آشنایی با عادت های کارآفرینان موفق

  شنبه، 30 مرداد 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
آشنایی با عادت های کارآفرینان موفق
امروزه شاهد افراد بسیاری هستیم که در پی شروع یک کسب و کار جدید هستند اما آیا همه این کارآفرین ها موفق خواهند بود؟ مهم ترین ویژگی‌های یک کارآفرین موفق چیست؟ در این مقاله عادت‌های اصلی افراد موفق را بررسی می‌کنیم.

کارآفرین کیست؟

یک کارآفرین، با توجه به هدفی که دارد کسب و کاری را راه اندازی می کند و این کار را در شرایطی پر ریسک انجام می دهد و از نتیجه آن و این که آیا به هدفی که دارد می رسد یا نه، مطمئن نیست ولی تمامی فرصت هایی که در اطرافش وجود دارد را شناسایی می کند و از آن ها نهایت استفاده را می برد. او با درایت و کاملا به موقع، فرصت های مادی و غیرمادی اطرافش را برای رسیدن به هدفی که دارد به خدمت می گیرد. البته باید توجه کنیم که یک کارآفرین موفق، یک شبه به جایگاهی که دارد نرسیده است و بیشتر خصوصیاتی که دارد، اکتسابی است و در طول زمان به دست آورده است. هنگامی كه شما صلاحيت لازم در هر يك از سطوح کارآفرینی را پيدا كنيد بسیار راحت تر از ساير کارآفرینان می توانيد به نتايج مطلوب خود برسيد.

یک کارآفرین موفق چه عادت ها و ویژگی هایی دارد

برای اینکه کارآفرین موفقی باشید باید عادات مهمی در رفتار و تصمیمات شما وجود داشته باشد که در ذیل به برخی از مهم ترین این عادات اشاره می کنیم:

کارآفرین موفق

1. برنامه دقیق و كامل دارند

مهمترین نياز برای ایجاد یک كسب و كار موفق برنامه ريزي دقیق است. هر چه برنامه ریزی صورت گرفته از سوی شما كامل تر و با جزئيات بيشتر باشد در پیاده سازی برنامه ها و رسیدن به اهداف خود موفق تر خواهید بود زیرا که خط مشی شما مشخص است و همین موضوع باعث نظم در کارها و سرعت بخشی به انجام آن ها خواهد شد.

2. قبل از شروع سازماندهی می کنند

برای سازماندهی، شما باید تمام منابع و نیازهایی را كه در فرآيند برنامه ريزی به آن نیاز دارید ذکر کنید. این موضوع خیلی مهم است كه لیستی از تمام مواردی که به آن برای شروع کسب و کار خود نیاز دارید، تهیه کنید. این موارد می تواند شامل مواد اولیه، نیروی کار، محل کار، بودجه مورد نیاز و ... باشد. حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که مراحل اولیه کارآفرینی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که کوچک ترین اشتباه در محاسبات اولیه باعث شکست و یا صدمات زیادی به کل پروژه خواهد شد.

3. کارآفرینان موفق هیچ وقت تسلیم نمی شوند، تنها گاهی عقب نشینی می کنند

تعداد زیادی از سرمایه گذاران اعتقاد دارند که مهم ترین دلیل شکست در راه اندازی کسب وکارهای جدید، این است که فرد مؤسس خیلی زود تسلیم می شود. کارآفرین های بزرگ ممکن است به شما بگویند که گاهی واقعا کف گیرشان به ته دیگ می خورده، اما هیچ وقت تسلیم نشده اند. چقدر خوب می شد اگر همه ی کارآفرین های تازه کار هم همین طور بودند.

4. کارآفرینان موفق به جای بهانه آوردن، درباره ی درس هایی که یاد گرفته اند صحبت می کنند

کارآفرینان موفق به جای اینکه دنبال کسی یا چیزی بگردند که تقصیرها را به گردنش بیندازند، همیشه آماده و مشتاق هستند و توانایی این را دارند که از چالش ها درس بگیرند. مثلا هاوارد شولتز به آسانی پذیرفت که موفقیت های اولیه اعضای تیمش را کمی مغرور کرده که با برنامه ریزی و خلاقیت این مشکل حل شد.

5. کارآفرینان موفق آینده نگرانه پیشنهادهای  فعلی شان را جایگزین می کنند

وقتی کارتان روی غلتک بیفتد، مدیرتش آسان می شود. تنها مواقعی که یک رقیب پا توی کفش تان می کند، باید واکنش نشان بدهید. مثلا استیو جابز خیلی سریع محصولاتی که چند ماه از عمرشان می گذشت را کنار می گذاشت حتی آنهایی که فروش عالی داشتند و بازار را تکان داده بودند و به این ترتیب باعث می شد پویایی و محبوبیت برند اپل رشد  کند. شاید این کار یک استراتژی جسورانه و چالش برانگیز باشد اما به پیروزی شما در درازمدت منجر می شود.

6. آنها تعهد بالا دارند

یک کارآفرین در ابتدا یک تیم جمع آوری می کند و می داند قرار است مسیر سختی را در کنار هم طی کنند بنابراین تا جایی که می تواند به اعضای گروه خود نشان می دهد که فردی متعهد و پایبند به اصول و ادامه کار است و این احساس را در آن ها به وجود می آورد که با فردی کاردان طرف هستند که در هر حال می توان رویش حساب کرد و در شرایط سخت به او تکیه کرد. در این صورت اعضای تیم با اطمینان و قدرت کار می کنند و موفقیت گروه تضمین می شود.

7. کارآفرینان موفق تنها روی راه حل های خیلی خاص تمرکز می کنند

بیشتر طرح های استارتاپی که این روزها می بینم یا یک راهکار تخصصی در حوزه ی شبکه های اجتماعی هستند یا ادغام چند بستر و پلتفرم موجود برای ایجاد یک پلتفرم چندمنظوره. این در حالی است که کارآفرین هایی که به موفقیت همیشگی فکر می کنند، به دنبال راه حل های جدید و مبتکرانه در بازارهای بزرگ و در حال رشد هستند، در حالی که ریسک این کار خیلی بیشتر است.

8. کارآفرینان موفق برای پیدا کردن شریک ها و راه های فروش مکمل، سخت تلاش می کنند

اصلا فکرش را هم نکنید که حتی یک طرح خیلی خوب هم بتواند خود به خود و بدون اینکه کمک گرفتن از کانال های توزیع حاکم و از شریک هایی که با مشتری ها در ارتباط هستند، به فروش برود. کارآفرین هایی که آینده نگرند و به درازمدت فکر می کنند، روی هسته ی رقابت شان تمرکز می کنند تا یک برند شناخته شده بسازند. آنها قرار نیست همه ی کارها را خودشان انجام بدهند.

9. کارآفرینان موفق به همان اندازه که برای تجارت وقت صرف می کنند، به ارتباطات هم اهمیت می دهند

حتما چیزی هست که همه می گویند یک کسب وکار موفق همان قدر به افرادی که می شناسید وابسته است که به محصولی که ارائه می کنید. این توانایی و استراتژی «بُرد-بُرد» برای شما و شریک ها یتان، همکاران با استعدادتان و حتی رقیب های تان می تواند وجه تمایز طرح هایی با موفقیت همیشگی و درخشش های کوتاه مدت باشد.

ملاقات کاری

10. کارآفرینان موفق اطراف شان را با آدم های قوی و مثبت پر می کنند

کارآفرینان موفق با آدم هایی معاشرت می کنند که از خودشان باهوش تر باشند و مهارت های مکملی داشته باشند. هر چند آنها همه چیز را به سرعت نمی پذیرند اما به جای اینکه برای انجام نشدن کارها آسمان ریسمان ببافند، همیشه دیدشان به روی ایده های جدید باز است.

11. کارآفرینان موفق می دانند که پول درآوردن خیلی مهم است، اما هدف شان مهم تر است

استیو جابز معمولا موفقیت درازمدت کارش را مدیون هدفش می داند: تغییر دنیا. اما وقتی به سود چشمگیری برای مدت زیادی دل بست عقب نشینی کرد. حتی بهترین موفقیت کاری تان هم نمی تواند کسب وکارتان را تا آخر عمر پیش ببرد و باید به فکر یک ایده ی بهتر برای پیشرفت تان در طولانی مدت باشید.

12. کارآفرینان موفق سخت تر از بقیه کار می کنند و از آن لذت می برند

کارآفرینان موفق نه تنها از روی عادت بیشتر کار می کنند، بلکه نتایج بهتری هم می گیرند. ویژگی بارز آنها تمرکز روی عناصر مهم و سطح باورنکردنی اطلاعات شان درباره ی موضوعات کلیدی است. آنها آغوش شان را روی حجم کارهایی که شاید برای بقیه دیوانه کننده باشد باز می کنند. برای اینکه به یک کارآفرین نمونه تبدیل بشوید، کافی است حواس تان به دیدگاه و تلاش تان باشد و تمام کارها را دقیق و کامل انجام بدهید و از هر گام، چه رو به جلو و چه عقب، درس بگیرید. وقتی یک سرمایه گذار، فردی با عادت های ذکر شده را ببیند، به نظرها و طرح هایش با دقت توجه می کند. این برتری  ها برای موفقیت طولانی مدت خوب هستند. راستی تا به حال شده شما هم عادت های تان را بررسی کنید و ببینید که چقدر به تداوم اقتدار و پیشرفت تان کمک می کنند؟


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (689 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (310 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (178 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (168 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (106 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (91 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (88 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (77 نظر) نگاهی به خانه زهره حمیدی با ظروف مِسی و حس و حال زندگی +عکس/ روحش شاد و مسیرش فرق در نور (73 نظر) ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته (62 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر) جشن تولد 38 سالگی الیکا عبدالرزاقی با تدارکات عاشقانه امین زندگانی در خانه اصیل و دلبازشون/ مبارکا باشه+عکس (47 نظر) مروری بر تصاویر محسن رضائی در دوران جنگ / از حضور در پشت مسلسل تا برنامه ریزی جنگ در سنگر با هاشمی رفسنجانی و پذیرایی با نخود و کشمش (37 نظر) کریم باقری: در صف نان بربری و سنگگ شاطرها خارج از نوبت می‌خواهند لطف کنند و نان بدهند اما نمی‌گیرم و می‌گویم دوست دارم در صف بایستم+عکس (37 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او
(عکس) بوسه پدرانه سید محمد خاتمی بر گونه دخترش نرگس / نرگس خاتمی عروس کیست؟
(ویدئو) حقایق جالب و دیدنی از طلای شناور نایاب در سطح دریا/ با دیدن این شیء در دریا سریعا آنرا بردارید!
(ویدیو) یادی کنیم از گفتگوی جنجالی مرحوم آزاده نامداری با یک مرد 3 زنه 😱/ شنیدین چی گفت؟ تنها سرگرمیش همینه!
(ویدئو) شعبده بازی های دهه شصتی اینبار در خارج از کشور!/ مردی که بدون ابزار شعبده های زیبایی را انجام میدهد!
(ویدئو) میلیاردر‌هایی که بچه‌هاشون از ارث و میراث پدرشون محروم شدند!
(ویدئو) جمله عاشقانه محمدرضا علیمردانی به همسرش در برنامه خندوانه/ همسرم مریم خانوم میگم که بدون بزرگترین عشق در زندگیم هستی
(ویدئو) علت عجیب سوسن پرور برای گوش نکردن به موزیک / یه چیزی گفت که حامد آهنگی ترکید از خنده🤣
(تصاویر) خودکشی زیباترین گدای میلیونر تهران رسانه‌ای شد
(ویدئو) این مرد بدون حرف زدن و با ساز با شما سخن میگوید!/ مردی که با نواختن آهنگ هرکلمه میتوانست با شما حرف بزند بدون حتی ذره ای لب زدن!
گزارش تصویری از دورهمی چهره‌های شناخته شده در رستوران شیک محمدرضا گلزار با نام زیبای "انار" و چیدمان و نورپردازی رویایی/ چه سقف هنری و جذابی!
(تصاویر) کوچه پس کوچه های خونه ی جومونگ و یانگوم اینا! ایرانی ها این کوچه ها رو مثل کف دستشون میشناسن
ویدیوی دیده نشده از ابراز عشق پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرک و میش" ، به گلاره عباسی با خرد کردن پیاز / نخ دادن به سبک یک دهه شصتی🤣
(عکس) استایل شیک و کژوال پیمان معادی در جشن فارغ التحصیلی دختر قدبلندش در خارج از کشور
دفترچه انتخاب رشتۀ کنکور 1403 منتشر شد/ همراه فایل دانلود
منتخب روز   
از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو