عزم جدی طرف های حاضر در نشست کمیسیون مشترک برجام برای توافق

  جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ID  کد خبر 150115
عزم جدی طرف های حاضر در نشست کمیسیون مشترک برجام برای توافق
ساعدنیوز: معاون سیاسی وزیر امور خارجه ضمن تاکید بر عزم جدی طرف های حاضر در نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: اخباری که از سمت آمریکایی‌ها به ما منتقل می‌شود، این است که آنها هم برای بازگشت به برجام جدیت دارند و تاکنون برای رفع بخش بزرگی از تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از ایرنا: سیدعباس عراقچی عصر جمعه به وقت تهران پس از پایان دور چهارم نشست کمیسیون برجام درباره جزییات این نشست افزود: امروز جلسه اول کمیسیون مشترک از دور جدید مذاکرات در وین برگزار شد و بعدازظهر هم گروه کاری رفع تحریم ها و گروه کاری هسته ای فعالیت خود را شروع می کنند.

وی ادامه داد: بعد از یک دوره که هیات ها به پایتخت های خود برای مشورت رفته بودند؛ امروز با انرژی جدیدی بحث ها را شروع کردیم.

رییس هیات مذاکره کننده ایران در نشست وین خاطرنشان کرد: آنچه که از جلسه اول می توان استنباط کرد؛ جدیت همه طرف ها در رسیدن به یک راه حل است. این موضوع را در همه هیات ها می توان مشاهده کرد و هرکدام به نوعی آن را بیان کردند.

عراقچی تصریح کرد: اخباری که از سمت آمریکایی ها به ما منتقل می شود، این است که آنها هم برای بازگشت به برجام جدیت دارند و تاکنون برای رفع بخش بزرگی از تحریم ها اعلام آمادگی کرده اند که البته از نظر ما هنوز کامل نیست و به همین دلیل مذاکرات تا وقتی که ما به همه خواسته های خود در این زمینه برسیم؛ ادامه می یابد.

وی ادامه داد: اگر خواسته های جمهوری اسلامی ایران تامین شود در بازگشت به تعهدات برجامی خود کاملا جدی است تا مجدداً به اجرای کامل برجام برگردد. این اراده ایران است که اتخاذ شده است و هیچ ارتباطی هم با مسایل دیگری در تهران ندارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه یادآور شد: انتخابات امر مهمی در کشور است ولی به این موضوع هیچ ارتباطی ندارد. مذاکرات ما فارغ از مسایل حاشیه ای و جانبی برگزار می شود، اهداف ملی داشته و امنیت منافع ملی را در نظر دارد. ما صرفاً در راستای خطوط تعیین شده ای که از مواضع قطعی نظام است برای تامین منافع کشور و برداشته شدن تحریم ها حرکت می کنیم.

عراقچی با یادآوری این که این جدیت ما در جلسه منعکس شد، گفت: در مجموع دور جدید را با انرژی مثبت شروع کردیم و امیدوار هستیم در کوتاه ترین زمان ممکن کار خود را جمع بندی کنیم البته نمی توان درباره زمان پیش بینی کرد اما امیدوار هستیم که سریع تر بتوانیم انجام دهیم. وی خاطرنشان کرد:چالش و موارد مورد اختلاف کوچک نیست و باید در مورد آن بحث صورت و مذاکره انجام گیرد تا بتوان راه حل هایی درباره آن پیدا کرد.

این دیپلمات ارشد ایران درباره دور بعدی برگزاری مذاکرات هم گفت: مذاکرات تعطیلی و آخر هفته ندارد و در سطح کارگروه ها مذاکرات ادامه پیدا می کند، کارشناسان ما که کار خود را از بعدازظهر شروع کرده اند؛ اگر لازم باشد شبانه روز کار خواهند کرد. هر زمانی که نیاز باشد برای جمع بندی، حل مشکلات آنها یا به هر دلیل دیگری، کمیسیون مشترک دوباره تشکیل جلسه می دهد.

عراقچی تاکید کرد: روسای هیات ها در وین و حتی در تعطیلات آخر هفته برای هدایت مذاکرات کارشناسی حضور خواهند داشت و هر زمان که لازم باشد جلسه کمیسیون مشترک مجدداً برگزار می شود.

وی درباره حضور رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین توضیح داد: من روز گذشته با وی دیدار کردم اما خبری درمورد دیگر دیدارهای مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارم، البته طبیعی است که هیات ها مشورت هایی با وی داشته باشند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: آژانس در رابطه با مسایل فنی صاحب نظر است و نظرات کارشناسی آن می تواند به حل برخی از سوء تفاهم ها و مشکلات کمک کند و لذا مشورت ها و آژانس به طور طبیعی توسط همه طرف ها صورت می گیرد. ممکن است ما در مرحله خواهش کنیم که آقای گروسی و همکارانشان به طور رسمی در جلسات حاضر شوند و فقط نظرات کارشناسی خود را بیان کنند.

دور چهارم نشست کمیسیون مشترک برجام عصر امروز با حضور هیات های ایران و گروه ۱+۴ در گراند هتل وین از سر گرفته شد، در پایان این نشست مقرر شد بلافاصله رایزنی های کارشناسی و فنی و کار بر روی متون پیش نویس آغاز شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (200 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (145 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (95 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (24 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....