آشنایی با سگ نژاد پیت بول

  یکشنبه، 18 دی 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
آشنایی با سگ نژاد پیت بول
در این مقاله می خواهیم درباره نژاد پیت بول صبحت کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

آمریکن پیت بول تریر جز سگ های جنگجو است. این نژاد گردنی عضلانی داشته و از فک بسیار قدرتمند و طیف رنگ وسیعی برخوردار است. لقب این نژاد جنگوی شکست ناپذیر است.آمریکن پیت بول تریر جز نژاد های قوی و خشن است. دارای دندان های قیچی شکل می باشد. در گذشته به او لقب سگ آدم خوار را داده بودند.این نژاد به دریدن گلو شهرت دارد. فقط با صاحب خود یا اعضای خانواده رفتار دوستانه دارد. اگر می خواهید آمریکن پیت بول تریر را به عنوان حیوان خانگی بگیرید بهتر است از تولگی آن را اجتماعی کنید و به درستی آموزش دهید.این نژاد سگی باهوش، شجاع و مطیع بوده و مناسب برای نگهبانی است. آمریکن پیت بول تریر موهای کوتاه، زمخت و درخشانی دارد.

تاریخچه سگ پیتبول

در مورد نژاد پیت بول باید بگوییم که از آمیزش دو نژاد قدیمی انگلیسی یعنی اولد انگلیش تریر و اولد انگلیش بولداگ در انگلیس و ایرلند پدید آمده اند. نخستین تلفیق این دو نژاد نام برده شده در قرن 19 که ول اند تریر نام داشت که مدت ها بعد دو نژاد دیگر به نام های استافورد شایر بول تریر و بول تریر از این تلفیق پدید آمدند. هم چنین باید افزود در آن زمان نژاد اولد انگلیش بولداگ نیز وجود داشته اند که جثه متوسط و بدنی بسیار عضلانی و کار آمد داشته اند، البته نسل آن ها سال هاست که منقرض شده است. در مورد تریر ها که باعث به وجود آمدن پیت بول ها شده اند، باید بگوییم که بسیار چابک و هم چنین پر سرعت بودند که برای شکار حیوانات کوچک مورد استفاده قرار می گرفتند.

پیت بول های امروزی با نام امریکن پیت بول تریر در اواخر قرن 19پدید آمدند و در همان ابتدا در بین مردم آمریکا بسیار مورد استقبال قرار گرفتند و به سرعت در بین آن ها محبوب شدند، به گونه که پرورش آن ها در آمریکا رونق خوبی گرفته بود. هدف اصلی پرورش آن ها از نسل کشی و اصلاح نژاد آن ها سگی با جثه تقریبا متوسط و تلفیقی متناسب از (بولداگ) و (تریر) بود که توانایی و قدرت بدنی بسیار بالا در جنگ با سگ های دیگر داشت. بعد گذشت سال ها و در اوایل قرن 20 پرورش دهنگان به پرورش و اصلاح نژاد پیت بول به شکل کاملا حرفه ای و هدفمند پرداختند و به این گونه شاهد پیدایش بلاد لاین های گوناگون از این نژاد به مرور زمان بودیم. هم چنین باید افزود که هر بلاد لاین به طور معمول توانایی و عملکرد خاص و منحصر به فردی در ابعاد مختلف جنگ را داشت.

هم چنین بهتر است که بدانید این نژاد به دلیل این که پرورش دهندگان حرفه ای و دلسوز داشته است، مانند برخی از نژاد های دیگر از جمله نژاد ژرمن شپهرد در طول زمان ضعیف نشده و هم چنان نسل به نسل کارایی و عملکردش حتی بهتر نیز شده است. هدف از اصلاح این نژاد توسط پرورش دهنگان فقط بر مبنای افزایش کارایی بهتر در جهت رسیدن به هدف مورد نظر بوده است و همین موضوع باعث شده است که ما نژاد پیت بول را به همان شکل اجدادش و حتی با علمکرد بهتر ببینیم.

این موضوع را هم باید افزود که دو نژاد امریکن استافوردشایر تریر و امریکن بولی نیز از پیت بول نشأت گرفته اند. این دو نژاد به دلیل این که خصوصیات ظاهری و رفتاری خاص و منحصر به فردی داشته اند، مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفتند و همین موضوع باعث شده است تا پرورش دهندگان منفعت طلب به پرورش نادرست و ناکار آمد آن ها بپردازند که باعث به وجود آمدن مشکلات سلامتی زیادی در آن ها شده است.

انواع سگ پیتبول

نژاد سگ پیت بول مانند برخی از نژاد های دیگر دارای انواعی است که در این قسمت برخی از انواع نژاد سگ پیت بول را معرفی خواهیم کرد، همراه ما تا انتهای مطالب باشید:

  • امریکن پیت بول تریر: یکی از انواع این نژاد ها امریکن پیت بول تریر نام دارند، در مورد پیت بول تریر آمریکایی باید بگوییم که بسیار دوست داشتنی، صمیمی، وفادار، مهربان و بازیگوش هستند. این سگ ها به عنوان سگ خانگی و سگ خانواده نگهداری می شوند، هم چنین باید افزود که آن ها جنگجو های خوبی نیز می باشند.
  • امریکن استافوردشایر تریر: امریکن استافورد شایر تریر ها بسیار وفادار و هم چنین قدرتمند هستند، هم چنین آن ها باید به درستی آموزش ببینند. آن ها به صاحبی قوی و با اعتماد بنفس نیاز دارند که بدون سخت گیری مرز ها را برای آن ها تعیین کند و نشان دهد که رئیس کیست. این نژاد نیز در بین مردم بسیار محبوب شده است.
  • امریکن بولی: امریکن بولی به قلدر های آمریکایی نیز معروف می باشند، آن ها بسیار باهوش، وفادار و فداکار هستند. هم چنین این سگ ها بسیار دوست داشتنی و با اعتماد به نفس هستند. برخلاف ظاهرشان آن ها ملایم و خوش اخلاق هستند، این سگ ها به ورزش و تحریک ذهنی زیادی نیاز دارند.

سگ پیتبول

خصوصیات اخلاقی سگ پیتبول

در مورد ویژگی های رفتاری و خصوصیات سگ پیت بول باید بگوییم که آن ها با صاحب خود بسیار مهربان و وفادار هستند. البته برخی از افراد به دلیل فیزیک و ظاهر بدن آن ها تصور می کنند که این سگ ها بد اخلاق باشند، اما کاملا برعکس است، چرا که شما همیشه می توانید آن ها را در حال خندیدن مشاهده کنید. البته این را هم باید افزود که این نژاد در دسته نژاد های خطرناک قرار دارد و باید از همان ابتدا به درستی آن ها را تربیت کرد و به خوبی این سگ ها را اجتماعی بار آورد. پیت بول های نر خوی وحشی گری دارند، که این در ماده ها کمتر مشاهده می شود.

با این که آن ها خوی وحشی گری دارند، اما در بین مردم و خانواده ها به ویژه آمریکایی ها بسیار محبوب و پرطرفدار شده اند و خیلی از خانواده ها از این نژاد نگهداری می کنند. البته آن ها در همان ابتدا این سگ ها را به خوبی تربیت می کنند و اجتماعی بار می آورند تا باعث به وجود آمدن مشکلاتی در آینده نشوند. نژاد پیت بول بسیار شجاع است و از هیچ چیزی واهمه و ترس ندارد و هم چنین قدرت سگ پیت بول بسیار زیاد می باشد. آن ها بسیار باهوش هستند و با یک آموزش کوتاه مدت می توانند توانایی ذاتی خود را بروز دهند. از دیگر ویژگی آن ها می توان به مواردی مانند: قوی و مستحکم، آموزش پذیری در سن پایین، علاقمند به رهبری و … اشاره کرد.

میزان سازگاری سگ پیتبول با کودکان

نژاد پیت بول، با کودکان رابطه خوبی دارند و دوست دارند با آن ها وقت بگذارنند. البته این حرف های گفته شده برای کودکانی صدق می کند که سگ از کودکی، آن ها را می شناسد. هم چنین برخی از افراد برای نگهداری و مراقبت از فرزند خود این سگ ها را به سرپرستی قبول می کنند. بهتر است کودکی را که سگ او را نمی شناسد، نزدیک سگ نبرید. هم چنین هر چه قدر هم که سگ اهلی باشد، باید زمانی که کودک شما در اتاق با او تنها است، یک فرد بالغ بر آن ها نظارت داشته باشد.اگر فرزند شما بزرگ باشد رابطه بهتری می توانند با پیت بول داشته باشد، چرا که به این گونه فرزند شما نیز می تواند سگ را درک کند. هم چنین بهتر است که به فرزند خود نیز آموزش های لازم برای این که چگونه با سگ رفتار کند را بدهید. به عنوان مثال به کودک خود یاد بدهید زمانی که سگ در حال غذا خوردن است با او بازی نکند و یا این که ظرف غذای سگ را بر ندارد.

میزان سازگاری سگ پیتبول با سایر حیوانات و غریبه ها

با این که نژاد پیت بول با کودکان رابطه خوبی دارد، اما در مقابل با سایر حیوانات مانند سگ های دیگر و به خصوص گربه ها رابطه خوبی ندارد، به همین دلیل اگر از این نژاد نگهداری می کنید، بهتر است که از سگ و یا گربه دیگری نگهداری نکنید. مگر این که آن ها را به خوبی اجتماعی بار آورده باشید و یا با حیوانات دیگر بزرگ شده باشند.نژاد پیت بول با غریبه ها میانه خوبی ندارد و ترجیح می دهد تا فقط با کسانی که آن ها را می شناسد، وقت بگذراند. به همین دلیل آن ها را باید به خوبی و در زمانی تولگی اجتماعی بار بیاورید، در غیر این صورت احتمال حمله سگ پیت بول به افرادی که نمی شناسد، زیاد است.

معرفی غذای سگ پیت بول

اگر از سگ پیت بول نگهداری می کنید، بهتر است به تغذیه او اهمیت زیادی بدهید. این سگ ها معده حساسی دارند، به همین دلیل دارای الزامات خاص تغذیه ای می باشند، چرا که گاهی اوقات حتی خیلی از غذا های با کیفیت برای آن ها نامناسب است. بهتر است که برای پیت بول خود برنامه غذایی مناسب تهیه کنید و نسبت به آن غذای سگ خود را بدهید، برای تهیه این برنامه می توانید از دامپزشک کمک بخواهید. اگر از توله این نژاد نگهداری می کنید، بهتر است که بدانید تغذیه آن ها ارتباط زیادی با رشد اسکلتشان دارد. زمانی که آن ها توله هستند، باید 4 بار در روز به آن ها غذا بدهید و از دادن آب کافی نیز غفلت نکنید.

اگر به پیت بول خود غذای خانگی می دهید، فقط غذای او را به گوشت محدود نکنید، باید در کنار گوشت به غذای او میوه، سبزیجات و سایر غلات را نیز اضافه کنید. هم چنین می توانید به پیت بول خود مواد غذایی کنسرو شده برای سگ ها و یا مواد غذایی خشک نیز بدهید. غذا های آماده مزیت هایی دارند، مانند این که نسبت به غذا های خانگی به صرفه تر هستند و هم چنین با فرمولاسیونی تهیه می شوند که تمام گروه های غذایی که برای بدن پیت بول لازم و ضروری است را تامین می کنند. البته باید مراقب باشید، چرا که ممکن است سگ آلرژی به یکی از اجزای مواد غذایی مصنوعی داشته باشد.

انواع بیماری های سگ پیت بول

نژاد پیت بول، بسیار مستقل و جون سخت است، به همین دلیل مشکلات سلامتی چندانی ندارند. البته آن ها نیز مانند نژاد های دیگر مستعد برخی از بیماری ها هستند که ما در این قسمت به معرفی این بیماری ها خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر از بیماری های سگ نژاد مورد بررسی در این مقاله تا انتها همراه ما باشید.

  • دیسپلازی هیپ:این بیماری بیشتر مواقع ارثی می باشد، که در آن استخوان ران در مفصلش جفت نخواهد شد و به همین دلیل بهتر است که تا قبل از سن دو سالگی معاینه شوند.
  • آلرژی:آلرژی های پوستی به طور معمول از آلرژی های محیطی مانند: کک، چمن، گرد و غبار و حتی مواد غذای به وجود می آیند. آلرژی باعث خارش شدید و یا زخم شدن پوست می شود.
  • چاقی:پیت بول ها عاشق غذا خوردن هستند، به همین دلیل اگر کنترلی بر روی غذا خوردن آن ها نداشته باشید، به سرعت چاق خواهند شد. چاقی اثرات منفی بر روی آن ها در دراز مدت خواهد گذاشت.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (436 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (232 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (175 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (157 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (103 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از تولد 1 سالگی دختر سردار آزمون تا شوخی حسن ریوندی با قطعی برق حواشی داغ امروز جمعه 6 مهر 1403
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز
خرید قاتل خونسرد کرمانشاهی با کارت‌های بانکی مقتولانش !
فال قهوه با نشان روز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 6 مهر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 5 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 5مهر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 6 مهر 1403
دانلود آهنگ جدید «اگه دوسم داشتی» علی یاسینی+فیلم/ تو درو دیوار هرچیو پرت نمیکردم تو اگه دوسم داشتی
پزشکیان: دیگر با چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟
(ویدیو) شیردوشیدن تاریخی حامد آهنگی/ فقط اونجا که میگه شیر تازه گاو را از ما بخواهید
نامه امام جمعه اردبیل به سید حسن نصرالله: جوانان اردبیل، تبریز، ارومیه و زنجان آماده اعزام به لبنان هستند
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW