آشنایی با انواع گرایش های جنسی

  یکشنبه، 13 بهمن 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با انواع گرایش های جنسی
بسیاری از جوامع معتقدند که گرایشات جنسی تنها یک انتخاب شخصی است و ربط زیادی به عوامل زیستی و جسمانی ندارد. در همه گرایشات جنسی بازهم عملکرد جنسی طبیعی زنان و مردان در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از هنر زندگی،گرایش جنسی به چه معناست و انواع گرایشات جنسی کدام اند؟ گرایش جنسی به الگوی پایدار تمایلات جنسی فرد اشاره دارد. برای مثال این تمایلات اکثراً نسبت به افراد جنس مخالف سوق پیدا می کند. اما برخی دیگر از افراد نیز هستند که تمایلات جنسی متفاوتی دارند. بسیاری از افرادی که مشکلاتی در هویت جنسی پیدا می کنند در حقیقت ممکن است اطلاع دقیقی از تمایلات و گرایش جنسی خود نداشته باشند. یا تمایل جنسی آن ها به گونه ای باشد که در تعارض با ارزش های جامعه باشد. همه این مسائل آسیب های روحی و روانی زیادی را برای افراد به بار می آورد. ما در ادامه این مقاله به توضیحاتی درباره انواع گرایشات جنسی پرداخته ایم که مطالعه آن می تواند برای شما جالب توجه باشد.

انواع گرایشات جنسی

در بیشتر کشورها گرایش به جنس مخالف و همجنس گرایی شناخته شده ترین نوع گرایشات جنسی هستند؛ در حالی که گرایشات جنسی متعدد و گوناگونی در دنیا وجود دارند. نکته مهم این است که گرایشات جنسی با انحرافات یا اختلالات جنسی تفاوت دارد و نباید به علت عدم آگاهی اینها را یکی گرفت. با افزایش اطلاعات نسبت به انواع گرایشات جنسی، می توانید در مورد گرایش جنسی خود اطلاعات بیشتری به دست آورید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا در صورت تشخیص هرنوع مشکل از جمله ملال جنسیتی و یا دیگر کژکاری های جنسی و اختلالات جنسی خود هرچه زودتر برای رفع آن اقدام کنید. مراجعه به روانشناس و دریافت مشاوره جنسی در این زمینه کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

1- همجنس گرایی (Homosexual)

شما احتمالاً درباره گرایش هم جنس گرایی شنیده اید. هم جنس گرایی به وضعیتی اشاره دارد که در آن فرد فقط به افراد هم جنس خود علاقه دارد. این نوع گرایش می تواند ناشی از مشکلات جنسی و هورمونی باشد درحالی که برخی افراد نیز هستند که بدون اینکه مشکل فیزیولوژیکی خاصی داشته باشد در سطح روانی احساس می کنند که به جنس مخالف خود تمایلی ندارند و گرایش جنسی آن ها تنها به سمت جنس موافق است.

2- دگرجنس گرایی (Heterosexual)

دگر جنس گرایی گرایشی رایج در بین اکثر افراد است و به وضعیتی اشاره دارد که در آن فرد فقط به جنس مخالف خود تمایلات جنسی دارد.

3- هر دو جنس گرایی ( Bisexual)

افرادی که گرایش جنسی آن ها تحت عنوان دو جنس گرایی مشخص می شوند، تمایلات جنسی شان تنها به یک جنس محدود نیست. آن ها هم با زنان و هم با مردان می توانند رابطه جنسی برقرار کنند. البته معنی این موضوع این نیست که آن ها علاقمند هستند با هرکسی که می بینند ارتباط برقرار کنند.

4- هر جنس گرایی (Pansexual)

افراد هر جنس گرا تنها به دنبال کیفیت رابطه جنسی هستند، آن ها به رابطه جنسی با هر نوع جنسیت و هر نوع گرایشی تمایل دارند. یعنی آن ها فقط به رضایت جنسی اهمیت می دهند و مسائلی مانند جنسیت، مسائل عاطفی، اندام تناسلی و ... برای آن ها مهم نیست. البته این مورد نیز مانند مورد قبل به معنای تمایل جنسی نسبت به همه کس نیست.

5- هیچ جنس گرایی (Asexual)

هیچ جنس گراها افرادی هستند که هیچ نوع گرایش جنسی را کلاً تجربه نمی کنند. در حالی که قابلیت برقراری روابط سالم را دارند.

6- گرایشات جنسی : گرایش جنسی نسبت به خود (Autosexual)

افراد خودجنس گرا (اتوسکچوال) کسانی هستند که داشتن رابطه جنسی با خود را نسبت به هر نوع رابطه دیگری ترجیح می دهند. اگر همه آنچه که شما از سکس می خواهید از طریق خودارضایی برآورده می شود در حالی که روابط دیگر برای شما اصلاً ارضا کننده نیست شما خودجنس گرا هستید.

البته این گرایش جنسی می تواند تحت تأثیر داشتن خود ارضایی زیاد به وجود بیاید و باعث شود که فرد نتواند از سایر روابط به جز از طریق خودارضایی لذت ببرد.

گرایشات جنسی : علل تفاوت گرایش بین افراد

بسیاری از جوامع معتقدند که گرایشات جنسی تنها یک انتخاب شخصی است و ربط زیادی به عوامل زیستی و جسمانی ندارد. در همه گرایشات جنسی بازهم عملکرد جنسی طبیعی زنان و مردان در نظر گرفته می شود. با این حال متخصصان یکسری احتمالات را در مورد انواع گرایشات جنسی مطرح می کنند که شامل موارد زیر است:

- تأثیرات ژنتیک: بسیاری از متخصصان حوزه بهداشت روان معتقدند که جهت گیری جنسی یک فرد قبل از تولد توسط ژن ها در یک DNA فرد یا توسط اپی ژنتیک تعیین می شود.

- تأثیرات ترتیب تولد: تحقیقات نشان می دهند احتمال همجنس گرا بودن مردانی که مادرانشان پیش از آن ها پسران فراوانی به دنیا آورده اند بسیار بیشتر است.

- تأثیرات هورمونی: بسیاری از تحقیقات نشان می دهند قرار گرفتن جنین در برابر برخی از هورمون ها، جنسیت و گرایش جنسی او را پس از تولد تا حد زیادی تعیین خواهد کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (239 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (130 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (117 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (62 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (43 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (37 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (29 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (25 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (25 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
5 آیتم ضروری که یک دختر خانم شیک‌پوش برای تابستان به آن نیاز دارد
راهنمای خرید عطر تابستانی برای مرداد 1403
نگاهی به زندگی سعید راد با 3 همسر مشهورش/ طلاق نوش آفرین از سعید راد و فرار به هندوستان
از ساندویچی باز کردن سعید راد بعد از ممنوع الفعالیت شدن تا کارگری در آمریکا! / روحش شاد ...
عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس
نوزادان بی‌قرار؛ کودکانی که با اعتیاد متولد می‌شوند
سعید راد سوپراستار پرسپولیسی: سند زنده 6 تایی شدن استقلال، من هستم
ماجرای علاقه دیوانه وار محمدرضا شاه به دختران و زنان موطلایی!/مشتری پَروپا قرص خانه های فساد
حسن یزدانی صاحب 25 میلیارد تومان پول نقد می شود! / طلای المپیک پاریس قبل از برگزاری مسابقات بر گردن کشتی گیر معروف ایرانی میدرخشد
واکنش‌ها به جزئیات دیدار رهبری با مجلس: از «حفظه‌الله» تا جایگاه ثابتی و رسایی
(ویدیو) حال پذیرایی پرنور و دلباز خانه کمند امیرسلیمانی با پنجره های بزرگ، پرده های توری، ملبمان سبز پاستیلی و تراس پر از گل و باصفا/ پرده‌هاشونو چه شیک و خاص نصب کردن!
(تصویر)دلخراش ترین عکس که یک ایرانی را بهترین عکاس سال 2023 کرد!/در هر جا هنر یک ایرانی میدرخشد
(ویدئو) حضور سرزده دکتر پزشکیان در محل کار سابقش بدون تشریفات و واکنش جالب رئیس مجلس، محمدباقر قالیباف
تصویر جگرسوز از آخرین بوسه‌ی نسرین مقانلو، عمره سریال "مختارنامه"، به پیکر بی‌جان پسر جوانش، ارشیا
انتقاد جدی روزنامه اصولگرا از نماینده حمله کننده به ظریف!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت