این بازیگر به خاطر عمل بینی نقشش در مختارنامه حذف شد!

  دوشنبه، 25 تیر 1403 ID  کد خبر 397495
این بازیگر به خاطر عمل بینی نقشش در مختارنامه حذف شد!
ساعدنیوز: یک بازیگر مرد به خاطر عمل بینی نقشش را در سریال «مختارنامه» کلا از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، تغییر چهره بازیگران یکی از مشکلات جدی سریال «مختارنامه» بود. نویسنده کتاب «پرونده مختارنامه» ماجرا را چنین روایت کرده است: «در یک پروژه طولانی مانند مختارنامه، گاهی بازیگر بخش‌هایی از بازی خود را در یک سال خاص انجام می‌دهد و ادامه بازی‌اش به زمانی دیگر موکول می‌شود. ولی گاهی بازیگران تغییراتی در چهره خود ایجاد می‌کنند که این مسئله درباره بازیگران زن دردسر می‌شود.» اتفاقی که بارها در سریال مختارنامه رخ داد و باعث تغییراتی در مرحله کارگردانی و تدوین شد.

جراحی‌های دردسرساز الهام حمیدی و حدیث فولادوند

الهام حمیدی در نقش همسر کیان و حدیث فولادوند در نقش همسر ابراهیم اشتر، به‌دلیل جراحی‌های زیبایی و تغییر چهره، حفظ راکورد را بسیار دشوار کردند. درواقع این دو بازیگر زن سازندگان سریال را با تغییرات گسترده چهره‌شان غافلگیر کردند؛ موضوعی که باعث شد سکانس‌های آنها کاهش یابد. الهام حمیدی در فاصله 2مقطع ایفای نقش همسر کیان، بینی‌اش را عمل کرد و حدیث فولادوند هم عمل رینوپلاستی انجام داد؛ به‌طوری‌که در یک‌صحنه که در فاصله یک‌سال فیلمبرداری شد، تفاوت چهره او کاملا محسوس است. این مسئله باعث شد بسیاری از کلوزآپ‌های فولادوند در مرحله تدوین دور ریخته شود.

تغییر چهره به‌دلیل گذشت زمان

گاهی وقت‌ها هم زمان به زیان پروژه کار می‌کرد. طولانی‌شدن زمان فیلمبرداری باعث شد گذر چندساله، تأثیراتش را روی چهره بازیگران زن نمایان کند. در مورد بازیگران مرد داشتن ریش کمک زیادی به چهره‌پرداز می‌کرد تا تغییر چهره محسوس نباشد، ولی در مورد زنان ماجرا به‌سادگی حل‌شدنی نبود. در بخشی از کار، گونه‌های فریبا کوثری چاق شد و چهره ماهچهره خلیلی هم به‌دلیل گذشت زمان و چاقی و لاغری تغییر یافت؛ البته تغییر چهره این بازیگران به اندازه الهام حمیدی و حدیث فولادوند دردسرساز نبود.

حذف محمد حاتمی به‌دلیل عمل بینی

با اینکه عمل جراحی بیشتر در مورد بازیگران زن دردسرساز شد، ولی در یک مورد برای یک بازیگر مرد پیش آمد و حتی باعث شد میرباقری او را از کار کنار بگذارد. اینطور که در کتاب «پرونده مختارنامه» آمده، محمد حاتمی جزو گزینه‌های بازی در سریال بود که به‌دلیل عمل بینی از فهرست بازیگران حذف شد.

داوود رشیدی نمی‌توانست دیالوگ‌هایش را حفظ کند

برخی از بازیگران سریال که جزو چهره‌های شاخص سینما، تئاتر و تلویزیون هم بودند، به‌علت بالارفتن سن مشکلاتی داشتند؛ مثلا داوود رشیدی امکان حفظ‌کردن دیالوگ‌های طولانی را نداشت؛ بنابراین دیالوگ‌ها روی کاغذ نوشته و برابر او گرفته می‌شد، یا زمانی که امکان ضبط صحنه دونفره داوود رشیدی و فرهاد اصلانی نبود، یک سکانس دونفره دکوپاژ شد و پلان‌های تک‌نفره فرهاد اصلانی گرفته شد و 6ماه بعد پلان‌های داوود رشیدی ثبت شد. جمشید شاه‌محمدی هم برای نقش زهیر بن قین انتخاب می‌شود و در کاشان مقابل دوربین می‌رود؛ ولی با تکمیل فیلمنامه و مشخص‌شدن این موضوع که زهیر باید توانایی جنگیدن و حضور در سکانس‌های جنگی را داشته باشد، جای خود را به محمود اردلان می‌دهد. جمشید شاه‌محمدی در عوض نقش شوهرخواهر مختار را بازی کرد که با ویژگی‌های جسمانی‌اش منطبق بود.

روایتی کرنولوژیک

پرونده مختارنامه را رضا استادی نوشته که مسئول روابط‌عمومی این سریال بوده است. به‌گفته او، به واسطه مسئولیتش در این پروژه، به اطلاعات و اسناد مهم و جالبی دسترسی داشته و بر آن بوده به این سؤال جواب دهد که مختارنامه چطور ماندگار شده و چگونه پس از سال‌ها طراوت خود را حفظ کرده است؟ نویسنده، هدف خود را این قرار داده که کتابش به «رمانی خواندنی درباره سریالی تماشایی» شبیه باشد. کتاب، روایتی کرنولوژیک دارد از قبل از آماده شدن فیلمنامه در سال 1381تا ماجراهای پس از پخش آخرین قسمت سریال و بعد بخش‌هایی با عنوان جمع‌بندی، نقطه ضعف، درباره داوود میرباقری، درباره عظیم جوانروح، درباره محمود فلاح، پیوست‌ها و آلبوم تصاویر.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (678 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (250 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (196 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می کنم، ده و ربع دیگه دلم میخواد بخوابم+ویدیو (192 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (120 نظر) نگاهی به ماشین BMW لوکس و هوش پران رهبر معظم انقلاب+ویدئو (123 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (111 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (95 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (71 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (66 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (61 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (17 نظر) حضور بازیگران و ورزشکاران در ضیافت باشکوه نذری رضا گلزار بدون آیسان آقاخانی+عکس/ از یکتا ناصر و منوچهر هادی تا سعید معروف (24 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (24 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (19 نظر)
تیتر امروز   
فال حافظ با تفسیر روز سه‌شنبه 26 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه سه‌شنبه 26 تیر ماه 1403
فال روزانه امروز سه‌شنبه 26 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه‌شنبه 26 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز سه‌شنبه 26 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 26 تیر 1403
رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید
تغییر چهره جذاب مومویِ چشم آبیِ سریال بچه مهندس در کنار همسر خوش تیپ و جنتلمنش بعد از 6 سال +عکس
زن خائن در آبادان شوهرش را زنده زنده آتش زد / جنایتی هولناک برای پنهان ماندن رابطه شیطانی
معتاد کارتن خوابی که از پول گذشت اما دروغ نگفت!!
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبائی
فراخوان دانشگاه الزهرا (ع) برای ثبت‌نام کاروان دانشجویی اربعین
ویدیو/ آموزش ساخت آلاچیق خوشگل با پالت چوبی در سه سوت/ حتماً تا آخر ببینید، انصافاً هم هنرمنده هم خلاق
ویدیو/ راز موفقیت یونس ژائله مدیرعامل شیرین عسل به روایت خودش/ سرمایه نداشتم، فرش خانه‌ام را فروختم...
(ویدئو) نبوغ دیجیتال در عصر رنسانس/ ربات نقاش داوینچی، شاهکار قرن پانزدهم که هنوز هم دنیا را به حیرت وا می دارد!
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟