ساعدنیوز
ساعدنیوز

با افزایش سن میل جنسی زن چه تغییری می کند؟

  پنجشنبه، 27 آذر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
با افزایش سن میل جنسی زن چه تغییری می کند؟
با بالا رفتن سن، سطح استروژن بصورت طبيعي افت ميکند . این مسئله نه تنها روی روابط جنسی و رطوبت واژن تأثير میگذارد بلکه سبب ناتوان شدن عضلات کف لگن و کاهش حس جنسی خواهد شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، کاهش میل جنسی زنان یکی از شایع ترین مشکلات جنسی زنان در تمامی رده های سنی می باشد. تمایل جنسی زنان به طور طبیعی با افزایش سن تغییر می کند اما تغییرات میل جنسی زنان با شروع یا پایان روابط عاطفی آن ها و همچنین با تغییرات بحرانی زندگی شان مانند حاملگی ، یائسگی یا بیماری ها نیز ارتباط دارد. بعضی از داروهای ضد افسردگی و ضد تشنج هم می توانند باعث کاهش میل جنسی زنان شوند.

اگر کاهش مکرر و طولانی مدت و یا حتی دائمی در میل جنسی زنان وجود داشته باشد، ممکن است فرد دچار اختلالات جنسی تحت عنوان اختلال میل جنسی / تحریک جنسی زن ، باشد.

اما جای نگرانی وجود ندارد چون اکثر موارد کاهش میل جنسی زنان از نوع موقتی و کوتاه مدت است که با تغییراتی در شیوه زندگی و به کارگیری تکنیک های جنسی ، می توان این عادات را تغییر داد.

علائم کاهش میل جنسی زنان چیست ؟

اگر زنی نسبت به شریک زندگی خود تمایل کمتری برای برقراری رابطه جنسی داشته باشد، به این معنا نیست که هیچ یک از آن ها لزوماً دارای مشکل هستند؛ آن ها تنها از نظر میل جنسی متفاوت هستند.

حتی اگر فعالیت جنسی فرد نسبت به اولین رابطه اش، ضعیف تر باشد، باز هم دلیلی بر وجود مشکل نیست. هیچ عدد و رقم خاصی برای نشان دادن تعداد دفعات مناسب برای برقراری رابطه جنسی وجود ندارد چرا که زن ها با هم متفاوت اند.

برخی از نشانه ها و علائم کاهش میل جنسی زنان در زیر آورده شده است:

• فرد علاقه ای به هیچ نوع فعالیت جنسی نداشته باشد.
• فرد دارای تمایلات و افکار جنسی نباشد یا به ندرت آن ها را بارز سازد.
• فرد از کمبود فعالیت جنسی و تمایلات خود احساس بدی داشته باشد.

در این مقاله تغییراتی که قرار است با افزایش سن در روابط جنسی تجربه کنید را با شما در میان می گذاریم.

1. روابط جنسی برایتان رضایتبخش تر خواهد شد

به گفته خانم رابینسون Robinson بر مبنای مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی آمريکا، دو سوم زنان از زندگی جنسی خود راضی بودند من جمله زنان 80 ساله. چه بسا بهتر از آن، 67% زنان مسن اعلام کرده بودند که در بیش تر وقت ها یا مدام ارگاسم را تجربه ميکنند . بر مبنای گفته محققین سن دیگو در دانشگاه کالیفرنیا با افزایش سن کیفیت روابط جنسی بهبود پیدا ميکند . به گفته دکتر سوزان ترامپتر Susan Trompeter، همکار این مطالعه،" نه تنها زنان مسن تر شرکت کننده در این مطالعه بيش ترین خشنودی را از روابط جنسی داشتند بلکه نرخ رسيدن به ارگاسم در آنها در قیاس با زنان جوان تر برابر بود."

2. شریکتان می داند که دارد چه کار ميکند

به گفته دکتر لورن استریچر Lauren Streicher، متخصص زنان در شیکاگو و نویسنده Sex Rx:Hormones, Health and Your Best Sex Ever، زمانیکه حرف از روابط جنسی بهتر به بین مي ايد ، تجربه نقش بسیار مهمی اجرا ميکند ، به همین علت زنانی که در دهه 40 و پس از آن هستند فواید بهتری در این زمينه خواهند داشت. تمامی فکر می کنند که روابط جنسی در دهه 20 زندگی برترین کیفیت را دارد ولی به سادگی باید بگویم که واقعیت ندارد. زمانیکه جوان هستید ممکن است با یک پسر 20 ساله تازه کار روابط داشته باشید. ولی در دهه های بعدی زندگی تجربه تمامی ما در این زمينه بیش تر خواهد شد."

3. جذاب به نظر رسيدن امکان دارد فشار زيادي بر شما وارد کند

به گفته استریچز با اینکه یک فرد 50 ساله امکان دارد حس یک فرد 30 ساله را داشته باشد ولی توقعات جامعه از زنان آنها را براي جوان تر به نظر رسيدن تحت فشار می گذارد، با هر تولدی که از عمرتان می گذرد شما را تحت فشاری غیر حقیقی قرار ميدهد . این فشار که باید جذاب تر به نظر برسید و ظاهر بدنی یک امر اجباری براي حس لذت در زمان روابط جنسی است براي شما مسئله ساز خواهد شد. توقعات خود را در خصوص بدنتان که باید چطور به نظر برسد را بازآفرینی کنید تا شانس بهتری براي لذت بردن از روابط جنسی داشته باشید و مجدد همان شور و حرارت گذشته را حس کنید.

4. سالها روابط جنسی با یک شریک دائمی سبب بهبود حس خوشبختی در شما ميشود

به گفته دکتر استفانی مک کلیلان Stephanie McClellan، متخصص زنان در نیوپورت بیچ، منی علاوه بر اسپرم شامل اکسی توسین oxytocin( هورمون عشق) و سروتونین serotonin است، دو هورمونی که حس خوب را در بدن ایجاد ميکنند . پژوهش های گوناگون نشان داده است زنانی که بصورت مرتب رابطه جنسی دارند بصورت کلی دارای سطح پائین تر بیماری افسردگی و سطح بالاتر حس لذت و خوشبختی در زندگی هستند.

زمانی که حرف از روابط جنسی بهتر به میان مي ايد تجربه نقش بسیار مهمی اجرا می کند

5. کف لگن ضعيف می تواند همه چیز را خراب کند

با بالا رفتن سن، سطح استروژن بصورت طبيعي افت ميکند . این مسئله نه تنها روی روابط جنسی و رطوبت واژن تأثير میگذارد بلکه سبب ناتوان شدن عضلات کف لگن و کاهش حس جنسی خواهد شد. به گفته کارلی تریسی Karly Treacy، مربی یوگا که در زمينه سلامت عضلات کف لگن تخصص دارد، با ناتوان شدن عضلات کف لگن رسيدن به ارگاسم برایتان مشکل تر خواهد شد. ولی قبل از اینکه تمرین های کگل را آغاز کنید بهتر است بدانید که قابلیت دارد در انجام آنها دچار خطا شوید.

تمرین درست اصلاً ربطی به نگه داشتن ادرار ندارد. بلکه باید عضلات کف لگن را به طریقی جمع کنید که به هم فشرده شوند و به همین شکل نگه دارید تا قدرتمند تر شوند. عضلات بین دو استخوان نشیمنگاه را خیال کنید. در زمان بازدم، این عضلات را به طرف هم جمع کنید درست مانند بسته شدن در اسانسور و زمانیکه در بسته است آن را به طرف بالا بکشید. این تمرین را به مدت 3 هفته دو بار در روز و هر بار 10 دفعه تکرار کنید.

7. بی خوابی می تواند بصورت جدّي روی زندگی جنسی شما تأثير بگذارد

بر مبنای گزارش بنياد ملي خواب، اختلال های خواب با افزایش سن، افزایش پیدا ميکنند . به گفته دکتر استیون آ رابین Steven A. Rabin، متخصص زنان در لس آنجلس، جای تعجب ندارد که خستگی یکی از علل اصلی از بین برنده میل جنسی باشد.

تلاش کنید از یک برنامه خواب ثابت استفاده کنید و در طول روز در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا شب ها بتوانید خواب بهتری داشته باشید.

8. روابط جنسي سرعتي ديگر به میزان قبل لذتبخش نیست

ناراحت کننده است ولی واقعیت دارد: باید در انجام روابط جنسی فوق العاده سریع تجدید نظر کنید زیرا زنان با افزایش سن مدت زمان بیشتری طول میکشد تا برانگیخته و واژنشان خیس شود و به میزان کافی ارامش پیدا کنند تا از روابط جنسی لذت ببرند. به گفته رابین، زمانیکه شما و شریکتان متوجه این تغيير باشید میتوانید زمان را با هم تنظیم کرده و مهلت کافی براي داشتن لذت دو طرفه را به دست آورید.

9. امکان دارد به کمک پزشکتان احتیاج داشته باشید

اکثر وقت ها، تغییراتی که زندگی جنسی شما را تحت تأثیر قرار می دهند به علت استفاده دارو است که به آسودگی قابل حل هستند( مثلا خشکی واژن) بدین ترتیب صادقانه حرف زدن با پزشکتان از اهمیت بالایی بهره مند است. به گفته استریچر، راه های زيادي وجو د دارد که پزشکتان می تواند در داشتن یک روابط جنسی لذتبخش تر به شما کمک کند، ولی باید از سختی های شما باخبر باشد تا بتواند آنها را حل کند. حرف زدن در خصوص هیچکدام از مشکلاتتان ممنوع نیست بدین ترتیب خيلي راحت چه بسا در خصوص درد حین روابط با پزشکتان مشورت کنید حتی درصورتی که احساس خجالت می کنید.

10. امکان دارد فعال تر از همیشه شوید

تحقيقات منتشر شده در مجله Personality and Individual Differences نشان داد زنان در دهه 30 و ابتدای 40 به ميزان قابل توجهی فعالیت جنسی بیشتری نسبت به زنان جوان تر دارند. فی الواقع زنان 27 تا 45 ساله نه تنها فانتزی های جنسی بیشتری را نسبت به زنان 18 تا 26 ساله گزارش کرده بودند بلکه اعلام کرده بودند که فعالیت جنسی بیشتری هم دارند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (263 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (41 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (33 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (10 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (8 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(تصاویر) ژست صمیمی سروش رفیعی، بازیکن پرسپولیس، در کنار پدر پر انرژی و مادر جوانش/ میبینین سروش رفیعی چقدر زیاد شبیه پدرشه! (تصاویر) جدیدترین مدل کفش هایی که هیچ ایرانی حاضر به پوشیدنشان نیست/ شما حاضرین این کفشهای اسکلتی رو پا کنین؟ (فیلم) عوارض واکسن آسترازنکا چیست؟ / نگرانی این روزهای مردم درباره عوارض واکسن کرونا به چه علت است؟! (تصاویر)تیپ دهه شصتی جالب و بامزه ی بازیگران زن ایرانی/ فقط مانتو اپل یکتا ناصر (عکس)خونه ی فوق لوکس و شیک بهنوش بختیاری با مبلمان کلاسیک و ترکیب رنگ خاص/پذیرایی شاهانه و لاکچری از میهمانانش نگاهی به ژست داش مشتی و لوتی وار محسن تنابنده و احمد مهرانفر، نقی و ارسطوی پایتخت پای دیگ آبگوشت در جنگل+عکس/ رفیق جینگ که میگن این دوتان (فیلم) مجلس گرم کن فقط مهران مدیری، چه میکنه این مدیری خوراکه مهمونیه😂/ شاهکارترین سکانس سریال دراکولا شیر را در این زمان بخورید لاغر می شوید اتفاق عجیب و وحشتناک برای لادن ژاوه وند همبازی نوید محمدزاده/ خانم بازیگری که 7 روز بعد از کفن پیچ شده زنده شد! (ویدئو) عاشقانه های علیرضا طلیسچی در خیابان های دانمارک / یه روز نگذشته عاشق شد ولی عجب سلیقه ای داره چه خوشگله 😂 مهم ترین عامل چاقی معلم بختیاری برای نجات دانش‌آموزانش به دل سیلاب زد+ویدئو علت گریه کردن بعد از رابطه جنسی چیست؟ (عکس) مبلمان خاص و سنتی خونه عروس شیرازی محمود پاک نیت به سبک نچرالیسم/ ای جانم چه نوه زیبایی! مقایسه تتر (USDT) و دای (DAI): دو استیبل کوین محبوب (فیلم) هوش مهمانان برنامه اسکار همه رو نابود کرد / این چه حدسایی بود زدن، مدیری خودش ترکید از خنده (فیلم) حرکات عجیب و تامل برانگیز صحرا اسداللهی در برنامه اسکار جنجال آفرید! (عکس) احتمال خودکشی زهره فکورصبور رد شد/تایید محکومیت قطعی فردی مرموز در قتل مشکوک مرحوم فکور صبور! عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم نگاهی به کیک تولد خاص رضا اسدی ستاره سپاهان با طرح شامپیون/ مبارکا باشه +عکس عکس های تاثیر گذار دیده نشده از زیبایی ذاتی و لباسهای خاص دختران ایرانی که 120 سال پیش توسط پدر عکاسی ایران گرفته شده رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات (ویدئو) اتفاقی عجیب در صداتو که همه را غافلگیر کرد /شرکت کننده برنامه صداتو با تلاوت قرآن اشک داوران رو درآورد! (ویدئو) چیدمان شیک میز پذیرایی تولد سردار آزمون و سوپرایز ویژه هنرمندان برای این فوتبالیست/ آخه ببین چطور مثل بچه ها ذوق میکنه!! دورهمی دونفره حامد آهنگی به همراه مادرش در یک رستوران شیک+عکس/ ماشالله چه مامان جوان و خوش پوشی😍 همه چیز درباره متاورس: دنیای مجازی فراتر از واقعیت بدهکاری خنده دار و جالب مهران غفوریان به مردم ایران بخاطر لاغری‌اش/ مدیری از خنده ترکید+ویدیو خلاقیت یک مادر ایرانی برای تعمیر کفش پاره فرزندش/ چه مدل هنری جذابی هم شده! پسرش کلی کیف میکنه یارانه بنزین چگونه است؟ آیا پنیر برای کاهش وزن مفید است؟ اولین تصویر از مراسم عروسی ستاره سپاهان/رونمایی کاوه رضایی برای اولین بار از شب دامادی اش+ عکس عوارض خوردن پنیر روزانه مهم ترین نشانه های کم خونی معتاد سرقت با پابند هم دزدی کرد! + عکس (فیلم) کلیپ خنده دار از حسن ریوندی / تبلیغات ماهواره از ریزش مو/امکان نداره ببینیو نخندی! بارداری با ایدز (ویدئو) رونمایی دنیز دایی، دختر بزرگ علی دایی، از ویوی تماشایی محل کار جدیدش در لندن/ بابا عجب جاییه؟ بهشته که! زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس به خاک و خون کشیدن فیلم سینمایی مست عشق توسط منتقد سینما+ویدیو/ بازی مفلوک مولانا و بازی بد شمس! سردار رادان: اگر حجاب را بگیرند خود به خود وطن و دین هم نیست می‌شود
تیتر امروز   
بهانه گیری یک دانش آموز برای نرفتن به مدرسه به او جان دوباره دارد/دروغی که به واقعیت پیوست...
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
معتاد سرقت با پابند هم دزدی کرد! + عکس
سردار رادان: اگر حجاب را بگیرند خود به خود وطن و دین هم نیست می‌شود
ماجرای پادشاهی که 112 همسر داشت!
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
تعطیلات آخر هفته خاص و دلپذیر هادی چوپان در جوار حرم امام رضا(ع)/ آمدم ای شاه پناهم بده...+عکس
از مهاجرت عمو پورنگ به شبکه نمایش خانگی تا پیگیری بازی های سپاهان توسط مورینیو در حواشی داغ امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
رونمایی از نام جدید و خفن ورزشگاه اختصاصی تیم خیبر خرم آباد +جزئیات
گفتگوی درگوشی جواد نکونام با محسن فروزان جنجال به پا کرد/ پای یک تبانی بزرگ در میان است؟ +فیلم
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403