آزمایش کرونا

  سه شنبه، 20 مهر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
آزمایش کرونا
آزمایش کرونا از جمله پرکاربردترین آزمایشات در وضعیت کنونی است که با تعیین کردن وضعیت افراد و این که آیا عفونت ناشی از این ویروس در بدنشان است یا خیر، می‌تواند در کنترل پخش ویروس و آغاز سریع روند درمان به شدت مؤثر باشد.

از این رو نیاز است کلیه ی افراد با مشاهده ی هر گونه علامت که احتمال وجود این ویروس در بدن را تایید می کند، به انجام آزمایش کرونا اقدام نمایند. آشنایی با ابعاد مختلف این آزمایش، مراکز انجام آن و نیز چگونگی انجام آن می تواند از ایجاد سردرگمی در رابطه با این موضع جلوگیری کرده و منجر به تسریع مراحل آزمایش و اطلاع از نتیجه ی آن شود.

ماسک چه میزان از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند؟

با انتشار ویروس کرونا و همه گیر شدن این ویروس سازمانی جهانی بهداشت و به دنبال آن بسیاری از پزشکان در داخل کشور به رعایت پروتکل های بهداشتی چون شستن مداوم دست ها، استفاده از ماسک، ماندن در منزل توصیه نموده اند. اما این که ماسک تا چه اندازه می تواند از ابتلا به کرونا جلوگیری کند برای بسیاری از افراد جای سؤال می باشد. در خصوص این موضوع می بایست عرض کنیم که ماسک های مختلف بسته به نوعی که دارند می توانند به میزان مشخصی از ابتلا به کرونا جلوگیری به عمل آورند. مثلاً ماسک های پنبه ای به میزان 40 درصد و ماسک های N95 به میزان 90 درصد از ابتلا به این بیماری و یا ورود ویروس به دهان و بینی جلوگیری به عمل خواهند آورد. با توجه به این موضوع می توان گفت که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در جلوگیری از ابتلا به کرونا به شدت تأثیرگذار بوده اما قطعی نیست.

احتمال آلودگی به کرونا در محل کار علی رغم داشتن ماسک

همان طور که در مباحث قبلی اشاره نمودیم نمی توان گفت که استفاده از ماسک علی رغم تأثیراتی که دارد به طور 100 درصد مانع از انتشار ویروس و یا ورود ویروس به بدن می شود. با توجه به این موضوع بسیاری از افراد که در ادارات مختلف و یا فروشگاه ها و مغازه ها و هر مکان دیگری که در ارتباط با دیگران است مشغول به کار باشند ممکن است در خطر ابتلا به کرونا قرار گیرند. از این رو نیاز است با مشاهده کوچک ترین علائمی سریعاً به انجام آزمایش کرونا در محل کار اقدام نموده و به همکاران و افرادی که در یک مکان مشغول به کار هستند و از علائم کرونا برخوردار هستند نیز انجام این آزمایش در محل کار را پیشنهاد کنید.

اگر مشکوک به کرونا هستید در منزل بمانید و تست بدهید

خوشبختانه با ازدیاد تجهیزات آزمایش کرونا امکان انجام این تست در منزل توسط بعضی مراکز به وجود آمده است. بنابراین کلیه ی افراد مشکوک به کرونا می توانند از طریق تماس با یکی از این مراکز، بدون خروج از منزل به انجام این آزمایش و اطلاع از وضعیت جسمی و حضور یا عدم حضور عفونت در بدن خود اطلاع یابند. تست کرونا در منزل می تواند برای افراد متعدد چون معلولین و یا افرادی که به دلیل کهولت سن توانایی خروج از منزل را ندارند نیز مفید واقع شود چرا که نیروی متخصص به انجام این کار به منزل این افراد فرستاده شده و به انجام تست PCR یا آنتی بادی اقدام می نمایند.

انجام آزمایش کرونا با نمونه گیری در منزل

مراکزی که به انجام تست و آزمایش کرونا در منزل اقدام می نمایند، بعد از نمونه گیری در منزل نتایج را با سرعت زیادی در اختیار متقاضیان قرار می دهند. انجام این روش نمونه گیری می تواند مزایای متعددی را برای متقاضیان به همراه داشته باشد. از جمله این مزایا می توانیم به صرفه جویی در وقت و عدم طی نمودن مسافت، عدم انتشار ویروس به دیگران، عدم صرف انرژی زیاد بابت منتظر ماندن در مراکز، راحتی بیشتر و استرس کمتر اشاره نماییم. در واقع کلیه ی افرادی که به انجام آزمایش کرونا از طریق این روش اقدام می کنند، می توانند به حفظ سلامت خود و دیگران کمک کرده و یک آزمایش بدون دردسر را تجربه کنند.

تست مولکولی یا تست PCR کرونا چیست و چگونه انجام می شود؟

تصویر

تست مولکولی یا PCR کرونا از جمله تست های قابل اعتمادیست که از طریق حلق و یا مخاط بینی از بیمار یا افرادی که علائم سرماخوردگی یا کرونا دارند و یا متقاضیان این امر گرفته می شود. این آزمایش به واسطه ی یک سواب که مخاط را از آخر گلو یا بینی می گیرد انجام شده و در حقیقت فعال بودن ویروس کرونا و وجود عفونت در بدن را نشان می دهد. بنابراین به واسطه ی این تست تنها می توان ویروس های فعال در بدن را تشخیص داد. پس توجه کنید که فقط در هنگامی که از علائم کرونا برخوردار هستید به انجام آزمایش کرونا اقدام نمایید.

عدد CT در تست مثبت کرونا بیانگر چیست؟

عدد CT در واقع مخفف عبارت Cycle Threshold بوده و میزان و لود ویروس را در نمونه نشان می دهد به گونه ای که اگر این عدد از 40 کمتر باشد فرد انتقال دهنده ی ویروس و مبتلا به کرونا بوده و نتیجه ی آزمایش کرونا مثبت خواهد شد. این در حالی است که اگر عدد بالای 40 باشد و یا بعد از گذراندن دوران قرنطینه به بالای 40 برسد به معنای بهبود فرد بوده و جواب تست منفی خواهد شد.

لزوم انجام تست PCR کرونا جهت پروازهای خارجی

یکی از قوانین جدیدی که در انجام پروازهای خارجی اضافه شده برخورداری از نتیجه ی منفی در آزمایش کرونا می باشد. در حقیقت مسافران بدون انجام تست پی سی آر قادر به انجام پروازهای خود نبوده و نمی توانند از کشور خارج شوند که علت این امر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به کشورهای دیگر و عدم ابتلای افراد در بخش های مختلف فرودگاه وهواپیما می باشد.

تست کرونا حداکثر چند روز قبل از پرواز انجام می شود؟

با توجه به ایرلاین، نتایج آزمایشی که قبل از پرواز خارجی انجام می شود از اعتبار مشخصی برخوردار است. بنابراین سعی کنید حتماً آزمایش کرونا را حداکثر 3 روز قبل از پرواز خود انجام دهید تا از اعتبار آن نگذرد. در حقیقت بعد از ورود به کشور مقصد نباید 72 ساعت از انجام آن گذشته باشد. این آزمایش سریع کرونا می بایست در آزمایشگاه طرف قرارداد خود شرکت هواپیمایی که انتخاب کردید انجام شود تا از اعتباز لازم برخوردار باشد.

برگه جواب دارای کد QR

حضور کد دیجیتالی QR خصوصاً برای مسافرانی که قصد مسافرت های خارجه را دارند امری واجب خواهد بود چرا که این کد دیجیتالی نشان دهنده ی اعتبار برگه آزمایش کرونا بوده و مراکز با اسکن این کد می توانند اطلاعات کلیدی چون نام بیمار، تاریخ صدور و دیگر اطلاعات مربوط به آزمایش را دریافت نمایند.

حداقل زمان لازم برای انجام تست توسط آزمایشگاه

تصویر

به طور کلی پس از نمونه گیری در محل این نمونه گرفته شده می بایست به سرعت به محل آزمایش فرستاده شود تا ویروس ها از بین نروند. مدت زمان جوابدهی این آزمایش معمولا 12 الی 48 ساعت می باشد. بنابراین دریافت نتیجه خیلی زود به دست بیماران می رسد.

ویژگی های محیط نمونه گیری کرونا در ازمایشگاه تست کرونا

به طور کلی از آنجایی که به هرحال آزمایش کرونا استرس زا است، نیاز است محیط نمونه گیری آرام و به دور از هیاهو بوده و از دکوراسیون آرامش بخشی در آن استفاده شود. از طرف دیگر از آنجایی که افراد متفاوت و دارای ویروس کرونا در این مراکز رفت و آمد می کنند کلیه ی مسائل بهداشتی و تهویه مناسب و استریلیزاسیون می بایست با دقت انجام شده و صندلی یا فضای کافی برای ایجاد فاصله در بین افراد وجود داشته باشد.

در صورت تمایل به انجام آزمایش کرونا در محیط آزمایشگاه، منزل و یا محل کار می توانید از سایت آزمایشگاه ایراژن کمک بگیرید. این آزمایشگاه با هدف دسترسی سریع تر افراد راه اندازی شده است و کلیه ی افراد متقاضی با ورود به سایت می توانند به رزرو تست اقدام نمایند. پاسخ تست کرونا توسط این مرکز خیلی سریع و تنها پس از 12 ساعت کاری از طریق پیامک و یا ایمیل به افراد اطلاع داده خواهد شد. جهت ارتباط با سایت ایراژن می توانید به آدرس https://www.iragen.ir مراجعه نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز