آشنایی با سگ نژاد کرن تریر

  شنبه، 08 بهمن 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
آشنایی با سگ نژاد کرن تریر
سگ ها نژاد های مختلفی دارند که این نژاد ها توسط خود انسان ها به وجود آمده است. سگ ها تفاوت زیادی از همه نظر ها با یکدیگر دارند. یکی از این نژاد ها سگ کرن تریر می باشد که بسیار باهوش و دوست داشتنی است و افراد زیادی از آن در خانه خود نگه داری می کنند. در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری در مورد این سگ باهوش برای شما خواهیم داد.

سگ کرن تریر یک سگ بسیار زرنگ و کوشا می باشد که همانطور که از نام آن مشخص است از خانواده تریر های پاکوتاه هستند. آنها خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و مجموعه این ویژگی ها سبب شده که آنها یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در میان علاقه مندان به سگ ها باشند. آنها حیوانات بسیار اجتماعی هستند که ارتباط خوبی با انسان ها برقرار می کنند البته به شرط اینکه از سنین تولگی به خوبی و به طور صحیح آموزش دیده باشند. این سگ ها بسیار وفادار هستند و با انسان ها خوش رفتار می باشند. البته لازم به ذکر است که سگ کرن تریر ماده بیشتر می خواهند آزاد باشند و زیاد با انسان ها رابطه خوبی پیدا نمی کنند اما کرن تریر نر بهتر می تواند با انسان ها کنار بیاید و معمولا مهربان تر و قانع تر از کرن تریر های ماده است.

این سگ ها سرشان پوشیده از مو است و همین امر باعث شده که شباهت زیادی به روباه داشته باشد. طول عمر این حیوان زیبا از 12 تا 15 سال می باشد. کرن تریر سگی با پوزه ای بسیار قوی است و پوزه آن بلند نیست. سگ کرن تریر بینی ای به رنگ سیاه دارد و گوش های آن کوتاه و به سمت بالا است. این سگ ها علاوه بر رنگ های سفید و مشکی، رنگ های دیگری هم مانند شنی، قرمز، خاکستری و گندومگون دارند. این سگ ها با کودکان و بچه ها رابطه بسیار خوبی دارند و خیلی دوست دارند که با بچه ها بازی کنند. همان طور که گفته شد این سگ ها بسیار باهوش و زیرک هستند و در گرفتن موش مهارت بسیار بالایی دارد.

تاریخچه کرن تریر

  • بیشتر از 2000 سال قبل در جزیره ای به نام sky، سگ کرن تریر به وسیله ی کاپیتان مارتین مک لود پرورش یافت.
  • کرن تریر در رنگ های متفاوتی دیده می شود و همچنین طبقه بندی اسکای تریر شامل کنز و سگی که در حال حاضر آن را با نام تریر اسکاتلندی می شناسیم خواهد بود.
  • پرورش دهندگان تریر اسکاتلندی در اواخر قرن ۱۹، اقدام به تغییر دادن خصوصیات متفاوت و رنگ ها نمودند. در سال 1908 در قسمت غرب کوهستان سفید تریر یک نژاد به صورت جداگانه به وجود آمد.
  • کرن تریرها در سال ۱۹۱۲، به عنوان یک نژاد شناخته شدند، آن ها نام خود را از سنگ های قبر و یا یادبود اسکاتلندی های باستان گرفته اند .
  • این نژاد در سال 1913 به وسیله ی خانم بایرون راجرز به ایالات متحده وارد شدند و در هر دو ایالات متحده و در انگلستان پرورش یافتند.

مشخصات ظاهری کرن تریر

حیوانی کوچک جثه با شخصیتی شکاری است. پوزه کوچک و قوی داشته، بینی سیاه رنگ، گوش ها راست، پهن و افراشته می باشد. پنجه های جلویی اغلب بزرگتر از پنجه های عقبی هستند. متوسط قد حیوان ۲۸ تا ۳۱ سانتی متر بوده و وزنی معادل 6 تا ۸ کیلوگرم دارد. بدن پوشیده از موهایی کوتاه و ضخیم است که خاصیت ضد آب دارد. رنگ پوشش بدن بین قرمز تا خاکستری متغیر است و در کل به جز سفيد، به هر رنگی ممکن است دیده شوند.

 کرن تریر

شخصیت کرن تریر

کرن تریر ها سگ های جذابی هستند. آنها از دیدن انسان ها بسیار خشنود و راضی بوده و رابطه ی دوستانه ای با آنها برقرار می کنند.آنها دارای استقلال هستند و بسیار کوشا و باهوش می باشند. این سگ ها به کندن زمین، پارس کردن و تعقیب و گریز علاقه ی بسیاری دارند. کرن تریر ها هر حیوانی که کوچک است دنبال می کنند، به خصوص گربه های همسایه.این نژاد هنگام وارد شدن شخصی ناشناس شروع به پارس کردن می کنند تا شما را مطلع سازند به همین دلیل آنها سگ های نگهبان خوبی هستند.زمانی که در کنار خانواده سپری می کنند بهترین و لذت بخش ترین زمان برای آن ها خواهد بود، آنها علاقه ی زیادی به بازی کردن با کودکان دارند.باید این نژاد از هنگام تولگی آموزش های لازم را ببینند تا بتوانند روابط اجتماعی خوبی داشته باشند. این سگ ها بسیار سر به هوا و فضول هستند.

تغذیه نژاد کرن تریر

توصیه می شود روزانه ۱/۲ تا ۱ پیمانه از مواد غذایی خشک با کیفیت بالا در روز، بصورت دو وعده غذایی تقسیم شده به او داده شود. میزان غذای سگ بالغ بستگی به اندازه، سن، جثه، سوخت و ساز بدن ومیزان فعالیت او دارد. اگر شما از اضافه وزن سگ خود مطمئن نیستید میتوانید با اندازه گیری مواد غذایی و تغذیه دو بار در روز، سگ خود را در شرایط ایده آل نگه دارید. اول به سگ خود نگاه کنید شما باید قادر به دیدن کمر او باشید. دست خود را درکمر او، در امتداد ستون فقرات قرار دهید و با انگشتان به سمت پایین بدون فشار زیاد، لمس کنید. شما باید قادر به احساس دنده های او باشید در این حالت سگ شما شرایط بدنی خوبی دارد. در صورت اضافه وزن، نیاز به مواد غذایی کمتر و ورزش بیشتر دارد .

آراستن نژاد کرن تریر

  • کرن تریر پوشش مضاعف دارد. یک پوشش بیرونی بلند و نازک و زیر لایه نرم. در بسیاری از رنگ ها، از جمله قرمز، راه راه، سیاه و سفید، شن و ماسه و خاکستری دیده می شود.
  • شانه زدن یک بار در هفته توصیه می شود، استحمام هر سه ماه یا بیشتر یا فقط در موارد ضروری .
  • نژادکرن تریر به مسواک زدن دو یا سه بار در هفته نیاز دارد برای جلو گیری از رشد باکتری های دهان . مسواک زدن روزانه برای جلوگیری از بیماری های لثه و بوی بد دهان پیشنهاد می شود .
  • ناخن او را یک یا دو بار در ماه کوتاه کنید اگر شما می توانید صدای ناخن را بر روی زمین بشنوید، آنها بیش از حد بلند است. ناخن پا سگ رگ های خونی دارد و اگر شما بیش از حد ناخن ها را کوتاه کنید باعث خونریزی می شوید.
  • گوش او را باید هفته ای یک بار برای قرمزی یا بوی بد، که می تواند باعث عفونت شود چک کنید. گوش اورا با یک پنبه توپی شکل مرطوب با phملایم تمیز کنید .
  • شما باید زخم، خارش یا علائم عفونت مثل قرمزی یا التهاب بر روی پوست را بررسی کنید، باید گوش، بینی، دهان و چشم هم چک شود که بدون هیچ قرمزی یا ترشحی باشند و دهان بوی بدی ندهد.

میزان سازگاری نژاد کرن تریر با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

کرن تریر بچه ها را دوست دارد و با آنها مهربان است. در واقع، آواز سر و صدا و هیاهو همراه با کودکان لذت می برد. اگر کی رن از تولگی بدرستی آموزش دیده باشد با حیوانات دیگر سازگار است .برای نگهداری کرن تریر، کودکان باید چگونگی رفتار با سگ را آموزش ببینند نظارت بر هر نوع فعل و انفعالات بین سگ ها و کودکان خردسال باید صورت بگیرد تا مانع هر گونه گاز گرفتن یا کشیدن گوش یا دم شوید .

مشکلات و سلامتی نژاد کرن تریر

کی رن به طور کلی سالم است، اما مانند همه نژاد، آنها مستعد ابتلا به برخی بیماری هستند.اگر شما در حال خرید یک توله سگ، هستید باید از سلامت مادرش مطمئن شوید .

  • استخوانی Craniomandibular : استخوان های جمجمه یک توله سگ در حال رشد، بصورت نامنظم بزرگ می شود. علائم معمولا بین چهار و هشت ماهگی سن ظاهر می شود. علت آن ناشناخته است اما تصور می شود ارثی است. اغلب فک و غدد توله سگ متورم خواهد شد و او قادر به باز کردن دهان خود نیست. داروی التهاب و ضد درد، رشد استخوان نامنظم را کند می کند و به طور معمول متوقف می شود در زمانی که سگ یک ساله است. گاهی بیماری انقدر شدید است که منجر به جراحی می شود.
  • بیضه: بیضه شکست یک یا هر دو بیضه به داخل کیسه بیضه می رود. بیضه ها باید به طور کامل در زمان توله سگ دو ماهه چک شود.
  • Globoid Leukodystrophy همراه: همچنین به عنوان بیماری کرابه شناخته شده است، این یک بیماری دژنراتیو از ماده سفید مغز و نخاع است. توله سگ را تحت تاثیر قرار میدهد و در سن خیلی زود می میرند و یا معدوم می شوند. در حال حاضر یک روش تشخیص وجود دارد.
  • کم کاری تیروئید: این یک اختلال غده تیروئید است. تصور می شود علایم آن صرع، آلوپسی (ریزش مو)، چاقی، بی حالی، هیپرپیگمانتاسیون، پوستی و دیگر بیماری های پوستی باشد. این بیماری که با دارو و رژیم غذایی درمان می شود.
  • لگ-زاییدن-پرتس بیماری: این بیماری، مربوط به مفصل ران است. اگر کرن تریر شما دارای لگ-پرتس باشد، جریان خون به سر استخوان ران (استخوان بزرگ پا عقب) کاهش می یابد و سر استخوان ران که متصل به لگن است شروع به از هم پاشیدن میکند. اولین علایم، لنگش و آتروفی عضلات پا، معمولا زمانی رخ می دهد که توله سگ چهار تا شش ماه سن دارند. جراحی می تواند وضعیت را اصلاح کند، معمولا در یک توله سگ بدون درد می شود.
  • در رفتگی کشکک: این یک مشکل شایع در سگ های کوچک است. در این حالت مفصل زانو خارج از محل خود قرار میگیرد و باعث درد شدیدی می شود. این می تواند فلج کننده باشد، اگر چه بسیاری از سگ ها زندگی نسبتا عادی با این وضعیت دارند .
  • چشمی ملانوز / گلوکوم ثانویه: قبلا به نام گلوکوم رنگدانه نامیده میشد. این یک وضعیت دردناک ، ارثی است که در درجه اول در کنز بین هفت و ۱۲ ساله رخ می دهد. شرایط به طور کلی بر روی دو چشم تاثیر می گذارد. اگر زود تشخیص داده شود، شرایط را می توان با دارو کنترل کرد .
  • Portosystemic کبد شنت: این یک ناهنجاری مادرزادی است که در آن رگ های خونی اجازه می دهد خون برای دور زدن وارد کبد شود. در نتیجه، خون توسط کبد پاک نمی شود. بهترین درمان جراحی است .

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (440 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (240 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (192 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (176 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (160 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (113 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
تسلیت پزشکیان به خانواده های داغدار کارگران معدن طبس در بدو ورود به تهران
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW