آشنایی با سگ نژاد آناتولی شپرد داگ

  سه شنبه، 02 آذر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
آشنایی با سگ نژاد آناتولی شپرد داگ
اگر به دنبال یک سگ نگهبان یا گله خوب هستید، به شما نژاد آناتولی شپرد داگ را پیشنهاد میکنیم. برای آشنایی بیشتر با این نژاد با ما همراه شوید.

آناتولی شپرد داگ یک محافظ دام و به عنوان سگ نگهبان ایده آل است واو با گله زندگی می کند. او دارای موهای کوتاه، رنگ حنایی و سیاه و سفید می باشد. آناتولی شپرد داگ در صورت لزوم حالت تهاجمی دارد ولی با خانواده مهربان است.آناتولی شپرد داگ بسیار وفادار، آموزش پذیر می باشد و نیاز به یک مالک قوی، مهربان و سازگار به عنوان یک رهبر دارد. این نژاد برای خانواده هایی که کودک خردسال دارند مناسب نیست زیرا ممکن است نا خواسته به کودکان صدمه بزنند.علاوه بر این، آناتولی به طور معمول کودکان را به عنوان رهبر قبول ندارند و برای کودکان بزرگتر مناسب هستند. آناتولی شپرد داگ نژاد مناسب برای همه نیست. او می تواند یک همدم خوب و وفادار باشد. اگر شما نیاز به یک سگ برای محافظت از یک گله دارید، این نژاد مناسب است.

مشخصات نژاد آناتولی شپرد داگ

نام آناتولی شپرد داگ (Anatolian Shepherd Dog)
دسته بندی نژاد کاری، سگ گله، سگ نگهبان
قد نر::73 سانتی متر
ماده:: 68 سانتی متر
وزن نر:: 49 تا 68 کیلو گرم
ماده:: 36 تا 54
طول عمر 11 تا 13 سال

شخصیت نژاد آناتولی شپرد داگ

آناتولی شپرد داگ بسیار باهوش، مستقل، بزرگ وقوی است. او برای خودش فکر می کند، بهترین گزینه برای نگهبان دام است. او محافظ بسیار خوبی از گله و خانواده است. بسیار باهوش و آموزش پذیر می باشد. گاهی لجباز و خودسرانه عمل می کند .هر چند آناتولی شپرد در محافظت، حالت تهاجمی دارد ولی آرام، دوستانه و مهربان با خانواده خود است. او باید از تولگی آموزش ببیند و اجتماعی شود. حس شنوایی و بینایی بسیار خوبی دارند. بدلیل قابلیت های منحصر به فردش میتواند با خرس و یوزپلنگ مبارزه کند .

سگ نژاد آناتولی شپرد داگ

بیماری های شایع که سلامت آناتولی شپرد به خطر می اندازد چیست؟

به طور کلی هیچ سگی بی عیب و نقص نیست؛ آناتولی شپرد نیز از این قاعده مستثنی نیست. این نژاد نیز مانند سایر نژاد ها دارای بیماری های خاصی می باشند. (توجه: چون تا زمان دو سالگی گواهی سلامت به سگ داده نمی شود پس بهتر است شما از کسی سگ را خریداری کنید که قبل از دوسالگی سگ را نگهداری کرده باشد) حال به شرح برخی از بیماری های آناتولی شپرد می پردازیم :

جرب (دمودیکوسیس)

در واقع یک بیماری پوستی است و حالت ضعیف آن در توله سگ ها و حالت قوی آن در سگ های جوان روی می دهد. در نوع ضعیف باعث ریزش مو، ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوسته شدن می شود که به راحتی برطرف می شود. و در نوع قوی تمام بدن را فرا می گیرد (کرم دمودکس) که باعث ایجاد عفونت و طاسی می شود. در واقع منشا آن یک کرم به نام دمودکس است که در فولیکول های موی سگ وجود دارد که به خودی خود بیماری نیست و ضعف سیستم ایمنی سگ ها باعث می شود که به صورت یک اختلال عمل کند. (توجه : این بیماری مسری نیست و به سگ و انسان سرایت نمی کند.)

دیسپلازی آرنج

این بیماری بر اساس اختلال رشد استخوان در ناحیه آرنج ایجاد می شود. باعث می شود که مفاصل عملکرد درستی را نداشته باشند و در نهایت باعث لنگی پا و یا ایجاد آرترز در سگ می شود. دیسپلازی آرنج یک بیماری ارثی است. می توان از طریق دارو، جراحی و کنترل کردن وزن سگ تا حدودی جلوی آن را گرفت.

تیروئید کم کار

یک بیماری غددی است که سبب ایجاد ناراحتی هایی همچون آلوپسی (ریزش مو)، چاقی، کم تحرکی، صرع و هیپرپیگمانتاسیون پوستی می شود.

دیسپلازی مفصل ران

جز بیماری های ارثی است این بیماری باعث چسبندگی استخوان ها به یکدیگر می شود و به صورت درد در یک یا هر دو پای عقب خود را نشان می دهد. یکی از روش های مناسب برای تشخیص این بیماری غربالگری اشعه ایکس است. به هیچ وجه نباید سگ با این بیماری بزرگ شود. در نتیجه اگر شما قصد خرید این سگ را دارید حتما از نداشتن بیماری در مادر توله مطلع شوید.

آنتروپیون

یک بیمار داخلی چشمی است که باعث عفونت می شود و دید چشم را تار می کند. معمولا قبل از یک سالگی رخ می دهد. باید قبل از بالغ شدن سگ درمان شود و درمان آن شامل چند جراحی کوچک در بازه های زمانی مشخص است.

تغذیه نژاد آناتولی شپرد داگ

توصیه می شود روزانه: ۴ تا ۶ پیمانه از مواد غذایی خشک با کیفیت بالا در روز، بصورت دو وعده غذایی تقسیم شده به او داده شود.توجه: میزان غذای سگ بالغ بستگی به اندازه، سن، جثه، سوخت و ساز بدن ومیزان فعالیت او دارد. اگر شما از اضافه وزن سگ خود مطمئن نیستید میتوانید با اندازه گیری مواد غذایی و تغذیه دو بار در روز، سگ خود را در شرایط ایده آل نگه دارید. دست خود را درکمر او، در امتداد ستون فقرات قرار دهید و با انگشتان به سمت پایین بدون فشار زیاد، لمس کنید. شما باید قادر به احساس دنده های او باشید در این حالت سگ شما شرایط بدنی خوبی دارد. در صورت اضافه وزن، نیاز به مواد غذایی کمتر و ورزش بیشتر دارد .

نظافت و آراستن نژاد آناتولی شپرد

پوشش آناتولی شپرد داگ، کوتاه (حدود ۲ سانتیمتر) با یک لایه زیرین ضخیم است. آناتولی شپرد داگ به طور طبیعی تمیز است، بطورکلی نیاز به شانه زدن منظم دارد. حداقل حمام، سه تا چهار بار در سال، توصیه می شود .مسواک زدن دو یا سه بار در هفته پیشنهاد میشود تا مانع رشد باکتری های دهان و دندان شود. ناخن یک یا دو بار در ماه کوتاه شود. اگر شما می توانید صدای ناخن را بر روی زمین بشنوید، آنها بیش از حد بلند است. ناخن پا سگ رگ های خونی دارد و اگر شما بیش از حد کوتاه کنید باعث خونریزی میشود و سگ شما ممکن است دفعه بعد که ناخن گیر را میبیند همکاری نکند.

گوش او را باید هفته ای یک بار برای قرمزی یا بوی بد، که می تواند باعث عفونت شود چک کنید. گوش اورا با یک پنبه توپی شکل مرطوب با ph ملایم تمیز کنید. آناتولی شپرد داگ نیاز به رسیدگی پنجه ها دارد و بطور منظم داخل دهان و گوش او را چک کنید و سعی کنید که انجام نظافت همراه با تشویق باشد.

میزان سازگاری آناتولی شپرد با خانواده و حیوانات خانگی دیگر

آناتولی شپرد داگ رفتار کاملا دوستانه با خانواده اش دارد، از جمله کودکان، کسی که با او آرام و محتاط است. اما به دلیل اندازه بزرگ، برای خانواده ها با کودکان بزرگترمناسب است. همه فعل و انفعالات بین سگ و کودکان باید زیر نظر بزرگترها باشد. مهمترین خصیصه آناتولی شپرد داگ سازگاری با سگ های دیگر و حیوانات خانگی می باشد.

مراقبت و محل نگهداری نژاد آناتولی شپرد داگ

آناتولی شپرد داگ، در کل ساکت و آرام، کم انرژی، در داخل خانه نسبتا آرام، مودب و با ساکنان دیگررفتار خوبی دارد و برای آپارتمان مناسب است.آناتولی شپرد سگ مقاوم است و می تواند به زندگی خارج از منزل، در داخل خانه و یا هر دو سازگار شود. او به یک حیاط ایمن محصور شده و بزرگ نیاز دارد این کاربرای حفاظت از سگ و یا افرادی که سهوا وارد خانه شده اند، می باشد .از آنجا که آناتولی شپرد داگ به طور طبیعی حالت تدافعی نسبت به افراد جدید و حیوانات دارند، باید از تولگی آموزش ببیند و اجتماعی شود. آناتولی شپرد در ۱۸ ماهگی بالغ می شود و بطور داوطلبانه نقش نگهبان را ایفا میکند .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (538 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (13 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان