آشنایی با ارز دیجیتال امپل فورس Ampleforth

  پنجشنبه، 18 دی 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال امپل فورس Ampleforth
ارز دیجیتال امپل فورس (Ampleforth) تنها رمزارزی است که دارای مکانیسم معاملاتی ضد چرخه‌‌‌ای می‌باشد. به همین دلیل قیمت اَمپل فورس با سایر دارایی‌های دیجیتالی مانند بیت کوین ارتباط ندارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،ارز دیجیتال امپل فورس روی بلاکچین اتریوم و به عنوان یک توکن ERC-20 ساخته شده است و به هر توکن آن یک امپل (AMPL) گفته می شود. هنگامی که تقاضا بالا می رود، عرضه کلی AMPL افزایش می یابد و وقتی تقاضا کاهش پیدا می کند، عرضه نیز کاهش می یابد. این اتفاق برای حفظ قدرت خرید و بدون توجه به فشارهای اقتصادی صورت می پذیرد. این اصلاح عرضه مستقیماً روی تمام مانده حساب های کیف پول های امپل انجام می شود.

ارز دیجیتال Ampleforth اغلب با استیبل کوین ها اشتباه گرفته می شود. در حالی که هدف از امپل به شکل بنیادی تأمین همان کارکردی است که یک استیبل کوین دارد، اما مانند تتر با دلار امریکا تثبیت ارزش نشده و مانند توکن های قفل شده اتریوم، مثل استیبل کوین ساخت میکردائو یعنی ارز دیجیتال دای، هم نیست. برای اینکه نحوه کار این ارز دیجیتال را بفهمید لازم است بعضی از چالش های اقتصاد کلان در ارتباط با پول کالایی (طلا، نقره و امثال این) و پول رسمی (دلار، یورو و امثال این) را به خوبی بشناسید زیرا پروتکل AMPL می خواهد به شکل بنیادی آنها را حل کند.

مزیت ارز دیجیتال Ampleforth

در یک طرف پول های کالایی مثل طلا، ذخیره کننده های عالی ارزش هستند، اما عرضه منعطفی ندارند و در خطر افت تقاضا هستند. همان طور که می دانید دلار امریکا زمانی با پشتوانه طلا چاپ شده و دقیقاً معادلی برای طلا بود که می توانستید به بانک ببرید و طلا تحویل بگیرید. ایالات متحده در سال 1971 از استاندارد پایه پولی طلا خارج شد و غالباً این تصمیم به عنوان دلیل اصلی پیدایش توروم و کاهش قدرت خرید مردم، از آن زمان مورد نکوهش قرار می گیرد.

ارز دیجیتال Ampleforth خودش را به عنوان راه کاری برای این مشکل عرضه می کند؛ چراکه می تواند ارزش خود را در همان حالی که عرضه را با تقاضا هماهنگ می کند، حفظ نماید.

ارز دیجیتال Ampleforth چه کاربردی دارد؟

اگرچه این ارز دیجیتال به عنوان فرم نهایی پول طراحی شده و به دنبال رقابت با ارزهای رسمی است، هنوز به عنوان پول رسمی در کسب و کارهای رایج مورد قبول واقع نمی شود. به عبارت دیگر در حال حاضر موارد استفاده از آن محدود به دنیای ارزهای دیجیتال است.

اولین نکته این است که Ampleforth به عنوان یک ارز دیجیتال، هیچ نوع ارتباطی با بیت کوین ندارد. نکته دوم اینکه به عنوان یک ذخیرۀ ایستای ارزش در داخل برنامه ها و اپلیکیشن های دیفای کاربرد دارد.

ارز دیجیتال Ampleforth هیچ پشتوانه ای ندارد و این باعث می شود جایگزین بلندمدت بهتری نسبت به استیبل کوین دای که پشتوانه اش ارز دیجیتال است و احتمالاً استیبل کوین های با پشتوانه پول رسمی مثل تتر باشد. آخرین استفاده ارز دیجیتال امپل فورس، آربیتراژگیری است.

در نظر بگیرید که معامله گران ارز دیجیتال که به سرعت به تغییرات واکنش نشان می دهند تا از خلال تغییرات کوتاه مدت سودهای قابل توجه به دست بیاورند، این شانس را دارند که قبل از افزایش عرضه که قیمت ها افت می کند سود کنند. به این ترتیب سود بالقوه معامله توکن AMPL هنگامی که متوجه روند ها و مکانیسم معامله آن شوید، بسیار قابل توجه است. این سود، مستقل از بازار ارزهای دیجیتال است؛ چراکه قیمت امپل (AMPL) وابسته به بیت کوین نیست.

عرضه اولیه کوین ارز دیجیتال Ampleforth

ارز دیجیتال Ampleforth توانست ظرف دو عرضه اولیه کوین (ICO) و یک عرضه اولیه صرافی (IEO) در حدود 10 میلیون دلار سرمایه تأمین کند. این تأمین سرمایه ها در سال 2018 اتفاق افتاد. عرضه اولیه صرافی نیز در سال 2019 اتفاق افتاد و در ظرف 11 ثانیه منجر به فروش 9/4 میلیون دلار شد. تعداد کل توکن های AMPL که در این سه عرضه ارائه شد، 16 میلیون توکن بود.

ارز دیجیتال Ampleforth چطور کار می کند؟

یکی از نکات عجیب این است که این ارز دیجیتال یکی از پروژه های مالی غیرمتمرکز است که فهم آن از نظر فنی خیلی راحت تر از فهم آن در سطح مفهومی است. به شکل مختصر می توان گفت عرضه AMPL به شکل روزانه برای مطابقت با تقاضا از طریق یک قرارداد هوشمند اصلاح می شود. این قرارداد هوشمند با کمک زنجیره قیمت اوراکل داده های قیمت را از صرافی های ارز دیجیتال مثل کو کوین (KuCoin) و بیت فینکس (Bitfinex) دریافت می کند و بررسی می کند که قیمت بازار برای AMPL در محدوده بین 96/0 تا 06/1 دلار باشد. به این می گویند محدوده یا رنج مجاز و حدود 5% از ارزش 1 دلار را شامل می شود.

اگر قیمت امپل بالاتر از این رنج باشد، عرضه افزایش پیدا می کند و اگر کمتر از این رنج باشد، عرضه کاهش می یابد. به این دو حالت به ترتیب انبساط و انقباض (Expansion and Contraction) گفته می شود. انبساط و انقباض تا زمانی که قیمت توکن AMPL به رنچ مجاز برگردد ادامه پیدا می کند.

این تغییر عرضه به تدریج و در طول 10 روز انجام می شود تا از اصلاح قیمت غیرضروری پیشگیری شود. همان طور که در شروع این بخش گفته شد، تغییر تخمینی عرضه هر روز از نو مورد محاسبه قرار می گیرد.

قیمت ارز دیجیتال Ampleforth

دلیل اینکه قیمت ارز دیجیتال Ampleforth این قدر متغییر مانده این است که عرضه توکن از رنج قیمتی که پروتکل می توانست مطابق آن عرضه اش را اصلاح کند، بیرون زده است. دلیل این موضوع این است که این پروتکل، عرضه کلی AMPL را با همان روال تعیین شده اولیه اصلاح می کند و اینگونه موارد خروج زیاد قیمت از رنج مجاز در ابتدا در نظر گرفته نشده است، که این از نقایص بزرگ ارزدیجیتال امپل فورس است.

چطور می توان ارز دیجیتال Ampleforth را خرید؟

اگر به دنبال جایی می گردید که کمی ارز دیجیتال Ampleforth برای خود تهیه کنید، تنها راه خرید آن رفتن به صرافی ارز دیجیتال است. در حال حاضر در اغلب صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال مانند صرافی یونی سواپ و 1inch Exchange و سایر صرافی های غیر متمرکز توکن امپل فورس عرضه می شود همچنین می توانید ارز دیجیتال Ampleforth را از صرافی های متمرکز کوکوین و بیت فینکس و.. نیز خریداری کنید.

کیف پول های ارز دیجیتال Ampleforth

از آنجا که ارز دیجیتال امپل فورس یک توکن ERC-20 است، می توان آن را روی هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی کند ذخیره کرد. کیف پول های سخت افزاری شامل لجر، ترزور، و کیپ کی به خوبی از آن پشتیبانی می کنند. همچنین کمبودی از بابت کیف پول های نرم افزاری که از آن پشتیبانی کنند وجود ندارد.

بعضی از مشهورترین کیف پول ها برای نگهداری از ارز دیجیتال Ampleforth، شامل MyEtherWallet (وب)، Exodus (موبایل/دسکتاپ)، Coinomi (موبایل)، Atomic Wallet (موبایل/دسکتاپ)، Trust Wallet،(موبایل) و Coinbase (موبایل) می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (461 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (327 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (32 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند