با مردی که این خصوصیات را دارد ازدواج نکنید!

  سه شنبه، 12 فروردین 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
با مردی که این خصوصیات را دارد ازدواج نکنید!
ساعد نیوز : تصور کنید با مردی ازدواج کنید و بعد بفهمید او عادت‌های بدی دارد که اصلاح پذیر نیستند. اولین چیزی که آروز می‌کنید چیست؟ احتمالا می‌گویید‌ای کاش قبلا می‌دانستم مردی که چنین ویژگی‌هایی دارد برای ازدواج مناسب نیست.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از برترین ها، تصور کنید با مردی ازدواج کنید و بعد بفهمید او عادت های بدی دارد که اصلاح پذیر نیستند. اولین چیزی که آروز می کنید چیست؟ احتمالا می گویید ای کاش قبلا می دانستم مردی که چنین ویژگی هایی دارد برای ازدواج مناسب نیست.

خب ما حالا در این مطلب نکاتی را به شما می گوییم که لازم است پیش از ازدواج بدانید. البته پیدا کردن مردی که کامل باشد غیرممکن است (گشتیم نبود، نگرد نیست!)، ولی این دلیل نمی شود استاندارد ها را کنار بگذاریم و با کسی ازدواج کنیم که عادات آزاردهنده ای دارد. شما باید با مردی ازدواج کنید که کاملا «مناسب شما» باشد. هر چند نقاط ضعفی خواهد داشت (همه ی ما داریم، مگر نه؟!)، اما نقطه ضعف با عادت فرق می کند.

عادت ها چیز هایی هستند که ما طی سال ها یادگرفته ایم انجام شان دهیم؛ با رفتار های ما عجین شده اند و آن ها را ناخودآگاه انجام می دهیم. این عادت ها نه تنها ممکن است شما را آزرده کنند، بلکه عملا تغییر دادن رفتار یک مرد غیر ممکن است! اگر مردی هرکدام از ده عادت زیر را داشته باشد، مناسب ازدواج نیست.

همیشه بهانه می آورد

انگار هیچوقت نمی تواند یک جواب کامل و مستقیم به شما بدهد و در عوض، متوسل به بهانه هایی بچه گانه و بی اساس می شود. هر بار که او بهانه ای می تراشد، نابالغ بودن خودش را به شما نشان می دهد. ضمنا این احتمال هم وجود دارد که دروغ می گوید. بهانه آوردن، کار بچه هاست و شما می خواهید با یک مرد ازدواج کنید نه با یک بچه!

کوته فکر و متعصب است

مرد هایی که کوته نظر هستند واقعا شما فرسوده می کنند. آروز می کنید کاش به جای اینکه تمام آخر هفته را پای تماشای فوتبال بنشینند، قبول می کردند که کار جالب تری انجام دهند، دست از تشر زدن برمی داشتند یا اینقدر دیگران را قضاوت نمی کردند. بعضی از مرد ها انگار نسبت به موضوعاتی خاص، دید بازتری دارند، اما در سایر زمینه ها، کوته فکر هستند.

این ویژگی هم آزاردهنده است، چون می تواند روابط شما را هم آلوده کند. مثلا تصور کنید یک قرار کاری با همکار مردتان دارید و دقیقا می دانید در چه موردی قرار است گفتگو کنید چه اتفاقی قرار است بیفتد، اما همسرتان به او اعتماد ندارد و به شما می گوید همه ی مرد ها فقط از شما رابطه ی جنسی می خواهند و شما نباید به ملاقات این مرد بروید. اگر همسر شما همچنان در قرن نوزدهم سِیر کند و نگرش محدود آن دوران را داشته باشد، لایق ازدواج با شما نیست.

تصویر

داد و فریاد می کند

مردی که عادت دارد زود از کوره دربرود و داد و فریاد راه بیندازد، هیچ امیدی به اصلاحش نداشته باشید، چون این عادتی است که از بین رفتنی نیست. اگر با مردی آشنا شده اید که داد می زند و هوار می کشد و توهین کلامی به دیگران می کند، خیلی زود از او فاصله بگیرید و ترکش کنید.

زیر قول هایش می زند

اگر مردی که قصد ازدواج با او را دارید مدام زیر قول هایش می زند، علامت خوبی نیست. این رفتار او اعلام می کند که این عادت بد را سالهاست با خود دارد و امیدی به تغییرش نیست. وفای به عهد نکردن او شما را فرسوده و رنجور خواهد کرد. یک یا دو بار زیر قول زدن شاید مشکل بزرگی نباشد، اما اگر این رفتار ادامه پیدا کند، باید آن را پرچم قرمزی بدانید که بروز مشکلات بزرگ بعدی را نشان می دهد. به زبانی دیگر بگوییم؛ او با زیر قول زدن هایش به شما بی احترامی می کند و ارزشی برای رابطه تان قائل نیست و شما را یک احمق فرض کرده است. بدقولی های او نشاندهنده ی این است که به اندازه ی کافی به شما اهمیت نمی دهد و احتمالا در آینده هم تغییر نخواهد کرد.

دروغ می گوید

اگر مردی که می خواهید با او ازدواج کنید، با وقاحت تمام به چشم های شما نگاه می کند و به شما دروغ می گوید و با اینکه شما آشکارا می دانید این یک دروغ است، اما او زیر بار نمی رود، یک هشدار جدی است که این مرد قابل اعتماد نیست. دروغگویی عادت بدی است که به راحتی در رفتار انسان جا خوش می کند، اما به سختی می توان از آن خلاص شد. اگر بیشتر از یک مورد، دست مرد مقابل تان را رو کردید پس باید این را بدانید که او مناسب ازدواج نیست.

شما برای او در اولویت نیستید

اگر مردی که قصد ازدواج با او را دارید شما را به دیگران ترجیح نمی دهد باید از خودتان بپرسید: پس چه زمانی من الویت او خواهم بود؟! جواب، هرگز است. مرد هایی که همسرشان برای شان الویت ندارد معمولا عادت به رفیق بازی دارند یا کار و سرگرمی شان برای آن ها الویت دارد. برای اینگونه مردها، عشق آخرین چیزی است که سراغش خواهند رفت. فکر نکنید می توانید این عادت را از سرش بیندازید.

انحصارطلب و وابسته است

در ابتدا کمی وابستگی ایرادی ندارد، حتی قشنگ هم هست. اما وقتی مدتی از شروع رابطه تان گذشته و او همچنان بسیار انحصارطلب و وابسته است، عادتی است که احتمالا نمی تواند آن را ترک کند. این مرد به احتمال زیاد یک سلطه گر است که دوست دارد همیشه شما را کنترل کند و تحت فرمان او باشید. چنین مردی مناسب زندگی مشترک نیست.

تصویر

دوست دارد همیشه در بحث ها بَرنده باشد

اگر مردی که قصد ازدواج با او را دارید، با پیروزی در بحث و جدل های تان احساس رضایت و خوشنودی می کند و اگر غیر از این باشد، برآشفته شده و نارضایتی خود را به روشی ناخوشایند بروز می دهد، پس عادت بدی دارد که پرچم قرمزی برای شماست. در یک رابطه هیچ کدام تان نباید با آروزی بُرد وارد بحث شوید، بلکه هدف از بحث و گفتگو این است که راه حلی پیدا کنید که مناسب هر دو طرف باشد.

مسئولیت پذیر نیست

وقتی زیر بار اشتباهات مان نمی رویم و مسئولیت اشتباه خود را نمی پذیریم، مانند بچه ها رفتار می کنیم. اگر تقصیر را گردن شخص دیگری بیندازیم که دیگر بدتر! تازه بدتر از این ها هم این است که به خودمان فرصت درس گرفتن از اشتباهات مان را نمی دهیم. اگر این ویژگی هایی است که در مرد مقابل تان می بینید، با او ازدواج نکنید.

تصویر

سبک زندگی ناسالمی دارد

اگر زیاد سیگار می کشد و ...، اما شما سبک زندگی سالمی دارید، باید خیلی هوشمندانه تصمیم بگیرید؛ درست است که هر کسی که اراده کند می تواند سیگار کشیدن و ... را ترک کند و عادت های سالم را جایگزین کند، اما اگر این مرد قبلا برای ترک کردن تلاش کرده و موفق نشده، پس بهتر است فکر ازدواج با او را از ذهن تان بیرون کنید.


45 دیدگاه
  دیدگاه ها
Asal
4 سال پیش

واااااااای من که ۱۳ سالمه میگین ازدواج کنم یا نه بالاخره
Asal
4 سال پیش

خب اینم یه حرفی زن باید خودشو سازگار کنه نه دنبال یه شوهر ایده آل باشه اگه اینجوری ۱٪ مردا این ایراد هارو نداره پس با این حساب قَطی شوهر میاد🤣🤣
حسن
4 سال پیش

مردی با این خصوصیات نوبره حتما اگر همه اینارو باهم داشته باشه که نمیشه زندگی کرد باهاش ولی اگر شوهری داشته باشه بخاطر بچه هاتون صبر کنین
بازدیدکننده
4 سال پیش

باسلام، لطفادنبال دلیل باشید،صددرصددلیل بیشتر این رفتار ها را درخانواده ورفتار پدرومادر شخص ودروان کودکی فرد می توان پیداکرد،لطفا ازمشکلات فرار نکنید وبرای مشکل هدف گذاری کنید وباعشق رفتار کنید، و بخشی از مشکلات را در رفتار خودمان جستجو کنیم، خیلی وقتها خودمون هم مقصر یم.
بازدیدکننده
4 سال پیش

برو من اصلا معنی سازگار شدن تو رو نمیفهمم بعدم کو شوهر دیگه چی وقتی زندگی و عمرت با همچین مردی از بین میره شوهر من همه ی این خصوصیات داره و معتادم هست من به خاطر بچم دارم روزا رو باهاش سپری میکنم و با اون اخلاقای بدش میجنگم تا زندگی اونم مثل من نابود نشه و از همین کوچولویی بچه طلاق نشه
خیرخواه
4 سال پیش

با سلام، همنطور که گفتید هیچ انسانی بدون عیب وایراد نیست،ضمنا این خصوصیات زنانه و مردانه نداره،اما نکته مهم قبل از ازدواج ،کوچکترین رفتارها رو بررسی و حساس باشید، اما بعد از ازدواج سعی کنید ولوم حساسیت رو پایین بیارید و سعی در اصلاح یکدیگر باشید
سان
4 سال پیش

این خصوصیاتو همه ادما دارن.یعنی ما خانما هممون فرشته ایم هیچ وقت دروغ نمیگیم هیچ وقت غر نمیزنیم هیچ وقت بد قولی نمیکنیم.مردها کلا ذاتشون با خانمها فرق میکنه نمیتونن حرف بزنن چون فکر میکنن بعدا اگه اون کار انجام نشه بد قول میشن.بیرون جرو بحث میکنن میان خونه ساکتن.و هزارو یک مشکل دیگه.قضاوت نکنیم.
بازدیدکننده
4 سال پیش

اصلا همچین حرفی درست نیست .هیچ وقت فرقی بین زنو مرد نداره. مگه خریم که خودمو سازگار کنیم مگه چه گناهی کردیم دهنمون بسته باشه.وواااااا طرز فکرت دوره مادر مادر مادر مادربزرگمه
بازدیدکننده
4 سال پیش

مردی که این خصوصیات رو نداشته باشه هرگز زن نمی گیره. اگر با این آقایون ازدواج نکنند ، ازدواجی صورت نخواهد گرفت.
بازدیدکننده
4 سال پیش

پس زن زلیلیه که نشون میده از شما مثل یک سگ میترسه راستی مهریه چقدره
بازدیدکننده
4 سال پیش

جالب توزی دادی ولی کامل نیست وتوی ایرانم هستند کسانی پابه پای هم کار میکنن
بازدیدکننده
4 سال پیش

خاک بر سرت
مونا
4 سال پیش

من دو تا بچه دارم تا بحال چند بار به همسرم فرصت جبران اشتباه دادم اما الان دیگه خسته شدم حق طلاق هم دارم به نظرتان ادامه بدم چون‌ اطرافیانم میگن بچه هات گناه دارن البته بچه ها از کارهای پدرشون بی خبرن
بازدیدکننده
4 سال پیش

پس من چیکار کنم با خیانت هاش
بازدیدکننده
4 سال پیش

شوهر من همه ی این خصوصیات داره .تازه مادرش رو هم اضافه کنید.
بازدیدکننده
4 سال پیش

راستی گشتم نبود نگرد نیست ولی یکی دردنیا وجوددارد آن هم غایب وطبق امری که به او واگذارشده بدون اراده ومصلحت خدا قدم برنمی دارد
بهزاد
4 سال پیش

خب ' مهریه تو بزار اجرا و بنده خدا رو بفرس زندون
بهزاد
4 سال پیش

افرین حرفتون منطقی و بجاس ' این خصوصیات اولا پایه علمی و بالینی ندارند ' و فقط یک نوشته ساده ست ' ثانیا خیلی از خانما بدتر از مردا هستند .
بهزاد
4 سال پیش

الان دیگه ۴۰ سال پبش نیست ' اگه یه خورده صدای مرد بره بالا ' خانما خیلی زود با ۱۱۰ وصل شده و پدر مرد و با مهریه در میارن ' اتفاقا تو دنیا ایران بدترین کشور از نظر زن سالاری میباشد .
بهزاد
4 سال پیش

چه خفتی ؟ مگه خواسته یه مرد از یه زن چی میتونه باشه ؟ شما بد فکر میکنین
بهزاد
4 سال پیش

البته تو ایران ' خانما که همیشه شاکی از شوهران خود میباشند (البته پول داشته باشی ) هیچکدوم از موارد ذکر شده ایراد محسوب نمیشه ' اما وای به روزیکه پول و پله هم نداشته باشی که حتا حرف زدنت هم غیر تحمل میشه برای بانوان محترم ایرانی .اما تو کشورهای دیگه که زنا پابه پای مردا کار میکنند اصلا چنین مواردی وجود نداره ‌.معمولا چنین مواردی پردازش یه ذهن بیکار میباشد .
بازدیدکننده
4 سال پیش

خدانسل همچین مردهایی رامنقرض کنه واقعا....کاش،یکی پیدابشه به همچین مردهایی مقابل خودشون بایسته...ببینم چقدرتحمل دارن...
بازدیدکننده
4 سال پیش

زن خوب زنیه که زن باشه نه برده جنسی! زنیه که انسان باشه نه حیوان خانگی! زنیه که آزاد اندیش باشه نه زندانی افکار پوسیده متحجرانه! زن خوب زنیه ک خوب فکر میکنه تا خوب زندگی کنه!
بازدیدکننده
4 سال پیش

سخت نگیرید بزرگ میشه عادت های بدش بر طرف میشه
بازدیدکننده
4 سال پیش

شوهرم همشو داره، واقعا که خیلی سخته زندگی با همچین آدمی، فقط از خدا کمک میخوام
ناشناس
4 سال پیش

از نظر شما زن خوب کسیه که تن به هر خفتی بده!
Z
4 سال پیش

فک کنم کسی که من باهاش ازدواج کردم اکثر این خصوصیات رو داره😔
بازدیدکننده
4 سال پیش

عزیزم این چه تفکریه که خانوما باید از اول تا حالا خودشون رافدای آقایان کنن و به قول شما خودشون سازگار کنن و خودشون را فراموش کنند امیدوارم روزی برسه که این تفاوت ها برداشته بشه و همه به این دیدگاه برسن که زن و مرد دو تا انسانن و هیچکدوم فدای اون یکی نشه
زهرا
4 سال پیش

در پاسخ به: افرین به شما
شعار دادن راحته مهم عمل است
بازدیدکننده
4 سال پیش

آفری.درود بر شما
فهیمه
4 سال پیش

همسر منم دو تا از این خصوصیات و داره . یکی داد میزنه یکی وقتی میترسه دروغ میگه
سامی
4 سال پیش

هنر ازدواج اینه که دو نفر رو که در بعضی مسائل با تفاوت فکری دارن به همدیگه وصل میکنه و اون دو نفر در زندگی از خودگذشتگی دترند
بازدیدکننده
4 سال پیش

نه عزیزم پدرت که دراومد میفهمی چه اشتباهی کردی
Bahar
4 سال پیش

نه عزیزم زنی که با همه چیز خودشو سازگار کنه اما طرف مقابل به خودش هیچ زحمتی نده خوب نیست بردس عزیزدلم متاسفانه این فرهنگ اشتباه ماس که باعث میشه یه زن سازگاری کنه و لذت زندگی رو از دست بده حقی که باید براهردو یکسان باشه
Bahar
4 سال پیش

درمورد خانمها هم صدق میکنه این موارد،اما همسر من فقط دوتا رو نداشت بقیه رو داره متاسفانه و واقعا سخته تحمل اینطور ادما باید فقط چشمتو ببندی بزاری روزهاو شبات بگذره و زندگی که نه مردگی کنی
بازدیدکننده
4 سال پیش

شوهره من همه این خصوصیات بد رو داشت طلاقش دادم یک سال ونیم راحت شدم از دستش والا
ماری
4 سال پیش

خاک تو سرمن بشه ۱۱ سال زندگیم تباه شد واقعا سخته زندگی با این جور مردا انگار ادم با یه بچه لجباز زندگی میکنه.....
بابک
4 سال پیش

سلام خسته نباشید اخه همش ایراد از مرد بعکس زن این ایراد ها رو داشته باشه چی
عارف
4 سال پیش

افرین به شما
ناشناس
4 سال پیش

ای بابا اینا رو زودتر میزاشتی خب. ۱۴ سال دیر گذاشتی خخخخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

شوهر من هم دو تا از این خصوصیاتو نداره. واقعا سخته زنگی یا این جور مردا.صبر ایوب میخواد.جوونی آدم حیف میشه😭😫😭😫😭😫
آرین
4 سال پیش

و۱۱اینکه نویسنده این متن حتمایک زن است ویاگرایشهای زنانه دارد وشناخت صحیحی ازمردان ندارد.اثبات این قضیه ازمتن کاملاپیداست
بازدیدکننده
4 سال پیش

الهی فدات
بازدیدکننده
4 سال پیش

وااای برمن ..شوهر من نصف بیشتر ایرادها رو داره اما ۲۵ ساله باهاش زندگی میکنم ولی خووب پدرم دراومد ..
بازدیدکننده
4 سال پیش

اولا که کو شوهر دوما هر کدوم از این خصوصیات تو هرکسی میتونه باشه زن خوب اونه که خودشو سازگار کنه
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (620 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (7 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب در خواستگاری دختر حداد عادل: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه ندارم دخترتان حاضر به ازدواج با پسرم است؟
حشمت الله فلاحت پیشه: آراء قالیباف در هر 2 سبد پزشکیان و جلیلی ریخته خواهد شد
شهاب حسینی برای سومین بار پدر شد +عکس/مادر شدن ساناز ارجمند همسر جدید آقای بازیگر
شهید رئیسی چرا گفت :«دفعه بعد خودم باید پشت فرمون بشینم»؟
بازگشت دوباره کامبیز دیرباز اینبار با "شغال"! / جدیدترین سریال این بازیگر
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس