آشنایی با ارز دیجیتال سلر نتورک (Celer Network)

  یکشنبه، 14 آذر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال سلر نتورک (Celer Network)
ارز دیجیتال سلر سومین پروژه لانچ پد بایننس (Binance Launchpad) در سال 2019 است که بعد از راه‌اندازی دو ICO قبلی صرافی بایننس، یعنی BitTorrent و Fetch.ai معرفی شد. در ادامه این مطلب بیشتر با این ارز دیجیتال آشنا خواهید شد.

یکی از پروژه های جذاب بازار کریپتوکارنسی پروژه ارز دیجیتال CELR هستش که توانسته تغییرات زیادی را در این حوزه ایجاد کند. سلر نتورک به اختصار CELR یک بستر مقیاس پذیری لایه ۲ است که هدف آن امکان انجام معاملات سریع ، آسان و ایمن خارج از زنجیره بلاک چین برای پرداخت ها و قراردادهای هوشمند است. مأموریت این پروژه ارائه پذیرش گسترده برای بلاکچین با ارائه یک تجربه عالی و سریع است که از فناوری مقیاس پذیری لایه دو استفاده شده است. در این مقاله شما را با رمز ارز سلر بیشتر آشنا می کنیم.

ارز دیجیتال سلر نتورک چیست؟

ارز دیجیتال CELER یکی از پروژه های بایننس است که در تاریخ 19 مارس با هدف جذب سرمایه 34 میلیون دلاری راه اندازی شده و 30 میلیون دلار از این مقدار سرمایه، در فرآیند فروش اختصاصی، جذب شده بود.شبکه سلر یک پلتفرم مقیاس پذیر لایه 2 است که هدف آن فعال سازی تراکنش های سریع، آسان و مطمئن خارج از زنجیره برای پرداخت ها و قراردادهای هوشمند خارج از زنجیره عمومی است. در واقع می توان گفت که ارز دیجیتال سلر قصد دارد با استفاده از فناوری مقیاس پذیری لایه 2، زمینه را برای پذیرش بیشتر و بهتر بلاکچین فراهم کند.

شبکه سلر به هر کسی این امکان را می دهد که برنامه های غیرمتمرکز را از طریق فناوری مقیاس پذیری خارج از زنجیره و طرح های مکانیزم رمزنگاری اقتصادی هماهنگ مبتنی بر انگیزه، بسازد و از آنها استفاده کند. CelerX یکی از برنامه هایی است که با هدف نمایش سرعت انجام تراکنش ها از طریق شبکه ارز دیجیتال سلر توسط تیم Celer معرفی شد.

ارز دیجیتال سلر چگونه کار می کند؟

شبکه سلر در حال توسعه یک رویکرد مقیاس پذیری خارج از زنجیره است که با استفاده از آن مقیاس پذیری بلاک چین های مختلف که روی این پلتفرم اجرا می شوند، بهبود می یابد. راه حل های مقیاس بندی خارج از زنجیره (یا لایه 2) از لحاظ تئوری مناسب هستند؛ زیرا به شبکه اجازه می دهند تراکنش های کوچک تر را در خارج از بلاک چین پردازش کنند و سپس آنها را در قالب یک تراکنش واحد در زنجیره قرار دهند. با انجام این کار، زمان لازم برای پردازش تراکنش ها به طور قابل توجهی کم می شود و در نتیجه سرعت انجامشان بالاتر می رود.

نحوه کار ارز دیجیتال سلر

معماری شبکه سلر Cstack نام دارد و از 3 لایه تشکیل شده است:

  • cRoute که از DBR برای توزیع ترافیک پرداخت به صورت غیرمتمرکز و دلخواه استفاده می کند. cRoute می تواند از Raiden یا Lightning Network در حدود 15 برابر بیشتر کار کند.
  • cOS، فریم ورک توسعه Dapp خارج از زنجیره است. از cOS برای مدیریت و ردیابی عملیات و ذخیره سازی استفاده می شود.
  • cChannel برای تأمین نقدینگی و بهبود سرعت انجام تراکنش ها استفاده می شود. لایه eChannel شرایط کار در شبکه Celer را برای اپلیکیشن های بازی، صرافی ها، پلتفرم های بیمه و سایر برنامه های کاربردی با توان بالا فراهم می کند.

توکن CELR

توکن CELR یک توکن ERC20 است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و در طول ICO به فروش رسیده است.مجموع عرضه توکن های CELR، برابر با 10 میلیارد است و تنها حدود 6 درصد از آنها برای فروش در دسترس هستند. لازم به ذکر است که توکن های CELR فقط از طریق توکن های BNB در دسترس خواهند بود و حداکثر مبلغ سرمایه گذاری برای هر شخص، 1500 دلار تعیین شده است.

تیم ارز دیجیتال سلر

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال سلر نتورک، متشکل از بنیان گذاران باتجربه ای است که هر یک از نظر تحصیلی موفق هستند و مدرک دکترا از دانشگاه برکلی، پرینستون و MIT دارند.

  • مو دانگم (Mo Dongm)، بنیان گذار: قبل از تأسیس سلر او مهندس مؤسس و مدیر محصول Veriflow بود و روی تأیید رسمی شبکه کار می کرد. او متخصص به کارگیری نظریه بازی های الگوریتمی در طراحی پروتکل است و قرارداد هوشمند فول استک، آموزش می دهد.
  • جوندا لیو (Junda Liu)، بنیان گذار: جوندا دانشجوی دکتری در دانشگاه برکلی است و قبل از تأسیس سلر، در سال 2011 در Google برای ایجاد زیرساخت های شبکه مرکز داده آن کار می کرده است. او همچنین بنیان گذار سرویس تلفن همراه Project Fi در سال 2014 و Android Tech Lead بود.
  • شیائوژو لی (Xiaozhou Li)، بنیان گذار: شیائوژو دانشجوی دکتری در دانشگاه پرینستون است. او سابقه انجام پژوهش در حوزه های مختلف سیستم های توزیع شده، شبکه، ذخیره سازی و مدیریت داده ها را دارد که در هر یک به بخش های اصلی Google Tensorflow ،Intel DPDK وBarefoot Deep Insight تبدیل شده اند.
  • چینگ کای لیانگ (Qingkai Liang)، بنیان گذار: چینگ کای دکترای خود را از MIT گرفت و در طول تحصیل بر مشکلات مختلف و کنترل سیستم های شبکه ای تمرکز کرد؛ به خصوص الگوریتم های یادگیری آنلاین در شبکه های متخاصم. نتیجه پژوهش های او با موفقیت در Raytheon BBN Technologies و Bell Labs به کار گرفته شده است.

مزایا و معایب ارز دیجیتال Celer

ارز دیجیتال سلر نتورک هم مشابه با دیگر رمزارزها مزایا و معایب منحصر به خود را دارد. در حال حاضر به نظر می رسد رویکردی که این رمزارز برای رفع مشکل مقیاس پذیری در نظر گرفته، نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. در واقع راه حل بهبود مقیاس پذیری از طریق ثبت تراکنش ها در خارج از شبکه، می تواند یک راه حل با نتیجه ماندگار باشد. از طرف دیگر، تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال سلر با مؤسسه های بزرگی مانند Pantera ،DHVC ،FBG Capital ،Fenbushi Capital ،NGC ،Waves و بسیاری دیگر همکاری کرده که فرصت های زیادی برای آن به ارمغان آورده و خواهد آورد.

اما بزرگ ترین چالشی که ارز دیجیتال celer با آن رو به رو است، رقبایش مانند شبکه لایتنینگ است. شبکه Lightning که خیلی وقت پیش با هدف بهبود مقیاس پذیری بیت کوین معرفی شده است، در حال حاضر توانسته با ایجاد چندین کانال پرداخت، سرعت انجام تراکنش ها را بهبود ببخشد.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال سلر

ارز دیجیتال سلر در زمان معرفی آن به بازار در اواسط ماه ژوئن و اوایل جولای سال 2020 قیمتی حدود 0.018 دلار را به ازای هر توکن CELER به نام خود ثبت کرد. قیمت این توکن تقریباً در کل سال 2020 و اوایل سال 2021 زیر قیمت اولیه باقی ماند. اما با شروع سال 2021، شرایط بهتر شده و تا زمان نگارش این مطلب، روند صعودی و افزایش قیمت را تجربه می کند. گرچه در آپریل 2021، قیمت توکن سلر به 0.095 دلار رسید اما مدتی بعد با افت رو به رو شد. در اوایل ماه جولای 2021، به قیمت تقریبی 0.02 دلار رسید و از آن زمان تا کنون، مجدداً قیمت توکن celer روند صعودی داشته است.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال سلر
تاریخچه قیمت ارز دیجیتال سلر

بررسی آینده سلر نتورک (Celer Network)

شبکه سلر بر روی یکی از مهمترین مشکلات فضای بلاک چین و پروژ های کریپتو یعنی مقیاس پذیری تمرکز دارد.این شبکه سعی دارد که این مشکل را به صورت خارج از زنجیره و مقیاس پذیر در سطح اینترنت حل کند.با پشتیبانی از جانب بایننس که جدیدا صورت گرفته، این پروژه بسیار جذاب تر از قبل به کار خود ادامه خواهد داد.اما تنها زمان ثابت می کند که آیا می تواند یکی از بزرگترین مشکلات بلاک چین را حل کند یا مانند بسیاری از پروژه ها بعد از چند سال به فعالیتش پایان می دهد.به نظر می رسد سلر نتورک (Celer Network) آینده روشنی خواهد داشت بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در این رمزارز را دارید حتما اصول مدیریت سرمایه را رعایت کنید.

صرافی برای ارز دیجیتال سلر

اگر قصد خرید ارز دیجیتال سلر را دارید، قبل از هر چیز باید از طریق صرافی های ایرانی، تتر خریداری کنید و سپس آن را به کیف پول یکی از صرافی های ارز دیجیتال که در ادامه معرفی می کنیم، انتقال دهید. بعد از آن می توانید از طریق تبدیل تتر به سلر، در این رمزارز سرمایه گذاری کنید. بهترین صرافی های ارز دیجیتال بین المللی که در حال حاضر از رمزارز Celer پشتیبانی می کنند، عبارت هستند از:

  • صرافی کریپتو دات کام
  • صرافی Gate.io
  • صرافی بایننس
  • صرافی Mandala
  • صرافی OKEx
  • صرافی CoinTiger
  • صرافی ZT

کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال سلر نتورک

  • کیف پول سخت افزاری: کیف پول لجر نانو (هر دو مدل اس و ایکس)
  • کیف پول های موبایل BRD و تراست والت
  • کیف پول مای اتر والت (مبتنی بر وب)

سخن پایانی

ارز دیجیتال سلر یکی از انواع ارز دیجیتال است که با هدف بهبود مقیاس پذیری معرفی شده و یک توکن ERC-20 در اتریوم است. از ارز دیجیتال CELR برای پرداخت سیستم تشویقی چندگانه، کارمزد معاملات خارج از زنجیره و ارائه دهندگان خدمات استفاده می شود. شما می توانید از طریق تبدیل تتر به ارز دیجیتال celer در این رمزارز سرمایه گذاری کنید. پیش بینی قیمت ارز دیجیتال سلر نتورک به طور دقیق، مشابه با سایر رمزارزها غیرممکن است، اما میزان پیشرفت پروژه برای رفع مشکل مقیاس پذیری، یکی از عوامل تأثیرگذار در ارزش نهایی این رمزارز است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (442 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (260 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (57 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (17 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (11 نظر) نشسته نماز خواندن احمدرضا عابدزاده در خانه اش در کنار کریم باقری+عکس (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد