آشنایی با شهر گرانادا در اسپانیا

  دوشنبه، 23 آبان 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
آشنایی با شهر گرانادا در اسپانیا
گرانادا به همراه شهرهای دیگری همچون سویا و کوردوبا از بهترین شهر های اسپانیا برای لذت بردن از سواحل آفتابی بخصوص در تابستان می باشد. در بهار و پاییز دمای هوا بسیار مناسب برای گردشگری در این شهر است .گرانادا در لغت به معنای اَنار است. علت نام گذاری این شهر خاک قرمز رنگی بود که برای ساخت بناها و منازل استفاده می کردند.

شهر گرانادا از جمله شهرهای توریستی و مهم اسپانیا است که بخش بزرگی از جذابیت خود را مدیون تاریخ پر فراز و نشیبَش و ماجرای حضور مسلمانان در اندلس (Andalusia) است. در این شهر تاریخی به خوبی می توانید کلکسیونی از اروپای قبل از ورود اسلام، اروپا پس از ورود مسلمانان و زمان خروج مسلمانان، تسلط مجدد مسیحیان و آغاز قرون وسطی را ببینید که به شیوه ای اسرار آمیز در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.علاوه بر تاریخچه چند فرهنگی غنی شهر گرانادا، جاذبه های تاریخی مانند Alhambra و دیگر آثار تاریخی به همراه شب زنده داری دانشجویی، اسکی و پیاده روی در کنار Sierra Nevada بازدید از این شهر را فوق العاده تر می کند.

این شهر محل تلاقی ادیان مختلف در اروپا و افریقای شمالی بود به همین علت مهمترین شهر برای امپراتوری های قدرتمند آن زمان به شمار می رفت به گونه ای که حفظ قدرت در گرانادا به معنی تسلط بر تمام اروپا و شمال افریقا بود.داستان های بسیاری بین مردم بومی شایع است که هنوز ارواح جنگ آخر مسلمانان و لشکر مسیحیت یعنی دودمان بنونصیر و لشکر آراگون در این شهر احساس می شوند. شما می توانید تاریخ و داستان های عامه مردم را در رقص های محلی معروف آنها (فلامینگو) به خوبی مشاهده کنید.

گرانادا سرزمینی کاملا تاریخی است و این را سکونت مادام مردمانی در این خطه از زمین برای بیش از 2500 سال با توجه به یافته ها می توان اثبات کرد. این شهر در ابتدا مکانی برای اقامت مردمان ایبرو سلتیکی بوده که با هم اجتماعی از یک کلونی یونانی را تشکیل داده بودند. پس از تصرف این شهر بوسیله رومی ها، گرانادا به مرکزی تجاری و اقتصادی مهم توسط رومی ها مبدل شد.

رومی ها در این شهر کانال های آبرسانی، جاده ها و زیر ساخت های زیادی ایجاد کردند و گرانادا توسعه زیادی یافت. با سقوط امپراطوری روم شهر گرانادا توسط Visigoths به تصرف در آمد و تا مدتی توسط این افراد کنترل و حکمرانی شد تا اینکه امپراطوری بیزانس گرانادا را تصرف کرد و این مکان به منطقه ای اقتصادی و نظامی و استراتژیکی تبدیل شد.

در زمان فتح مسلمانان شبه جزیره ایبرین به عنوان مرکز و پایتخت حکمرانی مسلمانان انتخاب شد و گرانادا به عنوان یکی از شهرهای اصلی اندولس نام گرفت. مسلمانان به سرعت این منطقه را توسعه دادند.زیر ساخت های قدیمی آبرسانی رومی ها مورد استفاده زیادی قرار گرفتند و شیوه های کشاورزی جدید به سرعت شکل گرفته و توسعه داده شدند و نهایتا باعث گسترش قابل ملاحظه ای در شهر شد.پس از سقوط کوردوبا در سال 1236 توسط فردی به نام Christian Reconquista شهر به عنوان پایتخت اماراتی کوردوبا منصوب شد و برای 250 سال بعد گرانادا به عنوان قلب قدرتمند و با پادشاهی خود مختار با ساختار سلطنتی مستحکم با مقر پادشاهی در Alhambra پا برجا ماند.

اختلافات بین امارات گرانادا و پادشاه کاستیل ادامه داشت تا اینکه در اواخر قرن 15 مجسمه مسیح به عنوان نشانه ای از شهر گرانادا ساخته و برقرار شد. سپس یک کمپین نظامی به رهبری پادشاه فردینالد دوم و ملکه ایزبلا اول کاستیا برای محاصره شهر به راه افتاد. در نهایت پادشاه بوابیدل رهبر گرانادا مجبور به تسلیم کردن شهر در سال 1492 و پایان دادن به حکومت موریش در شبه جزیره ایبریا و همچنین پایان Reconquista در این منطقه شد.با سقوط گرانادا لحظه ای تاریخی برای مسیحیان اسپانیا شکل گرفت و مقارن با همین سال بود که کریستف کلمب اولین سفر خود را به آمریکا انجام داد و گزارشی را برای اسپانیا به همراه آورد از ثروت ها و دارایی هایی که در این سرزمین برای به دست آوردن وجود داشت.

پس از سقوط موفقیت آمیز Reconquista اسپانیایی ها فاش کردند به آمریکا سفر کرده اند و مقدار زیادی از ثروت این سرزمین را با خود به امپراطوری جدید اسپانیا آورده اند.اما در مورد گرانادا مسیحیان به زودی ساکنین یهودی و مسلمان این شهر را برای تبدیل شدن اجباری به یک مسیحی مورد آزار و اذیت قرار دادند و تغییراتی زیاد در شهر شکل گرفت از جمله اینکه تمامی مسجد ها با تغییراتی به کلیسا تبدیل شد و یک کاخ بزرگ سلطنت در قلب الحمرا ساخته شد.

شهر گرانادا اسپانیا

اما این آزار ها و اذیت هایی که به مسلمانان و یهودی ها وارد شد باعث شد تا اغلب این مردم خانه های خود را ترک کنند و این سرزمین را رها کنند. این موضوع عوارض بخصوص اقتصادی زیادی برای شهر گرانادا به همراه داشت.شهر گرانادا با وجود اینکه وارد قرن نوزدهم شده بود، ولی باز هم روحیه و ساختار قرون وسطی ای داشت، چرا که ضربه های زیادی از نظر اقتصادی خورده بود و بسیاری از شهر ها و میراث تاریخی آن خراب شده بود.با این وجود در نیمه دوم قرن نوزدهم تغییراتی در این شهر شروع به اتفاق افتادن کرد. شبکه های حمل و نقل باز سازی شد و خطوط راه آهنی در این شهر احداث شد.

به لطف گردشگری برای بازدید از سایت های ارزشمندی همچون کاخ الحمرا جنبش هایی در این شهر شکل گرفت و کم کم از آن ویرانگی کمی در آمد. اما با این همه به دلیل وجود جنگ داخلی در اسپانیا که از سال 1930 شروع شده بود باعث شد تا گرانادا به شهری بروکراتیک و دانشگاه محور تبدیل شود ولی در این دوران کم کم ، کمی از شکوفایی خود را تا قرن بیستم باز پس گرفت و دوره های گسترده ای از نو سازی و توسعه کسب و کار را تجربه کرد.امروز همچنان می توان ساختار قدیمی شهر گرانادا را به خوبی در زیر ساخت های مدرنیزه و بازسازی شده شهری مشاهده کرد.

شهر گرانادا اسپانیا

ویژگی های گرانادا (GRANADA)

شهر گرانادا پایتخت استان گرانادا (granada)، در جامعه خودمختار اندلس اسپانیا است، که در پای کوه های سیرا نوادا ، در محل تلاقی چهار رودخانه ، داررو ، جنیل ، موناچیل و بیرو قرار دارد. در ارتفاع متوسط ​​738 متر (2،421 فوت) از سطح دریا واقع شده است. اما با اتومبیل از ساحل دریای مدیترانه ، Costa Tropic تنها یک ساعت با ماشین فاصله دارد. در نزدیکی ایستگاه اسکی سیرا نوادا قرار دارد ، جایی که مسابقات جهانی اسکی FIS Alpine 1996 در آن برگزار شد.

ارگ و کاخ تاریخی الحمبرا (Alhambra )، در گرانادا واقع شده است. این شهر مشهورترین بنای میراث تاریخی اسلامی با جاذبه های فرهنگی فراوان است که گرانادا را به یک مقصد محبوب در بین شهرهای توریستی اسپانیا تبدیل کرده است. دانشگاه گرانادا همچنین در بین دانشگاه های اسپانیایی مشهور است که تخمین زده می شود 82000 دانشجو در پنج دانشگاه مختلف در این شهر محصل هستند.

بزرگترین ثروت هنری گرانادا هنر اسپانیایی – اسلامی آن است به ویژه ، ترکیب الحمرا و جنرالیف. Generalife یک کاخ تفریحی است که دارای باغهای زیبا و دلپذیر است، هم به دلیل موقعیت و چیدمان و هم به دلیل تنوع گلها ، گیاهان و چشمه های آن ، قابل توجه است. Alhambra اوج معماری آثار هنری است که در سده های سیزدهم و چهاردهم میلادی انجام شده است و بیشتر الحمبرا بین سالهای 1333 و 1354 ساخته شده است. در حال حاضر ، ساختمان های این شهر به طور معمول از نظر ظاهری بورژوازی هستند و بیشتر معماری آن مربوط به قرن نوزدهم است و همراه با بناهای بی نظیر رنسانس و باروک.

 شهر گرانادا اسپانیا

مزایای زندگی در شهر گرانادا اسپانیا

همانطور که پیش تر ذکر شد شهر گرانادا اسپانیا بسیار زیبا بوده و دارای مزایای زیادی برای زندگی است. یکی از مهم ترین مزیت های زندگی در این شهر، مردم آن هستند. از نظر کسانی که به این شهر رفته و مدتی را در آن زندگی کرده اند مردم گرانادا افرادی صمیمی هستند که به راحتی می توان روابط دوستانه و صمیمی را با آنها ایجاد کرد. یکی دیگر از مزیت های زندگی در شهر گرانادا اسپانیا این است که این شهر بسیار منحصر به فرد بوده و زندگی در آن را نمی توان با هیچ شهر دیگری در اسپانیا مقایسه کرد. از جمله دیگر مزایای شهر گرانادا اسپانیا می توان به آب و هوای بی نظیر این شهر اشاره کرد. در ادامه به برخی از ویژگی های آب و هوایی این شهر می پردازیم.

آب و هوا در شهر گرانادا اسپانیا

به طور کلی اقلیم شهر گرانادا اسپانیا تقریباً قاره ای بوده و دارای زمستان های سرد و تابستان های آفتابی و گرم است. میزان بارش در این شهر نادر است و به ۴۰۰ میلی متر در سال نیز نمی رسد. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره فصول مختلف سال در شهر گرانادا اسپانیا می پردازیم.

فصل زمستان

هوای شهر گرانادا اسپانیا از ماه دسامبر تا فوریه کاملاً سرد بوده و متوسط دمای هوا در ماه ژانویه حدود ۷ درجه سانتی گراد است. بارش باران نیز در این فصل، محتمل بوده و ۶ تا ۷ روز در هر ماه باران می بارد. همچنین هوا در روزهای زمستانی این شهر معتدل است.

فصل پاییز و بهار

هوا در فصل بهار و پاییز در شهر گرانادا اسپانیا معتدل و متغیر بوده و دارای روز و شب هایی با هوای خوب است. همچنین جبهه های باد از سمت اقیانوس اطلس باعث ایجاد ابر و باران در فصل پاییز و بهار می شوند. باد در این فصول بسیار محتمل بوده و تغییر دمای هوا بین شب و روز قابل توجه است.

فصل تابستان

شهر گرانادا اسپانیا از ماه ژوئن تا ماه آگوست بسیار گرم و آفتابی بوده و متوسط دمای هوا در ماه جولای و آگوست حدود ۵/۲۵ درجه سانتی گراد است. همچنین حداکثر دمای هوا در این فصل نیز حدود ۳۶/ ۳۵ درجه سانتی گراد تا ۴۲ درجه سانتی گراد است.

شهر گرانادا اسپانیا

هزینه زندگی در شهر گرانادا اسپانیا

متوسط هزینه زندگی در شهر گرانادا اسپانیا برای یک نفر (صرف نظر از اجاره بها) حدود ۶۵۱ یورو در ماه است که البته این هزینه بسته به سبک های مختلف زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با وجود اینکه هزینه زندگی دامنه گسترده ای از هزینه ها را در بر می گیرد اما برخی از آنها را می توان به عنوان هزینه اصلی در نظر گرفت. در ادامه به برخی از هزینه های مربوط به زندگی در شهر گرانادا اسپانیا می پردازیم.

هزینه رستوران و مواد غذایی

هزینه غذا در شهر گرانادا اسپانیا در یک رستورانِ ارزان حدود ۱۰ یورو و در یک رستوران با قیمت متوسط حدود ۳۲ یورو برای دو نفر است. همچنین هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب حدود ۸۹/۰ یورو، ۸۸/۰ یورو، ۰۵/۱ یورو، ۳۴/۲ یورو و ۱۲ یورو است. این هزینه برای موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب حدود ۶۲/۶ یورو و ۵۰/۱۳ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. همچنین میوه هایی مانند سیب و موز و پرتقال در شهر گرانادا حدود ۱ تا ۵۰/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر گرانادا بسته به نوع وسیله نقلیه متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک طرفه (برای حمل و نقل داخلی) حدود ۴۰/۱ یورو و هزینه بلیط یک ماهه برابر ۵۰/۵۷ یورو است. افرادی هم که از تاکسی برای عبور و مرور استفاده می کنند باید بدانند که ورودیه تاکسی حدود ۵ یورو بوده و هزینه کرایه تاکسی به ازای هر ۱ کیلومتر حدود ۱۵/۱ یورو است. همچنین آشنایی با هزینه بنزین برای آنهایی که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می کنند بسیار مهم است. این هزینه در شهر گرانادا برابر ۳۶/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر است.

هزینه مسکن

بی شک هزینه مسکن را می توان به عنوان مهم ترین هزینه مربوط به زندگی در نظر گرفت. این هزینه بسته به سایز آپارتمان و محل زندگیِ فرد متفاوت است. برای مثال هزینه یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر حدود ۵۱۱ یورو در ماه و هزینه آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۴۰۹ یورو در ماه است. این هزینه همچنین برای آپارتمانی ۳ خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۵۳/۸۶۳ یورو و ۶۲۰ یورو در ماه است. افرادی نیز که تمایل به خرید آپارتمان در شهر گرانادا را دارند باید بدانند که هزینه مسکن در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۲۲۹۲ یورو و ۱۷۸۳ یورو به ازای هر متر مربع است.

شهر گرانادا اسپانیا


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان