ساعدنیوز
ساعدنیوز

آیا عوارض تزریق ژل لب زیاد است؟

  چهارشنبه، 16 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
آیا عوارض تزریق ژل لب زیاد است؟
تزریق ژل لب اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. به گونه‌ای پزشکان توصیه می‌کنند هرگز برای این کار نزد سالن‌های زیبایی  و آرایشگران نرفته و حتما پیش یک پزشک معتبر اقدام به پروتز لب کنند.

لبهای برجسته و پر از گذشته های دور به عنوان یکی از نشانه های زیبایی به حساب می آمده است. برجسته سازی لب با پروتز لب باعث بزرگ شدن لب به طور دائمی شده و صورت را جذابتر می کند. کسانی که دارای لبهای نازکی هستند می توانند از این روش جهت بزرگ کردن لب بهره ببرند. زمان ریکاوری بعد از این عمل بسیار کوتاه بوده و این عمل یکی از راحت ترین عملها برای زیباتر سازی چهره به شمار می رود.

اگر دوست دارید که ظاهر لب های خود را یکبار برای همیشه برجسته و زیبا کنید پروتز لب یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به این هدف است. بهترین گزینه برای کسانی که می خواهند لب بالایی یا پایینی خود را به طور دائمی برجسته و توپر کنند استفاده از پروتز لب می باشد.

پروتز لب چگونه انجام می شود؟

پروتز لب با جایگذاری یک جسم جامد در داخل لب به برجسته کردن لب می پردازد. این جسم طوری طراحی شده است که در کناره ها باریکتر شده و طرحی مشابه لب دارد. این جسم در داخل لب به طور طولی قرار داده می شود. با وجودیکه این جسم جامد است اما از سیلیکونهای نرم ساخته شده است که وقتی در لب بیمار کاشته می شود در وی احساس ناخوشایندی ایجاد نکند. طول و ضخامت ایمپلنت لب متنوع است و تنها بعد از آزمایش کردن بر روی هر بیمار قابل انتخاب است. در بسیاری از افراد لب بالایی بزرگتر از لب پایینی است درصورتی که به طور ایده آل می بایست از نظر حجمی کوچکتر از لب پایینی باشد.

در واقع پروتز یک جسم خارجی بوده که به صورت دائمی روی لب باقی می ماند و احتمال جابه جایی آن بسیار ضعیف است، اما این جسم خارجی ممکن است مقداری حرکات و انحراف پذیری لب را محدود کند که در صورت بروز عارضه ای، پروتز دچار عفونت شده و باید جسم را خارج کرد.تزریق ژل روشی موقتی است که در آن از ماده «هیالورونیک اسید» استفاده می شود و معمولا بین شش ماه تا یک سال جذب می شود. با توجه به نوع ژل، کیفیت و نحوه تزریق احتمال جابه جایی بخش پایین لب و گلوله شدن آن وجود دارد.تزریق چربی با وجود اینکه سخت تر انجام می شود، نسبت به دو روش دیگر دارای عوارض و مشکلات کمتری است. در روش تزریق چربی که ماده از بدن خود فرد دریافت می شود، 50 درصد آن در هفته اول جذب شده و دو مرتبه نیاز به تزریق دارد. در این روش دیگر جسم خارجی در کار نبوده و عفونت نیز در صورت بروز جذب خواهد شد.در مورد تزریق ژل نیز باید گفت در صورتی که طی دوره جذب ژل عفونتی رخ دهد، بسیار خطرناک خواهد بود، زیرا تزریق در سطوح مختلف انجام شده و نمی توان مانند پروتز جسم خارجی را بیرون آورد. بنابراین ممکن است سایر نواحی بدن نیز دچار آبسه و عفونت شوند.طی چند ساعت اول پس از عمل، بیمار باید از استفاده از مواد آرایشی لب ها پرهیز کرده و حداقل به مدت 48 ساعت از انجام ورزش سنگین و قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید خودداری کندپس از برجسته سازی لب، در صورت انجام عمل جراحی در یک جای بدن مثل دندان، ممکن است میکروب ها وارد جریان خون شده و موجب عفونت در بدن شوند.

آیا عوارض تزریق ژل لب زیاد است؟

تزریق ژل لب اگر به درستی انجام نشود، می تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به گونه ای پزشکان توصیه می کنند هرگز برای این کار نزد سالن های زیبایی و آرایشگران نرفته و حتما پیش یک پزشک معتبر اقدام به پروتز لب کنند. در ادامه شما را با چند مورد از عوارض این عمل آشنا می کنیم.

بروز واکنش های آلرژیک

بروز واکنش های آلرژیک پس از انجام عمل پروتز لب بسیار نادر است، اما در برخی از موارد بیماران با این مشکل مواجه شده اند. واکنش آلرژیک بستگی به نوع ژل تزریقی داشته و اگر کیفیت ژل ها مناسب نباشد این مشکل را رقم خواهند زد. برای اینکه پس از عمل دچار واکنش های آلرژیک نشوید، توصیه می شود نزد یک پزشک معتبر این کار را انجام دهید.

ایجاد زخم در ناحیه تزریق ژل

اگر فرایند عمل پروتز به درستی انجام نشود، ممکن است اطراف لب دچار زخم شوند. همانطور که گفتیم ژل های تزریقی حاوی اسید هیالورونیک هستند و اگر بیش از نیاز پوست وارد منافذ آن شوند، فرایند تولید کلاژن را مختل و در نتیجه پوست را دچار خشکی و زخم می کنند. در برخی از موارد، تزریق بیش از حد این ماده منجر به ناهماهنگی بین کلاژن و الاستین شده و ممکن است تولید آن ها متوقف شود. این امر موجب خشکی پوست و در نتیجه زخم های عمیق پوستی می شود.

آسیب به بافت لب از عوارض تزریق ژل لب

طبیعی است که با تزریق یک ماده خارجی به بدن، بافت ها دچار اختلال و در نتیجه آسیب شوند. به طور کلی، نقایصی که در هر عضو از بدن ایجاد می شوند ناشی از اختلال عملکرد در یکی از بافت های آن می باشد. به طور مثال، پیری زودرس پوست به دلیل عملکرد نادرست کلاژن و الاستین پوست بوده و ممکن است یکی از آن ها میزان آبرسانی خود به پوست را کاهش داده باشند. از این رو، با تزریق یک ماده خارجی نظیر اسید هیالورونیک به تقویت این دو ماده در بدن کمک می کنیم. اگر میزان تزریق این ماده ها بیش از نیاز بدن باشند، عملکرد بدن دچار اختلال و در نتیجه باعث بروز عوارض می شود.

ایجاد عفونت

در برخی از موارد گزارش شده است که تزریق ژل به لب منجر به عفونت های پوستی شده است. به منظور عدم بروز این مشکل، بهتر است قبل از عمل با پزشک خود مشورت کرده و در صورت نیاز از جنس پوست لب خود نمونه برداری کنید. این امر موجب می شود تا پزشک هم از نوع جنس پوست شما آگاه شده و هم از خطرات احتمالی آگاه شود. در برخی از موار آزمایش ها حاکی از آن هستند که تزریق ژل به لب برای بیمار مضر بوده و نباید تحت هیچ عنوان اقدام به انجام این کار کند.

تورم و کبودی از عوارض تزریق ژل لب

یکی دیگر از عوارض ناشی از تزریق ژل به لب ممکن است تورم و کبودی در ناحیه مورد نظر باشد. در برخی از موارد گزارش شده است که بیماران پس از انجام عمل پروتز لب دچار کبودی و تورم در این ناحیه از صورت خود شده اند. معمولا، این عوارض با کمی استراحت و مصرف داروهای تجویزی از سوی پزشک رفع می شوند. اما، در برخی از موارد نشانه های تورم و کبودی تا مدت ها بر روی لب مانده اند.

چه کسانی نباید عمل پروتز لب انجام دهند؟

انجام پروتز لب برای برخی از افراد ممنوع بوده و هرگز نباید این کار را انجام دهند. در غیر اینصورت، ممکن است آسیب های شدیدی از این کار ببینند. انجام تزریق ژل به لب برای زنان باردار و شیرده، بیماران قلبی، مصرف کنندگان داروی آسپرین، مبتلایان به دیابت، افرادی که سابقه سکتی مغزی دارند، افرادی که سابقه حمله قلبی دارند، افراد داریا بیماری های تنفسی نظیر آسم و غیره ممنوع می باشد. اگر این مشکلات را داشته باشید و هنگام عمل به پزشک خود نگویید، آن ها هیچ مسئولیتی را پس از بروز عوارض شدید به گردن نخواهند گرفت.

ژل های تزریقی چگونه وارد بافت پوست می شوند؟

با افزایش سن میزان تولید اسید هیالورونیک پوست کاهش یافته و در نتجیه پوست دچار پیری و افتادگی می شود. این ماده در تمام سلول های پوست وجود داشته و فضای خالی بین الاستین و کلاژن را پر می کند. این امر موجب می شود تا آب در بین این منافذ باقی بماند و پوست را جوان نگه دارد. اگر این این منافذ توسط اسید هیالورونیک به خوبی آبرسانی نشوند، سلول های پوست کم کم به پایان عمر خود رسیده و در نتیجه منجر به افتادگی و چین و چروک پوست می شود.

ژل های تزریقی با داشتن مقدار مناسبی از اسید هیالورونیک، هنگامی که وارد پوست می شوند، به سرعت فرورفتگی ها و چین و چروک های پوست را آبرسانی کرده و در نتیجه موجب شادابی و از جوانی پوست می شود. این ماده اگر به درستی وارد پوست شود عوارض چندانی نخواهد داشت. البته، عوارض تزریق ژل لب کمی از تزریق ژل در پوست بیشتر است؛ چراکه لب ها در طول روز مدام در حال حرکت هستند و اگر به خوبی از آن ها مراقبت نکنیم، ممکن است آثار ژل لب به مرور از بین بروند. از این رو، توصیه می شود فرایند عمل خود را به دستان پزشکان حاذق بسپارید تا با تزریق صحیح ژل به لب از عوارض آن بکاهند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (250 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (36 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (26 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (12 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر) 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه (10 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (9 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس (فیلم) اعلام جنگ علی ضیا به مردم تهران / تهرونیا خودتونو اصلاح کنین! تبریک بامزه سوفیا دختر منوچهر هادی برای تولد معلم عزیزش +ویدئو / گوشگله پیدر چه شعر قشنگی برای خانوم معلم میخونه چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی زیبایی شگفت انگیز و منحصر به فرد خانه ابدی مولانا در ترکیه/ شعر عاشقانه خاص بر سر در مزار شاعر ایرانی+عکس اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری مراحل تالیف و چاپ کتاب محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب تبدیل پایان نامه به مقاله روبوسی عاشقانه و دلنشین مهدی و محمد سلوکی با پدرشان سر میز شام+عکس/ همیشه لبتون خندون هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد