آشنایی با سگ نژاد یورکشایر

  سه شنبه، 17 خرداد 1401   زمان مطالعه 16 دقیقه
آشنایی با سگ نژاد یورکشایر
سگ یورکشایر موجود کوچک پشمالو تحت عنوان سگ های عروسکی رده بنده می شود اگر چه در باطن او یک تریر اصیل است . ما در این مطلب با این نژاد دوس داشتنی آشنا می شویم.

سگ نژاد یورکشایر تریر یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین نژاد ها در بین سگ های عروسکی دنیا است. و بسیار مهربان و بازیگوش است. این سگ های آمریکایی زیبا و دوست داشتنی هستند و مو های بلند و لطیفشان باعث جذابیت چند برابری آن ها شده است. این نژاد، بسیار مهربان، بازیگوش، فعال و دلیر است. یورکشایر تریر ها اگر تغذیه و فعالیت مناسبی داشته باشند بین ۱۲ تا ۱۵ سال عمر می کنند و سر و صدای زیادی ندارند و بی دلیل پارس نمی کنند. اجتماعی شدن و آموزش این سگ ها خیلی مهم است و در صورتی که خوب آموزش نبینند ممکن است پرخاشگرانه رفتار کنند و به سگ های بزرگتر از خودشان حمله کنند.

ویژگی های ظاهری سگ نژاد یورکشایر

وزن این سگ ها چیزی بین ۱ تا ۳کیلوگرم است و قد آن ها بین ۱۶ تا ۲۳ سانتی متر است.این سگ های کوچک اعضای بدن متعادلی دارند، بینی یورکشایر تریر ها کوچک و سیاه و سفید است و سری کوچک دارند، چشمان این سگ ها اندازه متوسطی دارد و تیره رنگ است. گوش های این نژاد V شکل است و با موهای زیادی پوشیده شده است و رنگ قهوه ای دارد. دندان های بالایی این سگ به طور مرتب روی فکش ردیف شده اند و فک قوی و دندان های نیش تیزی دارد. این حیوان شانه های کوچک، پاهای صاف و موهای زیبا و طلایی رنگی دارد. پاهای عقبی این سگ از مو پوشیده شده است و ناخن هایش به رنگ سیاه است. رنگ دم این حیوان تیره است و از موهای زیادی پوشیده شده است.

یورکشایر ها موهای صاف، براق و ابریشمی دارند که طول متوسطی دارند و مو های سرشان به رنگ برنز مایل به طلایی است. این سگ ها در رنگ های مشکی و آبی با برنز، برنز و مشکی، نیلی و آبی، نیلی با خاکستری ترکیبی و طلایی و نیلی وجود دارند. موهای آن ها به قدری بلند است که به زمین می رسد و یک لایه است و ریزش موی او بسیار کم است. یورکشایر هایی به رنگ سفید هم وجود دارد که بسیار خاص، نادر و منحصر به فرد هستند.

سگ نژاد یورکشایر

خواستگاه و انواع سگ یورکشایر

درست است که برای اولین بار مردم اسکاتلند این نژاد را داشته اند ولی باید بگوییم که خواستگاه سگ Yorkshire به انگلیس بر می گردد. به گونه ای که زمانی که اسکاتلندی ها از منطقه یورک شایر عبور می کردند تعدادی از این سگ ها را به همراه تریر ها به مردم آن جا فروختند. اما درست است که اغلب مردم پذیرفته اند که سگ Yorkshire متعلق به انگلستان است، اما هنوز چگونگی به وجود آمدن و این که این سگ ها برای اولین در کجا بوده اند، مشخص نشده است. متاسفانه باید بگوییم که در آن زمان این نژاد های دوست داشتنی به طرز وحشیانه ای پرورش می یافته اند که در خلق و خوی امروزی آن ها نیز تاثیر گذاشته و به همین دلیل است که با این که جثه کوچکی دارند، اما بسیار سرسخت و مستقل هستند.

تا مدت ها این سگ ها به دلیل توانایی و نوع پرورششان به عنوان کارگر در معادن کار می کردند و از آن ها به عنوان سگ های کارگر یاد می شده است. اما امروزه این سگ های دوست داشتنی در لیست سگ های خانگی قرار دارند و علاوه بر انگلستان در کشور های دیگر و در بین مردم بسیار محبوب شده اند.نژاد یورکشایر مانند برخی از نژاد های دیگر انواع مختلفی دارند، که ما در این قسمت آن ها را معرفی خواهیم کرد، همراه ما تا انتهای مطالب باشید.

یورکشایر تریر

گفته شده است که نژاد تریر نقش بسیار زیادی در به وجود آمدن یورکشایر های امروزی داشته اند. در مورد یورکشایر تریر باید بگوییم که از ترکیب تریر و یورکشایر به وجود آمده اند و بسیار زیبا هستند این سگ ها از هوش بالایی برخوردار هستند و فعال می باشند. این سگ ها عروسکی و ظاهر بامزه ای دارند و برای اولین بار در انگلیس پرورش یافته اند. می توان به این گونه گفت که این سگ ها در گروه تریر ها قرار می گیرند و خلق و خوی آن ها از نظر شجاع بودن و روحیه استقلال طلبی به تریر ها رفته است، آن ها مو های بسیار بلند و زیبایی دارند.

یورکشایر مینیاتوری

اگر بخواهید به بررسی اصیل بودن سگ یورکشایر بپردازید، باید به ویژگی های ظاهری این سگ های دوست داشتنی و هم چنین بررسی مادر او بپردازیددر مورد یورکشایر مینیاتوری باید بگوییم که جثه کوچکی دارند و بسیار زیبا هستند. افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند، باید بدانند که این سگ ها برای نگهداری در آپارتمان بسیار مناسب هستند. آن ها بسیار بازیگوش و فعال هستند و دوست دارند تا در طول روز با صاحب خود بازی کنند.

یورکشایر عروسکی

در مورد یورکشایر عروسکی باید بگوییم که به دلیل این که بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند و این که جثه کوچکی دارند به آن ها عروسکی گفته می شود. اگر بی حرکت باشند شما در یک لحضه تصور می کنید که این سگ ها واقعا عروسک هستند. آن ها نیز انرژی زیادی دارند و بسیار با محبت هستند و برای زندگی در آپارتمان مناسب می باشند و هم چنین سازگاری بالایی برای زندگی در آپارتمان دارند.

یورکشایر تیکاپ

در مورد یورکشایر تیکاپ باید بگوییم که از زمان ملکه ویکتوریا یا قبل تر از آن این سگ ها شناخته می شده اند. آن ها سازگاری بسیار بالایی برای زندگی در آپارتمان دارند، هم چنین بسیار فعال و پر جنب و جوش می باشند. این سگ ها مکان گرم را به سرد ترجیح می دهند و نیازی به حیاط ندارند. این نکته را باید بدانید که برس کشیدن مو های آن ها به صورت روتین لازم و ضروری می باشد. در نهایت باید بگوییم که این سگ ها بسیار مهربان هستند و از این که صاحبشان به آن ها توجه کند، بسیار خوششان می آید.

خلق و خوی سگ یورکشایر

در این قسمت می خواهیم به خلق و خوی سگ یورکشایر بپردازیم، همراه ما باشید. در مورد این نژاد ها باید بگوییم که با این که جثه کوچکی دارند، اما بسیار فعال و روح ماجراجویی دارند. این سگ ها اعتماد به نفس بسیار خوبی دارند و از هوش بالایی برخوردار هستند. این را بهتر است که بدانید این نژاد همانند انسان ها خلق و خوی متفاوت و منحصر به فردی دارند. به گونه ای که اگر دو سگ یورکشایر داشته باشید، خلق و خویشان همانند هم نیست و بسیار متفاوت است. اکثر آن ها عاشق این هستند که صاحبشان آن ها را بغل و نوازش کند و هم چنین بسیار مهربان هستند.

این سگ ها عاشق این هستند که در محیط خانه و در طول شبانه روز به دنبال صاحب خود و یا سایر افراد خانواده بگردند و به این گونه با آن ها بازی کنند. برخی دیگر از این نژاد ها دوست دارند تا فقط بازیگوشی کنند و سر از کار همه در بیاورند. می توانید به راحتی برای این سگ ها محدودیت و یکسری قانون تعیین کنید تا ببینید که چه همراهان خوب و باوفایی می توانند برای شما باشند. اگر سگتان را لوس بار بیاورید، باید علاوه بر این که توجه بسیار زیادی به او بکنید، بیشتر از قبل نیز باید مراقبش باشید. اگر آموزش های این نژاد را در زمانی که سنشان کم است، شروع کنید، شانس شما برای تربیت بهتر و سازگاری بالای آن ها بیشتر خواهد شد.

حمله سگ یورکشایر به کودکان امکان پذیر است؟

سگ های یورکشایر بسیار مهربان هستند ولی رابطه متوسط و رو به پایینی با کودکان دارند، مگر این که از تولگی در کنار آن ها بزرگ شوند، تا بتوانند یک رابطه خوب و صمیمی با کودکان برقرار کنند. با این که یورکی ها بسیار کوچک هستند، اما در هنگام بازی و در برخی از موارد شاید خشن بازی کنند که این موضوع گاهی اوقات دور از انتظار کودکان است. به همین دلیل زمانی که سگ و کودکان شما در کنار هم هستند، حتما باید بر روی آن ها نظارت داشته باشید.

در حالت کلی باید بگوییم که اگر فرزند شما بزرگ باشد، سگ یورکشایر رابطه بهتری می توانند با او برقرار کند، چرا که این رابطه دو طرفه خواهد بود و کودک نیز بهتر می تواند سگ را درک کند و با او بازی کند. یکی از دلایل دیگری که نباید فرزند خود را با سگ تنها بگذارید، این است که کودکان با هیاهو و سر و صدا بازی می کنند و سگ تصور می کند که کودک در خطر است و شاید به صورت اتفاقی به او صدمه بزند. این نکته را هم باید بیان کنیم که کودک خود را با هیچ نژاد از سگ تنها نگذارید و حتما زمانی که سگ در کنار فرزند شما است باید یک نفر بر آن ها نظارت داشته باشد.

سازگاری سگ نژاد یورکشایر با دیگر سگ ها

اگر سگ یورکشایر را به خوبی آموزش دهید و تربیت کنید، آن ها می توانند به راحتی با سایر سگ ها رابطه خوبی برقرار کنند و حتی هم بازی خوبی برای هم شوند. فقط در هنگامی که سگ شما می خواهد سگ دیگری را برای اولین بار ببیند بهتر است که مراقبش باشید تا نترسد و استرس زیادی نداشته باشد.این سگ های کوچک اگر به خوبی تربیت شوند، رابطه خوبی می توانند با گربه ها داشته باشند. هم چنین اگر با گربه ها بزرگ شده باشند، می توانند هم بازی خوبی برای هم باشند.

تغذیه سگ یورکشایر

اگر به تازگی سگ یورکی را به سرپرستی قبول کرده اید باید به شما برنامه غذایی نیز بدهند و اگر برنامه غذایی ندارید، می توانید با دامپزشک مشورت کنید. این که از روی برنامه غذایی به سگ خود غذا بدهید تا دچار مشکل نشود، بسیار مهم است. اگر می خواهید برای سگ خود غذای خانگی درست کنید، باید بدانید که از چه موادی استفاده کنید تا همه گروه های غذایی که بدن سگ به آن ها نیاز دارد را در خود داشته باشند. هم چنین دامپزشکان گفته اند که گوشتی که برای سگ خود می خواهید درست کنید، در ابتدا به خوبی آپبز کنید، چرا که معده سگ غذا های آبپز را بهتر هضم می کند. زمانی که برنامه غذایی برای سگ خود تهیه کردید نسبت به همان برنامه، غذای سگ خود را بدهید.

متاسفانه برخی از افراد به برنامه غذایی سگ خود اهمیت زیادی نمی دهند و نسبت به صلاح دید خودشان به سگ غذا می دهند. اما باید بدانید تغذیه در سلامت جسمی سگ نقش بسزایی دارد و باید به آن اهمیت دهید. یک موضوع مهم این است که رژیم غذایی هر سگ با توجه به سن او تهیه می شود. به عنوان مثال برنامه غذایی سگ مسن یورکی با سگ جوان یورکی متفاوت است. دامپزشکان بیان کرده اند که بهتر است دو بار در روز به سگ خود غذای با کیفیت بدهید که تمام نیاز های آن ها را بتواند تامین کند.

بیماری های رایج در میان نژاد یورکشایر

  • در رفتگی کاسه زانو این مشکل در میان سگ های کوچک بسیار رایج است . این بیماری زمانی رخ می دهد که کشکک زانو ( که از 3 قسمت تشکیل شده است ) به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد . این ناهنجاری موجب شل شدن پا و راه رفتن غیر نرمال سگ می شود . امکان ابتلا به این بیماری در بدو تولد نیز وجود دارد و باید توجه داشت که در رفتگی همیشه بعد از تولد و در بزرگسالی رخ نمی دهد . ساییدگی ناشی از در رفتگی کاسه زانو می تواند منجر به آرتروز شود .
  • هایپوگلیسمی Hypoglycemia ( بد شکلی استخوان مفصل ران )
  • بیماری های دندان و لثه
  • افت قند خون
  • در رفتگی اسخوان لگن Legg-Perthes disease

آموزش سگ یورکشایر

سگ های یورکشایر بسیار باهوش هستند و همیشه مشتاق برای یادگیری می باشند، چرا که آن ها آموزش را به معنی تفریح و بازی در کنار صاحب خود می دانند. بهتر است که آموزش به آن ها را دوران جوانی که انرژی بیشتری دارند، شروع کنید. اگر به آن ها آموزش های درست داده شود، به خوبی مطیع می شوند و قوانین را درک می کنند به گونه ای که بهترین همراه برای شما خواهند شد. این را بهتر است که بدانید، آموزش به آن ها باید به طور همیشگی و مداوم باشد. یورکی ها سگ های بسیار حساسی هستند و در آموزش به آن ها هیچ گاه نباید از خشونت و یا رفتار های ظالمانه استفاده کنید. آن ها به راحتی می توانند جایگاه خود را در خانواده تشخیص دهند.

برخی از صاحبان یورکی از آن جایی که سگ خود را به درستی تربیت نکرده اند، حال کنترل سگ برایشان کمی سخت و دشوار شده است. اما هنوز هم می توانند با آموزش های درست و صحیح سگ خود را تربیت کنند، چرا که آن ها همیشه می توانند مطالب را یاد بگیرند، فقط کمی حوصله و صبر می خواهد. از آن جایی که آن ها بسیار با اراده هستند و هم چنین دوست دارند تا صاحب خود را خوشحال کنند، بنابراین برای یادگیری آموزش ها، تمام سعی خود را می کنند. در هنگام آموزش به سگ خود حتما از تشویقی و جایزه استفاده کنید، چرا که به این گونه آن ها تمایل بیشتری برای تلاش در یادگیری آموزش های خود دارند.

بازی های مورد علاقه سگ یورکشایر

سگ های Yorkshire عاشق این هستند که در کنار صاحب خود و اعضای خانواده باشند، به گونه ای که یکی از بازی های مورد علاقه آن ها این است که در خانه به دنبال صاحب خود و اعضای خانواده بگردند. هم چنین آن ها خوششان می آید تا فعالیت هایی در کنار صاحب خود داشته باشند. می توانید با آن ها به پیاده روی بروید از پیاده روی لذت می برند. هم چنین برای سگ خود توپ تهیه کنید، آن ها به راحتی در طول روز می توانند با توپ بازی کنند حتی از آموزش نیز خوششان می آید و آن را یک تفریح می دانند. در نهایت باید بگوییم که باید برای آن ها وقت بگذارید، یورکی ها دوست دارند تا مورد توجه صاحب خود قرار بگیرند و نباید مدت زیادی آن ها را تنها بگذارید.

کنترل میزان پارس کردن سگ های یورکی

همه توله ها به صداهای بلند حساس هستند و حتی هنگامی که موسیقی بیش از حد بلند پخش می شود، سگ های مسن تر می توانند دچار اضطراب شوند. مهم است که تلویزیون یا دستگاه های دیگر صدای خیلی بلندی نداشته باشند که می تواند توله سگ یورکی را در مواقعی که نیاز به استراحت، احساس امنیت و خواب داشته باشد، آزار دهد. در این صورت آنها احساس ناآرامی کرده و پارس کردن را شروع می کنند.

رسیدن به بزرگسالی در سگ های یورکشایر تریر

مراقبت از یورکی های بزرگسال به صبر و زمان بیشتری نیاز ندارد، زیرا تغییرات خاصی در ظاهر سگ وجود ندارد بلکه برنامه لازم برای مراقبت از آنها باید در برنامه روزانه آنها در نظر گرفته شود. سگ های مسن تر ممکن است از ورم مفاصل رنج ببرند، بینایی و شنوایی آنها دچار مشکل می شود و ممکن است کمی ساکت تر باشند. یورکی های بزرگسال می توانند با توجه به برنامه غذایی که برای آنها تعیین شده واکنش نشان دهند، بنابراین مهم است که در مورد رژیم غذایی آنها تجدید نظر کنید و در مورد چیزها با دامپزشک صحبت کنید تا مطمئن شوید که یک سگ در حال بدست آوردن تمام مواد مغذی مناسب برای حفظ سلامتی آنها است. بسیاری از سگ ها وقتی به سالهای طلایی خود می رسند ممکن است در مواقع کمی بی نظم به نظر برسند که می توان عملکرد شناختی آنها را تحت تأثیر قرار ندهد.
سگ های یورکی قدیمی شاید چندان مشتاق برای پیاده روی نباشند و به همین دلیل ممکن است چند مورد بی حالی و دراز کشیدن از آنها در هنگام پیاده روی مشاهده کنید. برای سگ های مسن مهم است که به اندازه کافی از ورزش روزانه استفاده کنند، تا آنها را سرحال تر و پر انرژی تر نگه دارد و بر روی عملکرد های آنها تاثیر مثبت بگذارد. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که سیستم ایمنی یورکی مسن ممکن است آنها را از عفونت و بیماری محافظت نکند، زیرا این بیماری با افزایش سن تشکیل شده است. به طور خلاصه، یورکی های بزرگتر هنگام گرم بودن هوا باید گرمتر نگه داشته شوند و به سلامت و وضعیت آنها توجه نزدیك شود.

نظافت سگ یورکشایر

یورکی ها پوشش خارجی بلند، ابریشمی و لخت دارند که مانند سایر سگ ها از مو تشکیل می شوند و به همین ترتیب مانند سایر نژادها ریخته نمی شوند. در مواقع کوتاه پس از ریختن پوشش خارجی آنها، موهایشان به طور مداوم در طول سال رشد می کند. به همین ترتیب، آنها می توانند از حفظ و نگهداری بالایی برخوردار باشند. برای جلوگیری از شکل گیری لکه ها، باید کت های آنها را هر روز شانه بزنید. موهای روی سر آنها باید هر روز قبل از اینکه به عقب بسته شوند، برس بزنند.
همچنین باید در قسمت پشتی آنها دقت کنید و از تمیز بودن آنها اطمینان حاصل کنید. از آنجا که یورکی مستعد ابتلا به مشکلات دندانپزشکی است، لازم است که دندان های آنها هر روز بررسی و تمیز شوند تا در صورت بروز مشکل در دندان، زودتر از موعد مقابله شود. آنها همچنین باید مرتباً تمیز شوند. برخلاف سایر نژادها، همانطور که قبلاً نیز گفته شد یورکی ها کت های خود را به همان روش سگ های دیگر نمی ریزند زیرا موهایشان در طول سال رشد می کند.

ورزش سگ یورکشایر

یورکشایر تریر به غیر از داشتن قدی کوتاه، یک سگ کوچک پر انرژی است که برای شاد بودن و سالم بودن آنها باید به آنها مقدار مناسب و درستی از برنامه ورزشی روزانه داده شود. یک تمرین خوب 30 دقیقه ای ایده آل است، اما به دلیل ترسناک بودن، یورکی ها دوست دارند هر چند وقت یک بار در اطراف باغ قدم بزنند به همین دلیل بهتر است که اطراف حیاط خانه خودت را به طور مناسب حصارکشی کنید. این را بخاطر بسپارید که: یورکی ها احساس سرما می کنند و باید در طول ماه های سردتر زمستان، چه در پیاده روی و چه در اطراف باغ پشتی، در خارج از منزل پالتو بپوشند. آنها بسیار باهوش هستند و به همین دلیل نیاز به انجام فعالیت های ذهنی و بدنی بسایر زیاد دارند تا خوشحال باشند.
اگر به این سگ های كوچك “كاری” داده نشود، راههای تفریحی و سرگرمی خود را پیدا می كنند كه می تواند شامل جنب و جوش در خانه، پارس بیش از حد باشد. با این گفته، نباید به توله سگ های جوان یورکی بیش از حد ورزش داده شود و این شامل اجازه پرش از بالا به پایین مبلمان، بالا و پایین رفتن از پله ها می شود زیرا مفاصل و استخوانهای آنها در حال رشد است و فشار بیش از حد بر روی آنها می تواند منجر به صدمه رسیدن به آنها شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان