آشنایی با سگ نژاد امریکن بولی

  سه شنبه، 11 بهمن 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با سگ نژاد امریکن بولی
در این مقاله قصد داریم در مورد قوی ترین سگ دنیا یعنی سگ امریکن بولی اطلاعات مفیدی قرار دهیم، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

سگ نژاد آمریکن بولی در اواسط دهه 1990 به منظور بوجود آوردن یک سگ مخصوص خانواده پرورش داده شد. آمریکن بولی در طول سالها زحمت و انتخاب و آمیزش از 2 نژاد منتخب شده آمریکن پیت بول تریر بر اساس استانداردهای UKC انگلستان و آمریکن استافوردشایر تریر بر اساس استانداردهای ایالات متحده آمریکا، بوجود آمده است. در برخی گروه های خونی از آمیزش خانواده های بولداگ نیز بهره گرفته شده است. زادگاه این نژاد را می توان به واقع در غرب و شرق آمریکا و به خصوص ویرجینا و لوس آنجلس و کالیفرنیا دانست. امروزه این نژاد همچنین در آسیا و اروپا نیز یافت می شود. گاهاً با نژاد آمریکن پیت بول تریر اشتباه گرفته می شود، اما باید دانست که نژادی کاملاً متفاوت است.

تاریخچه سگ امریکن بولی

نژاد آمریکن بولی در اواسط دهه 1990 به منظور بوجود آوردن یک سگ مخصوص خانواده پرورش داده شد. آمریکن بولی در طول سالها زحمت و انتخاب و آمیزش از 2 نژاد منتخب شده آمریکن پیت بول تریر بر اساس استانداردهای UKC انگلستان و آمریکن استافوردشایر تریر بر اساس استانداردهای ایالات متحده آمریکا، بوجود آمده است. در برخی گروه های خونی از آمیزش خانواده های بولداگ نیز بهره گرفته شده است. موطن این نژاد را می توان به واقع در غرب و شرق آمریکا و به خصوص ویرجینا و لوس آنجلس و کالیفرنیا دانست. امروزه این نژاد همچنین در آسیا و اروپا نیز یافت می شود. گاهاً با نژاد آمریکن پیت بول تریر اشتباه گرفته می شود، اما باید دانست که نژادی کاملاً متفاوت است.

مشخصات ظاهری سگ امریکن بولی

امریکن بولی ها سگ های چشمگیر، دارای بدن های بسیار عضلانی هستند. سر آنها یک شکل منحصر به فرد داردکه یکی از ویژگی های اصلی این نژاد است. سرها وسیع و بسیار بزرگ هستند و هیچگاه نسبت به بقیه اعضای بدن متناسب نخواهند بود. آنها قفسه های سینه نسبتاً عمیق و چشمگیری دارند که با یک نگاه جلب توجه می کند. امریکن بولی ها گونه های سگ عضلانی هستند که بدون هیچگونه چین و چروکی بر روی پوست خود ندارند. پوزه ها کاملاً مربع شکل هستند و طول آن کوتاهتر از طول جمجمه یک سگ است. آرواره های پایینی کاملاً توسعه یافته، عمیق و گسترده با ساختار کلی فک و جمجمه آنها بسیار شبیه به بولداگ انگلیسی است. امریکن بولی ها بینی های بزرگی دارند که در مکان خوبی واقع شده است و به طور معمول مطابق با رنگ پوشش خارجی سگ خواهد بود.
چشم ها در اندازه متوسط هستند، برخی مواقع بیضی شکل و برخی مواقع دایره ای شکل هستند که با فاصله مناسبی از هم قرار گرفته اند. همه رنگ چشم ها به استثنای رنگ آبی برای این نژاد مشاهده شده است. گوش های آنها فه صورت افتاده قرار گرفته اند. آنها گردن هایی نسبتاً ضخیم و عضلانی دارند که کمی در قسمت پشتی خود قوس دارند. گردن آنها به تدریج در قسمت شانه سگ گسترده تر می شود. آنها بدن های جمع و جوری دارند. قفسه سینه های عمیق، پهن و دنده هایی زیبا هستند. قفسه سینه می تواند گسترده تر از قسمت های دیگر باشد. به طور کلی تمام قسمت های بدن این نژاد دارای عضله هایی هستند که سایر قسمت های بدن را به شکل متناسبی پوشش می دهد.
پاهای جلوی آنها عضلانی است و دارای چرخش جزئی در قسمت جلوی ساعد است. آرنج در نزدیکی یا کمی دور از بدن سگ قرار گرفته است. هنگامی که از جلو دیده می شود، پاهای جلوی سگ نسبتاً عمود بر زمین قرار گرفته است. ران ها به خوبی شکل گرفته و عضلانی هستند، مفاصل آنها به خوبی خم می شوند. هنگامی که از پشت دیده می شود، کتف های عقب موازی با یکدیگر هستند.

سگ امریکن بولی

مشخصات اخلاقی سگ امریکن بولی

آمریکن بولی نژادی است چابک، سرحال، خوشحال، اجتماعی و با اعتماد به نفس. آرام است و به مردم عشق می ورزد، بسیار با وفا و با محبت است و یک سگ خانواده خوب خواهد بود. معمولاً فرمانبردار است و هیچ چیز را بیشتر از خشنود نمودن صاحبش نمی خواهد. فوق العاده شجاع و باهوش است و این ویژگی ها او را تبدیل به سگ گاردی پر انرژی می نماید. این نژاد در حالیکه وفاداری و استقامت آمریکن پیت بول تریر را دارد در عین حال اجتماعی بودن آمکریکن استافوردشایر تریر را نیز به ارث برده است. رفتار خوب و مناسب این سگ با کودکان و صاحبش در خشنود نمودن خانواده ای که با آنها زندگی می کند منحصر به فرد است. با اعتماد به نفس اما بدون رفتار تهاجمی.

تغذیه سگ امریکن بولی

اگر یک توله سگ امریکن بولی را از یک پرورش دهنده دریافت کنید، آنها به شما یک برنامه غذایی را می دهند و مهم است که به همان روال بچسبید، تغذیه همان غذای یک توله سگ برای جلوگیری از بروز هرگونه عارضه شکمی لازم و ضروری است. رژیم توله سگ قابل تغییر است، اما این کار باید بتدریج انجام شود، همیشه اطمینان حاصل کنید که هیچگونه عارضه هضمی ایجاد نمی کنند و در صورت بروز این کار، بهتر است آنها را دوباره به رژیم غذایی اصلی خود برگردانید و درمورد مواردی با دامپزشک صحبت کنید.
سگ های مسن تر رژیم غذایی بدتری دارند و بوی بدی می دهند، اما این بدان معنی نیست که می توانید رژیم غذایی با کیفیت پایین تری به آنها بدهید. بهتر است دو بار در روز، یک بار در صبح و سپس دوباره عصر، یک سگ بالغ را تغذیه کنید، مطمئن شوید که این ماده غذایی با کیفیت مناسب است که تمام نیازهای غذایی آنها را برآورده می کند. همچنین مهم است که سگ ها مقدار مناسبی از ورزش را داشته باشند تا کالری اضافی را سوزانده یا وزن زیادی به دست آورند که می تواند منجر به انواع مشکلات سلامتی شود. چاقی می تواند زندگی یک سگ را تا چندین سال کوتاه کند، بنابراین مهم است آنها را از این مشکل دور نگه دارید.

آراستن سگ امریکن بولی

آراستن موهای کوتاه و صاف آن آسان می باشد. با برس های کوتاه به طور منظم شانه کشیده شود و در صورت نیاز می تواند از شامپو خشک و یا حمام بهره بگیرید. می توانید با یک تکه حوله و یا چرم مرطوب روی بدن او کشیده و پوستش را درخشان و براق نمایید. ریزش مو در این نژاد متوسط است.به طور خلاصه، این نسخه ای از آمریکن بولی با ویژگی های اغراق آمیز است. اگرچه نام آن معمولاً کوتاه می شود، نام کامل آن Exotic American Bully است.

پرورش دهندگانی که برای اولین بار اگزوتیک آمریکن بولی عجیب و غریب را تولید کردند، قصد داشتند ویژگی های فیزیکی آن را تقویت کنند. برای رسیدن به این هدف، آنها آمریکن بولی را با بولداگ فرانسوی، بولداگ انگلیسی و بولداگ قدیمی انگلیسی پرورش دادند.در نتیجه، آن ها فشرده تر و عضلانی تر هستند، با سر بزرگ و بلوکی، پوزه کوتاه تر و سینه پهن تر از آمریکن بولی.

کودکان و سگ نژاد امریکن بولی

امریکن بولی ها دوست دارند که در کنار بچه ها باشند و بازی های مختلف را با آنها انجام دهند. آنها می توانند از خانواده خود محافظت کنند،ولی با همین شرایط هم باید در کنار کئکان با یک محافظ و نظارت خاص شما قرار بگیرند. اگرچه پرورش دهندگان تمام تلاش خود را برای پرورش و کنترل “پرخاشگری” از Bullies American انجام داده اند، اما هنوز هم این نژاد “سگ پرخاشگری” شناخته شده است. با این حال، آنها نسبت به سایر نژادهای دیگر حمل بیشتری دارند. بولی های بدون نظارت آمریکایی نسبت به همتایان بی طرف خود سرکشگرتر و راضی تر هستند.

بیماری سگ امریکن بولی

این موضوع را باید افزود که تمام سگ ها با هر نژادی که هستند، مستعد برخی از بیماری ها سگ می باشند که این موضوع شامل نژاد American bully نیز می باشد. اگر از این نژاد نگهداری می کنید، پیشنهاد ما این است که در مورد بیماری هایی که سگ های American bully مستعد آن هستند، اطلاعات کاملی را بدست آورید. به این گونه با مشاهده هرگونه نشانه و یا علائمی در سگ خود می توانید به سرعت برای درمان بیماری پت دوست داشتنی خود اقدام نمایید و حیوان خود را برای معاینه بیشتر به کلینیک دامپزشکی ببرید. از جمله بیماری هایی که سگ های American bully مستعد آن هستند عبارتند از:


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (440 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (240 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (192 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (176 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (160 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (114 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
تسلیت پزشکیان به خانواده های داغدار کارگران معدن طبس در بدو ورود به تهران
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW