آشنایی با انواع مدل های بوت مردانه

  جمعه، 21 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با انواع مدل های بوت مردانه
به فیلم های وسترن و کلاسیک هالیوود که نگاهی بیاندازید، اکثر آقایان کفش بوت یا نیم بوت مردانه به پا دارند. این موضوع نشان می دهد بوت و نیم بوت هیچ گاه از صنعت مد و فشن خارج نخواهد شد.

بوت مردانه کویر یا چوکاس:

بوت مردانه کویر با چوکاس یک مدل نیم بوت مردانه چرم، از جنس نبوک است. این کفش استایل نیمه رسمی دارد و رنگ قهوه ای تیره آن از محبوبیت ویژه ای در میان آقایان برخوردار است. اگر در یک منطقه باران زا یا مرطوب زندگی می کنید، بوت مردانه ضدآب انتخاب مناسب تری است، چرا که ممکن است آب باران، کفش جیر شما را از بین ببرد.

شلوار جین مردانه به همراه بوت کویر، استایل شما را کلاسیک می کند. همچنین می توانید کت چرم مردانه و شلوار کتان را با این کفش راحت سِت کنید و چشمگیرتر از همیشه ظاهر شوید. علاوه بر این شما می توانید بوت کویر را با یک پیراهن مردانه مجلسی سِت کنید و آن را در اداره به تن کنید.

وُرک بوت (Work Boot):

وُرک بوت یا بوت کار، جنس بسیار محکمی دارد و مناسب فصل سرد زمستان است، چرا که از پای شما در برابر سرما محافظت می کند. این مدل بوت، بر خلاف نامش، مناسب محیط کار نیست و برای یک استایل غیررسمی و کژوال انتخاب مناسب تری است.این مدل بوت مناسب قرارهای دوستانه است که می توانید آن را با یک پیراهن اسپرت، کت تک مردانه و با خرید شلوار جین مردانه سِت کنید و شیک تر از همیشه در فصل های خنک باشید.

بوت کوهنوردی مردانه:

بوت کوهنوردی وزن سنگین تری نسبت به بوت های اسپرت دارد، با این حال، کف این مدل بوت به گونه ای طراحی شده که نه تنها لیز نمی خورید، بلکه ساختار محکمی دارد و از شما در برابر زمین یخ زده و سُر، حفظ می کند.ساختار بوت کوهنوردی حرفه ای تر است و به عنوان یک کفش روزانه مورد استفاده قرار نمی گیرد. با این حال این روزها، آقایان بوت کوهنوردی را در هوای برفی و یخبندان به پا می کنند تا نه تنها پایشان گرم بماند، بلکه از خطرات زمین سُر در امان باشند.شما می توانید بوت کوهنوردی را همراه با یک کوله پشتی مردانه اسپرت سِت کنید. همچنین شلوار اسپرت مردانه و یک پلیور یا ژاکت مردانه شیک گرم، شما را از سرمای زمستان حفظ می کند و استایل غیررسمی شما را جذاب می کند.

بوت چلسی Chelsea Boot

بوت چلسی را شاید بتوان به عنوان انطباق پذیرترین و راحت ترین بوت مردانه معرفی کرد. این مدل بوت، می تواند به جای بوت کار یا بوت کویر استفاده شود و اگر رنگ آن مشکی یا قهوه ای تیره باشد، حتی می تواند در موقعیت های بیش تری نیز مورد استفاده قرار گیرد.چلسی یک بوت مردانه چرم اسلیم فیت Slim Fit و ساده است که معمولا با مواد اولیه با دوامی ساخته می شود. این امر موجب می شود بتوانید سال ها از آن استفاده کنید. البته امروزه بوت چلسی در تنوع زیادی از جنس و رنگ ارائه می شود که دستتان را برای استفاده از آن ها در استایل های مختلف باز می گذارد !

بوت کار مردانه می تواند بهترین کاربرد خود را در استایل های خیابانی داشته باشد و نیرومندی و مردانگی را در ظاهر شما به بهترین شکل به تصویر بکشد. اگرچه رنگ قهوه ای این پوتین، محبوب ترین رنگ آن است، اما رنگ مشکی می تواند برای افرادی که لباس های مشکی، سفید یا خاکستری زیادی دارند، مناسب تر باشد.بوت کار، چکمه ای نیمه رسمی است که به شکل فوق العاده ای با شلوار جین ست می شود و اگر درست عمل کنید، با شلوارهای دیگر نیز ترکیبی چشم نواز خواهید داشت. در هر صورت در مورد این مدل از انواع بوت مردانه، به خاطر داشته باشید که از پوشیدن آن در موقعیت های رسمی اجتناب کنید.

چگونه بوت های قهوه ای را ست کنیم؟

خبر خوب این کـه، این روز ها این سبک بوت هاي مردانه «Work Boots» کـه طبق معمول در رنگ هاي قهوه اي روشن موجود هستند، تنها در محل کار پوشیده نمیشوند و شـما میتوانید ازآن ها برای ست کردن با استایل هاي روزمره نیز استفاده کنید.

چگونه بوت های مردانه را نگهداری کنیم؟

برای این کـه بوت هاي شـما مدت زمان بیشتری دوام داشته باشند، می بایست بـه خوبی ازآن ها نگه داری کنید. بهترین روش برای نگه داری از بوت مردانه این اسـت کـه پس از تمیز و خشک کردن بوت ها، خاطرجمعی حاصل کنید کـه از روزنامه و یا فرم دهنده بوت پر شده باشند. اینکار موجب خواهد شد کـه بوت هاي مردانه شـما با گذشت زمان فرم خودرا از دست ندهند.

چگونه بوت مردانه را تمیز کنیم؟

در ابتدا بند ها را در آب گرم با مواد شوینده شستشو دهید. سپس، از یک پارچه کتانی برای پاک کردن گرد و خاک از کفش استفاده کنید. پس ازآن، یک برس شستشو را در آب بشویید و بـه آرامی لکه ها را پاک کنید. بوت رابا یک پارچه مرطوب تمیز کنید و بند ها را از مواد شوینده خارج کنید؛ ودر نهایت بند ها و تنه اصلی بوت را بـه طور طبیعی خشک کنید.

برای تمیز کردن بوت مردانه جیر، از یک محلول شست و شوی جیر رقیق برای شست و شوی تنه اصلی بوت استفاده کنید. برای این منظور دست خودرا درون تنه برای تسلط بیشتر قرار دهید و بـه کمک یک برس نرم، بـه صورت دورانی شروع بـه تمیز کردن تمامی قسمت هاي تنه اصلی بوت کنید. سپس، اجازه دهید تا بـه مدت 24 ساعت کاملا خشک شوند. در نهایت از روغن نارگیل و یک برس برای نرم کردن مجدد جیر استفاده کنید.

کیف مجلسی


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (452 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (298 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (212 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر) تصویری از خانه ابدی مادر الناز حبیبی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
کشف 400 کیلو شیشه در پایتخت
(16+) حیرت دنیا از تولد نوزاد عجیب‌الخلقه‌ای که به جای پا دُم دارد! + عکس / اگه دلشو نداری نبین!
9 عضو بی استفاده بدن انسان کدامند؟/ اعضایی که بود و نبودشان فرقی در حال ما ندارد
کمربندها را ببندید! ترامپ در حال پیشروی است!
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه: هزینه‌فرصت عدم‌الحاق به اف ای تی اف، عظیم است!
پزشکیان باید استعفا دهد!
عادل فردوسی‌پور: به زودی برمی‌گردم و گزارش می‌کنم!
پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان
استفاده از کیسه برنج؛ شگردی جدید برای سرقت گوشی
دانلود آهنگ جدید "دلبر شیرین" آرون افشار +فیلم/ جان ای جان ای جان دیوانه شدم من ...
دانلود آهنگ جدید "شوک" رهام هادیان/ از وقتی فهمیدی وابستتم صدو هشتاد درجه عوض شدی+فیلم
بیوگرافی و زندگی شخصی مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران+ تصاویر و مشخصات افراد خانواده اش
کدام استان‌ها در انتخابات بیشتر مشارکت داشته‌اند؟
رفع یک بلای آسمانی از سر پرسپولیس با صادر شدن ویزای مرد اسپانیایی / گاریدو مسافر تهران شد
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!