با رزرو تور استانبول به بازدید از 6 جاذبه توریستی سیاه این شهر بروید

  چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 3 دقیقه
با رزرو تور استانبول به بازدید از 6 جاذبه توریستی سیاه این شهر بروید
اگر به دیدن این جاذبه‌ها علاقه دارید می‌توانید با ررو تور استانبول لحظه آخر شانس دیدن آن‌ها را داشته باشید. ما در حال بررسی تاریک‌ترین نقاط ترکیه هستیم؛ جایی که داستان‌های پررمز و رازی در خصوص آن‌ها وجود دارد. همراه ما باشید تا این مکان‌ها را معرفی کنیم.

جاذبه‌های توریستی سیاه ترکیه را هر کسی نمی‌شناسد! سفر به ترکیه برای بیشتر گردشگران از نظر طبیعت بکر و سواحل زیبایی که دارد جذاب است؛ اما شاید کمتر کسی بداند که ترکیه مملو از جاذبه‌های تاریخی عجیب و مکان‌های توریستی هیجان‌انگیز است که به اسم جاذبه‌های سیاه شناخته می‌شوند. اگر به دیدن این جاذبه‌ها علاقه دارید می‌توانید با ررو تور استانبول لحظه آخر شانس دیدن آن‌ها را داشته باشید. ما در حال بررسی تاریک‌ترین نقاط ترکیه هستیم؛ جایی که داستان‌های پررمز و رازی در خصوص آن‌ها وجود دارد. همراه ما باشید تا این مکان‌ها را معرفی کنیم.

گالیپولی؛ کشمکشی خونین در دل مدیترانه

برای رسیدن به گالیپولی یک رانندگی 4 ساعته و یک قایق‌سواری انتظار شما را می‌کشد. این مقصد یکی از تاریک‌ترین مقاصد ترکیه است که در تور استانبول لحظه آخر می‌توانید مشاهده کنید. وقتی به این مکان می‌رسید در سمت چپ تنگه داردانل خودنمایی می‌کند و سمت راست پر از سنگ قبرهای پراکنده است که از دیدن آن‌ها حیرت‌زده می‌شوید. داستان این قبرها مربوط به جنگ جهانی اول است که در پی کشمکش‌های بین روس و عثمانی بر سر فتح روسیه رخ داد. در طی این کشمکش‌ها 130 هزار نفر کشته شدند و قبرهایی که در اطراف این ناحیه شکل گرفته است مقبره این جنگنده‌هاست.

گورستان حیدرپاشا؛ گورستانی به دور از هیاهوی شهر

گورستان حیدر پاشا یک گورستان معروف در سمت آسیایی ترکیه است که در یک جای آرام و به دور از هیاهوی شهر بنا شد. این گورستان دومین مورد از تاریک‌ترین و سیاه‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه است. گورستان حیدرپاشا یک گورستان نظامیست که توسط بریتانیایی‌ها در طول جنگ ساخته شده است تا آخرین استراحتگاه سربازان کشته شده در کشورهای مشترک‌المنافع که در استانبول جان باختند باشد. دیدن این جاذبه برای افرادی که به جاهای عجیب و خلوت علاقه دارند پیشنهاد می‌شود.

کایاکوی؛ شهر ارواح زیبا و ترسناک ترکیه

رزرو تور استانبول بهار فقط در لحظه آخر

کایاکوی روستایی عجیب و ترسناک در تپه‌های جنوب غربی کشور ترکیه است. این شهر در بین مردم محلی ارتدوکس یونانی به اسم Levissi شناخته می‌شود که به مدت چند قرن در یک هماهنگی صلح‌آمیز با همسایگان ترک خود بودند. این روستا در گذشته یک روستای پررونق بود؛ اما امروزه با قدم زدن در این منطقه تنها می‌توانید بقایای شکسته سکونتگاهی که زمانی شکوفا بودن را ببینید. برای دسترسی به این منطقه می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید. همچنین ساحل اولودنیز در نزدیکی این منطقه قرار گرفته است که پس از بازدید از کایاکوی می‌توانید به آنجا بروید.

زندان Ulucanlar؛ نگاهی متفاوت به گذشته سیاسی ترکیه

از دیگر جاذبه‌های توریستی و سیاه ترکیه می‌توان به این زندان معروف اشاره کرد. این مکان در گذشته موزه و پس از آن به زندان تبدیل شد. زمانی که به بازدید از این زندان بروید می‌توانید یک بعد دیگر از گذشته سیاسی ترکیه را مشاهده کنید. این زندان مکانی برای افراد سیاسی، روشن‌فکر و هنرمدان بود که دولت ترکیه در سال 1950 به آن‌ها اجازه عرضه نمی‌داد. جالب است بدانید شاعر معروف ترکیه یعنی ناظم حکمت مدتی را در این مکان زندانی بود.

شهر زیرزمینی درینکویو؛ ماجراجویی زیرزمینی در کاپاوکیا

شهر زیرزمینی درینکویو یکی از جالب‌ترین و مهیج‌ترین جاذبه‌های ترکیه است که در زیر زمین بنا شده است. زمانی که با پله به این شهر زیرزمینی وصل می‌شوید، می‌توانید اتاق‌هایی را مشاهده کنید که روزی پر از شور زندگی بوده‌اند. جالب است بدانید قدمت این شهر زیرزمینی به قرن هفتم یا هشتم باز می‌گردد. گفته می‌شود هدف اصلی ساخت این شهر، محافظت در برابر تهاجم‌ها بوده است. این شهر زیر زمینی در آن زمان به راحتی می‌توانسته هزاران نفر را در خود جای دهد. جالب است بدانید این شهر زیرزمینی دارای انبارهای شراب، اصطبل و کلیسا بوده است.

تئاتر آسپیندوس؛ بهترین تئاتر رومی در جهان

تئاتر آسپیندوس؛ یکی از جاذبه های توریستی سیاه در سفر به استانبول

تئاتر آسپندوس در قرن دوم پس از میلاد ساخته شده است که دوران آن به زمان سلطنت مارکوس اورلیوس باز می‌گردد. این تئاتر در آن زمان بسیار محبوب و زیبا بود و تا 15000 تماشاگر را در خود جای می‌داد. جالب است بدانید از این مکان برای برگزاری جلسات سیاسی، جشنواره‌ها و مسابقات خونین گلادیاتورها استفاده می‌شد.

اگر به این تئاتر بروید، با قدم زدن در آن گویی در یک سالن بزرگ و باستانی عجیب قدم می‌زنید. یکی از نکات عجیب این است که صحنه، گودال ارکستر و محل نشستن تماشاگران هنوز همانطور دست نخورده باقی مانده است. در حال حاضر در برخی از ایام در این مکان کنسرت برگزار می‌شود که اگر خوش شانس باشید می‌توانید در آن شرکت کنید.

تور استانبول لحظه آخر؛ فرصتی منحصر به فرد برای بازدید از جاذبه‌های سیاه

اگر تور استانبول لحظه آخر را رزرو کنید می‌توانید از این جاذبه‌های عجیب و دیدنی در استانبول دیدن نمایید و در دل زمان قدم بزنید. این تور توسط آژانس‌های گردشگری متنوعی در لحظه آخر برگزار می‌شود و همین مسئله دست شما را در خصوص تخمین قیمت و تاریخ باز می‌گذارد. برای رزرو ارزان‌ترین تورهای استانبول به این سایت گردشگری مراجعه نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (49 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان