آشنایی با انواع کیف کمری و فوت و فن خرید آن

  دوشنبه، 02 اسفند 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با انواع کیف کمری و فوت و فن خرید آن
استفاده از کیف یکی از اصلی‌ترین اکسسوری‌های زنانه و مردانه محسوب می‌شود. برای خانم‌ها معمولا کیف‌های دوشی کاربرد زیادی دارند. حال آن که آقایان بیشتر تمایل به استفاده از انواع کیف کمری را دارند، چون کوچک است و به راحتی دور کمر بسته می‌شود. با ما همراه باشید تا با در نظر گرفتن مواردی که خواهیم گفت، کیف کمری مناسبی انتخاب کنید.

آقایان به دلیل اینکه همیشه در بیرون از منزل شاغل هستند، وسایلی از قبیل تلفن همراه، انواع کلیدها، کیف پول و… را با خود حمل می کنند. طبیعی است که در این صورت امکان گم شدن هر کدام از این وسایل وجود خواهد داشت. پس تنها راهی که باقی می ماند خرید یک کیف کمری مناسب می باشد. البته باید گفت که استفاده از کیف کمری فقط مختص آقایان نمی باشد و خانم ها هم در گشت و گذار های روزمره ی خود یا هنگام طبیعت گردی و کوهنوردی از این وسیله ی کاربردی استفاده می کنند. این وسیله به دلیل اینکه دور کمر بسته می شود، حمل آن بسیار راحت است و عملا امکان دزدیده شدن آن وجود نخواهد داشت و نیازی نیست مدام با دستتان آن را نگهداری کنید تا به زمین نیفتد. به هرحال اگر تاکنون به فکر خرید کیف کمری مناسب و باکیفیتی نبوده اید، به شما پیشنهاد می کنیم که از خرید این وسیله ی کاربردی غفلت نکنید. با این تفاسیر، ادامه ی مطلب را بخوانید تا شما را با نکاتی که هنگام خرید کیف کمری باید به آنها توجه نمایید، آشنا سازیم. پس با ما همراه باشید.

کیف کمری چیست؟

کیف کمری در واقع وسیله ای کاربردی است که باعث می شود حمل وسایلی چون تلفن همراه، کارت های بانکی، پول، مدارک و… به راحتی صورت گیرد. به این صورت که با بستنش به دور کمر و محکم کردن آن وسایلتان به راحتی در دسترس می باشند و نیازی به حمل کیف های بزرگتر مانند مدل های رودوشی و کوله پشتی نخواهید داشت. همچنین یکی از مزایای دیگری که این مدل از کیف ها دارند امنیت بالای آنهاست که از خطر سرقت به دور می باشند و دیگری اینکه زمانی حمل این کیف برایتان آزار دهنده است به راحتی می توانید آن را جمع کنید، چون جنس نرم و قابل انعطافی دارند.

کیف کمری

انواع جنس کیف های کمری

متداولترین جنس هایی که برای تولید کیف کمری استفاده می شود، عبارتند از:

کیف کمری از جنس چرم

این جنس در بین تمامی کیف های کمری موجود در بازار از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. چون جنس چرم معمولا نرم و قابل انعطاف است و به راحتی جمع می شود. جنس سَگَک کیف هم از پلاستیک می باشد و دوام بالایی دارد، جنس چرم ضد آب می باشد و هنگام خیس شدن، آب به داخل کیف نفوذ نخواهد کرد.

کیف کمری پارچه ای

یکی دیگر از کیف های کمری موجود در بازار کیف های کمری پارچه ای هستند که معمولاً کاربریشان برای لوازم سبکتر مثل کیف پول است. این کیف ها تنوع رنگی و و انعطاف بیشتری دارند و می توان وسایلی با اندازه های متفاوت داخل آن قرار داد. افرادی که کیف های پارچه ای را انتخاب می کنند، معمولا طرفدار محیط زیست هستند چون این کیف ها دارای برچسب سبز می باشند. به راحتی می توانید با این کیف ها وسایل سبکتان را حمل کنید. این کیف ها با بندهای پارچه ای یا گیره های پلاستیکی بسته می شوند.

کیف کمری پارچه‌ای

کیف کمری برزنتی

کیف های برزنتی به دلیل جنس محکم و باکیفیتی که دارند برای حمل وسایل سنگین مناسب هستند. کیف هایی که جنس برزنتی دارند از مقاومت خیلی بالایی برخوردارند بنابراین می توان برای حمل کتاب، جزوه یا مدارک، پیاده روی یا دوچرخه سواری از آنها استفاده نمود. کیف کمری برزنتی اگر قابلیت قفل شدن نداشته باشد، باید گیره ها و زیپ هایش کامل بسته شوند.

موارد استفاده کیف های کمری

می توان در موقعیت های گوناگون زیر از کیف کمری استفاده نمود و این کیف ها که امروزه استفاده از آنها بسیار محبوب هم شده برای مواردی که در ادامه خواهید خواند، درنظر گرفته می شوند.

کیف کمری مخصوص سفر

کیف های سفری به دلیل ظاهر کوچک و حمل آسانی که دارند، یکی از اولین انتخاب های افراد سفردوست می باشد. چون به راحتی وسایل ضروری سفر از قبیل مدارک شناسایی، پاسپورت، دفترچه بیمه و… را درون آن قرار می دهند و لازم نیست در صورت نیاز چمدان بزرگ خود را خالی نمایند تا به این وسایل مهم دست پیدا کنند. به علاوه اینکه دستانتان کاملا آزاد است و می توانید ساک ها و کیف های بزرگ را حمل کنید.

کیف کمری مناسب ورزشکاران

خانم ها و آقایان ورزشکار معمولا وسایل مهم ورزش را همیشه باید همراه خود داشته باشند. وسایلی چون قمقمه، بطری آب، تلفن همراه، پول و… . مطمئنا جا به جایی این وسایل با یک کیف رودوشی یا کوله پشتی امکان پذیر نیست، چون کیف رودوشی جلوی حرکت آزادانه دست ها را خواهد گرفت و کوله پشتی هم برای حمل این چند وسیله خیلی بزرگ خواهد بود. پس تنها راه خرید یک کیف کمری زیبا و باکیفیت می باشد.

کیف کمری مناسب ورزشکاران

کیف مخصوص موتور سواران

افرادی که موتور سوار هستند نیاز به یکسری مدارک مهم از قبیل گواهینامه، کارت شناسایی، کارت های اعتباری و… دارند، پس همیشه باید در دسترسشان باشد. این در دسترس بودن وسایل فقط از طریق استفاده از کیف کمری میسر می شود. پس اگر موتور سوار هستید و برای حمل وسایل ضروری خود به مشکل برخورده اید، پیشنهاد ما به شما خرید یک کیف کمری مناسب می باشد.

نکات مهم هنگام خرید کیف کمری

هنگام خرید کیف کمری به نکات زیر دقت کنید:

سایز کیف

هنگامی که برنامه ریزی می کنید تا یک کیف کمری مناسب بخرید، باید به طور واضح نیاز خود را مشخص کنید؛ مخصوصا به سایز کیفی که قرار است خریداری کنید دقت کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید هنگام دوندگی یا پیاده روی تند در طول روز، کیف همراه خود داشته باشید، بهتر است که کیف کمری در کوچکترین سایز ممکن خریداری کنید که فقط کلید، هندزفری و گوشی موبایل داخلش جا شود.

مقاومت کیف در برابر آب

بهتر است کیفی انتخاب کنید که در برابر آب مقاوم باشد، زیرا قرار است آن را در طبیعت و در شرایط مختلف زیر باران استفاده کنید و حتی ممکن است عرق بدن هم به آن بخورد که در صورت ضد آب نبودن، به راحتی پوسیده می شود اما اگر ضد آب باشد، مدت زمان طولانی تری دوام خواهد آورد.

تقسیم بندی مناسب فضای کیف

کیف ها معمولاً فضای متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند. باید کیفی را انتخاب کنید که به قسمت های مختلفی تقسیم بندی شده باشند و هر قسمت را شما به یک چیز اختصاص دهید تا لوازم تان با یکدیگر گره نخورد. به عنوان مثال باید یک فضای جداگانه برای کلید و یک فضای جداگانه برای موبایل در نظر گرفت تا این دو جدا از هم قرار بگیرند و باعث آسیب به یکدیگر نباشند.

کیف کمری

قیمت کیف

در کنار سه عامل مهم قبلی که به شما توضیح دادیم، باید قیمت را هم در نظر بگیرید. بعضی از برند ها هستند که کیفیت یکسان را با برند های کمتر شناخته شده در اختیار شما قرار می دهند، در صورتی که امکانات کمتری دارند. پس قیمت یکی از عوامل مهمی است که هنگام خرید کیف کمری باید آن ها را مد نظر قرار دهید.

جنس کیف

جنس کیفی که استفاده می کنید، روی نوع استفاده شما اثر گذار است. بهتر است که از جنس کیف چرم استفاده کنید که در برابر آب مقاوم است و در پیاده روی های طولانی با عرق بدن شما آسیبی به آن وارد نمی شود. البته انواع پلاستیکی این کیف ها هم وجود دارند که مقاومتشان خوب است.

ویژگی های کاربردی دیگر

بعضی از ویژگی های کاربردی در کیف های کمری وجود دارند که کار با آن ها را راحت تر می کند. به عنوان مثال نوع کمربندی که برای این کار در نظر گرفته شده است، مناسب بودن آن برای کودک یا نوجوان، منفذی که در بعضی از آن ها برای قرار گرفتن هندزفری تعبیه کرده اند، جزء ویژگی های خاصی می باشند که می توانید در کیف خود بررسی کنید.

کیف کمری

شیوه های حمل کیف کمری

می توان بند کیف کمری را از کمر شلوار رد کرد تا مثل کمربند ایمن و مطمئن بسته شود. این نوع از کیف ها که ایمنی بسیار بالایی دارند و تا زمانی که گیره ها و قلاب های آن نشکند، نمی شود کیف را از بدن جدا کرد پس این کیف ها برای جاهای شلوغ مناسبند. خانم ها، کیف های کمری را روی رانها می اندازند، در این حالت کیف معمولاً از کمر آویزان می ماند. این روش حمل برای افرادی مناسب است که صرفاً برای زیبایی کیف و ست کردن آن با لباس هایشان کیف را حمل می کنند. می توانید یک کیف کمری شل و افتاده را با لباس های خود ست کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان