شما زیبایی و شکوهی خاص می بخشد.

میز کامپیوتر ساده دوطرفه

اگر فضای شما محدود است و دو نفر هم زمان می خواهند از میز استفاده کنند این میز را به شما توصیه می کنیم. صفحه بزرگی دارد. می توان در دو طرف آن دو صندلی قرار داد. از آن بیشتر در انجام کارهای گروهی و فضاهای کاری اشتراکی استفاده می شود و برای خانواده هایی مناسب است که دو فرزندشان یک اتاق مشترک دارند.

ویژگی های میز و صندلی استاندارد

این روزها که کامپیوتر جزو وسایل ضروری زندگی شده است. با توجه به افزایش استفاده افراد از کامپیوتر و لپ تاپ، نیاز به یک میز و صندلی کامپیوتر در هر خانه ای احساس می شود. البته رایانه را می توان بر روی هر میزی قرار داد اما بهتر است، از میز و صندلی های مخصوصی که متناسب با این کار طراحی و ساخته شده اند، قرار دارد زیرا میز و صندلی مخصوص کامپیوتر برای کاربرها ایمن تر هستند و از بروز مشکلات جسمی پیشگیری می کنند.

صندلی های کار باید با توجه به شغل مورد نظر ویژگی های به خصوصی داشته باشند. برای مثال فردی که با رایانه کار می کند به پشتی صندلی تکیه می دهد باید از صندلی هایی استفاده کند که پشتی آنها قابلیت ارتجاع به سمت عقب را داشته باشد. بهترین زاویه نشستن حدود ۱۱۰ درجه است، این زاویه کمترین بار را به کمر وارد می کند و برای کار با رایانه و نشستن سر کلاس درس مفید است. اگر هم صندلی پشت سری داشته باشد این زاویه می تواند بیشتر شود اما با نبود پشت سری، شخص مجبور می شود برای نگاه کردن به هدف مقابلش، مانیتور یا تخته، گردن را خم کند و در نتیجه فشار به گردن زیاد می شود.

نباید خیلی نرم باشد!

ارتفاع صندلی استاندارد نه باید آنقدر بلند باشد که پای فرد به زمین نرسد و نه آنقدر کوتاه باشد که پشت ران از کف صندلی بلند شود و پاها به سمت شکم جمع شوند. صندلی های قابل تنظیم ۵ پایه بهترین انتخاب هستند و کاربردهای بسیاری دارند. یعنی هر فردی می تواند متناسب با سلیقه و شرایط خود ارتفاع صندلی را تنظیم کند. کفی صندلی نیز باید نرم باشد اما نه در حدی که شخص مانند مبل در صندلی فرو رود و اجازه جا به جایی نداشته باشد. در چنین حالتی فرد برای مدت طولانی در وضعیتی ثابت قرار می گیرد و خون رسانی بدنش مختل می شود. همچنین بهتر است صندلی دسته دار باشد و ارتفاع این دسته قابل تنظیم باشد تا زمانی که استراحت می کنید دست تان را روی آن بگذارید. البته موقع کار کردن بهتر است دست روی دسته گذاشته نشود زیرا این حالت باعث ایجاد کشش می شود.

این صندلی مناسب شغل شما نیست!

بعضی مشاغل نیاز به نشستن و ایستادن های مکرر دارند. مانند صندلی های بلندی که در رستوران ها استفاده می شود زیرا نشستن و ایستادن از روی این صندلی ها راحت تر است و لازم نیست فرد به صورت کامل روی آنها بنشیند. در عین حال نیز باعث می شوند بین ایستادن های مکرر خستگی تا حدودی برطرف شود. همچنین برای مشاغلی که فرد مجبور است روی یک هدف دقیق مانند میکروسکوپ یا قطعه الکترونیک خم شود، صندلی هایی بهتر هستند که کفی شان قابلیت خم شدن به جلو را داشته باشد و در عین حال از اصطکاک لازم نیز برخوردار باشند تا وقتی کفی آن به سمت جلو خم می شود فرد لیز نخورد. ارتفاع یک میز استاندارد نیز باید به گونه ای باشد که اهداف روی میز را برای ما به خوبی پوشش دهد و طوری نباشد که پا درونش گیر کند.

زیر پایی میز کارمندی بخریم یا نخریم؟!

استفاده از زیرپایی بستگی به ارتفاع صندلی و قد شخص دارد. برای مثال اگر صندلی بلند باشد و به هیچ دلیل نتوان آن را کوتاه کرد پیشنهاد می شود از زیرپایی استفاده شود، در غیر این صورت توصیه نمی شود. البته برعکس هم ممکن است شخصی صندلی اش کوتاه باشد و امکانش را نداشته باشد که ارتفاع صندلی را تنظیم کند درنتیجه می تواند دو تخته زیر صندلی بگذارد تا ارتفاع آن کمی بالا بیاید .لازم به ذکر است برای تصمیم گیری درمورد اینکه یک صندلی مناسب است یا خیر باید حداقل یک تا ۲ هفته از آن استفاده کرد.

میز کار خود دو متر از پنجره ها دور باشد

زمانی که شخص برای مدت طولانی چه به صورت حرفه ای یا تفریحی با رایانه کار می کند مشکلاتی برایش پیش خواهد آمد از جمله چشم درد، سردرد، درد عضلات شانه، دست، ناحیه مچ به پایین و کمر. هر یک از این مشکلات با یک دلیل خاص ایجاد می شوند. برای جلوگیری از خستگی چشم باید نور صفحه مانیتور را در حد مناسبی تنظیم کرد. این نور نباید درحدی باشد که چشم را اذیت کند. همچنین پشت یا جلوی صفحه مانیتور نباید پنجره و نور مستقیم وجود داشته باشد. نور بهتر است از کناره ها و بالای سر تابیده شود و مانیتور از پنجره حداقل ۲ متر فاصله داشته باشد. نسبت روشنایی نور محیط به نور رایانه نیز باید یک به ۳ باشد.

زیر ساعدتان کتاب بگذارید!

درد مچ از شکایت های شایع کسانی است که با کیبورد کار می کنند. بهترین زاویه برای مچ زاویه خنثی است یعنی مچ نباید به سمت داخل یا خارج انحراف داشته باشد و فقط می تواند تا ۵ درجه به سمت پایین یا بالا انحراف پیدا کند. با این حال هنگام تایپ کردن یک مقدار دست مان به سمت داخل خم می شود که در این مورد نیز استفاده از کیبوردهای مناسب می تواند کمک کننده باشد. یکی دیگر از مشکلات کار با رایانه استفاده از موس است. موس باعث می شود دست به سمت بیرون یا بالا خم شود، در نتیجه به مرور دچار خستگی و آسیب می شود. برای جلوگیری از این وضعیت می توان از موس های مناسب و روش های مختلف اسکرول استفاده کرد. علاوه براین قرار دادن یک وسیله مانند کتاب زیر ساعد می تواند درد مچ را کاهش دهد زیرا باعث می شود انحراف مچ به سمت بالا به حداقل برسد و دست در جایگاه مناسب تری قرار بگیرد.

استراحت مخصوص چشم ها!

مانیتور باید حدود ۷۰ سانتی متر با سر فاصله داشته باشد و ۰ تا ۴۵ درجه پایین تر از میدان بینایی چشم قرار گیرد که بهترین زاویه آن بین ۱۰ تا ۳۰ درجه است. اگر صفحه مانیتور خیلی بالاتر از میدان دید چشم قرار گیرد فرد مجبور می شود به صورت مداوم چشمش را باز نگه دارد و کمتر پلک بزند. این وضعیت باعث خشکی، خستگی و درد چشم می شود. از طرف دیگر اگر مانیتور خیلی پایین تر از میدان دید قرار گیرد فرد مجبور می شود گردنش را بیش از حد خم کند و در نتیجه گردن درد می گیرد. یکی دیگر از نکات مهم این است که باید هر ۲۰ دقیقه یک بار برای حداقل یک دقیقه چشم ها را از روی مانیتور برداشت و به اهداف دور نگاه کرد. اگر همه این اقدامات را انجام دادید و باز هم از درد چشم رنج می بردید به نظر می آید مبتلا به اختلالات انکساری چشم از جمله دوربینی، نزدیک بینی یا آستیگماتیسم شده باشید و باید به یک چشم پزشک مراجعه کنید. همچنین بهتر است مانیتور دارای فیلتر باشد تا نورهای مزاحم را حذف کند. البته این فیلتر در بیشتر رایانه های جدید از قبل جاسازی شده است.

بیشتر از یک ساعت تایپ نکنید!

افراد هنگام کار با کیبورد برای اینکه سریع تر کار کنند معمولا بدن شان را به صورت ناخودآگاه در یک وضعیت ثابت نگه می دارند تا جای کلیدها را گم کنند. این وضعیت باعث می شود برخی عضلات در حالت انقباض باقی بمانند و فرد را دچار خستگی کنند. این حالت در دراز مدت باعث آسیب و درد خواهد شد بنابراین برای جلوگیری از دردهای عضلانی اسکلتی از گردن گرفته تا کمر، باید هر ۲۰ تا ۶۰ دقیقه برای حداقل یک تا ۵ دقیقه از جای خود بلند شوید و راه بروید تا عضلات از حالت انقباض ثابت خارج شوند. استفاده از صفحه کلیدهای مناسب و تاشو نیز می تواند در کاهش این دردها و آسیب ها موثر باشد.موقع خرید به این نکات توجه کنید:

پشتی صندلی باید طوری انحنا داشته باشد که گودی کمر را در زمان تکیه دادن به آن حفظ کند. اگر پشتی صندلی صاف باشد می توان برای حفظ گودی کمر از یک بالشت در پشت کمر استفاده کرد البته به شرطی که باعث ناراحتی فرد نشود. کفی و پشتی صندلی باید از جنس مناسبی باشند و بهتر است خلل و فرج داشته باشند تا شخص عرق نکند و لباس به بدنش نچسبد. پشتی صندلی ای که برای نوشتن انتخاب می شود بهتر است یک مقدار رو به جلو باشد و زاویه ای حدود ۸۰ درجه داشته باشد. درمقابل آن، صندلی ای که برای کار با رایانه استفاده می شود بهتر است کمی به سمت عقب خم شود تا بتواند زاویه ۱۱۰ درجه ایجاد کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (201 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (149 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (95 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (24 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....