ساعدنیوز
ساعدنیوز

این 4 جمله رو هیچ وقت به همسرت نگو!

  دوشنبه، 30 مهر 1403 ID  کد خبر 414124
این 4 جمله رو هیچ وقت به همسرت نگو!
ساعدنیوز: حرف هایی که اثرات مخرب بر رابطه‌ ما دارند را باید شناخت و از آنها در ارتباطات کلامی خودداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از ایرنا، گاهی اوقات از روی محبت، جملاتی به همسر خود می‌گوییم که اثرات مخرب بر رابطه‌ی ما دارند. در ادامه با این جملات و اثرات آنها آشنا می‌شویم

اثرات مخرب حرف ها بر رابطه‌

زن و مرد باید به نقاط جاذبه خود برای همسرشان توجه نمایند و هر دو برای رابطه‌ای زنده و بهتر تلاش کنند. گاهی اوقات برخی از جملات ابراز محبت، نقاط جاذبه‌ ما را در چشم همسرمان تضعیف می‌کنند. شاید نادانسته بارها این جملات را در دیالوگ‌ با همسر خود در میان گذاشته باشیم؛ اما به جای ایجاد محبت و صمیمیت بیشتر ممکن است موجب تغییر دیدگاه او به ما شود و پس از مدتی ما را فردی محتاج و وابسته ببیند. این موضوع به شخصیت مستقل ما، ضربه‌های جدی وارد می‌کند و هر چند که از لحاظی روحی و شخصیتی قوی و استوار باشیم، همسرمان از حرف‌هایمان سو برداشت می‌کند. به مرور زمان این جملات باعث شکاف‌های عاطفی و احساسی بین ما و شریک زندگی‌مان می‌شود. در ادامه شما را با جملاتی که نباید به همسر خود بگویید آشنا می‌کند.

1- تو فقط مال منی

این جمله را در اوایل آشنایی و شروع زندگی به همسر خود نگویید؛ زیرا حسی همچون وابستگی محض می‎‌دهید. باید بدانید که هر فردی برای خود نیاز به فضای شخصی دارد و جمله‌ی «تو فقط مال منی» به معنای به رسمیت نشناختن فضای شخصی و آزادی فردی همسرتان است. شاید احساس ترس را در وجود او بیندازید.

2- تو زندگی منو نجات دادی

گاهی اوقات کسی به معنای واقعی، زندگی ما را حفظ می‌کند و از خطری که در کمین جان ما است نجات‌مان می‌دهد ولی وقتی به همسر خود این جمله را می‌گویید به او غیر مستقیم القا می‌کنید که موجودی ناتوان و ضعیف هستید و بدون او، نمی‌توانستید به حیات خود ادامه دهید.

3- من دنیا را بدون تو نمی‌خواهم

گاهی اوقات با احترام متقابل احساس ارزشمند بودن را به همسر خود می‌دهید. گاهی این موضوع را می‌خواهیم با جملات عاشقانه بیان کنیم که به اشتباه، جمله‌ی «من دنیا را بدون تو نمی‌خواهم» را انتخاب می‌کنیم. این جمله به معنای زیر سوال‌ بردن کلیه دستاوردهای شخصی قبل از ازدواج است که نشان می‌دهد شما هنر و دستاوردی قبل از ازدواج با همسرتان نداشتید و نخواهید داشت.

4- تو مرا کامل کردی

هر جمله‌ای که بر دوش شریک زندگی‌تان بار اضافی بیندازد ممنوع است. این جمله احساس ناتمام و ناقص بودن شما را به همسرتان می‌رساند. هیچ انسانی بدون ایراد نیست و تعاریف «کامل بودن» در حوزه‌ درک افراد مختلف، متفاوت است؛ بنابراین سعی کنید که بی دلیل خود را ایراد دار نشان ندهید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (310 نظر) مریم امیرجلالی: داماد و دخترم توی کانادا هر دوتاشون کارمند بانک هستند و تا 5 کار می‌کنند که بعدش نای حرکت ندارند؛ ایران همه چیز سر جای خودشه کارمندا تا 2 کار می‌کنند+ویدیو (164 نظر) داریوش ارجمند: روزی که تندیس حاج قاسم را بوسیدم به من گفتند بت پرست! گفتم هستم 100 بار دیگر هم می بوسم+فیلم (154 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (144 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (137 نظر) سیدجواد هاشمی: آقای پزشکیان باسوادترین رئیس‌جمهور ایران بوده اما آیا باید ایشون رئیس‌جمهور بشه؟؛ چرا منو فقط به چشم شهید سینمای ایران می‌بینید+ویدیو (130 نظر) مونا فرخ آذری همسر علی دایی: علی همسر بسیار خوب و فداکاری است فقط یک ایراد بزرگ دارد! (130 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (115 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای طراحی و ساخت خانه 2 طبقه حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (110 نظر) مقام معظم رهبری: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده که نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (109 نظر) نگاهی به بنز جی ال اس 580 هفتاد میلیاردی بهرام رادان با رنگ سبز زمردی +فیلم/ سلیقه علی سنتوری حرف نداره (103 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا سیم کش برای طراحی پریز در توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (99 نظر) آزیتا حاجیان مهریِ سریال کیمیا: من 20 سال زندگی خیلی خوبی با آقای شریفی‌نیا داشتم، پدر بچه‌هامه و بعد از طلاق هم دوستیمون ادامه داره+ ویدیو (93 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: آیا شرکت در عروسی که در آن رقصیدن وجود دارد، اشکال شرعی دارد؟ (93 نظر) مهرانه مهین ترابی: شاید خلاف مسیر زندگی باشم ولی از اینکه مادر نیستم خوشحالم+ویدئو (89 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جدیدترین پیام‌های تبریک تولد برای آبان ماهی‌ها / موعد تاجگذاری آبانی‌ها رسید
میزبانی سپاهان و تراکتور گرفته شد
این 4 جمله رو هیچ وقت به همسرت نگو!
الیکا عبدالرزاقی پای ثابت رئالیتی‌شوهای ایرانی + فیلم و عکس / الیکا جان نفس بگیر!
حکایت های خواندنی ؛ داستان گربه فریبکار (قصه ای از کلیله و دمنه)
قدیری ابیانه: گذشت آن زمانی که اروپا برای تجزیه ایران تصمیم می‌گرفت
حلالی: نمی‌خواهم اسم "مهدی ترابی" را بر زبان بیاورم / حرف برانکو ثابت شد
رتبه 42 جهان در چاقی در اختیار ایران / یک دهه بعد صداش درمیاد!
بیماری خاموش در نیمی از جمعیت کشور!
کمدی‌های نوستالژیک با فرمول گیشه؛ از جان دهه 60 چه می‌خواهید؟
دریاچه ارومیه در آستانه مرگ!
مهم ترین اخبار امروز دوشنبه 30 مهر 1403 / زاکانی زیر ذره‌بین وزارت کشور
شیوع گسترده چاقی در ایران!
مهراوه شریفی‌نیا: زندگی سخت کیمیا یک سوم موهایم را سفید کرد!
نوه‌ای که به امید بازگرداندن پدربزرگ، جسد او را فریز کرد!/چه عشق عمیقی بینشون بوده!