آیا خودارضایی باعث ریزش مو می شود؟

  شنبه، 21 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
آیا خودارضایی باعث ریزش مو می شود؟
ریزش مو می تواند عوامل بسیار متعددی داشته باشد که طبق تحقیقاتی که انجام شده است، یکی از آنها می تواند خود ارضایی باشد. بدین ترتیب باید هر فردی بداند که خو ارضایی چیست و چه ارتباطی با ریزش مو داشته، تا بتواند از بروز چنین مشکلی جلوگیری به عمل آورد.

خودارضایی یا استمنا نوعی تحریک مکانیکی در دستگاه تناسلی است به صورتی که فرد عمداً با خود کاری می کند که به تخلیه هیجان منجر می شود.

عوارض خودارضایی چیست ؟

  • از آنجایی که خودارضایی باعث ارگاسم میشود و ممکن است فرد به این کار عادت کند این عادت میتواند یکی از عوارض اولیه این بیماری باشد.
  • یکی دیگر از عوارض این کار میتواند ریزش مو باشد. استمنا میتواند بر روی ریزش موها تاثیرگذار باشد.
  • این کار بعد از مدتی میتواند باعث باعث یک انحراف شود و فرد به این کار اعتیاد پیدا کند.
  • در این حالت فرد میتواند تصورات ذهنی خود را قوی کند. این کار باعث میشود که با دیدن کوچکترین نشانه های جنسی تحریک شده و به برقراری روابط جنسی بپردازد.
    تصویر
    خود ارضایی

علت بروز ریزش مو در اثر خود ارضایی

یکی از شایع ترین عوامل ریزش مو عدم تعادل هورمونی در بدن می باشد. یکی از مشکلاتی که با انجام عمل خود ارضایی نیز در بدن هر فردی به وجود می آید، کم و یا زیاد شدن برخی از هورمون ها و در نتیجه آن بر هم خوردن تعادل هورمون ها می شود. بدین ترتیب معمولا یکی از مهمترین دلایلی که می توان از آن برای ریزش مو ناشی از خود ارضایی نام برد، عدم تعادل در هورمون ها می باشد.

معمولا بدن برای تولید هورمون تستوسترون و همچنین اسپرم نیاز به ریز مغذی ها یا مواد معدنی متعددی دارد. معمولا این مواد معدنی یا ریز مغذی ها از طریق مواد غذایی برای بدن تامین می شوند. با انجام عمل خود ارضایی معمولا این ریز مغذی ها از بدن خارج شده و برای جایگزین شدن آنها نیاز به زمان نسبتا زیادی می باشد. با توجه به اینکه اغلب افراد ممکن است به خود ارضایی اعتیاد پیدا نمایند، لذا با فواصل کوتاه و در برخی از موارد هر روز و بعضی افراد در روز چند بار این کار را انجام می دهند.

در نتیجه بدن فرصت کافی برای تامین ریز مغذی ها را نخواهد داشت. همین کمبود مواد معدنی می تواند دلیل بسیار موجهی برای ریزش مو باشد. از جمله این مواد معدنی یا ریز مغذی ها می توان به ویتامین E، روی، منیزیم، کلسیم و… اشاره نمود. بدین ترتیب معمولا افرادی که به هر علتی خود ارضایی را انجام می دهند، برای جلوگیری از ریزش مو می بایست از طریق مکمل های مناسب و یا رژیم غذایی مخصوص، این مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین نمایند.

تصویر
خود ارضایی

روش های ترک خود ارضایی

  • نخستین گام برای درمان خود ارضایی بیمار گونه، اعتقاد و ایمان به درمان‏ پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است.

  • یکی از راههای ترک خودارضایی پسران پرهیز از مشاهده عکس ها و فیلم های محرک است.
  • یکی از راههای ترک خود ارضایی در پسران انجام ورزش است. در واقع با انجام دادن ورزش های بسیار بسیار سنگین تا سر حد خستگی می توان خود ارضایی را به طور موقت درمان کرد.
  • درمان خود ارضایی با روزه گرفتن و عدم اسفاده از غذاهای محرک مانند شکلات و موز و عسل …
  • از جمله راههای پیشگیری از خود ارضایی در پسران که می توان ذکر کرد این است که باید از مشاهده فیلمها و عکسهای محرک پرهیز کنند.
  • پسران باید از خواندن داستانهای محرک پرهیز کنند تا برای خود ارضایی تحریک نشوند.
  • برای جلوگیری از خود ارضایی از تنهایی و تنها ماندن در یک اتاق پرهیز کنید.
  • برای کاهش خود ارضایی یک رابطه عاطفی با جنس مخالف را ایجاد کنید.
  • وقت خود را با کارهای مختلف پر کنید تا جایی که وقت بیکاری برای خیالپردازی شما نماند.
  • برای جلوگیری از خود ارضایی با دوستانی که فکر و ذکرشان مربوط به مسائل جنسی می باشد معاشرت نکنید.
  • پسران باید برای کاهش عمل خود ارضایی از نگاه کردن بر روی اندامهای بانوان پرهیز کرده و یا از صحبت کردن شهوت آمیز با جنس مخالف بپرهیزند.

مزایای ترک خود ارضایی

یکی از مهمترین مزایای ترک خود ارضایی، جلوگیری از ریزش مو می باشد. زیرا با ترک خود ارضایی سطح هورمون های بدن به حالت تعادل باز می گردد. ترک خود ارضایی هم از نظر روانی و هم از نظر جسمی برای فرد مناسب بوده، زیرا ریزش مو می تواند باعث از بین رفتن زیبایی ظاهری فرد نیز بشود.

از دیگر مزایای ترک خود ارضایی می توان به سلامت جنسی اشاره نمود، زیرا در صورتی که خود ارضایی برای مدت زمانی طولانی ادامه پیدا نماید، ممکن است باعث بروز مشکلات جنسی از جمله زود انزالی بشود. بدین ترتیب می تواند باعث بروز مشکلات زناشویی در زندگی زوجین نیز بشود. بدین ترتیب ترک خود ارضایی می تواند پایه های زندگی را نیز محکم نماید.

ترک خود ارضایی می تواند به شادابی بیشتر افراد نیز کمک نماید. زیرا خود ارضایی می تواند از نظر روحی فرد را دچار مشکلاتی نموده و افسردگی های شدیدی را نیز به همراه دارد. بدین ترتیب معمولا افرادی که این کار را ترک نموده اند، شاداب و سرحال تر از قبل به نظر می رسند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (391 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (66 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (51 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس