معرفی شهر زیبا و دیدنی اشتوتگارت

  پنجشنبه، 22 مهر 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی شهر زیبا و دیدنی اشتوتگارت
اشتوتگارت یکی از شهرهای جنوب غربی کشور آلمان است که در بین مردم آلمان به عنوان شهری پر از حرفه ای های خوش لباس و رقابتی نیز مشهور است. در واقع قدم زدن در این شهر می تواند برایتان تجربه ای بی نظیر و منحصر به فرد باشد.

اشتوتگارت (به آلمانی: Stuttgart) پایتخت ایالت بادن-وورتمبرگ در جنوب غربی کشور آلمان است. این شهر بر روی رودخانه نکار(Neckar) واقع شده است که مردم محلی به آن «دیگ بخار اشتوتگارت» می گویند. این شهر ششمین شهر بزرگ آلمان محسوب می شود و یکی از امن ترین شهرهای آلمان است که بعد از نورنبرگ در رتبه دوم قرار گرفته است.

جغرافیای شهر اشتوتگارت

محدوده مرکزی اشتوتگارت در دره ای بارور در حدود ۹۰۰ فوت (۲۷۰ متر) بالاتر از سطح دریا قرار دارد. اشتوتگارت منطقه ای حدود ۲۰۷٫۳۵ کیلومتر مربع را پوشش می دهد و یکی از ۱۴ مرکز منطقه ای در بادن-وورتمبرگ است و به طور طبیعی مرکز اصلی منطقه اشتورتگارت است.

جمعیت شناسی شهر اشتوتگارت

جمعیت شهر اشتوتگارت به طور پیوسته بین سال ۱۹۶۰ (۶۳۷٬۵۳۹) و ۲۰۰۰ (۵۸۶٬۹۷۸) کاهش یافت. سپس سطوح پایین بیکاری و فرصت های جذابی در زمینه تحصیلات متوسطه منجر به رشد جمعیت جدید شد، که به ویژه توسط بزرگسالان جوان آلمان شرقی پیش می رود. برای اولین بار در بعد از چند دهه، در سال ۲۰۰۶، در شهر نیز تولد بیشتر از مرگ بود. در آوریل ۲۰۰۸ در شهر ۵۹۰۷۲۰ نفر جمعیت داشتند.

مذهب شهر اشتوتگارت

در سال ۲۰۱۴، ۲۶٫۲ درصد از ساکنان پروتستان و ۲۴٫۰ درصد از کاتولیک های رومی بودند. ۴۹٫۸ درصد از جمعیت به دسته های دیگر وارد شدند: مسلمانان، یهودیان و کسانی که یا هیچ مذهبی دنبال نمی کردند یا در آمار رسمی ثبت نشده اند.

اقتصاد شهر اشتوتگارت

اشتوتگارت به عنوان یکی از صنعتی ترین شهرهای آلمان و حتی اروپا به شمار می رود. با داشتن حدود ۱۵۰۰ شرکت کوچک و متوسط، منطقه اشتوتگارت یکی از مراکز آلمان است که در درجه اولِ تأمین کننده شرکت های بزرگ خودرو و ماشین سازی هستند؛ و همچنین در زمینه اشتغال سهم به سزایی دارند. اشتوتگارت از بازار پویا برای ارائه دهندگان خدمات برخوردار است و یکی از مهمترین مراکز مالی در آلمان است. شرکت های برجسته اشتوتگارت عبارتند از: دایملر، پورشه، بوش (دفتر مرکزی)، زیمنس، کوداک، لِنُوو، شرکت پست آلمان، شرکت ابزار سازی ووستن رُت (Wüstenrot & Württembergische)، شرکت تولید برق استان بادن وورتمبرگ و ….

جاذبه های گردشگری شهر اشتوتگارت

اشتوتگارت یکی از شهرهای جنوب غربی کشور آلمان است که در بین مردم آلمان به عنوان شهری پر از حرفه ای های خوش لباس و رقابتی نیز مشهور است. در واقع قدم زدن در این شهر می تواند برایتان تجربه ای بی نظیر و منحصر به فرد باشد. شهری که کمپانی های بزرگ خودروسازی مرسدس بنز و پورشه در آن قرار دارند، از نظر تجاری، اقتصادی و گردشگری در آلمان نقش بسزایی دارد.می خواهیم درباره جاذبه های گردشگری اشتوتگارت در آلمان خدمتتان اطلاعاتی را بدهیم تا با آن ها آشنا شوید؛ اگر علاقمند هستید ما را در ادامه مطلب در سفر به شهر اشتوتگارت همراهی کنید.

ورزشگاه مرسدس بنز آرنا

ورزشگاه مرسدس بنز آرنا در شرق شهر اشتوتگارت و در کنار رودخانه ی نکار قرار دارد. این ورزشگاه حدود ۴/۵ کیلومتر از مرکز شهر و ایستگاه مرکزی قطار فاصله دارد. در تمام خیابان ها و اتوبان های شهر تابلوهایی با نام استادیوم وجود داردند که شما را از طریق راه های B14 و B10 به استادیوم می رسانند. ساخت ورزشگاه مرسدس بنز آرنا از سال ۱۹۲۹ میلادی آغاز شد و پس از ۴ سال به پایان رسید و آماده ی بهره برداری بود. مرسدس آرنا که در ابتدا با نام ورزشگاه Adolf-Hitler-Kampfbahn شناخته می شد در ۲۶ جولای سال ۱۹۹۳ و همزمان با بازی های ژیمناستیک قهرمانی آلمان به صورت رسمی افتتاح شد.

ورزشگاه مرسدس بنز آرنا

خیابان کونیگ یا کونیگ اشتراسه

خیابان کونیگ یا کونیگ اشتراسه ۱.۲ کیلومتر طول دارد و در سال ۱۸۰۶ ساخته شده است. این خیابان از خانه ارنف کلت پلتز شروع می شود و تا جنوب غربی تقاطع روتبل پلتز امتداد می یاید. با بناهای مدرن و قدیمی در کنار یک دیگر، این خیابان بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند. با عنوان یکی از طولانی ترین خیابان های خرید آلمان، کونیگ اشتراسه مملو از فروشگاه ها، رستوران ها، فروشگاه ها زنجیره ای و کافه ها است.

خیابان کونیگ‌ یا کونیگ اشتراسه

پتنوویل

پتنوویل نشانه ای از سایت های نظامی آمریکا است که در طول جنگ سرد بازسازی و مورد استفاده قرار گرفته اند، است. این محل توسط آمریکایی ها قبل از جنگ به عنوان محله مسکونی در شمال شهر اشتوتگارت تحت عنوان انجمن نظامی اشتوتگارت احداث شد و پس از جنگ جهانی دوم توسط آلمانی ها بازسازی و به نام ژنرال جورج پاتون نام گذاری شد. از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۹۲ پوتانوویل به عنوان مدرسه ای برای دانش آموزان آمریکایی استفاده شد که در اوج شلوغی ۱۲۰۰ دانش آموز در خود می توانست جای دهد. تا سال ۱۹۹۴ این مرکز توسط پست های نظامی محافظت می شد اما بعد از آن به دولت آلمان واگذار شد و تبدیل به محل مسکونی گردید. خیابان ها همگی به احترام آمریکایی ها به نام ایالت های مختلف نام گذاری شده است.

پتنوویل

موزه مرسدس بنز

موزه مرسدس بنز ساختمانی است که بی درنگ به عنوان سمبل تحرک و پویایی معرفی می شود. این موزه در میان شاه راه ، کارخانه های اتومبیل سازی و زمین های ورزشی قرار گرفته است. ساخت موزه جدید مرسدس بنز در تابستان ۲۰۰۳ در شهر اشتوتگارت کشور آلمان شروع شد. موزه مرسدس بنز همانند دروازه ای برای اشتوتگارت (محل تولد اتومبیل) عمل می کند. این پروژه، سایتی حدود ۶۰ هزار مترمربع را اشغال می کند. پانل های آلومینیومی نما که در تضاد با شیشه های مورب قرار گرفته اند، پیکان های نقره ای آرم بنز (نشان سرعت، کیفیت و فناوری) را تداعی می کنند. موزه مرسدس بنز كه در مجاورت بزرگراه B۱۴ در ورودی شهر اشتوتگارت قرار دارد، تنها موزه ی در دنیا است که بیش از ۱۲۵ سال از تاریخ صنعت خودرو را از ابتدای پیدایش تاکنون در خود جای داده است.

موزه مرسدس بنز

باغ وحش ویلهلما و باغ های گیاه شناسی | Wilhelma

عموما هر شهر و کشوری به حفظ و نگهداری گونه های گیاهی که در آن کشور رشد و نمو می کنند باغ گیاه شناسی را تاسیس می کند که در عین حال که سرگرم کننده است بتواند در حفظ و نگهداری گونه های گیاهی آن شهر یا کشور هم گام موثری برداشته شود. باغ های خیره کننده و وسیعی که با گلخانه های پیچیده و معماری قرن نوزدهمی زیبا کامل می شوند، بخشی مهم و واجب هستند که باید قبل از سر زدن به گونه های مختلف جانوری باغ وحش تماشا کنید. حتما زمانی که به اشتوتگارت سفر کردید سعی کنید از این باغ وحش دیدن نمایید.

باغ وحش ویلهلما و باغ‌ های گیاه شناسی | Wilhelma

کتابخانه اشتوتگارت

کتابخانه شهر اشتوتگارت از آن کتابخانه های کلیشه ای نبوده و شکوه مینیمالیستی اش در زمینه دکوراسیون و کتاب هایی از نویسندگان گوناگون، شما را متحیر می سازد. این کتابخانه مناسب بازدید طراحی شده و حتی کمدهایی در طبقه همکف وجود دارند تا همه بتوانند با آسودگی تمام به لذت بردن از کتاب ها بپردازند. اسنک های کافه تریا عالی بوده و در روزهای آفتابی می توانید از لذت کتاب خواندن در تراس پشت بام بهره مند شوید. منظره شهر از آن بالا خیره کننده و دیدنی است.

 کتابخانه اشتوتگارت

رابل هیل

از دیگر جاذبه های گردشگری اشتوتگارت در آلمان رابل هیل است که محوطه ای وسیع و آسیب دیده است. این محوطه در جنگ جهانی دوم مورد حمله بمباران های زیادی شده و همین خود دلیل آسیب دیده بودن آن است. امروزه رابل هیل برای نسل جوان یکی از یادگاری های ارزشمندی است که نشان می دهد چه دوران سخت و طاقت فرسایی در این شهر وجود داشته است. بسیاری از افراد به این محوطه می آیند تا برای جان باختگان نیز دعا کنند.

رابل هیل

کاخ سلطنتی اشتوتگارت

کاخ سلطنتی یکی از باشکوه ترین جاذبه های گردشگری اشتوتگارت است که در حومه ی شهری واقع است و تورهای کامل و هیجان انگیزی در داخل ساختمان آن برگزار می شود. این بنا در اصل توسط یک دوک سابق ورتمبرگ به عنوان خانه شکار شخصی اش ساخته شده است. وقتی وارد کاخ می شوید همه جور جوایز دیدنی قابل مشاهده است. باغ های اطراف و بیشه ها نیز برای اکتشافات ماجراجویانه عالی هستند. می توانید در مسیرهای مشخص قدم زده و از مناظر شهر در دور دست لذت ببرید.

کاخ سلطنتی اشتوتگارت

کلیسای یوهانس

کلیسایی خیره کننده به سبک گوتیک در شهر زیبا و دیدنی اشتوتگارت به نام یوهانس وجود دارد. این کلیسا با انعکاس زیبایی در آب دریاچه فویرزی دارد چشم اندازه بی نظیری را به وجود آورده است. قدمت این کلیسا به قرن ۱۹ برمی گردد و بعد از بمباران های جنگ جهانی دوم این بنای تاریخی به دقت بازسازی شد. یک برج از این کلیسا به عمد ناتمام مانده است تا یادگاری از دوران جنگ باشد. جزئیات داخل ساختمان به صورتی کاملاً حرفه ای بازسازی شده و بازدیدکنندگان را غرق در زیبایی می کند. پنجره های شیشه رنگی یک شکوه واقعی هستند.

کلیسای یوهانس

خانه تاریخ

اشتوتگارت شهر موزه های تاریخی و دیدنی است، از دیگر موزه هایی که در این مطلب می خواهیم به آن اشاره کنیم خانه تاریخ است که به دلیل فضای عالی که دارد به خوبی توانسته تاریخ غنی بادن ورتمبرگ را نیز جان ببخشد و با غرور آن را به بازددی کنندگان معرفی بنماید. در این موزه می توانید هرگونه دست سازه ای که فکرش را بکنید نیز پیدا بنمایید. تکنولوژی های مدرن به خوبی در معرفی این اطلاعات به کار گرفته شده و افکت های دراماتیک شما را غرق در حال و هوای گذشته آلمان می کنند. زمانی که وارد این موزه می شوید راهنماهای صوتی اقدام به معرفی موزه می مایند و به ترتیب نمایش آثار اقدام به توضیح و تفسیر آن ها می نمایند.

خانه تاریخ

و در پایان...

یکی از شهر های آلمان که در بین تپه های جنگلی و سبز قرار دارد اشتوتگارت می باشد. این شهر در بخش رودخانه نکارو قرار گرفته که از کهن ترین قسمت شهر با سازه تاریخی می باشد. فضای سبز در این شهر زیاد می باشد که ان هم به دلیل موقعیت آب و هوایی و جغرافیایی آلمان است که ملقب به شهر آرامش بخش در آلمان نام گرفته است. تاریخچه این شهر به هزاران سال قبل بر می گردد که به زمان دوک لوییتف در منطقه ای که مزرعه داشت مورد گسترش قرار گرفت. اشتوتگارت در قرن ۱۰ میلادی تاسیس گردید جزو ۶ شهر بزرگ آلمان می باشد. در جهت صنعت اتومبیل سازی در این شهر خیلی معروف می باشد که کارخانه های پورشه و مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت می باشد.امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (470 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان