آشنایی با عروس رودبار، دریاچه عروس + فیلم

  جمعه، 30 تیر 1402   زمان مطالعه 2 دقیقه
آشنایی با عروس رودبار، دریاچه عروس + فیلم
دریاچه عروس از مناطق شگفت‌انگیز و رویایی شمال ایران که به علت تغییر رنگ آب به مقصدی مهم در گردشگری ایران تبدیل شده است. برای آشنایی با این دریاچه جادویی با ما همراه باشید.

دریاچه حلیمه‌جان یا دریاچه عروس کجاست؟

از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی در استان‌های شمالی، دریاچه‌ها و رودخانه‌هایی هستند که در سراسر منطقه وجود دارند که هرکدام از آنان بر طبق ویژگی‌هایی که دارند، به نوعی خاص محسوب می‌شوند. دریاچه عروس نیز به عنوان یکی از مهم ترین زیستگاه‌های جانوری و مناطق گردششگری مهم در استان گیلان شناخته شده است. این دریاچه در شهرستان رودبار و در روستایی جنگلی و خوش آب و هوای حلیمه‌جان قرار گرفته است. روستای حیلمه جان از توابع رحمت‌آباد رودبار در گیلان واقع شده است که دریاچه نسبتاً کوچک عروس در حاشیه جنگلی این روستا خودنمایی می‌کند.

دریاچه عروس

ویژگی‌های دریاچه عروس

این دریاچه محل زندگی گونه‌های جانوری مختلفی از جمله انواع ماهی، قورباغه‌ و لاک‌پشت‌ است. در اطراف دریاچه عروس انواع درختان مانند راش، ممرز، توسکای ییلاقی و قشلاقی، بلوط، افرا، شمشاد، انجیر، ازگیل، گیلاس وحشی، زرشک و درختان جنگلی دیگر و همچنین شالیزارهای برنج دیده می‌شوند؛ تصویری زیبا و جادویی در اطراف دریاچه‌ای که کماکان جاذبه‌ای بکر در استان گیلان و در نزدیکی رشت به شمار می‌آید. در مسیر پیاده‌روی در اطراف دریاچه عروس به بوته‌های تمشک جنگلی، گزنه و کوله خاس برخواهید خورد؛ شما می‌توانید در این مسیر از درختان و بوته‌های جنگلی، آلوچه‌های وحشی، ازگیل و زالزالک بچینید.

دریاچه عروس

علت نام‌گذاری دریاچه حلیمه‌‌جان به دریاچه عروس

اما آنچه که نظر هر بیننده‌ای را در ارتباط با دریاچه عروس رودبار جلب می‌کند، تغییر رنگ این دریاچه است. دریاچه در زمانی که هوا صاف بوده و خورشید می‌تابد به رنگ سبز است، اما به هنگام عصر و با وزش باد به رنگ آبی در می‌آید.

علت تغییر رنگ این دریاچه، وجود جلبک‌های درون آن است. در واقع این جلبک‌ها در ساعات صبح، سطح دریاچه را می‌‎‌‌پوشانند و به‌همین دلیل رنگ دریاچه به سبز درمی‌آید. با وزش باد و کنار رفتن جلبک‌ها دریاچه رنگ آبی به خود می‌گیرد. این دریاچه، که پیش از این به نام دریاچه حلیمه شناخته می‌شده است بعدها به دلیل کنار رفتن جلبک‌ها و تغییر رنگش توسط افراد محلی به عروس رودبار تشبیه شده است زیرا این حرکت را مشابه با کنار زدن تور عروس دانسته‌اند.

دریاچه عروس

بهترین زمان بازدید از دریاچه عروس

فصل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به دریاچه عروس است؛ زمان‌هایی از سال که دریاچه در پرآب‌ترین حالت خود قرار دارد و آب و هوا بسیار مطلوب و دلپذیر است. در ابتدای فصل بهار، شکوفه‌های درختان و در ماه‌های دیگر آن، سرسبزی جنگل‌های اطراف، شما را حیرت‌زده می‌کنند؛ در حالی که پاییز با هزاران رنگ جادویی قرمز، زرد و نارنجی، مناظری در اطراف دریاچه عروس خلق می‌کند که هر بیینده‌ای را به تحسین وامی‌دارد. فصل تابستان با آب و هوای شرجی در شمال کشور ممکن است سفر را برای برخی افراد مشکل کند؛ البته هوا معمولا در کنار دریاچه خنک است و شما می‌توانید زیر سایه درختان سربه‌فلک‌کشیده اطراف دریاچه عروس، در ارتفاعات منطقه در تابستان نیز از طبیعت لذت ببرید.

در فصل زمستان، خلوت‌ترین فصل بازدید از دریاچه عروس، چهر‌ه‌ای متفاوت و برفی از این دریاچه در انتظار شما است؛ البته اگر قصد سفر در زمستان و در هنگام بارندگی برف یا باران را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که لوازم و تجهیزات مورد نظر مانند وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ و غیره را به‌همراه داشته باشید.

تصاویری از دریاچه عروس

دریاچه عروس

دریاچه عروس

دریاچه عروس

دریاچه عروس

فیلم از دریاچه عروس


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (527 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (31 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان