این لباس ها و اکسسوری ها برای بدن ضرر دارند

  یکشنبه، 15 بهمن 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
این لباس ها و اکسسوری ها برای بدن ضرر دارند
بسیاری از لباس ها یا اکسسوری های رایج آنقدری که فکر می‌کنیم بی ضرر نیستند. اگر به جنس پارچه‌ای که به تن می‌کنیم توجه نداشته باشیم، یا یک عینک آفتابی بی نام و نشان از دستفروش بخریم و یا شیک بودن را به راحت بودن لباس ترجیح دهیم، عواقب خوبی در انتظارمان نخواهد بود. در خصوص این مطلب با ساعدنیوز همراه باشید.

در ادامه از لباس ها و اکسسوری هایی خواهیم گفت که برای سلامت ما مضرند.

1. مایو آبی رنگ


هنگام انتخاب مایو برای کودکان، چیزی را انتخاب کنید که رنگی تند و متضاد مثل قرمز، زرد و غیره داشته باشد. با این کار، به خوبی از آب، چه در استخر و چه در دریا، متمایز می‌شوند. بهتر است هنگام انتخاب مایو، چه برای خودتان و چه برای کودک تان، از رنگ آبی دوری کنید. با این رنگ، فرد در آب تقریباً نامرئی می‌شود و این به دلایل واضحی خطرناک است.

مایو آبی رنگ برای کودک

2. لگینگ های خیلی تنگ


پوشیدن مداوم لگینگ می‌تواند باعث تحریک شدن پوست شود. نکته اینجا است که لگینگ ها اغلب پارچه ی سفتی دارند و بسیار تنگ اند. پارچه ی لگینگ هنگام حرکت به پوست نازک شما ساییده می‌شود. بعلاوه، بدن در لگینگ عرق می کند و محیط گرم و مرطوب بستر مناسبی برای رشد باکتری ها فراهم می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود زود به زود لگینگ خود را عوض کنید و بعد از هر بار استفاده آن را بشویید.

شلوار لگینگ خیلی تنگ

3. برخی لباس های اورسایز و گشاد


فقط لباس های تنگ نیستند که می‌توانند مضر باشند. هودی های بزرگ و سنگین هم گاهی می‌توانند گردن و پشت را اذیت کنند. آستین های گشاد می‌توانند دست ها را در وضعیتی غیر طبیعی قرار دهند، امری که می‌تواند باعث وارد شدن فشار به ماهیچه های بدن شود. وقتی کلاه بزرگی روی سرتان می‌گذارید، مجبور می شوید گردن خود را جلو بکشید تا بتوانید جلوی خود را ببینید. وقتی هم کلاه از پشت تان آویزان است، گردن می‌تواند به شکلی ناخوشایند منقبض شود.

برخی از لباس های خیلی گشاد و اورسایز

4. عینک های آفتابی بی نام و نشان


کاربرد اصلی عینک آفتابی محافظت از چشم ها در برابر پرتوهای خطرناک فرابنفش است، نه صرفاً تابش نور خورشید. اگر عینک آفتابی تان هیچ علامتی ندارد که نشان دهنده ی UV400 بودن آن باشد، معنی اش آن است که این عینک نهایت حفاظت را از شما نخواهد داشت. تیرگی لنزهای عینک، میزان قدرت آن در حفاظت از چشم ها در برابر پرتوهای فرابنفش را تعیین نمی‌کند. ضرر عینک های آفتابی لنز سیاه می تواند بیشتر از فایده ی آن ها باشد. این نوع عینک ها باعث گشاد شدن مردمک چشم ها می شوند و اگر فیلتر UV هم نداشته باشند، می‌توانند آسیبی جدی به چشم ها بزنند. توصیه می‌شود عینک آفتابی را از فروشگاه های مخصوصی تهیه کنید که به دستگاه های مخصوصی به نام فتومتر مجهزند.

عینک آفتابی های بی نام و نشان

5. برخی کلاه های تابستانی


یکی از کاربردهای اصلی کلاه، محافظت از شما در برابر پرتوهای خورشید است و کلاه های کپ برای این منظور مناسب نیستند، چون گوش ها و گردن را نمی پوشانند و به همین دلیل خیلی زود دچار آفتاب سوختگی می شوید. اگر ترجیح می‌دهید فقط از کلاه کپ استفاده کنید، قسمت هایی از گردن و گوش هایتان که بیرون می‌ماند را کرم ضدآفتاب بزنید. کلاه های حصیری، حتی مدل های پهن آن ها هم گزینه‌ی مناسبی نیستند‌، چون پرتوهای خورشید را از خود عبور می‌دهند.

برخی کلاه های تابستانی

6. دامن مدادی


دامن های مدادی خانم ها را بسیار شیک می‌کنند، اما این مدل لباس حرکت طبیعی را دشوار می کند. درنتیجه، نه تنها راه رفتن، بلکه فرم قرارگیری بدن هم تغییر می‌کند، امری که می‌تواند منجر به پشت درد شود. این مدل دامن، خم کردن زانوها و نشستن را هم سخت می‌کند که این بدان معنی است که ماهیچه های پشت هنگام انجام این حرکات، متحمل فشاری اضافی می‌شوند.

دامن مدادی

7. تاپ ها یا پیراهن های زنانه ی پشت گردنی


این مدل لباس فشار زیادی به گردن وارد می‌کند، به خصوص اگر سینه های بزرگی داشته باشید. یک تیشرت ساده وزن را به طور مساوی میان شانه‌ها پخش می‌کند، اما لباس های بندی تمام وزن را به گردن وارد می‌کنند. در نتیجه، مجبور می شوید بدن خود را در حالتی نگه دارید که راحت نیست. در این حالت سر به طرف جلو خم می‌شود و شانه ها انحنا پیدا می‌کنند و پایین می‌آیند.

تاپ ها یا پیراهن های زنانه ی پشت گردنی

8. لباس هایی که از جنس پارچه‌ی بامبو هستند


پارچه های بامبوی طبیعی زمخت و خشک اند. برای نرم کردن پارچه و منعطف کردن پارچه های بامبو، آن ها را با مواد شیمیایی مختلفی فرآوری می‌کنند. این مواد عبارتند از کربن دی‌سولفید، سدیم هیدروکسید و سولفوریک اسید. و همه ی این مواد سمی هستند و می‌توانند برای محیط زیست هم مضر باشند.

لباس هایی که از جنس بامبو هستند

9. برخی انواع لباس های ضد آب


تا همین اواخر، پارچه های ضدآب را با استفاده از مواد شیمیایی خطرناکی تولید می‌کردند. بعد از محرز شدن خطرناک بودن این مواد برای محیط زیست و سلامت انسان، تولید کنندگان لباس های ورزشی به دنبال جایگزینی برای آن ها گشتند. حالا برخی برندها استفاده از این مواد را در تولید لباس های ورزشی کنار گذاشته اند.

برخی لباس های ضد آب

10. جوراب شلواری های نایلونی ضخیم


جوراب شلواری های ضخیم به خاطر سایشی که ایجاد می‌کنند، پوست را تحریک می‌کنند، امری که منجر به بروز ضایعات پوستی و پینه بستن پوست می‌شود. یک مشکل دیگر جوراب شلواری ها این است که می‌توانند محل قرارگیری طبیعی انگشتان پا را تغییر دهند، امری که می‌تواند عواقبی منفی داشته باشد. بنابراین جوراب شلواری به اندازه ی کفش های نوک تیز یا پاشنه بلند مضر است.

جوراب شلواری ضخیم نایلونی

11. هدبندهای تنگ


هدبندهایی کشی که از جنس پارچه های الیاف مصنوعی هستند گاهی به ماهیچه های پیشانی فشار وارد می‌کنند، امری که می‌تواند باعث اذیت شدن و سردرد شود. بهتر است از هدبندهای گشادتری استفاده کنید که از پارچه های الیاف طبیعی درست شده اند.

هدبندهای تنگ

12. صندل های گلادیاتوری


صندل های گلادیاتوری که بندهای آن ها دور مچ و ساق پا پیچیده می‌شوند، نه تنها راحت نیستند، بلکه می توانند به پاها صدمه هم بزنند. این مدل کفش گردش خون را مختل می‌کند، امری که می تواند منجر به ورم پا و حتی واریس شود. پوشیدن آن ها ایرادی ندارد، اما هر روز نباید این کار را انجام دهید.

صندل گلادیاتوری


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (459 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (45 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس