از حضور عروس و دامادها تا یک قَرنی‌ها پای صندوق رای! + فیلم و عکس

  شنبه، 09 تیر 1403 ID  کد خبر 394701
از حضور عروس و دامادها تا یک قَرنی‌ها پای صندوق رای! + فیلم و عکس
ساعدنیوز: در حاشیه انتخابات اتفاقات جالبی رخ داد، اتفاقاتی که هر کدام‌شان به تنهایی نشان می‌دهد ما چطور به قول و قرار 4 ساله‌مان پایبندیم و چه‌قدر دل در گرو میهن‌مان داریم!

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، صندوق رای به صعب‌العبورترین روستاها هم سفر کرد و از سخت‌ترین مسیرها هم گذشت تا همه حق انتخاب داشته باشند. چادر عشایر حتی در بالاترین ارتفاعات ایران شعبه‌ اخذ رای شد. بیماران صعب‌العلاج نیز روی تخت بیمارستان سبابه‌های سرنوشت‌سازشان را آغشته به جوهر کردند تا رئیس‌جمهور آینده در امتداد دولت پیشین از درد و رنج بیماری‌شان کم ‌کند‌. حال و هوای انتخابات پایش به سلول‌های زندان هم رسید. چه هنرمند و مداح، چه ورزشکار و نخبه، از کشاورزان تا مرزبانان و از پزشکان تا رفتگران در کنار هم 8تیر 1403 یک به یک برای ایران آمدند، در گرمای هوا ایستادند و یک تصمیم میلیونی برای ایران‌مان گرفتند! چند پرده کوتاه از زیبایی‌های انتخابات و حماسه‌ای که خودتان ساختید را در این گزارش برایتان گلچین کرده‌ایم.

شما مرد میدان بودید و ما مردم میدان!

شعبه‌های اخذ رای در کرمان کم‌نیستند مثل هر شهری دیگری، مسجدها، مدرسه‌ها، دانشگاه، صندوق‌های سیار و... آماده اخذ رای واجدین شرایط هستند. اما کرمان و مردمش دلشان می‌خواهد در کنار حاج‌قاسم آینده ساز این کشور باشند در کنار او و در مکتب او، برای همین هم از شروع انتخابات، گلزار شهدای کرمان تا لحظات آخر صف بلندبالایی از مردم را به خودش دیده است.صفی از آنهایی که در جوار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی رای‌شان را به صندوق انداختند. مردمی که با علمدار ایران عهد و پیمان تازه کردند و آمده بودند که بگویند سردار عزیز شما مرد میدان بودی و ما مردم میدان. هنوز طنین پرصلابت صدای شما از گوش‌هایمان بیرون نرفته است که گفتید: چیزی که در انتخابات مهم است حضور میلیونی مردم در صحنه است، حضوری که مشتی بر دهان دشمنان انقلاب خواهد زد.

یک درس پدرانه!

امروز قاب‌های پدر و فرزندی از انتخابات زیاد دیدیم! قاب‌هایی که وصف شور و شوق‌های کودکانه در انتخابات بود و روایت پدرانی که پای صندوق‌های رای به فرزندان‌شان درس زندگی دادند. کم‌نبودند پدر و مادرهایی که برگه‌های اخذ رای‌شان را به دست کودکان سپردند تا در صندوق بیندازند و از همین حالا درس مشارکت را با آن‌ها را تمرین کردند. درس اینکه هر تغییری از همین صندوق‌ها شروع می‌شود و آینده اینجا رقم می‌خورد!

بله عروس و داماد ایران به انتخابات!

با همان لباس سفید عروس دست در دست دامادش اولین رای مشترک زندگی‌شان را به صندوق می‌اندازند. آمده‌اند تا مردم در شادی آنها شریک باشند و آنها هم در شادی مردم شریک. آمده‌اند تا قبل از آنکه به خانه بخت بروند، سرنوشت کشورشان را بسازند. اصلا زندگی‌شان و پستی‌بلندی‌هایش، زندگی‌شان و سختی و خوشی‌هایش را باید از همین جا تعیین کنند، از همین صندوق‌های رای. از خراسان جنوبی، گلستان، قم تا دزفول، اهواز و دامغان عروس و دامادهای ایران به انتخابات کشور بله گفتند و حتی در مهم‌ترین روز زندگی‌شان هم از مهمِ سرنوشت‌ساز ایران غافل نشدند. زوج‌هایی که از رئیس‌جمهور آینده‌شان انتظار دارند چالش مسکن، شغل، وام ازدواج و... را حل کند و ازدواج را آسان‌تر!

رای یک قَرنی‌ها!

حوالی یک قرن یا بیشتر را دیده‌اند و سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند. گذر عمر خوب نشان‌شان داده‌ است فرق حکومت و دولتمردان را. روزهایی را دیده‌اند که حق نظر در هیچ چیز کشور را نداشتند و همه‌چیز بر آنها تحمیل می‌شد، روزهایی را هم دیده‌اند که حرف‌شان محترم شد و رای و نظرشان تعیین کننده. تجربه یک عمر زندگی در سال‌های مختلف نشان‌شان داده است که باید امروز برای چهاردهمین بار با صندوق‌های رای عهد و پیمان تازه کنند و یک بار دیگر آینده را بسازند. برای همین هم کهن‌سالانی که شاید سال‌ها خانه‌نشین بوده‌اند با هزار دردپیری و به سختی خودشان را پای صندوق‌های رای رساندند. پیرمرد 105 ساله کرمانی، زوج کهنسال روستای بداغ، بابابزرگ 95 ساله کرمانشاهی، پیرزن 100ساله اهل اندیکا، پیرمرد 115ساله اصفهانی و... از موسفیدان خاص انتخابات 1403 بودند که تصویر حضورشان انتخابات را زیباتر کرد.

یک جشن تولد انتخاباتی!

چند پرده از انتخابات 1403 را باهم دیدیم اما زیبایی‌های وحدت و مشارکتی که دوباره در کنار هم رقم زدیم به همین‌جا ختم نمی‌شود. در همین چندساعت صحنه‌هایی خلق شد که نشان داد مشارکت در انتخابات فقط وظیفه و تکلیف ما نیست، عشق و ارادتی است که نمی‌گذارد نسبت به سرنوشت ایران‌مان بی‌تفاوت باشیم. یکی از این صحنه‌ها تولد پای صندوق‌های رای بود. مادری به همراه دختر کوچوکش کیک تولد به دست آمده بود تا روز میلادش را کنار مردم جشن بگیرد و به گفته خودش شمع تولدش را به امید بهترین‌ اتفاقات برای کشور فوت کند.

20هزار نفری در سفر پای صندوق‌های رای!

همزمان با آغاز رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری بیش از 20 هزار ایرانی با کاروان‌های رسمی یا به صورت انفرادی به عتبات سفر کرده‌اند. 20 هزارنفری که در جوار حرم امام حسین علیه‌السلام و دیگر ائمه در کشور عراق پای صندوق‌های رای حاضر شدند و رای‌ دادند. حجاج ایرانی هم با موافقت کشور عربستان بالاخره از سرنوشت‌سازی کشورشان جا نماندند و در انتخابات شرکت کردند. مشارکت ایرانیان مقیم خارج کشور و عشق و ارادت‌شان به پرچم ایران از دیگر صحنه‌های زیبای انتخابات1403 بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (448 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (69 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (45 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس