آشنایی با ویژگی ها و خصوصیات سگ نژاد چاو چاو

  چهارشنبه، 26 مرداد 1401   زمان مطالعه 14 دقیقه
آشنایی با ویژگی ها و خصوصیات سگ نژاد چاو چاو
چاو چاو ‬سگی‭ ‬بسیار‭ ‬تنومند‭ ‬و‭ ‬دارای‭ ‬جمجمه‌ای‭ ‬کوچک،‭ ‬پهن،‭ ‬مثلثی‭ ‬و‭ ‬گوش‌هایی‭ ‬گرد‭ ‬و‭ ‬ایستاده‭ ‬و‭ ‬دماغی‭ ‬مشکی‭ ‬است‭. ‬ما در ادامه مطلب این سگ های دوست داشتنی را معرفی می کنیم.

سگ نژاد چاو چاو یا چائو چائو یکی از زیباترین نژادهای سگ و در عین حال از گران قیما ترین آنهاست که به سگ شیری شکل هم شهرت دارد.‭ ‬این‭ ‬اعتقاد‭ ‬وجود‭ ‬دارد‭ ‬که‭ ‬چاو چاو‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬نژاد های‭ ‬بسیار‭ ‬اصیلی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬به‭ ‬عنوان‭ ‬فو داگ‭ ‬نیز‭ ‬شناخته‭ ‬شده‭ ‬است‭ ‬(فو داگ‭ ‬شیرهای‭ ‬نگهبان‭ ‬چین‭ ‬یا‭ ‬همان‭ ‬شیر‭ ‬نگهبان‭ ‬امپراطور و‭ ‬مجسمه های‭ ‬سنگی‭ ‬و‭ ‬سنتی‭ ‬چین اند‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬جلوی‭ ‬کاخ ها‭ ‬و‭ ‬معابد‭ ‬قرار‭ ‬داشته اند).‭ ‬چاو چاو‭ ‬نژاد‭ ‬تک‭ ‬و‭ ‬بسیار‭ ‬قدیمی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬جزو‭ ‬اولین‭ ‬گروه های‭ ‬جدا‭ ‬شده‭ ‬از‭ ‬گرگ هاست‭ ‬و‭ ‬تحلیل‭ ‬DNA‭ ‬آن‭ ‬نیز‭ ‬نشان‭ ‬داده‭ ‬که‭ ‬منشا‭ ‬آن‭ ‬به‭ ‬سیبری‭ ‬و‭ ‬مغولستان‭ ‬بر‭ ‬می گردد‭ ‬و‭ ‬بعدها‭ ‬به‭ ‬عنوان‭ ‬سگ‭ ‬نگهبان‭ ‬قلعه‭ ‬در‭ ‬چین‭ ‬استفاده‭ ‬شده‭ ‬است‭.‬

تاریخچه سگ نژاد چاو چاو

کارشناسان ، مدتهاست که حدس می زنند سگ های چاو چاو از نژاد های قدیمی سگ ها هستند که با توجه به آزمایش ژنتیکی این امر اثبات شده است. اعتقاد بر این است که این نژاد باستانی در مغولستان و شمال چین بوجود آمده است و با قبایل عشایری مغولستان به آرامی در جنوب حرکت می کند. تصویر های اولیه سگ هایی که شبیه چاو چاو هستند در سفالگری ها و نقاشی هایی از سلسله هان ظاهر می شوند. گفته می شود که یک امپراطور چینی 2500 جفت سگ چاو چاو را به عنوان سگ های شکار نگه داشته است. علاوه بر شکار از این نوع سگ ها برای محافظت از دارایی های آنها استفاده می شد. از طرفی دیگر از خز ها و موهای آنها برای ساخت کتهای گرم استفاده می کردند. در چین برای این نژاد چندین اسم متفاوت در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می توان به سگ زبان سیاه، سگ خرسی، سگ گرگی و سگ کانتون اشاره کرد. چرا این سگ به چاو چاو معروف شد یک داستان جالب دارد.

بازرگانان انگلیسی در اواخر قرن هجدهم، شماری از سگ های خرسی را در محموله خود قرار دادند. از جمله این موارد متفرقه، شامل سگ هایی هستند که با عنوان چاو چاو معرفی شدند که این عنوان به نژاد چسبید. در سال 1781، چاو در کتابی انگلیسی به نام تاریخ طبیعی و آثار باستانی سلبورن، توسط طبیعت گرا گیلبرت وایت شرح داده شد. همسایگان او یک جفت چاو چاو از کانتون به خانه آورده بودند که از آنها برای ثبت و استفاده در مشاهدات خود در مورد زندگی کشوری کمک گرفت. هواداران این نژاد می گویند نسبت به 200 سال پیش که وایت در مورد آنها نوشته است، تغییراتی در آن بوجود آمده است. حدودا نزدیک به یک قرن بعد از آن زمان می شد که نژاد چاو چاو به طور مرتب وارد شد. ملکه ویکتوریا که عاشق سگ ها بود به سگ چاو علاقه مند شد و همین امر زمینه محبوبیت بیش از حد این نژاد را فراهم کرد.

بعضی ها رفتار و شخصیت یک سگ چاو چاو را با یک گربه مقایسه می کنند: مستقل، باهوش و سرسخت، گوشه گیر، با وقار. برخلاف اخم کردن های مکرر او، یک چاو خوب هرگز نباید پرخاشگر و خجالتی باشد. چاو ها همواره تمایل دارند که مورد توجه دیگران قرار بگیرند. آنها با هم نوعان و خانواده خود بازی می کنند ولیکن هیچ علاقه ای به افراد غریبه ندارند. ولیکن ذکر این نکته در اینجا الزامی است که سگ های چاو در صورت معرفی غریبه ها توسط صاحبان خود، به آنها اجازه می دهند که لمسشان کنند.

سگ نژاد چاو چاو

انواع سگ چاو چاو

درباره انواع این سگ باید بگوییم که شکل ظاهری آن ها ثابت است و نمی توان انواع زیادی برای آن ها مشخص کرد، اما دو نوع زیر مهم ترین شکل های خاص این سگ ها هستند، که به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

  • چاو چاو مینی:چاو چاو مینی نسبتا کوچک ولی تپل هستند، آن ها همانند عروسک های دوست داشتنی به نظر می رسند، که به محبوبیت زیادی در بین مردم رسیده اند. این نوع از نژاد تقریبا باهوش می باشند. این سگ از جمله سگ های تنبل است که اگر شما فعالیت زیادی در طول روز نمی کنید، برای شما بسیار مناسب است.

  • چاو چاو مشکی:این نژاد با رنگ مشکی و پوزه گرد و کوتاه، فوق العاده زیبا و دوست داشتنی می باشد. این نوع از سگ کاملا به رنگ مشکی هستند و اگر به دنبال یک سگ با نژاد و هم چنین رنگ خاص هستید، ما به شما چاو چاو مشکی را پیشنهاد می کنیم.

  • سگ چاوچاو ترکیبی:سگ چاوچاو ترکیبی یک نوع بسیار زیبا و منحصر به فرد است که خیلی از افراد به ویژه سلبریتی ها آن را دارند. این نوع نژاد فرق زیادی با نژاد معمولی اش نمی کند و تفاوت کمی دارد.

ویژگی های‭ ‬ظاهری سگ چاو چاو

چاو چاو ‬سگی‭ ‬بسیار‭ ‬تنومند‭ ‬و‭ ‬دارای‭ ‬جمجمه ای‭ ‬کوچک،‭ ‬پهن،‭ ‬مثلثی‭ ‬و‭ ‬گوش هایی‭ ‬گرد‭ ‬و‭ ‬ایستاده‭ ‬و‭ ‬دماغی‭ ‬مشکی‭ ‬است‭. ‬سگ چاو چاو‭ ‬با‭ ‬پوشش‭ ‬بسیار‭ ‬متراکم‭ ‬و‭ ‬دو‭ ‬گانه‭ ‬نرم‭ ‬و‭ ‬خشن‭ ‬خود‭ ‬شناخته‭ ‬می شود،‭ ‬یال‭ ‬آنها‭ ‬دارای‭ ‬خزی‭ ‬خشن‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬ظاهری‭ ‬پرخاشگر‭ ‬برایشان‭ ‬می سازد‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬رنگ های‭ ‬قرمز،‭‬آبی،‭ ‬دارچینی،‭ ‬حنایی‭ ‬و‭ ‬کرمی‭ ‬وجود‭ ‬دارد‭ ‬البته‭ ‬این‭ ‬تنوع‭ ‬رنگی‭ ‬در‭ ‬همه‭ ‬کشور ها‭ ‬پیدا‭ ‬نمی شود‭ ‬باید‭ ‬توجه‭ ‬داشت‭ ‬که‭ ‬پوشش‭ ‬خال‭ ‬دار‭ ‬و‭ ‬رنگارنگ‭ ‬خارج‭ ‬از‭ ‬استاندارد‭ ‬این‭ ‬نژاد‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬برای‭ ‬حفظ‭ ‬شرایط‭ ‬ایده‭ ‬آل‭ ‬نیازمند‭ ‬۲‭-‬۳‭ ‬بار‭ ‬شانه‭ ‬کشیدن‭ ‬در‭ ‬هفته‭ ‬است‭.‬

‭ ‬چشم های‭ ‬سگ چاو چاو‭ ‬بادامی‭ ‬شکل‭ ‬و‭ ‬عمقی اند‭ ‬و‭ ‬همین‭ ‬امر‭ ‬دامنه‭ ‬دید‭ ‬را‭ ‬کمی‭ ‬محدود‭ ‬می کند‭ ‬پس‭ ‬بهتر‭ ‬است‭ ‬از‭ ‬روبه‭ ‬رو‭ ‬به‭ ‬آنها‭ ‬علامت‭ ‬بدهید،‭. ‬سگ چاو چاو‭ ‬با‭ ‬زبان‭ ‬بنفش‭/ ‬آبی‭- ‬مشکی‭ ‬منحصر‭ ‬به‭ ‬فرد‭ ‬خود‭ ‬و‭ ‬پاهای‭ ‬صاف‭ ‬و‭ ‬ایستاده اش‭ ‬که‭ ‬نتیجه‭ ‬آن‭ ‬راه‭ ‬رفتن‭ ‬بسیار‭ ‬با‭ ‬شکوه‭ ‬است،‭ ‬شناخته‭ ‬می شود‭. ‬این‭ ‬رنگ‭ ‬آبی‭ ‬در‭ ‬لب ها‭ ‬و‭ ‬حفره‭ ‬دهانی‭ ‬این‭ ‬نژاد‭ ‬نیز‭ ‬دیده‭ ‬می‭ ‬شود‭ ‬در‭ ‬صورتی‭ ‬که‭ ‬بقیه‭ ‬سگ ها‭ ‬حفره‭ ‬دهانی‭ ‬مشکی‭ ‬و‭ ‬یا‭ ‬بی رنگی‭ ‬دارند‭. ‬یکی‭ ‬از‭ ‬ویژگی های‭ ‬منحصر‭ ‬به‭ ‬فرد‭ ‬دیگر‭ ‬این‭ ‬نژاد‭ ‬دم‭ ‬فرفری‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬به‭ ‬سمت‭ ‬پشت‭ ‬آنها‭ ‬خم‭ ‬شده‭ ‬است‭. ‬قدی‭ ‬بین‭ ‬۵۱‭ – ‬۴۳‭ ‬سانتی‭ ‬متر‭ ‬و‭ ‬بسته‭ ‬به‭ ‬جنس‭ ‬وزنی‭ ‬بین‭ ‬۱۵‭-‬۳۰‭ ‬کیلوگرم‭ ‬دارند‭. ‬

‭ ‬خلق‭ ‬و‭ ‬خوی سگ چاو چاو

در‭ ‬بیشتر‭ ‬مواقع‭ ‬به‭ ‬دلیل‭ ‬درک‭ ‬بالا‭ ‬در‭ ‬تشخیص‭ ‬قریبه ها‭ ‬به‭ ‬عنوان‭ ‬حیوان‭ ‬خانگی‭ ‬نگهداری‭ ‬می شوند‭ ‬و‭ ‬می توانند‭ ‬در‭ ‬حفاظت‭ ‬از‭ ‬صاحب‭ ‬خود‭ ‬و‭ ‬املاکش‭ ‬بسیار‭ ‬درنده‭ ‬باشند‭. ‬Chow‭ ‬سگی‭ ‬غیروابسته‭ ‬و‭ ‬کنارگیر‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬نیاز‭ ‬به‭ ‬صاحبی‭ ‬دارد‭ ‬که‭ ‬به‭ ‬این‭ ‬خصلت ها‭ ‬احترام‭ ‬بگذارد‭ ‬اما‭ ‬او‭ ‬را‭ ‬رها‭ ‬نکند،‭ ‬American‭ ‬Kennel‭ ‬Club‭ ‬این‭ ‬فرض‭ ‬را‭ ‬که‭ ‬تمام‭ ‬chow‭ ‬chow‭ ‬تهاجمی اند‭ ‬و‭ ‬یا‭ ‬تمام‭ ‬آنها‭ ‬محجوب اند‭ ‬را‭ ‬غیر‭ ‬قابل‭ ‬قبول‭ ‬می داند،‭ ‬به‭ ‬همین‭ ‬دلیل‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬برخی‭ ‬از‭ ‬صاحبان‭ ‬شخصیت‭ ‬سگ‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬همانند‭ ‬گربه‭ ‬توصیف‭ ‬می کنند‭.‬توصیه‭ ‬ویژه‭ ‬ما‭ ‬به‭ ‬افرادی‭ ‬که‭ ‬عاشق‭ ‬این‭ ‬نژاد‭ ‬فوق‭ ‬العاده اند‭: ‬سگ‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬تولگی‭ ‬مدام‭ ‬با‭ ‬انسان ها‭ ‬و‭ ‬سگ های‭ ‬دیگر‭ ‬آشنا‭ ‬کنید،‭ ‬فقط‭ ‬با‭ ‬اجتماعی‭ ‬تربیت‭ ‬کردن‭ ‬آنهاست‭ ‬که‭ ‬می توانید‭ ‬از‭ ‬آرام‭ ‬و‭ ‬درامان‭ ‬بودنشان‭ ‬در‭ ‬بزرگسالی‭ ‬اطمینان‭ ‬حاصل‭ ‬کنید‭.‬

Chow‭ ‬Chow‭ ‬ها‭ ‬سگ های‭ ‬خیلی‭ ‬فعال‭ ‬و‭ ‬پر‭ ‬تحرکی‭ ‬نبوده،‭ ‬پس‭ ‬برای‭ ‬نگهداری‭ ‬در‭ ‬آپارتمان‭ ‬مناسب اند‭ ‬اگرچه‭ ‬برای‭ ‬جلوگیری‭ ‬از‭ ‬بی‭ ‬قراری‭ ‬و‭ ‬ملالت‭ ‬نیازمند‭ ‬ورزش‭ ‬و‭ ‬بازی‭ ‬روزانه‭ ‬نیز‭ ‬هستند‭. ‬این‭ ‬نژاد،‭ ‬وفاداری‭ ‬بسیار‭ ‬عمیقی‭ ‬به‭ ‬دوستان‭ ‬و‭ ‬خانواده‭ ‬خود‭ ‬دارد‭ ‬که‭ ‬اکثرا‭ ‬نسبت‭ ‬به‭ ‬یک‭ ‬یا‭ ‬دو‭ ‬نفر‭ ‬از‭ ‬اعضای‭ ‬خانواده‭ ‬بیشتر‭ ‬است‭. ‬

آراستن سگ نژاد چاو چاو

هر دو چاوچاو های دارای پوشش خشن و صاف، دارای پوشش دولایه هستند و نیاز به نظافت منظم دارند. برس کشیدن دقیق، حداقل دو بار در هفته و حمام ماهانه می تواند پوست و پوشش سگ شما را سالم نگه دارد. حتماً هرگونه مشکل انگلی، مانند کک یا کنه را فوراً درمان کنید. با هر بار نظافت، بررسی چشمها و گوش ها را انجام دهید و ناخن ها را مرتباً کوتاه کنید. پوشش توله سگی و پوشش دور سر، اگر به طور مرتب رسیدگی نشود، ممکن است به شدت دچار درهم رفتگی شوند. برطرف کردن درهم رفتگی ها و برس یا شانه کشیدن زیرپوشش باید جداً مورد توجه قرار گیرد. بهتر است از خشک کن های دارای هوای خنک برای خشک کردن کامل چاوچاو بعد از هر حمام، استفاده کنید.

تغذیه و غذای مناسب نژاد چاو چاو

سگ های چاو چاو از نظر ژنتیکی با سایر نژادها متفاوت هستند و این بر نحوه هضم غذا تاثیر می گذارد. این سگ ها به طور سنتی فقط با مقادیر کمی از گوشت تغذیه می کنند و با خوردن لبنیات، لوبیا و نخود و سبزیجات سازگارند. خوردن بیش از حد گوشت، به ویژه گوشت گاو، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در پوست و پوشش چاو چاو شما شود.

رفتار چاو چاو با دیگر سگ ها و کودکان

در رابطه رفتار این سگ با سگ های دیگر باید بگوییم که این نژاد از همان ابتدا با سایر سگ ها دوست نمی شوند و بسیار محتاط هستند، اما مدتی که بگذرد می توانند با سایر سگ ها نیز ارتباط برقرار کنند.اگر چاو چاو با کودکان بزرگ شود، می تواند آن ها را با آغوش باز پذیرا باشد، اما این نکته را هم باید در نظر بگیرید که این نژاد صبر و حوصله ی چندانی برای کودکان ندارد.

نکات مراقبت و نگهداری نژاد چاو چاو

چاو چاو سگ هایی بسیار سازگار با محیط هستند، اما بهتر است همواره در محیط خانه و در کنار اعضای خانواده زندگی کنند. زندگی در بیرون از محیط خانه برای نژاد چاو چاو مناسب نیست. سگ های چاو چاو تحمل گرما ندارند، در نتیجه بهتر است به ویژه در فصول گرم در خانه نگهداری شوند. این نژاد برای داشتن زندگی سالم و شاد نیاز به ورزش و تمرین دارند، البته توصیه نمی شود بیش از حد فعالیت داشته باشند.

برای سلامت سگ های چاوچاو ۱۵ دقیقه پیاده روی کافی است، اما تحریک بیش از این مقدار مناسب نیست. سگ چاوچاو، حیوان خانگی محسوب می شود و تمایل چندانی به فرار از خانه ندارد. اگر چاوچاو را در خانه حیاط دار نگهداری می کنید، بهتر است در اطراف آن حصار محکمی ببندید. در این صورت افراد غریبه به سگ شما نمی توانند نزدیک شوند. این نژادها به سادگی آموزش زندگی در آپارتمان را یاد می گیرند و می توانید استفاده از قفس را به آن ها آموزش دهید. استفاده از قفس، آموزش های خانگی را ساده می کند و به سگ شما اجازه نمی دهد در صورت نبود صاحب خود وسایل خانه را بجود. این نکته را در نظر داشته باشید که قفس تنها یک ابزار است نه زندان. شما تنها می توانید در بازه زمانی کوتاهی از آن برای نگهداری سگ خود استفاده نمایید.

انواع بیماری های سگ نژاد چاو چاو

یکی از بهترین سگ های نگهبان در جهان نژاد چاوچاو است که کاملا شبیه به شیر است با این تفاوت که زبان آبی دارد و کاملا باوقار، آرام، مطیع است و حتی در گذشته بعنوان سگ شکاری استفاده می شد.این سگ در کل سگ سالم و خوبی است ، اما مثل همه نژادهای دیگر، ممکن است دچار مشکلاتی شود . در ادامه بیماری های ریاج این سگ ها را بررسی می کنیم.

پاره شدن رباط صلیبی چاو چاو

می توان گفت که رباط یکی از چهار بافت اصلی است، که مفصل زانو را نگه می دارد. هم چنین پاره شدن رباط صلیبی یکی از مشکلات رایج در سگ های چاو چاو است. اگر این اتفاق برای سگ شما افتاد بهتر است که او را به دامپزشک ببرید. نگه داشتن سگ چاو چاو در وزن ایده آل، تغذیه مناسب با کیفیت بالا و اجتناب از چرخاندن بیش از حد زانوی او این وضعیت را تا حدی برای سگ بهتر می کند.

بیماری غضروفی استخوانی

زمانی که سرعت رشد توله سگ زیاد باشد برای او بیماری غضروفی استخوانی به وجود خواهد آمد. به این گونه که غضروف در مفاصل در جای درست روی استخوان ها قرار نخواهد گرفت. دامپزشک برای رفع این مشکل از جراحی برای سگ استفاده می کند، علاوه بر آن صاحب سگ نیز باید وزن توله سگ خود را هر دو تا سه هفته کنترل کند و مطمئن شود که او اضافه وزن ندارد و برای این کار یک برنامه ی رژیمی برای او تهیه کند.

دیسپلازی در سگ چاو چاو

یکی دیگر از بیماری های نژاد سگ چاوچاو، دیسپلازی می باشد، در این باره باید بگوییم که یک بیماری ارثی رایج در این نژاد می باشد. این مشکل به این صورت است که در آن مفاصل سگ به درستی شکل نمی گیرد و نتیجه ی آن ورم مفاصل خواهد بود. بهتر است که بدانید اگر سگ شما به صورت لنگ لنگ راه می رود، احتمال این که این بیماری را دارد، زیاد است و بهتر است که او را به دامپزشک ببرید.

چشم خشک در سگ chow chow

یکی از مشکلات دیگر خشکی چشم است، باید بگوییم که یک اختلال در غدد اشکی می باشد که تولید اشک و ترشحات آن برای چشم سگ chow chow کافی نمی باشد و به این گونه قرنیه خشک می شود. از عوارض این بیماری باید بگوییم که چشم آسیب دیده و تحریک می شود و بافت های آن قرمز می شوند و اگر درمان نشود شاید به نابینایی سگ ختم شود.

دیابت شیرین سگ چاو چاو

در ابتدا باید گفت که دیابت شیرین یکی از شایع ترین بیماری ها در انواع سگ ها می باشد. سگ چاو چاو مبتلا به دیابت قادر به تنظیم متابولیسم قند ها در بدنش نخواهد بود و نیازمند به تزریق انسولین می باشد. بهتر است که بدانید دیابت یک بیماری بسیار جدی و مهم است که تشخیص و درمان سریع آن لازم و ضروری است.

نارسایی لوزالمعده یا پانکراس

یکی دیگر از بیماری های شایع در این نژاد پانکراس است، در این باره باید بگوییم که این بیماری در بخش اگزوکرین اختلال ایجاد می کند و به این گونه انزیم های گوارشی به اندازه کافی ترشح نخواهد شد. از عوارض این بیماری باید بگوییم که باعث سو هضم و جذب مواد مغذی و منجر به کاهش وزن در سگ خواهد شد. علائم این بیماری بوی بد اسهال و اسهال چرب، خشک و پوسته پوسته شدن پوست سگ است.

بیماری نژادی سرطان در چاو چاو

می توان به جرات گفت که یکی از علت های اصلی مرگ و میر در بین سگ ها، سرطان است. در این باره باید بگوییم که متاسفانه نژاد چاو چاو کمی بیشتر در معرض ابتلا به انواع خاص از سرطان دیده شده است. دامپزشک برای درمان سرطان از جراحی و هم چنین شیمی درمانی استفاده می کند.

بیماری های قلبی سگ chow chow

بیماری قلبی در سگ ها و هم چنین سگ chow chow بسیار شایع است، در این باره باید بگوییم که بیشترین ناحیه ای که در این عارضه درگیر خواهد شد، دیواره یا عروق قلب سگ است. صاحبان سگ بهتر است بدانند که اگر متوجه هر گونه علائم غیر طبیعی مانند: شکم متورم یا غش کردن شدید، خستگی، سرفه در سگ خود شدند، حتما برای چکاپ قلب به دامپزشک مراجعه کنند.

گلوکوم در chow chow

می توان به جرات گفت که یکی از بیماری های بسیار دردناک چشم، گلوکوم می باشد که اگر به موقع درمان نشود، به سرعت باعث کوری سگ خواهد شد. از اعلائم آن می توان به قرمزی در سفیدی چشم سگ اشاره کرد. در حالت کلی اگر متوجه قرمزی در سگ خود شدید، حتما او را برای معاینه به دامپزشک ببرید.

مشکلات تیروئید سگ چاو چاو

نژاد چاو چاو مستعد ابتلا به بیماری شایع به نام تیروئید است که در این بیماری بدن سگ به اندازه کافی هورمون تیروئید نخواهد ساخت. از علائم آن می توان به مواردی که شامل پوست خشک و ریزش مو، افزایش وزن، ترس و حتی پرخاشگری و دیگر تغییرات رفتاری در سگ است، می باشد. در این گونه بیمار دامپزشک قرص های تیروئید را به عنوان جایگزین هورمون های بدن سگ تجویز می کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (450 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (312 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (278 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (238 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (206 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (171 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (151 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (96 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (83 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (82 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (79 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (77 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
پسرم را سربریدند! خواب دیدم جنازه خون‌آلودش را خانمی سیاه‌پوش با خود برد+عکس
عجیب اما واقعی؛ 9 مادر خارق العاده در دنیا/ از زایمان یک زن در 70 سالگی تا مردی که دختردار شد+عکس
تکذیب شهادت سردار قاآنی در حملات اسرائیل به ضاحیه بیروت
اسرائیل پس از لبنان شاید به ایران حمله کند | توصیه فرمانده‌ سابق سپاه به دولت‌های 3کشور
هفته‌ها طول می‌کشد تا اسرائیل از سرنوشت سیدحسن نصرالله مطلع شود
ناپدید شدن مرموز دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا /+ جزئیات اتفاق تلخی که برای فاطمه کشاورز در اسپانیا روی داده
(عکس) غذای محلی کاشان بر سر میز غذای رونالدو و جورجینا
(عکس) چیدمان بخصوص و مجلل اتاق آرایش فرح پهلوی به سبک کلاسیک سلطنتی/ در روزهایی که مردم ایران خونه برای زندگی نداشتن ببین چه هزینه‌ای فقط صرف اتاق آرایش فرح شده
(ویدئو) یادی کنیم از ناهار لاکچری ظهر جمعه خونه مادربزرگ دهه 60 ها/ نگاه پر محبت و لبخند پدر بزرگ
فرصت زمانی 12 روزه به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی/ اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 هفتۀ پایانی مهرماه
افتتاح بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نایروبی با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران
ویدیو/ مارکوپولو، دروغگویی ماهر یا جهانگردی معروف! مشهورترین جهانگرد جهان در کتاب میلیون از ایران چه می‌گوید؟
مادر ایرانی هرجای دنیا باشه درس و مشق بچه با اونه🤣/ یادگیری زبان هلندی سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری به‌خاطر دخترشون نبات در بلژیک+ عکس
از اجرای آرمان گرشاسبی زیر باران تا قتل عام وحشتناک در بیروت در حواشی داغ امروز شنبه 7مهر 1403
سفر به تهران قدیم/ اولین مدارس مدرن دخترانه و پسرانه ایران 100 سال پیش+ تصاویر
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد