با شوهر درونگرای خود چگونه رفتار کنیم؟

  چهارشنبه، 21 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
با شوهر درونگرای خود چگونه رفتار کنیم؟
یکی از ویژگی های شخصیتی همه ی ما انسان ها، درونگرا یا برونگرا بودن ماست. گاهی پیش می آید که یک خانم برونگرا با یک آقای درونگرا ازدواج می کند. حالا باید چگونه با آقای درونگرا رفتار کرد؟

نحوه برخورد با شوهر درونگرا موضوع مورد بحث ماست. درونگراها چه زن و چه مرد، درگیر احساسات و افکار خودشان هستند در حالیکه برونگراها معاشرتی اند و به تعاملات و رفتارهای اجتماعی توجه دارند. بنابراین زنان برونگرا ممکن است در برخورد با شوهران درونگرای خود، دچار مسائلی بشوند که شاید در رابطه ی مرد برونگرا و زن درونگرا، چندان پررنگ نباشد. پس اگر زنی برونگرا هستید که همسری درونگرا دارید بخوانید: شما می گویید: «از لباس جدیدم خوشت می آید ؟» او می گوید:«بله». شما می شنوید: «این زشت ترین لباسی است که تا به حال دیده ام. تو در این لباس درست مثل یک اسب آبی می شوی !» چیزی که او فکر می کند به شما گفته است: «این لباس خیلی به تو می آید، زیباست و در این لباس زیبا شده ای، تو هر چه بپوشی زیبا هستی !» درونگراها با وجود اینکه در بیشتر مواقع همان احساسی را دارند که یک برونگرا دارد، اما نمی دانند چطور احساس خود را بیان کنند و یا اصلا احساس نمی کنند لازم است فکر و احساس و هیجان خود را بروز بدهند. اگر از یک درونگرا سوالی بپرسید که جوابش بله یا خیر است، قطعا فقط در همین حد جواب خواهید شنید: بله یا خیر ! پس بهتر است سوالتان را جور دیگری برای شوهر درونگرا مطرح کنید: «نظرت در مورد لباس جدیدم چیست ؟» یا اینکه سعی کنید نظرش را با پرسیدن سوال های پیاپی به دست بیاورید و او را به مکالمه بکشید تا میل و گرایش برونگرای شما هم راضی شود. درونگراها می شنوند، پردازش می کنند، به فکر فرو می روند، جواب کوتاه می دهند و دوباره به فکر فرو می روند. اما برونگراها می شنوند، پردازش می کنند و جواب می دهند. به عبارتی دیگر، درونگراها می نشینند و به این فکر می کنند که چقدر این لباس زیبا و برازنده است اما برونگراها ابراز می کنند که این لباس چقدر زیبا و برازنده است.

تصویر

با شوهر درونگرا چگونه باید رفتار کرد؟

1. برای برقراری رابطه با شوهر درونگرا نباید زیاد حرف بزنید

به جای اینکه احساسات تان را از طریق کلمات با درونگراها در میان بگذارید، آن ها را به زبان بی زبانی ترجمه کنید. یک درونگرا از لبخند سرشار از محبت شما بیشتر انرژی می گیرد تا از شنیدن پی در پی دوستت دارم. آن ها دوست ندارند با کلمات درگیر شوند و بهتر از هرکسی، معنای رفتار شما را بدون نیاز به شنیدن صدای تان می فهمند.

2. در برخورد با شوهر درونگرا نباید وسط حرفش بپرید

عادت بسیاری از ماست که هنگام وارد شدن به یک بحث هیجان انگیز کلام هم قطع کنیم و جمله یا خاطره جالبی بگوییم اما هنگام همکلام شدن با شوهر درونگرا، چنین عادتی را کنار بگذارید. افرادی که این ویژگی شخصیتی را دارند، اگر کسی کلامشان را قطع کند، رشته صحبت را گم می کنند یا به خاطر شخصیت خاص شان، از ادامه آن آگاهانه صرف نظر می کنند. می دانیم مدیریت هیجان هایتان برایتان دشوار است اما اگر می خواهید ارتباطی که به سختی ایجادش کرده اید به سکوت کشیده نشود چاره ای جز این ندارید.

3. در برخورد با شوهر درونگرا باید آداب را رعایت کنید

یک شوهر دورنگرا به سختی و با صدای آهسته به شما سلام می کند اما قرار نیست شما هم مقابله به مثل کنید و از احوالپرسی با او پرهیز کنید. در این مورد باید با او هم مانند سایرین برخورد کنید و در زمان وارد شدنش به جمع، گرم و صمیمی با او احوالپرسی کنید.

4. در ازدواج با مرد درونگرا نباید انتظار تغییر داشته باشید

تصور نکنید یک درونگرا با روبه روشدن با برونگراها و قرار گرفتن در مکان های شلوغ تغییر شخصیت می دهد. به خاطر داشته باشید این یک ویژگی شخصیتی است و تا پایان عمر با او می ماند. شاید سازگاری او با شرایطی که پیش از این برایش استرس زا بوده کمی بیشتر شود اما هرگز به صرف مواجهه با موقعیت هایی که برایش هراس آور هستند، به آدم دیگری تبدیل نمی شود.

تصویر

5. برای رفتار با شوهر درونگرا باید با او حرف بزنید

نامزد یا همسر درونگرایتان را به زور وارد بحث نکنید اما وقتی صحبت می کنید، مثل مخاطبان دیگرتان به آن ها نگاه کنید و از زبان بدن کمک بگیرید تا یخش آب شود. او برای وارد شدن به بحث به احساس امنیت نیاز دارد و زمانی که از حرکات شما این احساس را بگیرد مشتاقانه وارد بحث می شود. در رابطه با شوهر دورنگرا، اصرار برای ورود به بحث، سم است؛ آن ها به محض اینکه توجه زیادی ببینند، دست و پای خود را گم کرده و احساس خطر می کنند.

6. در رابطه با شوهر درونگرا باید به او فرصت دهید

اگر اوایل ازدواج تان با یک فرد درونگراست، انتظار شنیدن هر روزه دوستت دارم را از او نداشته باشید. شما باید به او برای کنار آمدن با این موقعیت و ارتباط تازه فرصت دهید. مطمئن باشید دوستت تان دارد که تا اینجای راه با شما آمده اما یک دورنگرا نمی تواند چنین راز مهمی را همان ماه های اول فاش کند، یادتان نرود او به راحتی حرف دلش را نمی زند.

تصویر

تغییر دادن مرد درونگرا

د رونگرا بود ن به خود ی خود منفی نیست، اما اگر د رونگرایی، شما را از انجام کارها منع می کند یا د ر کار و زند گی شخصی تان مشکلی ایجاد می کند ، باید تغییری د ر نحوه رفتارتان ایجاد کنید . دوستی و زندگی با این آدم ها فوت و فن خودش را دارد. فرد درونگرا نه خجالتی است و نه منزوی. فردی که به اندازه شما در رفتارهایش احساسات را به نمایش نمی گذارد و هیجان هایش را خرج نمی کند، در گروه درونگراها جای دارد. نه برای عوض کردنش تلاش کنید و نه او را به خاطر خنثی به نظر رسیدنش از چرخه روابط حذف کنید. برای برونگراهای پرسروصدا و اجتماعی، شکستن یخ رابطه با یک درونگرا آسان نیست. اما اگر فرد مقابل تان واقعا برایتان ارزشمند باشد، می توانید چنین زحمتی را به خود بدهید و با کمک این بایدها و نبایدها رابطه ای ایده آل و ماندگار را بسازید.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
M
4 سال پیش

اخ عزیزم مشکل منم همینه
ناشناس
4 سال پیش

با مردی که رفتارش مثل بچه هاست باید چیکار کرد بعد ۱۰ سال زندگی هنوز نمیفهمه منو
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (50 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس