ساعدنیوز
ساعدنیوز

عوارض سیکس پک برای بانوان

  یکشنبه، 11 اسفند 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
عوارض سیکس پک برای بانوان
داشتن سیکس پک برای یک خانم مساوی است با نابودی بافت سینه (بافت سینه ی بانوان متشکل از کمی عضله بعلاوه آب و مقدار زیادی چربی است که با پایین آمدن درصد چربی ها سینه تقریبا از بین میرود و تقریبا قابل برگشت نخواهد بود) مگر با عمل جراحی!

سیکس پک برای خانم ها

در چند سال اخیر در کشورمان شاهد علاقه مندی شدید خیلی از دختران جوان به تناسب اندام فیتنس، و بدنسازی هستیم. همیشه خانم ها به دنبال راه هایی برای لاغری و کاهش وزن بوده اند ولی مسئله اینجاست که در حال حاضر خیلی از خانم ها دیگر به یک شکم صاف راضی نیستند و سیکس پک می خواهند. اگر شما جزء آن چند میلیارد نفری هستید که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؛ بدون شک آرزو دارید همانند همه فیتنس مدل ها، سیکس پک داشته باشید. امروزه داشتن یک شکم صاف و بدون چربی و دارای عضلات تکه تکه شده، به یک معیار سلامتی و موفقیت تبدیل شده است و بسیاری از افراد آن را نوعی جذابیت جنسی و جسمی می دانند. بااین حال به دست آوردن آن نیازمند کاهش چربی بدن به میزان بسیار زیادی است که این امر می تواند برای انسان ها، مخصوصاً خانم ها خطرناک باشد و بدن آن ها را با مشکلاتی درگیر کند. در این مورد با ما همراه باشید تا با عوارض سیکس پک برای خانم ها بیشتر آشنا شوید.

حالا سیکس پک و اصلاً ریشه علمی این عضله از کجا نشأت می گیرد؟

سیکس پک تنها از یک عضله ریشه می گیرد به نام رکتوس یا عضله راست شکم. این عضله دراز است و در طرفین خط وسط در بالا از غضروف های دنده ۵ تا ۸ و زائده گزیفوئید شروع و در پایین به سمفیز و ستیغ عانه ختم می شود. این دو عضله در وسط به وسیله یک نوار هم بندی به نام خط سفید (لینا آلبا) از هم جدا شده و دارای غلافی است که از نیام های پوششی عضلات مایل و عرضی شکم به وجود می آید. عضله راست شکم، سه قسمت تاندونی دارد که روی پوست به صورت سه شیار دیده می شود.

خواستن سیکس پک در خانم ها اصلا چیز بدی نیست. اینکه یک خانم دوست دارد سیکس پک داشته باشد یعنی به بدن خود توجه می کند. اما آیا می دانید برای داشتن شکم شش تیکه به چه چیزی نیاز است؟ شما خانم ها اگر شکم خیلی قوی و خوش فرمی هم داشته باشید و عضلات شکمتان را خوب تمرین داده باشید، باز هم به راحتی به سیکس پک نخواهید رسید. کار برای خانم ها در رسیدن به سیکس پک نسبت به آقایان آقایون بسیار دشوارتر است.

بدن خانم ها به صورت ژنتیکی نسبت به مردها چربی بیشتری دارد و مبارزه با این طبیعت بدن خانم ها باعث به هم خوردن تعادل هورمونیشان می شود. پایین آوردن بیش از حد درصد چربی در خانم ها می تواند باعث آمنوره، به هم خوردن نظم و قطع قاعدگی و همین موضوع می تواند باعث پوکی استخوان و بسیاری از عوارض دیگر شود.

البته همه خانم ها هم مثل هم نیستند، هر شخصی فیزیولوژی بدن منحصر به خودش را دارد. تعدادِ معدودی از خانم ها به صورت ژنتیکی بدن بسیار خشکی دارند و درصد چربی بدنشان بسیار پایین است. این خانم ها به راحتی و بدون هیچ مکمل و دارویی به سیکس پک یا همان شکم شش تکه می رسند. شاید این موضوع به سلامت آنها لطمه ای وارد نکند. ولی نکته ای که من نگران آن هستم این است که در اکثریت زنان اینطور نیست و داشتن سیکس پک مساوی با آسیب های جبران ناپذیری برای انهاست…

مشکلات سیکس پک برای زنان

وجود مقداری از چربی در بدن مفید است. وقتی یک زن با ورزش و رژیم درصد چربی خود را خیلی پایین می آورد و عضلات سیکس پک آن نمایان می شود؛ ممکن است مشکلاتی برای سلامتی او پیش بیاید. چربی در بدن وظیفه مهمی را بر عهده دارد؛ می تواند به تنظیم دمای بدن کمک کند؛ هورمون ها را در سطح مناسب نگه داشته و آنزیم های موردنیاز بدن را تولید کند. وقتی بدن شما با درصد کمی از چربی مواجه می شود ممکن است مشکلات سلامتی زیادی برای او رخ دهد. این مسئله در خانم ها شدیدتر است؛ زیرا بدن زنان به طور طبیعی تمایل به درصد چربی بیشتری از مردان دارد. بدن زنان برای دوران بارداری و تغذیه نوزاد طراحی شده است و چربی منبع اصلی انرژی برای حمایت از رشد جنین است.

یکی از عوارض سیکس پک برای خانم ها مشکل در چرخه قاعدگی است. در برخی موارد استفاده از تمرینات شدید و همچنین رژیم غذایی سخت چرخه قاعدگی آن ها را دچار مشکل می کند؛ ممکن است پریود آن ها قطع شود. بنابراین پزشک زنان توصیه می کنند که زنان بهتر است به دنبال یک رژیم غذایی و ورزش مناسب باشند و سیکس پک را هدف خود قرار ندهند.

برای رسیدن به سیکس پک، بدن باید کمتر از ۱۰٪ چربی داشته باشد. این در حالی است که پزشکان توصیه می کنند که در یک بدن سالم، مردان نباید کمتر از ۱۰-۱۵٪ چربی داشته باشند و چربی زنان نیز نباید کمتر از ۱۶-۲۰٪ باشد. پایین آمدن چربی در بدن می تواند اثرات منفی بر روی سلامتی داشته باشد. مشکلاتی از جمله:

  • کاهش کنترل بر روی مثانه
  • عملکرد نامنظم روده
  • عدم تعادل هورمون
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • درد و درد عضلانی
  • کشیدن ناکافی در اطراف مفاصل و اندام ها (که خطر آسیب دیدگی را افزایش می دهد)
  • افزایش خستگی و نوسانات خلقی
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

31 دیدگاه
  دیدگاه ها
عاطفه
2 سال پیش

تاحالا همچین مطالبی جایی ندیدم صحتشونو کی تایید میکنهه؟ من باور ندارم .. اگه ورزش کنی این بدن کوفتی قوی میشه مگه آدمای پر چربی از سیس پک دارا سلامت ترن؟
آتی
2 سال پیش

من رزمی کار ام رژیم غذاییم هم خیلی رعایت می‌کنم لایه شکمم ۴بود مشخص بود سیکس پک هام الان یه مدته اون‌لایه شکم رو‌رسوندم به ۲وکاملا آشکار شده در کنار رزمی هم بدن‌سازی رزمی کار کردم.ولی پریودم قطع شده ،پوستمم خیلی‌ خشک شده جدیدا هم ریزش مو پیدا کردم، اصولا از یه درصدی نباید کم‌تر شه چربی بدن تو‌خانم ها ‌
نگار
2 سال پیش

سلام عزیزم چقدر زمان برد و چند ساعت ورزش میکردی ؟و اینکه تمرینات از کجا گرفتی ؟
نگار
2 سال پیش

سلام عزیزم چقدر زمان برد و چند ساعت ورزش میکردی ؟باشگاه یا خونه تمرین کردی ؟چه تمرینی انجام میدادی ؟
بازدیدکننده
2 سال پیش

واقعا حق گفتی=)
....
2 سال پیش

چقدر کوتاه فکری شما تو همون دهه دوغ بمون کسی چیزی بهت نمیگه درضمن بد اندامی خودتو با این چیزا توجیح نکن داش😂
بازدیدکننده
2 سال پیش

بعضی جوری میگن این حرفارو جنسیتیش نکنیدو کلا رد میکنن که انگار این حرفها دروغه مثل این میمونه به یه زن بگیم چرا میری دکتر زنان چرا همه چی جنسیتی میکنید کلا طرز تفکر چرندیه که بگیم قضیه رو جنسیتی نکنید چیزی که مشخصه فیزیک بدنی زنان و مردان باهم متفاوته والا همه مردا دوست دارن بدن شریک زندگی یا پارتنرشون خوش فرم شیسپک دار باشه نباید این مطالب بصورت بدبینانه بهشون نگاه کنیم خداوند فیزیک زن جوری افریده که بتونه از نوزاد به خوبی مراقبت کنه و برای بدن زنان اندکی چربی لازمه مثل کوهان شتر خخخخ
سحر
2 سال پیش

اصلا ربطی به جنسیت نداره با ورزش سخت میتونید بش برسید من خودم بدون باشگاه بهش رسیدم
بیست
2 سال پیش

ربطی به جنسیت ندارن.زنا ظریف ترن اصولاً نه ضعیف
..
2 سال پیش

آنقدر رو هر چیزی جنسیت نزارین .... یه خانم اگه بخواد سیکس پک داشته باشه کاری به این حرفا نداره و میتونه..
Honey
2 سال پیش

قیمه هارو نریزین تو ماستا. روی سیکس پک داشتنم جنسیت میزارین؟
Honey
2 سال پیش

وای طنزا چیه میگین.
Honey
2 سال پیش

دارم تاسف میخورم که همچین ویروسایی تو دنیا وجود داره. یکم مطالعه کنی و بعد بیای حرف بزنی بد نیست.
دختر 10 ساله که سیکس پک
2 سال پیش

راست میگه !
بازدیدکننده
2 سال پیش

حق با توععه =) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بازدیدکننده
2 سال پیش

من تونستم
بازدیدکننده
2 سال پیش

درست که چربی بدن نباید تا ی حدی کم بشه و بعد از اون مشکل به وجود میاره ولی با تمرینات مناسب شکم مشکلی به وجود نمیاد و میشه با راه درستش تناسب و زیبایی اندام داشت! حتی سیس پک
بازدیدکننده
3 سال پیش

من میتونم😏
Hadis
3 سال پیش

بروبابا مسخره فقط میخواین زنارو ضعیف نگه دارین مسخره ها
ریحان
3 سال پیش

من با ورزش مداوم و روزانه سیکس پگ کم عمق درست کردم.خیلیم خر ذوق شدم:/
آیدین
3 سال پیش

دختری ک سیکس پک داشته باشه دیگه یه دختر نیست یه مرد کامله😐😂😂
بازدیدکننده
3 سال پیش

اسکل خودتی اگه مضر بود اونوقت این همه دانشمند تو دنیا میگفنن که تمرینات عضلات انجام ندید ولی نمیگن پس اسکل خودتییییی⁦:-D⁩
نازنین
3 سال پیش

من فقط لاغر بشم سیکس پک پیش کش😂
امیر
3 سال پیش

هر وقت تونستید روی دو تا انگشتتون شنا برید مطمئن باشید میتونید ایت پک هم داشته باشید .
معصومه
3 سال پیش

برای منم مهم نیست من دوست دارم ایت پک داشته باشم نه سیکس پک . رسیدن به این چیزا که غیر ممکن نیست .
فاطمه
3 سال پیش

من سفت کردم یذره حالت داره ولی ن دیگه 6 تیکه ولی میتونستم سیکس پک بزنم ب نظرم فرم مردونه میگیره تا ی حدی خوبه
ماهک
3 سال پیش

برام مهم نیست :)) من در هر حال بازم سیک پک میخوام
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (283 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (107 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (78 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (62 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (54 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (54 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (43 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (37 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (32 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مهران مدیری: بخاطر یک دختر از برادرش سیلی خوردم +ویدئو سلفی زیبا و جذاب مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها و پسر خوش چهره و چشم رنگی‌اش+عکس رونمایی کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ از تیپ و استایل متفاوتش در پشت صحنه/ کارشون واقعا سخته+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده