آشنایی با قفل رینگ خودرو

  پنجشنبه، 25 آبان 1402   زمان مطالعه 2 دقیقه
آشنایی با قفل رینگ خودرو
قفل رینگ در واقع مهره هایی است که روی چرخ خودرو نصب می شوند و تنها راه باز و بسته کردن آن ها، یک کلید مخصوص است.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز بیشتر با قفل رینگ خودرو آشنا می شویم.

در بعضی شرایط و زمان ها به دلیل عدم وجود پارکینگ یا جای پارک در خیابان های پرتردد ، مجبور به پارک کردن خودرو در کوچه ها و خیابان های خلوت و دورافتاده می شویم که این خود باعث اضطراب و نگرانی ما از سرقت چرخ و یا لوازم داخل خودرو می گردد که البته ممکن است پیش از این نیز برای شما پیش آمده باشد که لاستیک و چرخ های خودرویتان به همراه رینگ آن مورد سرقت قرار گرفته باشد. متاسفانه این روزها سرقت بسیار رواج یافته و ما نیز شاهد این موضوع هستیم. حفظ ایمنی چرخ ها یکی از دغدغه های رانندگان است که بسیار نیز حائز اهمیت می باشد. یکی از روش هایی که می توان از رینگ و لاستیک خودرو محافظت کرد و نگرانی ها را از بابت سرقت آنها کاهش داد ، استفاده از قفل رینگ برای چرخ ها است.

قفل رینگ چیست؟

برای آنکه قفل رینگ را بشناسید، بهتر است در ابتدا بدانید رینگ خودرو چیست. رینگ لاستیک یکی از قطعات بسیار مهم در خودرو است که در زیبایی ظاهری اتومبیل هم تأثیر بسیار زیادی دارد. همچنین رینگ تأثیر بسیاری روی عملکرد تایر می‌گذارد و ازاین‌جهت برای رانندگان بسیار مهم است.

حالا که رینگ را شناختید، می‌توانیم درباره قفل رینگ هم صحبت کنیم. ساده‌ترین تعریف از قفل رینگ خودرو این است: «قفل رینگ یا قفل چرخ به مهره‌هایی گفته می‌شود که روی چرخ خودرو نصب شده و محکم می‌شود. برای باز و بسته کردن این قفل لازم است که از یک کلید مخصوص استفاده شود و بدون آن، باز و بسته کردن قفل رینگ هم امکان‌پذیر نیست.»بیشتر رانندگانی که استفاده زیادی از خودروی خود دارند و یا به افزایش طول عمر اتومبیل و چرخ‌های آن اهمیت می‌دهند، از قفل رینگ خودرو استفاده می‌کنند.

قفل رینگ خودرو

کاربرد قفل رینگ خودرو

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که قفل رینگ چه کاربردی دارد و چرا عده زیادی از آن استفاده می‌کنند. کاربرد قفل رینگ خودرو را می‌توانیم به شکل زیر بیان کنیم:

مهم‌ترین کاربرد قفل رینگ خودرو حفاظت از چرخ‌های خودرو در برابر سرقت و باز شدن است. در واقع شما با داشتن قفل رینگ، می‌توانید خطر به سرقت رفتن چرخ‌ها را تقریباً به صفر برسانید.این قفل‌ها عموماً برای کسانی کاربرد دارند که جای پارک مطمئنی برای خودروهای خود ندارند و مجبورند آن‌ها را در جایی دور از دید پارک کنند. در این شرایط قفل رینگ به‌خوبی کمک می‌کند که از چرخ‌ها محافظت شده و جلوی دزدی آن گرفته شود.

قفل رینگ فقط یک کلید مخصوص به خودش را دارد که به‌صورت ویژه برای آن تعبیه شده است. این وسیله رینگ و چرخ را به‌خوبی به هم چفت می‌کند و امکان بازکردن و بردن آن وجود ندارد.همچنین در زمان رانندگی با سرعت بالا، از اصطکاک بیش از حد، شل شدن یا باز شدن چرخ‌ها جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از کاربردهای قفل رینگ اتومبیل زیبایی بخشیدن به‌ظاهر خودرو است. این قفل‌ها با بسته‌شدن به چرخ اتومبیل زیبایی و جلوه خاصی را به چرخ‌ها می‌بخشند و در زیباتر شدن ظاهر ماشین نقش مهمی دارند.

سخن نهایی

قفل رینگ، مانع خوبی در برابر سرقت چرخ هاست. در صورت نبودن قفل چرخ، چرخ های خودرو می تواند هدفی محبوب و آسان برای سارقان باشد؛ چرا که دیگر خبری از دردسرهای بازکردن در خودرو و صدای دزدگیر نیست و قابل رهگیری نیز نمی باشد. متاسفانه امروزه سرقت چرخ های خودرو، بسیار رواج یافته است. پس باید راهی برای جلوگیری از سرقت چرخ ها اندیشیده شود. استفاده از قفل چرخ، می تواند راهی مطمئن برای محافظت از چرخ ها باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (377 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (97 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز