آشنایی با پارک المهدی تهران

  دوشنبه، 06 تیر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با پارک المهدی تهران
پارک المهدی در سال ۱۳۶۵ در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی تهران با مساحت تقریبی ۶۵۵۰۰ متر مربع بنا شد. دریاچه بزرگی در این مکان وجود دارد که باعث زیبایی هر چه بیشتر پارک شده و آن را به یکی از جاهای دیدنی تهران تبدیل کرده است.

پارک المهدی تهران (پارک المهدی آزادی)، در جنوب شرقی میدان آزادی با مساحت 65500 متر مربع درسال 1365 افتتاح شده و در منطقه 9 شهرداری تهران، شهر تهران واقع شده است. پوشش گیاهی بوستان المهدی شامل اقاقیا، چنار، سرو نقره ای، سدروس، زبان گنجشک، نارون، … که به صورت پراکنده دیده می شود. این پارک دوستداشتنی دارای گلدان های کوچک و بزرگ ، باغچه هایی با طرح های زیبا که باعث به وجودآمدن فضای دیدنی پارک شده است. بوستان المهدی به دلیل داشتن دریاچه نسبتا بزرگی در ضلع جنوبی بوستان، باعث به وجود آمدن فضای زیبا و دوست داشتنی برای گذراندن یک روز خوب و به یادماندنی شده است. البته بدانید که امکان ماهیگیری در دریاچه پارک المهدی برای علاقه مندان فراهم شده است. هرروزه ماهیگیران حرفه ای و آماتور به این مکان مراجعه می کنند و از ماهیگیری در دل پایتخت لذت می برند. شهرداری نیز هر ساله تعدادی ماهی به این دریاچه می ریزد تا زمینه های گسترش هرچه بیشتر این تفریح سالم را در بین جامعه فراهم کند.

پوشش گیاهی در محدوده پارک المهدی

پارک المهدی یکی از پارک های زیبا و جذاب تهران است که در غرب پایتخت و در محدوده شهرداری منطقه ۹ جای گرفته است.این پارک به دلیل فضای بزرگ و امکانات مناسب همه روزه به خصوص در روزهای تعطیل پذیرای علاقه مندان به تفریح و ورزش است. از درختان استفاده شده در پارک المهدی می توان به اقاقیا، چنار، سرو نقره ای، سدروس، زبان گنجشک، نارون و … اشاره کرد که طبیعت زیبایی را به وجود آورده اند. همچنین در محوطه این پارک، گلدان هایی در ابعاد کوچک و بزرگ و باغچه هایی با طرح های زیبا وجود دارد که باعث به وجود آمدن فضاهای دیدنی پارک شده است.

پوشش گیاهی پارک المهدی

دیدنی های پارک المهدی

پارک المهدی دارای بخش های جذاب و مختلفی است و شما می توانید از تمامی امکانات و ویژگی های موجود در این پارک استفاده کنید. در وهله اول باید گفت که فضا و اتمسفر این مجموعه بسیار عالی و فوق العاده است و به دلیل داشتن دریاچه در داخلی این مجموعه شاهد شرایط آب و هوایی نسبتا خوبی در داخل بوستان هستیم.
شما می توانید هر زمان که علاقه مند بودید اقدام به پیاده روی در این مجموعه کرده و از این کار لذت ببرید. از سوی دیگر یکی از بخش های جذاب این پارک، شهرک آموزش ترافیک آن است که در واقع چند خیابان کوچک خط کشی شده دارد و در آن چراغ های راهنما تعبیه شده است.
این خیابان ها به اسم سیاره های منظومه شمسی نامگذاری شده و مدیریت این مجموعه این امکان را فراهم کرده تا کودکان بتوانند با کرایه کردن ماشین های برقی و یا دوچرخه اقدام به رانندگی در این خیابان ها کرده و با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شوند.

تفریحات پارک المهدی

پارک المهدی یکی از بوستان های شهر تهران است که طرفداران بسیار زیادی داشته و در طول روز افراد بسیار زیادی به سراغ این پارک رفته و از آن بازدید می کنند. یکی از موضوعاتی که باید به آن دقت کنید این است که این پارک داره بخش های رفاهی مختلفی است و شما می توانید تفریحات گوناگونی را در این مجموعه تجربه کنید. اگر بخواهیم مهم ترین تفریحاتی که امکان تجربه کردن آن ها در پارک المهدی وجود دارد را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماهیگیری

در داخل پارک المهدی دریاچه ای تعبیه شده که شما می توانید اقدام به ماهیگیری در آن کنید. در واقع هر سال شهرداری تهران تعداد مشخصی ماهی در داخل این دریاچه ریخته و این امکان را به علاقه مندان به ماهیگیری می دهد تا بتوانند در مرکز شهر تهران به این فعالیت هیجان انگیز و آرامش بخش مشغول شوند. اگر علاقه مند به ماهیگیری هستید، می توانید با تهیه بلیت و به مدت 5 ساعت اقدام به ماهیگیری در این دریاچه کنید.
موضوعی دیگری که باید بدانید این است که در نهایت می توانید ۵ ماهی صید شده را به همراه خود ببرید. اگر وقت کافی برای خارج شدن از شهر تهران و رفتن به سراغ دریاچه های طبیعی را ندارید، می توانید در داخل شهر تهران و در این بوستان اقدام به تجربه ورزش جذاب ماهیگیری کنید.

 پارک المهدی

پیک نیک

در داخل پارک المهدی آلاچیق های مختلفی وجود دارد و شما می توانید به همراه خانواده خود در روزهای آخر هفته یک پیک نیک عالی و لذت بخش در این مجموعه تجربه کنید. اگر پس از یک هفته کاری شلوغ به دنبال انجام تفریحات لذت بخشی هستید، پیشنهاد ما این است که حتماً وسایل پیک نیک خود را جمع کرده و به سراغ پارک المهدی بیایید.
مطمئن باشید که پیک نیک در آب و هوای فوق العاده این مجموعه و استفاده کردن از امکانات رفاهی مختلف آن به شما کمک کند تا خستگی یک هفته کاری را به راحتی از بدن خود خارج کرده و با انگیزه و انرژی فوق العاده ای برای هفته بعدی خود را آماده شوید.

شهربازی

این مجموعه دارای شهر بازی نسبتا خوبی است و شما می توانید هر زمان که علاقه مند هستید به راحتی به سراغ شهربازی این پارک رفته و از وسایل موجود در آن استفاده کنید. البته به نسبت شهربازی های بزرگی مثل ارم، شهربازی موجود در این پارک نسبتاً کوچک تر بوده و امکانات کمتری دارد، با این حال شما می توانید به همراه خانواده خود به این بخش رفته و از تفریحات و امکانات مختلف این شهربازی خاص و جذاب استفاده کنید.

عکاسی

یکی دیگر از تفریحات و فعالیت هایی که می توانید در پارک المهدی انجام دهید، عکاسی است. در واقع این پارک طبیعت فوق العاده زیبایی داشته و مملو از جاذبه های طبیعی مختلف است. در نتیجه شما می توانید عکس های فوق العاده ای از خود بگیرید. اگر دوست دارید تا تصاویر شگفت انگیزی از خودتان را به ثبت برسانید می توانید در هنگام ماهیگیری عکس های جذابی از خود گرفته و آن را با دوستان و آشنایان تان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

امکانات پارک المهدی

پارک المهدی مملو از امکانات رفاهی و بخش های دیدنی و جذاب مختلف است که از مهم ترین آن ها می توان به شهرک ترافیک، مجسمه های زیبا، شهربازی، مرکز تحقیقات گیاهان، آلاچیق، دریاچه ماهیگیری، آب نما، فروشگاه کتاب، وسایل بدنسازی و پرورش اندام، زمین اسکیت و... اشاره کرد.
ویژگی ها و امکانات رفاهی مختلف موجود در این بوستان باعث شده تا همه افراد بتوانند با هر سلیقه ای از بودن در پارک المهدی لذت برده و لحظات شگفت انگیزی را در این مجموعه تجربه کنند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که بازدید از این پارک را حتما در برنامه خود قرار دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (94 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (60 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) تعجب نکنید اینجا مانور زلزله نیست؛ والدین هندی در حال تقلب رساندن هستند!
ویدئو/ کشف بزرگترین گنجینۀ ظروف عتیقه از "تخت‌جمشید" هنگام حفاری چاه خاکستری
ویدیو/ شهرت غیرقابل وصف "خیام" یا ابن سینای ثانی در نجوم و ریاضیات/ مخترع تقویم جلالی، دقیق‌ترین تقویم جهان
ویدیو/ حبیب لیسانسه‌ها کلاس آموزش زبان فرانسوی گذاشته بود که دختره حالشو گرفت
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "تخم‌مرغ عید پاک" را که در "مهمانی خرگوشی" گم شده است، در 4 ثانیه پیدا کنند
ویدیو/ سوال چینی "حامد آهنگی" از مترجم‌ زبان چینی/ اومد اداشونو دربیاره ولی محتواش جالب‌تر شد
از نذری گِلَس موبایل تا نذری 37 میلیاردی! هر کس به قدر توانش ...
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان