معرفی شهر زیبای آتلانتا

  چهارشنبه، 31 شهریور 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی شهر زیبای آتلانتا
آتلانتا یکی از زیباترین شهرهای آمریکا و مرکز ایالت جورجیا هستش که به داشتن چشم اندازهای زیبا معروفه و حتی در سطح شهر میتوانید درخت های هلو رو ببینید که زیبایی جالبی به شهر دارد آتلانتا در جنگ و سیل آسیب های زیادی دیده و از نو ساخته شده برای همین این شهر رو به مقاومت و تولد دوباره می شناسند.

آتلانتا (Atlanta) مرکز ایالت جورجیا آمریکاست و بزرگ ترین شهر آن است. هر طور که حساب کنیم، آتلانتا به عنوان مرکز ایالت جورجیا و به لحاظ تاریخی، شهربسیار مهم و معروفی به حساب می آید. شهری که از همان ابتدای تاسیسش به عنوان یکی از معدود شهر های دارای خط راه آهن تا به امروز، تاثیرات چشمگیر فراوانی بر روند فرهنگی آمریکا داشته است. با تخمین ۵۰۶۸۱۱ نفر در سال ۲۰۱۹، سی و هفتمین شهر پرجمعیت ایالات متحده است. این شهر به عنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی منطقه کلانشهر آتلانتا ، محل زندگی بیش از ۶ میلیون نفر و نهمین منطقه بزرگ کلانشهر در کشور عمل می کند. آتلانتا مقر شهرستان فولتون، پرجمعیت ترین شهرستان جورجیا است. بخشهایی از شهر به سمت شرق و در همسایگی شهرستان DeKalb گسترش می یابد. این شهر در میان دامنه کوههای آپالاچی واقع شده است و یکی از بالاترین ارتفاعات را در میان شهرهای بزرگ شرقی رودخانه می سی سی پی دارد.

آتلانتا

حمل و نقل در آتلانتا

حمل و نقل در آتلانتا کمی پیچیده است البته در این زمینه تدبیر های زیادی دولت مردان آتلانتا انجام داده اند و با این تدبیر ها تونستند مشکلات حمل و نقلشان را تا حدود زیادی بر طرف کنند در سال ۱۹۷۹ متروی آتلانتا تاسیس شد که این مترو الان دارای 4 خط و 38 ایستگاه است و بخش عمده ای از مشکلات ترافیک داخلی رو حل کردند ، سازمان قطار سریع شهری آتلانتا و حومه علام کرده است که روزانه بیش از۴۸۳۰۰۰ نفر را جا به جا می کنند حمل و نقل آتلانتا چند تا شبکه دارد ، چندین اتوبان بین المللی و یک ترام خیابانی ، مترو مارتا و بیش از 72 کیلومتر جاده دوچرخه سواری از جمله مهم ترین این شبکه ها است بیشترین و مهم ترین وسیله ی نقلیه آتلانتا ماشین است، که همین امر برای مردم هم هزینه بر هست و هم موجب ترافیک در برخی از خیابان ها می شود.و شلوغ ترین فرودگاه بر روی زمین، فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا (Hartsfield Jackson International Airport).به دلیل یک ساختار شهری که بسیار غیر متمرکز است، با کم گزینه برای حمل و نقل جایگزین. خارج از مرکز شهر، چند شهرستان به منظور تأمین مالی حمل و نقل عمومی توافق کرده اند؛ بنابراین، سرویس قطار فقط در مرکز شهر در دسترس است. در عوض، مسافران به شهرستانهای آتلانتا باید یک ماشین شخصی را به دست بیاورند. توسعه مترو مارتا (MARTA) وابسته به تغییر در نظر مقام های شهرستانها در اطراف آتلانتا است. متأسفانه، از ترس فقر پایین شهری آتلانتا و یک میراث طولانی تبعیض نژادی، برنامه های توسعه قطار بلافاصله بی مصرف می شوند. تا زمانی که یک طرح تصویب بشود، جاده های آتلانتا در میان انباشته ترین جاده های آمریکا می مانند.

جاذبه های گردشگری آتلانتا

آتلانتا جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی ، دیدنی زیادی دارد که در ادامه به بعضی ازآنها اونها اشاره می کنیم ...

باغ گل و گیاه آتلانتا Atlanta Botanical Garden

باغ گیاه شناسی آتلانتا با مساحتی 30 هکتاری در 1976 به جهت توسعه و حفظ مجموعه گیاهان برای نمایش، آموزش، حفاظت، تحقیق و تفریح تاسیس شد. این باغ گیاه شناسی در ابتدا باغی خصوصی بود و بعدها بازدیدش برای عموم ممکن شد که در حال حاضر یکی از پربازدیدترین اماکن این شهر هستش.مجسمه های غول پیکر ساخته شده از گل و گیاه در آتلانتا مورد توجه توریست ها و گردشگرها واقع شده و همه با دیدنش شگفت زده میشوند ! طراحی فوق هنرمندانه ی این باغ باعث شده که بازدید کنندگانش با تصویر ذهنی خیلی خوب این باغ رو تا ابد در حافظشون بسپارند و خاطره ی خوبی از تماشای اون داشته باشند . همه ساله مردم زیادی از این باغ دیدن می کنند .

باغ گل و گیاه آتلانتا

باغ گل و گیاه آتلانتا

باغ گل و گیاه آتلانتا

آکواریوم جورجیا Georgia Aquarium

آکواریوم جورجیا با حجمی بیش از 31 هزار مترمکعب و داشتن بیش از 100 هزار موجود از اعماق دریا، بزرگترین آکواریوم در دنیا نام گرفته است. شکل ساختمان شبیه به یک کشتی کروز است که به 60 آکواریوم جدا تقسیم میشه. بزرگترین بخش که در حدود سه چهارم از کل را در برمی گیرد، محل زندگی دو کوسه نهنگ است که بزرگترین نوع ماهی در اقیانوس هستند. آکواریوم آتلانتا نه تنها یک مرکز تفریحی پرطرفداری است و بیش از 2 میلیون نفر از آن بازدید کردن، بلکه یک مرکز مهم برای تحقیقات اقیانوس شناسی نیز به شمار میرود.

آکواریوم جورجیا

آکواریوم جورجیا

آکواریوم جورجیا

موزه مرکز مدنی و حقوق بشر Center for Civil and Human Rights

این موزه در تاریخ 23 ژوئن 2014 در آتلانتا تاسیس شد و آثار زیادی از جنبش های حقوق بشر از کل جهان در اون جا وجود دارد. این مرکز میزبان تعدادی از نمایشگاه های دائمی و موقت است که نه تنها تاریخ جنبش حقوق مدنی در ایالات متحده را بازگو میکند، بلکه این به مبارزات معاصر حقوق بشر در سراسر جهان هم میپردازد. بازدید از این موزه برای هر نفر 75 دقیقه زمان میبرد.

موزه مرکز مدنی و حقوق بشر

موزه مرکز مدنی و حقوق بشر

موزه مرکز مدنی و حقوق بشر

پارک المپیک سنتنیال Centennial Olympic Park

پارک المپیک سنتنیال یک پارک عمومی با مساحت 21 هکتار هستش که در مرکز شهر آتلانتا واقع شده است. این پارک برای بازی های المپیک تابستانی 1996 ساخته شده و بعد از اون همه ساله میزبان میلیون ها بازدیدکننده هستش که برای مناسبت های مختلف، کنسرت های موسیقی و جشن ها اون جا جمع میشوند

پارک المپیک سنتیال

پارک المپیک سنتیال

پارک المپیک سنتیال

تئاتر فاکس Fox Theatre

تئاتر فاکس از مهم ترین مکان هایی است که در سفر به آتلانتا باید بهش سر بزنید، این سالن بزرگ در سال 1929 تاسیس شده و در اون کنسرت های بزرگ و باله های معروفی برگزار میشه که مشتاقان خیلی زیادی دارد.

تئاتر فاکس

تئاتر فاکس

تئاتر فاکس

غذاهای خوشمزه آتلانتا

حقیقت این است که گشت و گذار در آتلانتا بدون مزه کردن خوردنی های معروف آن به پایان نمی رسد پس اگر برای یک ماجراجویی خوشمزه آماده اید، این شما و این خوشمزه های آتلانتا…

  • همبرگر

همبرگر از آن دست غذاهایی ست که تقریبا در هر جایی می شود به راحتی پیدا کرد. اما بهتر است قبل از تصمیم گیری درباره این موضوع، برای یکبار هم که شده، همبرگر فلیپ (FLIP Burger) را در آتلانتا امتحان کنید. در واقع فلیپ برگر، یک منو مشتمل بر برگرهایی ست که تا به امروز حتی اسم خیلی هایشان را هم نشنیده اید. فقط به عنوان مثال، یکی از انواع این برگرها شامل گوشت گاو ورقه شده، یک نوع پنیر مخصوص به نام buttermilk bleu، پیاز خوابانده شده در کارامل، ترافل سویا به همراه سس سرکه و روغن زیتون و یک نوع ترشی خاص هست.

  • سالادمرغ و میوه یخ زده

در گذشته، رستوران معروفی به نام ریچ (Rich) در جنوب شهر آتلانتا قرار داشت که سالاد های افسانه ای مرغ و میوه یخ زده آن شهرت بسیار زیادی داشت. اگرچه این رستوران سنتی آتلانتا دیگر وجود ندارد اما به جای آن رستوران افسانه ای دیگری به نام Swan Coach House، این روز ها به خاطر سرو کردن سالاد مرغ مخصوص با ترکیب خاص و سالاد میوه ای درست شده با خامه منجمد شده، به همان اندازه مشهور است.

سالاد مرغ و میوه یخ زده

  • یخ چای شیرین

داستان خوراکی های آتلانتا بدون نوشیدن یک فنجان چای سرد شیرین در چایخانه مری مک (Mary’s Mac) تمام نمی شود. یخ چای خود را با یک رول دارچین خوشمزه و یا یک بشقاب غذای جنوبی سفارش دهید و طعم خاطره انگیز آن را برای تمام عمر به همراه داشته باشید.

و در پایان

آتلانتا یکی از زیباترین شهرهای آمریکا و مرکز ایالت جورجیا هستش که به داشتن چشم اندازهای زیبا معروف است و بهترین مکان های دیدنی آتلانتا. مکان هایی که هر کدام، تکه ای از تاریخ غنی این شهر را در قلب خود به یادگار دارند ین شهر در میان دامنه کوههای آپالاچی واقع شده است و یکی از بالاترین ارتفاعات را در میان شهرهای بزرگ شرقی رودخانه می سی سی پی داردگرچه خوب می دانیم که خاطرات و داستان های تاریخی آتلانتا تا همیشه در ذهن مان باقی خواهد ماند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آخرین عکس از رییس جمهور شهید قبل از پرواز آسمانی برای تشییع پیکرت همین یک عکس کافیست ...+عکس/ جهان گریست با این قاب (تصویر) کدام یک از مقامات به مراسم تشییع رئیس جمهور آمدند؟ آخرین تصویر از چهره آیت الله آل هاشم در تابوت +عکس/ هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود شعری که شهید ابراهیم رئیسی آن را دوست داشت+ویدیو (ویدئو) بغض آیت الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید سید ابراهیم رئیسی آخرین نماز شهید رئیسی و آیت الله آل هاشم و استاندار جوان در یک روستا پیش از شهادت+عکس اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای خانه ابدی شهید حسین امیرعبداللهیان در کنار محافظ حاج قاسم سلیمانی+ویدیو شغل شهید امیرعبداللهیان قبل از ورود به وزارت خارجه در جوانی+عکس قابی سنگین از داغداری دختر سردار سلیکانی و شهید رئیسی/ اشک های جگرخراش دختر برای پدر چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور آماده سازی محل خاکسپاری سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس آیت الله علم الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید رئیسی+عکس اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم سفر مخفیانه طارمی؛ مچ ستاره ایرانی را اینجا گرفتند! +عکس اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای! تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران صف اول پشت سر آیت الله خامنه ای در اقامه نماز شهدای خدمت این افراد بودند اقدام تحسین برانگیز این زوج در تغییر تاریخ عروسی به‌خاطر شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه+عکس استوری حسین کنعانی زادگان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای فرزندان شهیدان خدمت+ویدیو نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع) قاب دونفره و قدیمی از دو شهید در کنار هم؛ حاج قاسم و امیرعبداللهیان+عکس/ شهادتت مبارک دیپلمات انقلابی (عکس) تابوت همه شهدا در یک قاب/ سلام ای غم لحظه های جدایی/ خداحافظ ای همنشین همیشه آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی لحظه باشکوه اقامه نماز رهبری بر پیکر رئیس جمهور و همراهان شهید+ویدیو عمامه سیدابراهیم رئیسی و آیت الله آل هاشم بر روی تابوتشان هنگام اقامه نماز رهبری بر پیکر شهیدان خدمت+عکس اولین ویدئو دلخراش از لحظه یافتن لاشه بالگرد رئیس جمهور و صحنه هایی که دل هر انسانی را به درد می آورد حضور متفاوت رضا رویگری در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهان با ویلچر+ویدیو گریه های زینب سلیمانی بر سر تابوت ابراهیم رئیسی و همراهانش+عکس/ داغ حاج قاسم تازه شد تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران تلخ ترین بوسه تاریخ روی تابوت آیت الله رئیسی+فیلم جمله ماندگار و خاص رهبر معظم انقلاب درباره شهید رئیسی با دستخط ایشان+عکس این حرکت حسین امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/ کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+فیلم گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403
تیتر امروز   
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!
2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی!
تسلیت رسمی ایالات متحده آمریکا به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد
محل تدفین شهید دیپلمات، حسین امیرعبداللهیان کجاست؟