آشنایی با پلتفرم اینجکتیو پروتکل (Injective Protocol) و رمز ارز INJ

  دوشنبه، 03 بهمن 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
آشنایی با پلتفرم اینجکتیو پروتکل (Injective Protocol) و رمز ارز INJ
پروتکل اینجکتیو به عنوان یک پروژه با پتانسیل بسیار بالا، خدمات گسترده و ایده‌های نوآورانه وارد حوزه دیفای شد. این پروتکل توانست از حمایت بسیاری از شبکه‌ها و غول‌های صنعت کریپتو از جمله بایننس، کازماس، پولکادات و غیره بهره‌مند شود. در ادامه بیشتر با این پلتفرم و توکن آن آشنا می شویم.

پروتکل اینجکتیو (INJ) یک پروتکل زنجیره متقابل کاملاً غیرمتمرکز و مقاوم در برابر اتریوم Etherium است. این پروتکل نه تنها از کاربران موجود اتریوم پشتیبانی می کند، بلکه برای کمک به اتصال کاربران از شبکه های مختلف بلاکچین به یک جامعه رمزنگاری واحد نیز در نظر گرفته شده است. ستون فقرات قابل همکاری که پروتکل Injective را تقویت می کند، تعاملات زنجیره ای بین بلاکچین های مستقل را امکان پذیر می کند.

Injective Protocol چیست؟

اینجکتیو پروتکل یک صرافی غیر متمرکز در حوزه دیفای (Defi) است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است. این پروتکل از یک راه حل لایه ۲ به منظور رفع مشکلات مقیاس پذیری، سرعت پایین و کارمزد بالای تراکنش ها در شبکه اتریوم استفاده می کند و به سرمایه گذاران کمک می کند به بازارهای دیفای به روشی سریع و ایمن دسترسی پیدا کنند.

پروژه Injective Labs در آپریل سال ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) معرفی شد و اولین پروژه خود را به عنوان اولین صرافی کاملا غیر متمرکز در دیفای آغاز کرد. از اولین اهداف تیم توسعه دهنده آن گذر از محدودیت DEXها در آن زمان بود که باعث می شد کاربران هنگام استفاده از آن ها با مشکلاتی همچون تاخیر زیاد در انجام تراکنش ها، نبود دفتر سفارش (Order Book)، طراحی ضعیف و نبود نقدینگی در این صرافی ها مواجه شوند طبق گزارش سایت defillama، ارزش کل قفل شده (TVL) در این پروتکل ۱۱۵.۶ میلیون دلار است.

از مزیت های استفاده از دکس این پروتکل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محیط کاربری ساده برای معامله گران مبتدی و پیشرفته
  • انجام معاملات با سرعت بسیار بالا
  • انجام معاملات با کارمزد صفر
  • امکان ایجاد بازار های مختلف از ارزهای دیجیتال و سایر دارایی ها توسط کاربران
  • امکان تبدیل دارایی های دیجیتال به یکدیگر در شبکه های مختلف
  • تجربه استفاده از صرافی های متمرکز در بستری کاملا غیر متمرکز
  • انجام ایمن تمامی تراکنش ها با مکانیسم اثبات سهام
  • دسترسی به پیشرفته ترین بازار های غیر متمرکز

 Injective Protocol

تیم توسعه پروتکل اینجکتیو (INJ)

پروتکل اینجکتیو INJ توسط Injective Labs، یک شرکت تحقیق و توسعه که به ایجاد یک سیستم کاملاً غیرمتمرکز اختصاص دارد که به پروتکل Injective کمک می کند، توسعه یافته است. کارکنان آزمایشگاه Injective متشکل از مهندسان پویا، تاجران و اپراتورها هستند. Injective Labs نه تنها میزبان یک رابط موفق است که کاربران را به شبکه Injective متصل می کند، بلکه پشتیبانی از پروتکل را نیز ارائه می دهد.

هدف و ایده Injective Protocol چیست؟

پروتکل اینجکتیو اهداف و ایده های بسیار جالبی برای پیاده سازی در دیفای دارد، که آن را از بسیاری از DEXها متمایز می کند. این پروتکل در نظر دارد پلتفرمی برای ارائه معاملات آتی، معاملات نقطه ای (Spot) و قرارداد دائمی (perpetual swaps) برای سرمایه گذاران فراهم کند که کاملا غیر متمرکز است، در مقابل سانسور مقاوم است و به طور عمومی در اختیار همه قرار دارد. همچنین این پروتکل بنا دارد تا به منظور راحتی کار کاربران، تمامی معاملات در آن در محیط کاربری ساده شبیه محیط کار در صرافی های متمرکز باشد و برای دستیابی به این هدف، از یک دفتر سفارش مرکزی غیر متمرکز استفاده می کند. اینجکتیو در نظر دارد تا امکان انجام معاملات در رمز ارزها، دارایی های مشتقه و هرگونه دارایی دیگر در فضای کریپتو را بین شبکه های اتریوم، بایننس اسمارت چین و کازمس (Cosmos)، فراهم کند.

پروتکل اینجکتیو چگونه کار می کند؟

پلتفرم INJ جامعه محور است و پتانسیل کامل مشتقات غیرمتمرکز و DeFi بدون مرز را فراهم می کند. از توابع تأخیر قابل تأیید (VDF) برای ایجاد اجماع سفارش تراکنش منصفانه براساس اثبات زمان سپری شده استفاده می کند. این موضوع به موقعیت های مهم اتریوم و نگرانی های ارزش استخراج پذیر استخراج کننده اتریوم و همچنین جلوگیری از حملات پیشرو و حل و فصل اختلافات مربوط به سفارش بلاک های مشابه می پردازد.

زنجیره Injective با الزامات ویژه نه تنها امکان تبادل مشتقات پیچیده بلکه به عنوان یک زنجیره ویژه برنامه برای DeFi ساخته شده است. در نتیجه، پروتکل Injective می تواند خواسته های توسعه دهندگان در سراسر جهان را برآورده کند. باطن قابل همکاری به برنامه های DeFi ساخته شده بر روی آن اجازه می دهد تا به طور موثر در زنجیره های بلوکی مختلف مانند Cosmos اجرا شوند. سازگاری اتریوم به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که از ابزارهای آشنا برای ساخت برنامه های جدید استفاده کنند، در حالی که باطن قابل همکاری به برنامه های DeFi ساخته شده بر روی Injective اجازه می دهد تا به طور موثر در زنجیره های بلوکی مختلف مانند Cosmos عمل کنند.

تعدادی مکانیسم تشویقی در لایه پروتکل گنجانده شده است تا توسعه را تشویق کند. برای مثال، در Injective، میزبان های گره های رله و رابط های کاربری می توانند تا 40 درصد از تمام کارمزدهای تجارت را به دست آورند که انگیزه ای بی سابقه در بازار ارزهای دیجیتال است.برنامه های متنوعی برای کمک به توسعه یک استراتژی انعطاف پذیر و با بازده بالا ایجاد شده اند. برنامه های مشابه پیش بینی می شود که در Injective پیشرفت کنند و توسعه دهندگان و سازندگان را تشویق می کنند تا برنامه ها/محصولات جدیدی را ایجاد کنند که به نفع جامعه باشد، مانند صندوق های تامینی غیرمتمرکز یا محصولات مولد بازده.

چه چیزی ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل را منحصر به فرد می کند؟

هدف اینجکتیو پروتکل حل مشکلات دنیای امور مالی با بکارگیری ماهیت غیرمتمرکز فناوری بلاک چین است. اینجکتیو به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا در یک سازمان امور مالی غیرمتمرکز دیفای مشارکت کنند، جایی که آنها قدرت ایجاد تغییرات و معرفی ایده های جدید را دارند.بلاک چین اینجکتیو چین برای هر کسی در دسترس است، و همین امر باعث می شود کاملا غیرمتمرکز شود. فرقی نمی کند شما یک سرمایه گذار کوچک هستید یا یک شرکت بزرگ، اینجکتیو پروتکل نفوذ و قدرت یکسانی را به همه ارایه می دهد. این بلاک چین به شما امکان می دهد مجموعه وسیعی از مشتقات، قرارداد های ما به التفاوت، و سایر اشکال دارایی را معامله کنید.در حالی که این فناوری را برای تمرکززدایی در دنیای صرافی ها و معاملات معرفی می کند، اینجکتیو پروتکل همچنان با روش های اثبات شده برای کسب درآمد کار می کند. سازندگان و گیرندگان، کارمزد تراکنش ها را به اینجکتیو پرداخت می کنند که به پلتفرم امکان ادامه کار به صورت غیرمتمرکز را می دهد.

امنیت شبکه اینجکتیو پروتکل چگونه تامین می شود؟

بلاک چین اینجکتیو پروتکل براساس مکانیسم اجماع اثبات سهام PoS تندرمینت Tendermint عمل می کند. این یکی از برجسته ترین شباهت های اینجکتیو با بلاک چین اتریوم است. اعتبار سنج ها به امنیت شبکه کمک می کنند و در عین حال آن را غیرمتمرکز تر می کنند. اثبات سهام PoS یک اجماع جایگزین برای اجماع محبوب اثبات کار است که توسط بیت کوین استفاده می شود. اثبات سهام از نظر توان ورودی مورد نیاز برای استخراج، مقیاس پذیری و قابلیت استفاده از مزایای بی شماری برخوردار است. این اجماع همچنین نقش اساسی در اطمینان از عملکرد غیرمتمرکز برای کل شبکه دارد.

توکن INJ چیست؟

توکن INJ رمز ارز پلتفرم Injective است که بر روی شبکه اتریوم با استاندارد ERC-20 و در شبکه بایننس اسمارت چین با استاندارد BEP20 ساخته شده است.

این رمزارز کاربردهای مختلفی در شبکه اینجکتیو دارد که به بیان آن ها می پردازیم:

  • توکن حاکمیتی: از این توکن برای انجام تغییرات و به روز رسانی ها در شبکه اینجکتیو استفاده می شود. به این منظور توسعه دهندگان پروپوزال های خود را آماده کرده و با ارسال حداقل ۵۰۰ توکن INJ آن را به شبکه ارائه می دهند. پس از انجام این مرحله پروپوزال برای رای گیری در جامعه حاکمیتی آماده می شود. برای به روز رسانی های نرم افزاری در شبکه حداقل ۷۵ درصد از ولیدیتور ها باید موافقت خود را با اجرای آن اعلام کنند.
  • پاداش دهی: از این توکن برای پاداش دهی به کسانی که این توکن را استیک می کنند و افرادی که در این پلتفرم اقدام به معامله می کنند استفاده می شود.
  • استخراج نقدینگی (Liquidity Mining): استخراج نقدینگی به معنی این است که کاربران یکی از پروتکل های دیفای به ازای همکاری و مشارکت در پروتکل، توکن های بومی آن پروتکل را به عنوان پاداش دریافت می کنند. در این پلتفرم نیز کاربران با استیک کردن توکن INJ در ازای مشارکت خود از شبکه توکن INJ پاداش دریافت می کنند.
  • پرداخت کارمزد شبکه: کارمزد تمامی تراکنش ها در این شبکه به وسیله توکن INJ انجام می شود. ۶۰ درصد از کل کارمزدهای شبکه هر دو هفته یکبار، برای خرید مجدد و سوزاندن توکن INJ استفاده می شود. این موضوع باعث می شود در طول زمان عرضه این توکن به طور چشم گیری کاهش یابد که باعث افزایش قیمت آن می شود.

جامعه پروتکل اینجکتیو تصمیم به عرضه ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ واحد از این توکن با نرخ تورم سالانه ۷ درصد گرفته است، که این میزان به مرور زمان به ۲ درصد در سال کاهش خواهد یافت. تاکنون زمان دقیقی برای اجرای این فرآیند، در این پروتکل منتشر نشده است. نحوه توزیع توکن های اینجکتیو به شرح زیر است:در مجموع ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد توکن INJ وجود خواهد داشت که به شرح زیر توزیع می شود:

  • ۹ درصد در لانچ پد بایننس به فروش رسید.
  • ۶ درصد در فروش اولیه قبل از عرضه در صرافی ها فروخته شد.
  • ۱۶.۶۷ درصد در فروش خصوصی به فروش رسید.
  • ۲۰ درصد متعلق به تیم آن است.
  • ۲ درصد برای تبلیغات مصرف می شود.
  • ۳۶.۳۳ درصد از آن برای رشد اکوسیستم به کار برده می شود.
  • ۱۰ درصد ار آن صرف رشد جامعه اینجکتیو خواهد شد.

خرید و نگهداری توکن INJ

توکن INJ را می توان در صرافی های متمرکز همچون بایننس، کوکوین، کراکن، کوینکس، Houbi ،Gemini ،Poloniex و HitBtc خریداری کرد. همچنین این توکن در صرافی های غیر متمرکز زیروایکس (0x protocol)، یونی سواپ (نسخه ۲و۳)، سوشی سواپ و پنکیک سواپ نیز قابل خریداری است.از آن جایی که توکن INJ در دو شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین ساخته شده است، می توان آن را در کیف پول های این شبکه ها نگهداری کرد. این رمزارز را می توان در کیف پول سخت افزاری لجر و در کیف پول های نرم افزاری متامسک (MetaMask)، تراست ولت (Trust Wallet)، بایننس چین ولت (Binance Chain Wallet) و اتمیک ولت (Atomic Wallet) ذخیره کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (445 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (260 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (57 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (17 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (11 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (10 نظر) نشسته نماز خواندن احمدرضا عابدزاده در خانه اش در کنار کریم باقری+عکس (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد