عوارض نزدیکی و رابطه جنسی در زمان پریود زمان

  سه شنبه، 20 اسفند 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
عوارض نزدیکی و رابطه جنسی در زمان پریود زمان
قاعدگي ممكن است يكي از عوامل بيرون ريختن تب خال هاي تناسلي در زنان باشد.در يك مطالعه در دانشگاه ميشيگان بر اساس مصاحبه هاي انجام شده نشان داده شد كه احتمال ابتلا به عفونت هاي كلاميديايي با رابطه جنسي حين قاعدگي ارتباط مستقيم دارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از فراناز،رابطه جنسی در زمان پریود خانم ها میتواند عوارض بدی داشته باشد. رابطه جنسی با زنان در ایام خاصی از روزهای ماه برای زنان طبق عادات ماهانه آنها پرخطر و مشکل ساز است که در این حالت باید از ایجاد رابطه پرهیز کرد.

بسیاری از زوج ها هنگان دوران قاعدگی نیز رابطه جنسی خود را ادامه می دهند. در اسلام این کار حرام اعلام شده است.

سالم بودن يا ناسالم بودن چيزي (از نظر بهداشتي) دقيقاً به معني حرام يا حلال بودن آن (از لحاظ شرعي) نيست. به اين ترتيب توجه داشته باشيد

كه در اينجا به اين سوال پاسخ نمي دهيم كه رابطه جنسي هنگام قاعدگي حلال يا حرام است بلكه صرفاً اثرات آن بر سلامت انسان را بررسي ميكنيم.

اين موضوع را ميتوان از چند نظر بررسي كرد:

آيا قاعدگي باعث افزايش خطر ابتلا به بيماري هاي مسري عفوني ميشود؟

خون محيط مناسبي براي حضور و رشد و انتقال عوامل بيماريزاست. بنابراين درصورت آلودگي يكي از طرفين به يك عامل عفوني ميكروبي يا ويروسي (مثل سوزاك، سيفيليس، كلاميديا و عامل ايدز و ويروس تب خال) امكان انتقال اين عامل به ديگري در زمان قاعدگي افزايش مي يابد.

علاوه بر اين قاعدگي ممكن است يكي از عوامل بيرون ريختن تب خال هاي تناسلي در زنان باشد.در يك مطالعه در دانشگاه ميشيگان بر اساس مصاحبه هاي انجام شده نشان داده شد كه احتمال ابتلا به عفونت هاي كلاميديايي با رابطه جنسي حين قاعدگي ارتباط مستقيم دارد.

در مطالعه اي ديگر رابطه جنسي هنگام قاعدگي با افزايش احتمال خطر عفونت و التهاب لگني همراه نبوده است.

در هرحال بايد توجه داشت اگر به فرض طرفين رابطه آلوده به عفونت نباشند. رابطه جنسي به خودي خود منجر به مشكل خاصي از اين نظر نمي شود.

رابطه جنسي چه تاثيري بر مدت زمان و شدت خونريزي در دوران قاعدگي دارد؟

گاهي ممكن است بدليل افزايش انقباضات رحمي ناشي از ارگاسم (و اثر هورمون اكسي توسين) بافت در حال ريزش داخلي رحم سريعتر ريزش كند و قاعدگي زودتر از زمان مورد انتظار پايان يابد.

در يك مطالعه در دانشگاهي در آتن در زنان نزديك به سن يائسگي، بررسي ها حاكي از افزايش همزماني رابطه جنسي حين قاعدگي با افزايش ميزان زمان و شدت خونريزي رحمي در زنان بود.

افزايش خونريزي از علائمي است كه ممكن است افراد بدين خاطر تشويق به برداشتن رحم در دوران نزديك به يائسگي شوند. بعبارت ديگر احتمال داده شد

كه افرادي كه حين قاعدگي اقدام به نزديكي نميكنند كمتر تحت عمل هيستركتومي يا برداشتن رحم قرار ميگيرند.

در يك مطالعه ديگر بر روي 498 زن نازا آندومتريوز با احتمال داشتن رابطه جنسي حين قاعدگي رابطه مستقيم داشت. نظر بر اين است

كه هيجانات جنسي و ارگاسم بعنوان يك فعاليت حركتي ميتواند به كاهش دردهاي رحمي حين قاعدگي نيز كمك كند و به اصطلاح اثر سودمندي داشته باشد.

آيا رابطه جنسي دهاني حين قاعدگي امكان پذير است؟

برخلاف تصور احتمالي شما زوج هاي زيادي هنوز مايل هستند حتي حين قاعدگي (بطرز محدودي) به رابطه جنسي دهاني ادامه دهند.

صرفنظر از مسائل بهداشتي در مورد احتمال انتقال عوامل بيماريزا كه قبلا به آن اشاره شد ظاهراً علت خاصي ندارد كه آنها را از اين كار منع كرد.

آيا در زمان قاعدگي نياز به استفاده از مواد ضدبارداري وجود دارد؟

با توجه به اينكه احتمال بارداري در زمان قاعدگي نزديك به صفر است زوج ها ميتوانند بدون نگراني از بابت بارداري ناخواسته اقدام به رابطه جنسي كنند و از اين لحاظ نيازي به ضدبارداري مناسب نيست.

آيا مردم بطور معمول هنگام قاعدگي اقدام به رابطه جنسي ميكنند؟

بررسي ها نشان داده است كه اقدام به رابطه جنسي حين قاعدگي چندان شايع نيست. احتمالاً پس زمينه هاي مذهبي، سنتي و فرهنگي مهمترين عوامل چنين ممانعتي بوده اند.

برعكس مصرف الكل و ماريجوآنا، تشويق جفت به رابطه جنسي و افزايش ميل جنسي حين قاعدگي از عوامل مهم منجر به رابطه جنسي حين قاعدگي بوده اند.

نبود دانش و مهارت هاي جنسي كافي براي ارضاء زوج بدون دخول ممكن است يكي از عوامل مهم بروز تنش هاي جنسي در يك رابطه عاطفي- جنسي نه چندان مستحكم در يك زوج و نتايج مربوط به آن (چون روابط جنسي غيررسمي با جفت ديگر) شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (507 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (8 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ اردکی که عاشق خواجۀ دربار شده بود!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس