برای پاک کردن ژل مانیکور ناخن چکار کنیم؟

  یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
برای پاک کردن ژل مانیکور ناخن چکار کنیم؟
ژلیش یا به عبارت دیگر لاک موقت ترکیباتی مانند دیگر لاک‌ها دارد که با ماده‌ای به نام ژل اکرلیک مخلوط شده است. استفاده از ژلیش بیشتر برای مراسمات خاص و یا خانم‌هایی که علاقه به نوعی تغییر در ناخن‌هایشان دارند استفاده می‌شود.

پاک کردن ژلیش ناخن مصیبتی است که در این روزهای قرنطینه و تعطیلی آرایشگاه ها خانم ها را حسابی درگیر خودش کرده است. مانیکورهای ژل یا ژلیش ناخن که این قدر جذاب و دوست داشتنی هستند طرفداران بسیار زیادی داشته و این محبوبیت هم دلایل قانع کننده ای دارد: ژلیش های ناخن بادوام هستند، زیبا و براق اند، محافظ هستند و خط و خش روی آنها نمی افتد. خوشبختانه یا متاسفانه به همین دلایل نیز به سختی می توان ژلیش را از ناخن پاک کرد.

حتما می دانید این روزها که دوران قرنطینه خانگی است، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی تعطیل هستند و طرح فاصله گذاری اجتماعی در حال اجراست. حالا که شرایط این طور است، با دوری از سالن ها چه باید کرد؟ خب، طبیعی است که اوضاع سخت تر می شود. برای همین بهتر است خودتان آستین بالا بزنید و در صورت تمایل ژلیش ناخن هایتان را بردارید.

دوام لاک ناخن ژله ای چه مدت است؟

همانطور که می دانید چیزی که لاک های ژله ای را با دیگر لاک ها متمایز کرده، ماندگاری بالای آن ها است. مدت زمان دوام و ماندگاری ژلیش به نوع مراقبت بسیار بستگی داد اما به طور معمول بین دو الی سه هفته می باشد و در تمام این مدت اگر شما از هر لاک دیگری بر روی ژلیش استفاده کنید باز هم لاک ژلیش هرگز پاک نمی شود و تنها با سوهان کشیدن و تراشیدن روی ناخن این لاک از بین می رود.

۱. پاک کردن لاک ژل با استفاده از استون و فویل:

اولین تکنیک شامل پوشش دادن ناخن ها با تکه های پنبه ای استونی است و سپس فویل آلومینیوم را باید دور آن ها پیچید که این یکی از امن ترین و موثرترین راه های حذف لاک ژل ناخن است و اگر به سالن می روید تا ژل را بردارید, متوجه خواهید شد که حتی آن ها هم از همین روش استفاده می کنند.

  • ۱۰ تا ۱۵ تکه پنبه
  • ۱۰ – ۱۵ قطعه ورقه آلومینیومی (به اندازه کافی برای پوشش دادن انگشتانتان بزرگ باشند ) ،
  • استون خالص
  • چوب نوک تیز
  • وازلین

مرحله ۱:حذف پوشش براق رو :

اولین کاری که باید انجام دهید این است که سوهان ناخن بکشید و از پوشش براق رویی که باعث حفظ لاک ناخن می شود, خلاص شوید و زمانی که این لایه از بین برود, شانس شما برای حذف موفقیت آمیز لاک بیشتر می شود و سپس یک سوهان بردارید و پوشش براق آن را پاک کنید . شما باید ناخن های مات و زبر داشته باشید و مراقب باشید که از پوشش بالایی خارج نشوید چون ممکن است بیش از حد به ناخن تان نزدیک شوید و به آن آسیب برسانید.

مرحله ۲:اعمال وازلین:

سپس وازلین را به پوست اطراف ناخن خود بزنید که این کار, پوست شما را از اثرات خشک کنندگی استون حفظ می کند و هم چنین می توانید از روغن کوتیکول و یا کرم غلیطی به جای وازلین استفاده کنید.

مرحله ۳:قرار دادن پنبه بر روی ناخن ها:

چند تکه پنبه را کامل در ۱۰۰ درصد استون خالص خیس کنید و آن ها را روی تمام ناخن ها بمالید .

مرحله ۴:پیچاندن فویل آلومینیوم:

تکه های آلومینیوم را روی تکه های پنبه بپیچانید. فویل از تبخیر شدن استون جلوگیری می کند و کمک به خیس شدن در لاک ژل می کند و بعد برای حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.بله, این یک فرآیند وقت گیر است اما شما توانستید دو هفته از لاک ژلتان لذت ببرید ، صبور باشید و آرام بگیرید.

مرحله ۵:بررسی این که آیا لاک پاک شده یا خیر:

پس از حدود ۲۰ دقیقه که شاهد بلند شدن لاک ناخن می باشید که در حال پاک شدن از روی ناخن است، باید قادر به حذف لاک باقی مانده با کمی فشار با استفاده از یک چوب نوک تیز باشید.

مرحله ۶:تمیز کردن و شستن دست ها:

هر لاک باقیمانده ای را تمیز کنید و دستان خود را با مقداری صابون ملایم بشویید تا از شر هر گونه باقیمانده استون که روی انگشتان تان می ماند خلاص شوید. زمانی که این کار را انجام دادید, فرآیند را با استفاده از روغن ناخن یا کرم دست کامل کنید تا از ناخن ها و پوست اطراف آن ها محافظت کنید.

2.پاک کردن لاک ژل مانیکور ناخن با استفاده از "خیساندن":

خیساندن ناخن ها در آستون روش دیگری برای پاک کردن لاک ژل ناخن است و با این حال, این فرآیند طولانی تری است و بهترین روش برای جذب مستقیم ناخن های شما در استون است.

مواد لازم :

  • یک کاسه بزرگ
  • یک کاسه متوسط
  • استون خالص
  • سوهان ناخن
  • چوب نوک تیز
  • وازلین

مرحله 1:استون خالص در آب گرم:

کاسه بزرگ را با آب گرم پر کنید و مطمئن شوید که آب گرم است، نه داغ و سپس استون را در کاسه متوسط بریزید و آن را در داخل کاسه بزرگ قرار دهید تا به اثر جوش دوبله دست یابید و بگذارید کاسه در حدود 3 تا 5 دقیقه بماند.

مرحله 2:برداشتن لایه رویی با سوهان:

شبیه روش قبلی, لایه پوشش فوقانی را با یک سوهان تمیز کنید و هنگامی که این کار را انجام دادید, باید مات به نظر برسد و سپس پوست اطراف ناخن ها را با وازلین بپوشانید تا از اثرات خشک کنندگی استون محافظت شود.

مرحله 3:خیساندن انگشتان در استون گرم:

انگشتان خود را در استون گرم قرار دهید و اجازه دهید تا حدود 10 تا 15 دقیقه خیس بخورند تا زمانی که لاک کنده شود.

مرحله 4:جدا کردن لاک از گوشه های ترک خورده:

از یک تکه چوب نوک تیز یا ناخن خود برای بالا آوردن لبه های لاک پوسته پوسته شده استفاده کنید که به راحتی می تواند کنده شود و اگر هنوز مقاوم است، آن ها را برای مدتی طولانی در استون بگذارید تا کاملا و بیشتر خیس بخورند.

مرحله 5:تمیز کردن و شستن دست ها:

هر لاک باقیمانده را تمیز کنید و دستان تان را با صابون بشویید تا کاملاً استون را از انگشتان خود پاک کنید. ناخن های شما احتمالاً در این زمان خشک خواهند شد و سپس آن ها را با یک کرم ناخن و روغن پوست مرطوب کنید.

چگونه ناخن هایی محکم داشته باشیم؟

خشک بودن بیش از حد ناخن و یا آبرسانی بیش از حد سبب ضعیف شدن پوسته ناخن و شکنندگی آن می شود. یکی از راه حل های طبیعی برای داشتن ناخن هایی محکم تر استفاده از روغن هایی مثل روغن زیتون یا نارگیل است. استفاده روزانه از روغن و ماساژ دادن ناخن و اطراف آن سبب می شود استحکام ناخن ها را بیشتر شود. علاوه بر روغن استفاده از قرص هایی مانند زینک و انواع مولتی ویتامین ها و مکمل ها که برای محکم کردن و رشد ناخن ها مفید است می توان استفاده کرد. استفاده از پروتئین و ماهی نیز برای خانم ها که ناخن های نسبتا ظریف تری دارند نیز توصیه می شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (224 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (137 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW