برای زیرزمین خانه خود چه موکتی را انتخاب کنیم؟

  پنجشنبه، 13 مرداد 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
برای زیرزمین خانه خود چه موکتی را انتخاب کنیم؟
بسیاری از مردم تعجب می کنند که از چه نوع موکتی می توانند در زیرزمین استفاده کنند و آیا نوع خاصی از آن برای زندگی در زیر زمین بهتر از دیگری است. یک نگرانی معمول در مورد سطح رطوبت بالاتر در زیرزمین وجود دارد که اغلب در زیرزمین مشاهده می شود ، در مقایسه با مناطق بالای ساختمان های چند طبقه.

بهترین موکت برای سطح زیرزمین خانه!

شاید برای شما بی اهمیت است، ولی زیرزمین یکی از مکان هایی است که باید به نوع کفپوش آن اهمیت دهید. سلیقه ها برای انتخاب نوع کفپوش متفاوت است ولی موکت برای زیرزمین، به چندین دلیل بهترین گزینه به عنوان کفپوش مناسب زیرزمین به حساب می آید. موکت کفپوشی گرم، نرم و بالشتکی است که این ویژگی ها آن را برای زمینی سیمانی و سرد ایده آل می سازد. به علاوه، موکت یکی از انعطاف پذیرترین جنس ها در میان کفپوش هاست، بنابراین حتی اگر زمین سیمانی شما کاملا تراز نشده باشد، موکت بدون نیاز به تراز کردن و آماده سازی قبلی می تواند به راحتی روی آن نصب شود.همیشه برای بسیاری از مردم این سوال مطرح است که چه نوع موکتی برای زیرزمینشان مناسب است و اینکه آیا نوع خاصی از موکت وجود دارد که نسبت به بقیه موکت ها برای زیرزمین مناسب تر باشد یا نه. اگر زیرزمین را با نواحی بالای زمین خانه مقایسه کنیم، می توان گفت که مقدار رطوبت زیرزمین بسیار بیشتر از نواحی بالای زمین است و این مسئله حتما باید در انتخاب موکت برای زیرزمین در نظر گرفته شود. در اینجا، راهنمایی ها و توصیه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین موکت را برای زیرزمین خانه تان انتخاب کنید.

موکت

کاربرد موکت مصنوعی

پارچه های موکت به دو صورت طبقه بندی شده اند: پارچه های مصنوعی (ساخته دست بشر) و پارچه های طبیعی. پارچه های مصنوعی به عنوان جنس موکت برای زیرزمین بهترین گزینه اند چون قابل تنفس هستند، بدان معنی که مانند پارچه های طبیعی رطوبت را در داخل خود نگاه نمی دارند. زیرزمین ها به دلیل اینکه زیرسطح زمین قرار دارند طبیعتا نمدار هستند. به همین دلیل، کفپوش زیرزمین باید قادر باشد تا در برابر رطوبت زیاد مقاومت کند. و پارچه های مصنوعی قادر به آزاد کردن رطوبت هستند تا از کپکی که در زیر موکت ایجاد می شود جلوگیری کنند. امروزه اکثر موکت های مصنوعی که در وسعت گسترده ای بافته می شوند دارای لایه زیرین مصنوعی هستند و هدفشان این است که موکت بتواند در هر شرایطی نفس بکشد و مثلا رطوبت را در خود حبس نکند. همیشه قبل از خرید موکت برای زیرزمین خود، مجددا بررسی کنید که آیا موکت انتخابی تان لایه زیرین مصنوعی را دارد یا نه.

موکت مصنوعی

گزینه هایی برای سبک و استایل موکت

به طور کلی، شما می توانید هر سبکی از موکت را که دوست دارید برای زیرزمین های مختلف انتخاب کنید. بسته به کاربرد زیرزمین خانه تان، می توانید موکتی را انتخاب کنید که با نیازها و ترجیحات شما مطابقت داشته باشد. هیچ دلیلی وجود ندارد که از موکت های بربر گره ای یا سبک های ساکسونی مخمل دار ضخیم استفاده نکنید، مگر اینکه زیرزمین شما از نقطه نظر رطوبت مشکل بسیار حادی داشته باشد. تنها در این صورت است که نخواهید توانست از این سبک ها استفاده کنید. برای زیرزمین، می توانید هر سبک از موکت را با کیفیت های مختلف انتخاب کنید. بنابراین، اطمینان حاصل کنید موکتی را برمی گزینید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

  • لایه گذاری موکت: بیشتر موکت های مسکونی روی لایه بالشتکی نصب می شوند. به این صورت که یک لایه نرم را برای راحتی و گرما روی زمین سرد و سخت زیرزمین فراهم می کنند. برای زیرزمین، لایه زیرین موکت که مصنوعی باشد بسیار کاربردی و مفید است. بنابراین بهتر است برای لایه زیرین موکت، لایه ای با فوم پلی اورتان را انتخاب و از استفاده از لایه های لاستیکی پرهیز کنید.

  • منع موکت برای زیرزمین: یادآور می شویم که پیشنهادهای بالا برای زیرزمین هایی است که کامل و بدون نقص و به طور کلی عایق بندی شده و خشک هستند. اما اگر زیرزمین شما عایق نشده و در برابر آب و رطوبت محفوظ نیست، هیچ کفپوشی نمی تواند این شرایط را تحمل کند. در چنین شرایطی بهترین کار این است که زمین سیمانی زیرزمین را بدون کفپوش بگذارید. در غیر اینصورت، اگر می خواهید که چیزی زمین سیمانی شما را بپوشاند، می توانید از موکت های ساده و ارزان قیمت استفاده کنید تا در صورت عدم نیاز به آن بتوانید موکت را به راحتی بکنید یا آن را تعویض کنید. بنابراین، در صورتی از موکت برای پوشش كف زیرزمین خود استفاده کنید که زمین شما عایق بندی شده و در برابر آب ریزی و رطوبت محفوظ باشد تا موکت روی آن دچار مشکل نشود.

  • چند ایده برتر برای موکت زیرزمین: آیا موکت برای زیرزمین خوب است؟ اگر چنین است ، چه نوع موکتی را باید در زیرزمین خود بگذارم؟ باور کنید یا نکنید ، موکت گزینه مناسبی برای فضاهای زیر زمین است. ، موکت برای کفپوش زیر زمین شما انتخاب عالی است. گفته شده است ، اگر کف را با بتون می پوشانید ممکن است لازم باشد ابتدا کف طبقه یا نوعی زیرانداز نصب کنید.

  • موکت مخصوص زیر زمین: شما می توانید موکت های ساخته شده از الیاف طبیعی تهیه کنید ، مانند پشم ، یا الیاف مصنوعی ، مانند نایلون ، پلی استر ، پلی پروپیلن یا تری اکستا ما یک موکت مصنوعی برای زیرزمین پیشنهاد می کنیم زیرا مواد تمایل دارند رطوبت کمتری نسبت به الیاف طبیعی حفظ کنند. برخی از موکت های مصنوعی در معرض نور خورشید از طریق پنجره ها می توانند محو شوند ، اما این معمولاً در زیرزمین مشکلی ندارد. نه تنها این ، بلکه معمولاً موکت های طبیعی نیز در برابر لک مقاوم هستند. اگرچه واقعاً نباید از عایق رطوبتی زیرزمین خود بگذرید ، اما انتخاب یک ماده مصنوعی می تواند احتمال رشد انواع کپک را در زیر زمین کاهش دهد. با این اوصاف ، شما همچنین می خواهید به دنبال یک موکت با پشت مصنوعی باشید ، که به شما امکان می دهد مواد تنفس کرده و رطوبت را دفع کند.

  • موکت بربر برای زیرزمین: بسیاری از افراد در زیرزمین های خود موکت Berber (شمع حلقه ای) را انتخاب می كنند كه دارای ظاهری تا حدی صاف و بافتی است. در مقایسه با سایر سبک ها نصب آسان ، مقرون به صرفه و با دوام است - تا 20 سال دوام دارد. نایلون یکی از محبوب ترین گزینه ها برای موکت های بربر است ، زیرا با مقاومت در برابر لکه ها شناخته شده و تحت ترافیک شدید پا قرار دارد. گزینه دیگر پلی پروپیلن است (که الفین نیز نامیده می شود). و تمایل آن به خاک و لک شدن راحت تر از نایلون است. موکت بربر پلی پروپیلن برای فضاهای کم رفت و آمد مناسب است.

  • موکت زیرانداز با ضخامت پایین: موکت زیرانداز کم رنگ بر خلاف بربر ، الیافی را در معرض قرار داده است که از قسمت بالای آن تراشیده می شوند. این سبک نرم و نسبتاً طول عمر کمی دارد و آن را به گزینه ای مناسب برای اکثر خانه ها تبدیل کرده است. اگر سراغ بربر می روید ، ما یک سبک با توده کم مانند موکت مخمل خواب دار را پیشنهاد می کنیم. در مقایسه با موکت های پر انبوه ، فرشهای کم توده خیلی زود خشک می شوند زمانی که خیس یا مرطوب می شوند. توده کم برای خانه هایی که حیوانات اهلی خانگی ، بچه ها و ترافیک زیاد پا دارند نیز ایده آل است زیرا تمیز کردن مو ، جمع کردن خاک و گرد و غبار و آشغال از روی آن راحت تر است. به دنبال یک موکت مصنوعی با الیاف کوتاه و متراکم باشید ، تقریباً مانند چمن های ضخیم که تازه آن هارا تراشیده اند.

  • موکت های تایل: وقتی موکت های به هم چسبیده و کنار هم قرار گرفته از آب خارج می شوند ، معمولاً لازم است همه آنها از هم جدا شود. با این حال ، با موکت های تایل ، می توانید فقط قسمت آسیب دیده را بردارید و جایگزین کنید. هم چنین موکت های تایل با نصب آسان ، تعداد زیادی از امکانات طراحی را ایجاد می کنند. می توانید مربع های محکم را برای ظاهری تک رنگ انتخاب کنید یا طرح های مختلفی مانند راه راه ، الگوهای هندسی یا چک های کلاسیک ایجاد کنید.

  • موکت مقطعی: موکت مقطعی در زیرزمین یکی دیگر از گزینه های کم خطر برای زیرزمین های دارای رطوبت است. زیرزمین شما به چند اتاق تقسیم می شود یا یک اتاق نشیمن باز دارد، شما می توانید فقط در بخشی از فضا موکت استفاده کنید. اگر به طور تصادفی با آسیب آب مواجه شوید ، مجبور نیستید تمام کف زیرزمین خود را تعویض کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو
دیگران می‌خوانند   
قاب اختصاصی نجم الدین شریعتی و جواد نکونام در یک مکان مذهبی خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو انتشار عکس پسر جوان مریم کاویانی، عمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ خیلی شبیه مامانشه+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 آخرین سلفی نرگس محمدی با برادرزاده ی نازش امیرعلی که بر اثر بیماری فوت شد +عکس/ روحش شاد نگاهی به گران ترین جشن عروسی سال با تجملات چشم نواز+تصاویر نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد پسری که شاگرد باباش بود ماشین سنگین میخره و تو جاده پدرش و میبینه+ ویدئو/فقط واکنششو ببین... هیجان و خوشحالی نصف شبی مجید صالحی با شنیدن جواب مثبت زیبا بروفه به خواستگاریش+ ویدئو/ من با واکنش پدرش 2 ساعت خندیدم😂 استایل جذاب نوید محمدزاده و صدرای پوست شیر در عروسی شلوغ حسین سلیمانی/ فریبرز نون خ هم دعوت بود!+عکس 2 کودک جانباخته در حادثه سیل مشهد+عکس/ خدا به خانواده هاشون صبر بده عشق و حال جورجینا همراه با شازده پسر و پرنسس های نازش در دنیای جادویی دیزنی‌لند/ کودک درونشم فعال شد+عکس برگردان هندی دیالوگ ماندگار الناز شاکردوست و نوید محمدزاده از زبان هانیه غلامی! +ویدئو مراسم باشکوه ازدواج دو میمون بامزه با لباس عروس و کت وشلوار در باغ وحش تهران+عکس عکس جالب بدل پارسا پیروزفر درحال کمک به سیل‌زدگان در مشهد سوژه داغ رسانه ها شد روایت رهبر معظم انقلاب از تجربه نزدیک به مرگ +ویدئو/ در مرز عالم برزخ خودم را احساس کردم فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم واکنش خنده دار حامد آهنگی به حرف مهران مدیری: چیزی مصرف نمیکنم! والا شواهد چیز دیگه ای رو نشون میده😂+فیلم فاجعه در شهربازی؛ لحظه کشیدن مردم روی شاخه‌های درخت و زمین آسفالت!+ فیلم بهترین کار بعد از ریختن شیر روی فرش پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار نگاهی به تسبیح،کلاه و لباس های شخصی باقی مانده از مولانا در موزه شهر قونیه ترکیه+عکس 3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند 8 اشتباه رایج در چیدمان منزل که باید از همین حالا اصلاح کنید گرد و خاک تماشایی مرد ایرانی با آهنگ جیپسی کینگ+ ویدئو/ روسفیدمون کردی مرد با این صدا لحظه دلهره‌آور از حضور یک جوان روی پل‌هوایی برای خودکشی در لاهیجان+ فیلم خاص ترین و شیک ترین مدل های دیزاین بالکن دنج و راحت تمرینات عاشقانه اکرم بانو با همسرش علیرضا بیرانوند در ویلای باصفا و لوکسشون+عکس سنگ کلیه: علل و راه‌های پیشگیری تهران قدیم/ این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود+ عکس فرار از کلافگی گرمای تابستان در هنگام خواب به سبکِ خنده دار و خلاقانه این جوان با پنکه زمینی و شیلنگ آب+ویدیو/ اینجوری که سرِ ماه روماتیسم میگیری و فاتحه😂 بذر ریحان و خواص شگفت انگیز آن برای پوست و مو نوشابه رو ترک کنید به جاش این نوشیدنی ها را بخورید تبریک تولد جالب و احساسی مهران غفوریان به همسر جوان و باکلاسش+عکس گیر افتادن مهدی ماهانی بازیگر مشهور سینما در سیل مشهد + فیلم بفرمایید کباب رایگان + عکس
تیتر امروز   
نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد
فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار
فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
چرا ایرانی‌ها «بچه دار» نمی‌شوند؟
به بهانه انتصاب معاون جدید امور مجلس ریاست جمهوری / همه معاونان پارلمانی در یک نگاه
چهره رهبر انقلاب بعد از سه ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب+عکس /به تبسم به تکلم به دل آرایی تو...
عادت‌های عجیب رونالدو در زمین فوتبال
4 ترفند طلایی برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر +عکس/خانم ها با دقت بخوانید
جزئیات جدید پرونده مسمومیت پزشکان شیرازی با مشروبات الکلی / ساقی همان صاحب باغ است
ماجرای زن پتوپیچ در خیابان مطهری چه بود؟ +ویدئو /اعتراف به پاشیدن نسکافه به سمت ماموران تا اقدام به فرار...