ساعدنیوز
ساعدنیوز

با فرزند زورگو و قلدر خود چه کنیم؟

  دوشنبه، 15 دی 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
با فرزند زورگو و قلدر خود چه کنیم؟
اگر فرزند شما رابطه ی دوستی اش را با یک شخص زورگو یا یک دختر بدجنس بیشتر کند، مطمئن شوید تا با او در مورد اینکه چه چیزی احترام و مهربانی است و چه چیزی نیست صحبت کنید. فقط مراقب باشید تا خیلی کنترل بر روی انتخاب های او نداشته باشید چون می تواند نتیجه معکوس بدهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هنگامی که فردی به شما می گوید فرزندتان زورگویی کرده ممکن است در ابتدا کودکان دیگر یا بزرگ ترها را مقصر بدانید اما بهتر است با خودتان صادق باشید. اگر فرزندتان با روشی خشونت آمیز با دیگران برخورد می کند شاید بهتر باشد که به او کمک کنید تا نسبت به سایرین برخورد متقابل مثبتی داشته باشد.

  • به فرزندتان بر چسب زورگو نزنید. در مورد موضوعات خاصی که نشانه زورگویی است با او صحبت کنید. سعی کنید دلیل رفتار او را درک کنید. با او در مورد انواع مختلف روش های برخورد با دیگران همفکری کنید. راه های جدید کنترل برخورد با دیگران را به او بیاموزید. با هم نقش بازی کنید و برخورد صحیح را تمرین کنید.

  • اگر می خواهید فرزندتان را به دلیل خاص رفتاری مانند زدن کودک دیگر در مدرسه، تنبیه کنید در این کار بسیار دقت داشته باشید. فریاد کشیدن، کتک زدن یا تنبیه خشن تنها کودک را ترغیب می کند تا رفتار خشونت آمیز خود را ادامه دهد. سعی کنید مجازات هایی سازنده انتخاب کنید مانند انجام کارهای خانه یا نوشتن نامه معذرت خواهی برای کودکی که مورد اذیت او قرار گرفته است.

  • فرزندتان را از معاشرت با دوستانی که رفتاری خشونت آمیز دارند بر حذر دارید. عضویت در یک تیم یا گروه اغلب به کودک تجربه اجتماعی می دهد که شاید فاقد آن باشد.

  • فرزندتان را در یکی از کلاس های ورزش رزمی مناسب ثبت نام کنید. یک مربی خوب ورزش رزمی، اعتماد همراه با آرامش را به فرزندتان القا می کند. قبل از ثبت نام او در کلاس با مربی صحبت کنید و به او بگویید چه چیزی در مورد رفتار فرزندتان برای تان مهم است و شما می خواهید از شرکت او در این کلاس به چه هدفی برسید.

  • اگر فرزندتان همواره یک الگوی خشونت را از خود بروز می دهد ممکن است دیگر رفتارهای منفی را نیز مرتکب شود. احتمال دارد نشانه هایی از عزت نفس پایین، داشتن مشکل در مدرسه، تنها بودن به مدت طولانی و مشکل داشتن در کنترل خشم خود را نیز بروز دهد. در این صورت بهتر است مشاوری حرفه ای برای فرزندتان بیابید تا دلیل این رفتار ها را پیدا کند.

هر کودکی قادر به زورگویی به دیگران است، حتی آن کودکانی که هیچ عامل خطری ندارند. اما، کارهایی است که شما می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید کودک شما با احترام و مهربانی با دیگران رفتار می کند. در اینجا هشت راه برای تربیت وجود دارد که شما می توانید از اینکه کودک تان زورگو شود جلوگیری کنید:

جذب کودک خود شوید

این راه حل به حد کافی ساده به نظر می رسد، اما خیلی از والدین به طور فعالی درگیر زندگی کودکشان نمی شوند. در عوض آن ها زمان زیادی را به راهنمایی و درست کردن رفتار آن ها می گذارند بیشتر از اینکه به آن ها گوش بدهند و آن ها را بشناسند.

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که عوامل موثرتری در میان والدینی که ایده هایشان را با کودکانشان به اشتراک می گذارند نسبت به والدینی که اغلب احساس می کنند توسط کودکانشان اذیت می شوند، وجود دارد. بنابراین وقت بگذارید تا بفهمید کودکان تان چه کسی هستند به غیر از اینکه شما می خواهید چه کسی باشند.

به کودک خود یاد دهید تا به دیگران احترام بگذارد

مطمئن باشید کودک شما بداند که تمام افراد خاص و منحصر به فرد هستند و باید با هر کسی با مهربانی رفتار شود. همچنین، انتظارات معینی در مورد اینکه چطور با مردم رفتار کنند تنظیم کنید، به خصوص آن افرادی که به طریقی متفاوت هستند.

مطمئن باشید که کودکان شما بدانند که اگر هم کسی را دوست نداشته باشند، این حق را به آن ها نمی دهد که آن ها را تحقیر کنند. هر شخصی سزاوار این است تا با او مودبانه رفتار شود.

پرخاشگری خواهر برادرهای بزرگتر نادیده گرفته نشود

در حالی که این قضیه نرمال است که خواهر برادر ها با هم بحث کنند و یکدیگر را دست بیندازند، رفتارهای تحقیری شدید، چه لفظی یا فیزیکی، نباید هیچ گاه نادیده گرفته شود. بیشتر وقت ها، کودکانی که درگیر زورگویی خواهر برادرهایشان در خانه می شوند در مدرسه برای دیگران زورگویی می کنند.

در زمان های دیگری، خواهر برادرهایی که پرخاشگر نیستند این رفتارها را در مدرسه روی بچه های دیگر پیاده می کنند. حتی اگر زورگویی در خانه بسیار کم است، باید شناسایی شود چون پیامدهای چشمگیری دارد.

زمان بگذارید تا دوستان کودکتان را بشناسید

دوست کودک خود را به خانه دعوت کنید یا آن ها را برای شرکت در مناسبت های خانوادگی دعوت کنید. حتی پیشنهاد دهید تا گاهی اوقات همراه با شما با ماشین جایی بروید. مطمئنا با فهمیدن چیزهایی در مورد فرزندان خود، دوستانشان و مدرسه می شنوید وقتی در صندلی جلو ماشین نشسته اید شگفت زده خواهید شد.

اگر فرزند شما رابطه ی دوستی اش را با یک شخص زورگو یا یک دختر بدجنس بیشتر کند، مطمئن شوید تا با او در مورد اینکه چه چیزی احترام و مهربانی است و چه چیزی نیست صحبت کنید. فقط مراقب باشید تا خیلی کنترل بر روی انتخاب های او نداشته باشید چون می تواند نتیجه معکوس بدهد.

سعی کنید کودک خود را در دوستی هایش راهنمایی کنید به جای اینکه از او بخواهید با چه کسی وقت بگذراند. در این مدت، مراقب رفتارهای بدجنسانه او نیز باشید. به یاد داشته باشید که دوستان فرزندان شما اغلب یک تاثیر بسیار بزرگ بر رفتار آن ها دارند و فشار همسن و سالان وقتی موقع زورگویی می رسد بسیار قوی است.

در مورد زورگویی با کودکان خود صحبت کنید

صحبت کردن های پی در پی یک روش کلیدی برای تربیت خوب است و به خصوص زمانی که مانع از زورگویی می شود اهمیت دارد. به یاد داشته باشید، شما همیشه نمی توانید پناهگاهی برای کودک خود باشید تا از هر تاثیر بدی در امان باشند، اما می توانید با صحبت کردن با آن ها در مورد زورگو بودن ، آن ها را با شرایط سخت آماده کنید.

مطمئن باشید بچه های شما می دانند که زندگی پر از ناملایمات است. فقط مطمئن شوید آن ها می دانند که چطور این شرایط را به طور موثری مدیریت کنند. اگرچه ناسزاگویی و سرزنش کردن هیچ وقت پاسخ خوبی نمی دهد.

ترویج همدلی

خیلی از افراد زورگو فاقد احساس همدلی هستند. در نتیجه، مطمئن شوید با کودک خود کار کنید تا رفتارهای موثر آن ها بر دیگران را بشناسید. مطمئن شوید تا از کودک خود بپرسید در شرایط یکسان چه احساسی خواهد داشت. و به او یادآوری کنید وقتی افراد دیگری را می بینند که آسیب دیده اند یا نیاز به کمک دارند او خود را تشویق کند تا به طریقی به آن شخص کمک کند.

روش دیگری برای افزایش همدلی این است که به کودک خود کمک کنید احساسات خود را پردازش کند. خیلی وقت ها، فهمیدن اینکه دیگران چه حسی دارند با دانستن اینکه اول بفهمیم کودک ما چه حسی داشته شروع می شود. اگر کودک شما بتواند احساسات خود را بشناسد، قادر خواهد بود تا احساسات دیگران را به راحتی تشخیص دهد.

دانستن نشانه های زورگویی

نه تنها دانستن نشانه های زورگویی برای جلوگیری از آن اهمیت دارد بلکه این موضوع برای سلامت خود کودک و امنیت او نیز مهم است . گاهی اوقات، کودکان برای دیگران زورگویی می کنند چون خودشان خیلی مورد زورگویی قرار گرفته اند.

اگر فهمیدید کودکتان در این شرایط است مطمئن باشید که بدانید چطور این چرخه ی قربانی زورگویی قرار گرفتن را قطع کنید. هیچ چیز بدتر از این نیست که سعی کنید با رفتارهای زورگویی کودک تان برای دیگران کنار بیایید در حالی که به او اجازه می دهید تا از مورد زورگویی دیگران قرار گرفتن در امان بماند.

فورا رفتارهای زورگویی را به پایان برسانید

اگر متوجه شدید کودک شما زورگو و قلدر است یا در فضای مجازی زورگویی می کند فورا قدم هایی برای به پایان رساندن این رفتارها بردارید. شما نیاز دارید تا بی معطلی کارهایی با پیامدهای مناسب انجام دهید. و اگر دوباره در مورد زورگویی های او از مدرسه گزارشی دریافت کردید با مدیران مدرسه همکاری کنید تا کودک شما اقدامات انضباطی اجباری در مدرسه دریافت کند.

هر چه قدر هم که سخت باشد، اهمیت دارد که بچه های شما به خاطر رفتارهای زورگویانه عواقب کار خود را دریافت کنند. سعی نکنید آن ها را پناه دهید وگرنه هیچ وقت از این تجربه درسی یاد نخواهند گرفت.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (284 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (155 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (108 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (85 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (63 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (55 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (54 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (43 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (37 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (35 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مهران مدیری: بخاطر یک دختر از برادرش سیلی خوردم +ویدئو سلفی زیبا و جذاب مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها و پسر خوش چهره و چشم رنگی‌اش+عکس رونمایی کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ از تیپ و استایل متفاوتش در پشت صحنه/ کارشون واقعا سخته+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده