اصول ست کردن لباس های اورسایز

  سه شنبه، 10 اسفند 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
اصول ست کردن لباس های اورسایز
چند دهه پیش اورسایزها محبوبیت زیادی داشتند و همه از این سبک استفاده می‌کردند. فقط کافیست نگاهی به آلبوم‌های قدیمی خانوادگیان بیندازید تا از سبک‌های مختلف اورسایز در گذشته با خبر شوید. برای یادگیری اصول ست کردن لباس های اورسایز تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه استایل اورسایز (تاثیر جنگ)

در دوران بحرانی جنگ جهانی دوم که شرایط اقتصادی بسیار نامناسب بود و افراد زیادی در جنگ کشته میشدند، زنان بسیار بیشتر از پیش وارد جامعه و محیط کار شدند تا بتوانند نبود مردان را جبران کنند و نان آور باشند. همچنین آن دوران زمانی بود که خانم ها حق رای پیدا کردند، و تغییر جایگاه اجتماعی به دنبال خود علاقه به تغییر سبک لباس پوشیدن را هم به دنبال آورد. طراحی لباس خانم ها در آن دوران یعنی دهه ۱۹۲۰ طوری نبود که برای کار کردن راحت باشند و پارچه های اضافی و بلند دست و پاگیر آنها میشد. در همین زمان بود که کوکو شانل افسانه ای این استایل زیبا یعنی اورسایز را طراحی کرد. و بعد از آن رفته رفته این نوع لباس ها بیشتر و بیشتر در کمد زنان دیده میشدند.

لباس های اورسایز

Oversized Style که خیلی اوقات با پلاس سایز (Plus Size) اشتباه گرفته میشود یعنی لباسی بزرگتر از سایز واقعی خود بپوشیم؛و فلسفه آن احساس راحتی کردن در لباس است. استایل پلاس سایز مخصوص افراد سایز بزرگ است و ویژه این افراد طراحی و تهیه میشود. اما استایل اورسایز را افراد لاغر هم استفاده میکنند و به وسیله آن یک استایل منحصر به فرد برای خودشان میسازند. از شلوارهای بوی فرند و بلیزرهای گشاد گرفته تا ژاکت های دوست داشتنی و پلیورهای راحت، داشتن یک استایل خوب و طبق این ترند ممکن است سخت باشد. کدام آیتم به فرم بدنی شما بیشتر می آید؟ چگونه می توانید لباس های اورسایز را با سلیقه کنار هم ست کنید؟ در ادامه با ارائۀ چند نکته به شما کمک می کنیم استایل اورسایز فوق العاده ای داشته باشید. وقتی صحبت از یک استایل فوق العاده و بی نقص می شود، سایز همیشه مهم است. برای مدت طولانی دنیای مد در اختیار لباس های تنگ و چسبان بود. اما در ترندی که اخیرا باب شده همه چیز حول محورلباس های گشاد می چرخد. وقت آن رسیده تیشرت های گل و گشاد، کت های شل و ول و لباس های کمی بزرگ را که مدت ها در کمد لباس شما مخفی شده بودند، بیرون بیاورید. لباس های اورسایز اگر به درستی انتخاب و پوشیده شوند می توانند شیک و زیبا به نظر برسند. برندهای بزرگی مثل گوچی، بالنسیاگا، کلوئه و موسکینو در نمایش مد و مجموعه های خود این لباس ها را در قالب تیشرتهای بزرگ سفید، تونیک، دامن، شلوار، ژاکت و پیراهن به نمایش گذاشتند. لباس اورسایز تمام قوانین دنیای مد را نقض می کند و باعث راحتی بدن می شود. انعطاف پذیری که لباس های اورسایز در پوشش دارند نظر طراحان مد را در سراسر جهان جلب کرده است، ترند پرسودی که آن ها را به بررسی هرچه بیشتر ترغیب می کند. این تغییر از کت های بزرگ و حجیم شروع شد و کم کم کل دنیای مد را در بر گرفت. بزرگترین مزیت لباس های اورسایز این است که تقریبا به هر اندامی می آید. از لباس های فروشگاه های معمولی گرفته تا اوت کوتور، لباس های راحتی و لباس های رسمی، لباس های معمولی تا لباس های فرش قرمز به نظر می رسد همه دوست دارند آن را امتحان کنند.

استایل با کت و هودی

اکسسوری های استایل اورسایز

می توان با اضافه کردن کمربند یا جمع کردن و تو دادن لباس به آن اندکی شکل داد. زنان ریز نقش باید از لباس های اورسایز در قسمت پایین تنه اجتناب کنند و در عوض سراغ لباس های بزرگتر در بخش بالاتنه بروند. زنان پلاس سایز نباید چیزی انتخاب کنند که آن ها را خیلی پهن نشان دهد، استفاده از یک کمربند باریک در این مواقع بهترین راه حل است. در هنگام پوشیدن لباس های اورسایز هرچه ساده تر باشید بهتر است. بهتر است از اکسسوری های بسیار کمی استفاده کنید و به جای کیف زنانه دوشی از کیف های کلاچ استفاده کنید. کفش ساده ای انتخاب کنید و با بوت های گرانج و لژدار زیاده روی نکنید. کفش ساده باعث می شود لباس به چشم بیاید. ترند اورسایز در حال گسترش است طوری که کم کم شاهد حضور کیف کلاچ، ساعت، کلاه و گوشواره بزرگ هم هستیم.

اکسسوری کمربند برای استایل اورسایز

ایجاد تعادل برای لباس های اورسایز

همانطور که در هر ترندی مهم است نباید وسوسه شوید که از سر تا پا لباس اورسایز بپوشید. بهتر است در شروع با احتیاط باشید. چیزی که از همه مهم تر است ایجاد تعادل در ظاهر شماست. اگر بخشی از پوشش شما اورسایز است بخشی دیگر را جذب تر انتخاب کنید. مثلا همراه یک کت زنانه اورسایز می توانید بلوز یا تیشرت معمولی و شلوار جینی اندامی بپوشید و فقط یک آیتم را اورسایز و راحت نگه دارید. همین نسبت در شلوار هم کاربرد دارد، همراه شلوار اورسایز بالاتنه ای سایز و فیت انتخاب کنید فقط دقت کنید خیلی چسبان و تنگ نباشد چون اختلاف شکل ظاهر شما عجیب و غریب به نظر خواهد رسید.در انتخاب این تقسیم بندی به نوع اندام خود نیز توجه کنید. یک قانون ساده در استفاده از لباس های اورسایز این است: برای لباس هایی که می خواهید همراه لباس های اورسایز بپوشید سراغ آیتم هایی بروید که فیت باشند و به اندام شما فرم بدهند.

استایل خیابانی

استایل اورسایز زمستانی

در فصول سرد سال استفاده از این ترند کمی حساس تر می شود، چرا که ممکن است بیش از حد از لباس های اورسایز روی هم استفاده کنید و در نتیجه ظاهری زیاد از حد حجیم برای خود درست کنید. در استفاده از لایه های مختلف در لباسهای خود برای استایل های زمستانی دقت کنید. یک نکته مهم در انتخاب پالتو یا کت اورسایز جای سرشانه است. دقت کنید بیشتر از 5 سانتی متر از شانه هایتان پایین نیفتاده باشد. آستین ها باید کمی بلندتر از حالت معمول باشد مثلا حدود 5/2 سانتی تر پایین تر از استخوان مچ کافی است همین چند سانت اضافی باعث می شود دست شما هنگام حرکت در کت پنهان شود. اگرچه پالتو اور سایز سرشانه افتاده امسال خیلی ترند است اما در کل برای داشتن استایلی کلاسیک می توانید پالتو یا کت اورسایزی انتخاب کنید که سرشانه سرجای خود باشد اما به لحاظ عرضی بزرگتر باشد. در مقایسه با یک کت یا پالتو معمولی طول آستین یکی است فقط عرض بیشتری دارد. این استایل را می توانید با یک شال زنانه پشمی گرم تکمیل کنید اما دقت کنید تا این شال پشمی خیلی پهن و ضخیم نباشد تا تعادل بالاتنه نسبت به پایین تنه شما را به هم بریزد.

استایل زمستانی

انتخاب رنگ مناسب برای استایل اورسایز

اگر علاقه دارید از آیتم های مختلف در رنگ های متنوع استفاده کنید به سراغ رنگ های پالت نود، یعنی کرم، قهوه ای کم رنگ، سفید، مشکی و … بروید. رنگ های خنثی باعث می شوند، تمرکز بر روی مدل لباس شما باشد و زیبایی آن را نشان دهد. اگر با لباس های بزرگ تر از سایز واقعی خودتان رو به روی آینه بایستید، متوجه می شوید که وجود طرح و نقش باعث شلوغی بیش از اندازه استایل شما می شود، زیرا خود آیتم ها به خودی خود بزرگنمایی می کنند و دیده می شوند. پس اگر می خواهید مثلا از یک هودی با شلوار بگ اسفاده کنید، لباس هایتان را تک رنگ انتخاب کنید. این سادگی در استایل اورسایز بسیار تیپ شما را اسپرت و شیک نشان می دهد.

استایل اورسایز با رنگ نود

بلوز اورسایز را چگونه ست کنیم؟

بلوزهای اورسایز مدل های مختلفی دارند. از مدل های جلو بسته با برش های متفاوت گرفته تا مدل های جلو باز که دکمه دارند. شما برای هر کدام از این مدل ها می توانید ست زیبایی داشته باشید. اگر انتخاب شما مدل های جلو باز است می توانید یک تاپ بپوشید و بلوز اورسایز را روی آن استفاده کنید. برای این ست می توانید دو تا سه دکمه ی بالای آن را باز بگذارید و بقیه را ببندید. این استایل را با شلوار جین هماهنگ کنید و قسمت جلوی بلوز را در کمر شلوار به داخل ببرید. در این مدل، استایل اورسایز از حالت گشادی خارج می شود و مدل خوبی بر می دارد. اگر انتخاب شما مدل های جلو بسته هستند که باید بگوییم انتخاب مناسبی ست. زیرا مدل های جلو بسته اغلب دارای برش های جالب و در عین حال مینیمالی هستند و لباس اورسایز را از بی حالتی خارج می کنند. همین موضوع باعث می شود که به راحتی با یک شلوار جین و یا یک لگ به خوبی هماهنگ شوند.

برخی از مدل های جلو بسته به خاطر بافت ظریفی که دارند برای فصل پاییز بسیار مناسب هستند. اما نگران نباشید این بلوزها کاملاً به صرفه هستند و برای فصل سرما هم می توانید از آن ها بهره ببرید. حتماً می پرسید که چگونه می توانید این بلوز را برای فصل زمستان ست کنید. فقط کافیست یک بلوز یقه اسکی چسبان را برای زیر آن انتخاب کنید. سعی کنید رنگی که برای بلوز زیرین انتخاب می کنید با بلوز اورسایزتان استایل مونوکروم بسازد. علت این توصیه این است که مونوکروم یکی از ترندهای امسال است و استایل شما را ترندی تر می کند. اما اگر دوست داشته باشید از رنگ های متفاوت استفاده کنید هم نگران نباشید چون رنگ های متضاد و متفاوت هم امسال از ترندها هستند. شما این لباس خودتان را می توانید با شلوار جین، لگ و یا شلوار کوتاه هماهنگ کنید.

استایل با بلوز اورسایز


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
افرا
2 سال پیش

در پاسخ به: مرسی خیلی مفید بود
😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐
زران پارک
2 سال پیش

مرسی خیلی مفید بود
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (566 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (546 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (248 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (238 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (116 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) سکانس خنده دار و فراموش نشدنی از سریال "لحظه گرگ و میش"! + فیلم/ آبروی سروش رفت😂 (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 15 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 15 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 15 تیر 1403 + فیلم
پزشکی قانونی پس از 5 سال نظر داد: مرد همسرکش، جنون دارد
فال ابجد روزانه جمعه 15 تیر 1403
نام واقعی الهام حمیدی که اصلش زیباتر است/ خانم بازیگر یک عمر اشتباه خودش را معرفی کرد
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...