آشپزی سه سوته؛ فوت و فن و طرز تهیه مرغ سوخاری به روش رستورانی

  یکشنبه، 18 شهریور 1403 ID  کد خبر 407498
آشپزی سه سوته؛ فوت و فن و طرز تهیه مرغ سوخاری به روش رستورانی
ساعد نیوز: راز خوشمزه شدن “مرغ سوخاری رستورانی” لذیذ و دلچسب در مرینیت کردن یا همان مزه دار کردن مرغ با انواع ادویه ها و پوشاندنش با تکه های نان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، مرغ سوخاری علی رغم اینکه جز فست فودها حساب می شود اما نسبت به سایر فست فودها سالم تر و خوش طعم تر می باشد. این غذای خوشمزه از خوراکی های خیلی دلچسب و پرطرفداری است که می توان هر از چند گاهی در خانه تهیه کرد و از مضرات آن چشم پوشی کرد. در واقع این نوع از غذاها داخل منزل و با مواد اولیه تازه تهیه می شود و این موضوع سبب این میشود که خیلی بهتر و خوشمزه تر از رستوران ها و فست فودی ها باشد.

مرغ سوخاری رستورانی که اغلب آن را هوس می کنید، اکنون اگر برای شما شوال پیش آمده چگونه مرغ سوخاری درست کنیم می توانید با این دستور تهیه مرغ سوخاری را به روش و طعم رستوران ها در خانه درست کنید.

مواد لازم برای طعم دار کردن مرغ سوخاری

مواد لازم

میزان لازم

مرغ(ساق ران)

9عدد

تخم مرغ

2 الی 4 عدد

آرد سوخاری

یک پیمانه

نمک

نصف قاشق غذاخوری

فلفل قرمز

1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه

نصف قاشق چایخوری

پودر سیر

1 قاشق چایخوری

پودر پیاز

1 قاشق چایخوری

پونه کوهی

1 قاشق چایخوری

ریحان خشک

1 قاشق چای خوری

آرد سفید

1 پیمانه

پودر پاپریکا

1 قاشق چای خوری

درست کردن مرغ سوخاری در خانه به سبک رستوران ها

مرحله اول :

برای تهیه مرغ سوخاری خوشمزه و ترد ابتدا باید مرغ هایتان خوب بشویید سپس آن را تکه کنید و یا برش هایی روی آن ایجاد کنید. سپس دوباره بشویید و بگذارید تا آب مرغ از بین برود. شما می توانید از هر قسمتی از مرغ را که دوست دارید را انتخاب کنید.

مرحله دوم :

در این قسمت در یک ظرف مناسب 2 عدد تخم مرغ را بشکنید و آن را با همزن یا یک عدد چنگال خوب هم بزنید تا کاملا تخم مرغ ها باز شوند سپس به آن کمی فلفل و نمک اضافه کنید و دوباره شروع به هم زدن تخم مرغ ها بکنید تا نمک و فلفل با تخم مرغ ها ترکیب شوند.

مرحله سوم :

حال در ظرف دیگری آرد سفید را الک کنید سپس به آن پودر فلفل قرمز، نمک، پودر سیر به همراه پودر پیاز، پونه کوهی، پودر پاپریکا و ریحان خشک اضافه کنید. با کمک یک قاشق به خوبی مواد را هم بزنید تا ادویه ها کاملا با آرد سفید مخلوط شوند.

مرحله چهارم :

مزه دار کردن مرغ که بدین منظور مرغ ها را در کاسه بگذارید سپس نمک و فلفل سیاه را روی مرغ ها بریزید در ادامه با کمک دست هایتان ادویه ها را با مرغ ها مخلوط کنید. روی مرغ را سلفون بکشید دو ساعت کنار بگذارید تا خوب مزه دار شود.

مرحله پنجم :

در یک ظرف دیگر پودر سوخاری را بریزید. کنار آن ظرف تخم مرغ را بگذارید و کنار ظرف تخم مرغ ظرف آرد سوخاری را بگذارید.

مرحله ششم :

ابتدا مرغ را درون تخم مرغ کاملا بغلتانید.

مرحله هفتم :

مرغ های تخم مرغی شده را درون ظرف آرد سفید کنید و خوب بغلتانید تا کاملا آرد جذب مرغ شود.

مرحله هشتم :

مرغ آردی شده را دوباره درون ظرف تخم مرغ ببرید و بگذارید تا تخم مرغ به خورد آرد برود.

مرحله نهم :

مرغ ها را در ظرف پودر سوخاری فرو کنید تا مرغ ها پودر را به خود جذب کنند. اگر از ضخامت پودر سوخاری راضی نبودید می توانید مرغ را تخم مرغی کنید و دوباره در ظرف پودر سوخاری ببرید این کار باعث می شود تا ضخامت پودر ها بیشتر شود.

مرحله دهم :

بعد از پوشاندن تکه مرغ، یک قابلمه مناسب بردارید و درون آن روغن به میزان مناسب بریزید روغن شما باید به حدی باشد که مرغ در آن غوطه ور شود. بعد از اینکه روغن شما داغ شد مرغ ها را درون قابلمه بریزید سپس آن ها را سرخ کنید حرارت گاز را بسیار کم کنید تا هم مرغ ها بپزد و هم روی آن ترد و دلچسب شود این کار حدود 30 الی 45 دقیقه طول می کشد.

مرغ شما حاضر است شما می توانید آن را با سیب زمینی سرخ شده و یا سبزیجاتی همچون کاهو و گوجه تزیین و سرو کنید.

نکات مهم در مورد مرغ سوخاری رستورانی :

  • برای تهیه مرغ سوخاری از تمامی قسمت های مرغ می توانید استفاده کنید.

  • سینه مرغ را می توانید فیله کنید و سرخ کنید اینگونه سریع تر می پزد.

  • برای ران مرغ سعی کنید با چاقو شیار های مناسبی روی آن ایجاد کنید این به پخت سریع تر آن کمک می کند.

  • بسیار از افراد آب گاز دار به تخم مرغ هایشان اضافه می کنند. این کار کاملا سلیقه ای می باشد.

  • شما می توانید مرغ های تکه شده را به همراه نمک فلفل و تمامی ادویه های گفته شده ترکیب کنید روی آن را بپوشانید سپس به مدت چند ساعت درون یخچال به آن استراحت دهید سپس آن را به تخم مرغ و پودر سوخاری بزنید.

  • بسیاری از افراد مرغ های را با مقداری نمک و فلفل و ادویه مناسب می پزند سپس ادامه روند را پیش میبرند.

  • اگر مرغ را می پزید به آن مقدار پیاز و برگ بو اضافه کنید تا بوی زهم آن از بین برود.

  • شما می توانید به جای پودر سوخاری از نان تست استفاده کنید بدین صورت که نان ها را خشک می کنید سپس نان ها خشک شده را پوره کنید و مرغ ها را درون آن بغلتانید.

  • بسیاری از افراد ابتدا مرغ را در آب و یخ می گذارند، سپس درون آرد می غلتانند، دوباره درون آب و یخ می برند و در آرد می غلتانند. در ادامه درون ظرف تخم مرغ می غلتانند سپس در آرد سوخاری بعد آن را سرخ می کنند.

نکات تکمیلی در مورد مرغ سوخاری رستورانی

مرغ سوخاری رستورانی جزو خوراک - مرغ و پرنده میباشد
زمان آماده‌سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدود 1 ساعت و 10 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15 دقیقه میباشد.
مرغ سوخاری رستورانی را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید.
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد.

نکات تکمیلی در مورد مرغ سوخاری رستورانی

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و و 10دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15دقیقه میباشد .
مرغ سوخاری رستورانی را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ژیلا صادقی : توی مسیر زندگیم فرصت مادر شدن رو برای همیشه از داست دادم / اشک های ژیلا صادقی در برنامه تلویزیونی (250 نظر) (عکس) واکنش هوتن شکیبا به بیلبورد تبریک ماه ربیع شهرداری تهران / خودمون اسم داریم واسه ماه‌هامون (241 نظر) همزاد علی دایی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (198 نظر) شهربانو منصوریان: تو کیش خونه دارم اما اومدم هتل؛ چون آدم یه روزم شده باید مثل شاه زندگی کنه/ توصیه‌های طلایی شیرزن ایران +ویدیو (174 نظر) منزل 70 متری پسرِ رهبر معظم انقلاب از زبانِ پدر خانمشان: داماد بنده وقتی که می‌خواهد ما را دعوت کند، باید حواسمان باشد که بیشتر از ده دوازده‌ نفر نشویم، چون برای پذیرایی مشکل جا پیدا می‌کنند (162 نظر) رونمایی از محمد کاشانکی رقیب تهرانی هادی چوپان با عضله های آهنین/ لقب پدر بدنسازی ایران برازندشه (140 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای سید احمد خمینی و همسرش/ خونه نگو باغ بگو!+عکس (120 نظر) رونمایی از یاسین قادری رقیب افغانی هادی چوپان با فیزیکی تحسین برانگیز +عکس/ یک آواره جنگی در رؤیای قهرمانی در مستر المپیا (77 نظر) جشن تولد 28 سالگی ارشیا پسر بزرگ نسرین مقانلو بر سر مزارش بدون حضور پدر و برادرش+ ویدیو/ تولدت توی آسمونها مبارک (74 نظر) سالار عقیلی: ریه ام 80 درصد درگیر شده بود به امام رضا گفتم به ماهور 14 ساله ام رحم کن فردا دکتر اومد گفت 20 درصد عفونت ریه ات پایین اومده+ویدئو (73 نظر) خاطره خنده دار اکبر عبدی: رفته بودیم مکه یکی از طلا فروشای عرب بعد از اینکه فهمید من کمدین معروفیم از دخترم خواستگاری کرد گفت دخترتو اینجا بذاری وزن دخترت طلا میدم منم گفتم ... +ویدئو (71 نظر) حامد بهداد: زن ایرانی نمیگیرم چون وقتی کتکشان میزنی به جای اینکه مثل زنان مالزی تعظیم کنند و بگویند ارباب عفو بفرمایید، تهدید می‌کنند که مهریه‌ام را به اجرا می‌گذارم! (71 نظر) مازیار لرستانی: خجالت بکشید برای این صحبت هایتان من ریالی از هیچ کس تقاضای پول نکرده‌ام؛ بعد از تغییر جنسیت 3 سال اجازه کار نداشتم که این زمان داره تموم میشه+ویدیو (70 نظر) رونمایی از کفش پاره ی امیرحسین علیپور برنده مدال طلای پارالمپیک پاریس در مقابل دیدگان میلیاردها تماشاگر تلویزیونی +عکس/ دستاوردی دیگر از مدیریت علی اصغری ورزش کشور (66 نظر) داریوش ارجمند: هیچ کس منو بعد از بازی در نقش مالک اشتر با زن و بچه‌م توی کافه ندید؛ من عاشق بیلیارد بودم اما بعد از بازی در سریال امام علی پامو توی باشگاه بیلیارد نذاشتم+ویدیو (64 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
همسر رضا رویگری: هیچ کس حاضر نبود یک روز کنار او باشد و من 8 سال کنارش بودم
شکستن چهارمین رکورد گینسی توسط عقیل قارداش زاده
فال ابجد روزانه دوشنبه 19 شهریور 1403
بیوگرافی و زندگی خصوصی شاه داماد مرتضی پورعلی گنجی و همسرش+ عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی
رونمایی از دیوار چین در ایران/ گرگان سفر کردید حتما یه سر به اینجا بزنید+عکس
فال انبیاء روزانه دوشنبه 19 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 19 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 19 شهریور 1403 + فیلم
معبد مهرورجوی مراغه با قدمت سه هزارساله + تصاویر
تقدیر و تشکر اهالی محله خطیب از فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی بخاطر جمع آوری ارازل و اوباش
آشپزی سه سوته؛ فوت و فن و طرز تهیه مرغ سوخاری به روش رستورانی
خانه‌داری یک کدبانو؛ بهترین روش شستشو مبل در خانه و رفع لکه‌ها + 20 ترفند
چگونه فرزندان مان را برای رفتن به مدرسه بعد از تعطیلات آماده کنیم؟/ راهکاری مفید برای شروع سالتحصیلی بدون دغدغه
واکنش مردم به واکنش سید جواد هاشمی به تصویر برهنه گلشیفته فراهانی / اگر اندوه تو چشماشو ندیدی خیلی لجنی!!!
(ویدیو) اعتراف جنجالی احسان علیخانی به سوتی بزرگ برنامه "ماه عسل" / قرار بوده یه عقد ساده باشه ولی چه مصیبتی شده🤣
منتخب روز   
خاطره خنده دار مهران مدیری : یه آقایی با کیف سامسونِت و کت و شلوار آبی استخری اومد صداشو کلفت کرد مغرورانه گفت آقای مدیری من برای اینکه وارد سینما شم باید چیکار کنم گفتم باید بلیط بخری+ویدئو کیک تولد خاص و شکلاتی همسر هاشمی رفسنجانی برای تولد 82 سالگی یارش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید نگاهی به کیک تولد 44سالگی شهاب حسینی با دیزاین خاص در خانه اش/مبارکا باشه +عکس پخش کردن ساندویچ نذری بین مردم با لباس خادمی؛ اقدام پسندیده سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در روز شهادت امام رضا(ع)+ویدیو سعادت بر تن کردن لباس خادمی امام رضا(ع) نصیب این چهره‌های مشهور شد؛ از ظریف و عراقچی تا فرهاد قائمیان و علیرضا دبیر+عکس سفر به ایران قدیم؛ ژست متفاوت و خلاقانه 5 زن و یک کودک قاجاری مقابل دوربین+عکس خدمت با دل و جان و چای دادن دست مردم توسط فرزند ارشد رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا(ع)+ویدیو در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع)؛ مروری بر حال خوش رهبر معظم انقلاب با لباس یکدست سفید در غبارروبی ضریح امام هشتم+عکس (عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس