ساعدنیوز
ساعدنیوز

بررسی امکانات و آپشن ‌های خودروی رنو کولیوس

  سه شنبه، 13 مهر 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
بررسی امکانات و آپشن ‌های خودروی رنو کولیوس
یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای حال حاضر دنیا و همچنین بازار ایران رنو‌کولئوس نام دارد که از سال ۲۰۰۶ به بازار وارد شد. رنو‌کولئوس که حاصل ده‌ها تجربه شرکت خودروسازی فرانسوی رنو است، یک شاسی‌بلند کامپکت است که توانسته بسیاری از رقبای همرده را پشت سر بگذارد. ما در این مطلب امکانات و آپشن های این خودرو را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

رنو کولیوس یک شاسی بلند سایز متوسط فرانسوی است که در حال حاضر در نسل دوم به تولید می رسد. این نسل از کولئوس در سال 2016 در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و در سال 2017 توسط نگین خودرو وارد بازار کشورمان شد.کولئوس با کیفیت بالای خود توانست به پرفروش ترین خودرو وارداتی تبدیل شود. به این ترتیب رنو کولیوس حرف های زیادی برای گفتن دارد و باید گفت این موفقیت بی دلیل نیست. طراحی ظاهری جذاب، سواری باکیفیت و آپشن های فراوان از دلایل موفقیت کولیوس هستند به علاوه اینکه بازار خرید و فروش آن مناسب است.کولیوس در حال حاضر رقبایی چون فولکس واگن تیگوان، تویوتا راوفور، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو را در مقابل دارد ولی باتوجه به قیمت و سایر موارد، یکی از باارزش ترین ها در کلاس خود محسوب می شود.

آپشن های رنو کولیوس

شرکت نگین خودرو در سال 1395 کولئوس را به بازار ایران معرفی کرد. نسل های اولیه کولئوس نیز در بازار ایران حاضر بودند، ولی نتوانستند چندان مورد توجه قرار بگیرد. کولئوس نسل جدید توانست به فروش موفقی در بازار ایران دست یابد و به یکی از پرفروش ترین شاسی بلندهای وارداتی بازار تبدیل شود. در ادامه آپشن ها و امکانات این خودروی لوکس فرانسوی را معرفی میکنیم.

  • سیستم مالتی مدیا rlink و سیستم صوتی bose

برند BOSE یکی از نام های شناخته شده در صنعت تجهیزات صوتی است و برخی خودروسازان نیز از تجهیزات این شرکت برای سیستم صوتی اتومبیل های خود استفاده می کنند. خوشبختانه سیستم صوتی BOSE در رنو کولئوس نیز به کار گرفته شده است. این سیستم با استفاده از 13 بلندگو، موسیقی های مورد علاقه شما را با کیفیت فوق العاده ای پخش می کند.

تمام ویژگی های سیستم چندرسانه ای رنو کولیوس به همین جا ختم نمی شود، چرا که خودروساز فرانسوی این محصول را به سامانه R-LINK2 مجهز کرده که نرم افزاری برای استفاده در محصولات رنو است. تمامی تنظیمات مرتبط با سیستم های رفاهی داشبورد از طریق سامانه R-link2 قابل دسترسی و تنظیم هستند که از جمله آن ها می توان به بلوتوث، رادیو، سیستم پخش و دستیارهای کمکی راننده اشاره کرد.

  • سنسور 360 به همراه دوبین عقب

یکی دیگر از آپشن های رنو کولیوس سنسور 360 به همراه دوربین عقب است. با دارا بودن طولی بیش از 4.5 متر، از اکثر خودروهای موجود در خیابان های ایران بزرگتر است. استفاده از خطوط مختلف در طراحی این خودرو و ملاحظات مرتبط با ایمنی بدنه نیز سبب شده تا نقاط کور مختلفی برای راننده ایجاد شوند. رنو برای برطرف کردن این نقص، کولئوس را به انبوهی از سنسورها و دوربین ها مجهز کرده است و بنابراین راننده می تواند تسلط مناسبی بر زوایا مختلف کولئوس داشته باشد.سنسورهای پارک جلو و عقب (360 درجه) راننده را در پارک کردن خودرو یاری می کنند، اما درصورتی که راننده به دقت بیشتری موقع پارک کردن خودرو نیاز داشته باشد، دوربین پارک عقب به همراه نشانگر خطوط کمکی یاری رسان وی خواهند بود.

داخل کابین رنو کولیوس

  • رادار نقاط کور

از دیگر آپشن های رنو کولیوس می توان به سیستم تشخیص نقاط کور اشاره کرد که اغلب با نام BSM شناخته می شود. زمانی که خودرویی به نقطه کور دید راننده وارد شود، چراغ هایی که روی آینه های جانبی قرار دارند، روشن شده و به همراه یک اخطار صوتی، راننده را از وجود خطرات احتمالی آگاه می سازند. برخلاف آنچه که به نظر می رسد، این سیستم می تواند تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد. برای فعال سازی سیستم تشخیص نقطه کور در رنو کولئوس باید از طریق سیستم مالتی مدیای خودرو منوی Vehicle و سپس Drivig assistance را انتخاب کرده و سپس آن را فعال کنید.

  • کنترل حرکت در سربالایی

رنو کولیوس یک کراس اوور با قابلیت آفرود است که از ترکیب موتور تنفس طبیعی به همراه گیربکس اتوماتیک CVT بهره می برد. بنابراین انتظار می رود که هنگام آغاز حرکت در سربالایی با تاخیری چند لحظه ای روبرو شویم که این تاخیر ناشی از درگیر شدن گیربکس و ارسال قدرت به چرخ ها است. به همین دلیل رنو این خودرو را به سیستم کنترل ایستایی در سربالایی یا HAC مجهز کرده است. این سیستم برای لحظاتی کوتاه خودرو را در حالت ایستا متوقف می کند و مانع از لغزش آن به سمت پایین می شود. در این زمان کوتاه گیربکس فرصت دارد تا با چرخ ها و موتور درگیر شود و عمل انتقال قدرت را انجام دهد.

  • سانروف برقی پانورامیک

حضور گسترده خودروهای کره ای طی دو دهه اخیر سبب شده تا مشتریان ایرانی به دو آپشن سانروف و سقف پانوراما علاقمند شوند. در حال حاضر اتومبیل های اندکی در بازار ایران به طور همزمان این دو آپشن را ارائه می دهند که رنو کولئوس یکی از آن ها است.سقف رنو کولیوس به طور کامل از شیشه تشکیل شده است که بسته به خواسته خود، می توانید اجازه دهید نور به داخل کابین وارد شود یا خیر. همچنین این سقف قابلیت باز شدن دارد و عملکرد همزمان سقف پانوراما به همراه سانروف را در کولئوس شاهد هستیم.

  • سیستم کمکی پارک یا Easy Park Assist

سیستم کمکی پارک یکی دیگر از آپشن های رنو کولیوس است که از فناوری رادار، دوربین ها و سنسورها استفاده می کند. سیستم پارک خودکار رنو کولئوس قادر به انجام چهار حرکت است که شامل پارک دوبله، پارک قائم، پارک مورب و بیرون آمدن از پارک دوبله می شود و شما می توانید پس از فعال شدن این سیستم یکی از آن ها را از روی صفحه نمایشگر رنو کولئوس انتخاب کنید.

این قابلیت به راننده اجازه می دهد که بتواند در بهترین حالت ممکن، خودرو را پارک کند. هنگامی که در توقف کامل هستید یا با سرعت کمتر از 30 کیلومتر رانندگی می کنید، می توانید از روی کنسول مرکزی با فشردن کلیدی که روی آن عکس فرمان و حرف P نوشته شده، این آپشن را فعال کنید. در این حالت سنسورها شروع به کار کرده و تعیین می کنند که آیا فضای پارک در اندازه معقول است یا خیر و ماشین به چه میزان توانایی مانور دارد. در صورت مناسب بودن محل پارکینگ، حرف P در صفحه نمایش خودرو نمایش داده می شود. سپس دنده عقب را درگیر کنید، فرمان را رها کرده و از دستور العمل های نمایش داده شده در صفحه نمایش چند منظوره را پیروی کنید.

  • دیفرانسیل 3 حالته

همان طور که در چند قسمت مقاله به این مساله اشاره کردیم، رنو کولئوس توانایی عبور از معابر خارج جاده ای را دارد. با این حال به دلیل کاهش استهلاک خودرو، نیازی نیست که سیستم چهارچرخ محرک در تمامی اوقات روشن باشد. رنو برای کولیوس سه حالت مختلف انتقال قدرت به دیفرانسیل های جلو و عقب خودرو را در نظر گرفته است که راننده می تواند با توجه به نیازمندی خود، یکی از حالات را انتخاب کند.

دیفرانسیل کولیوس در سه حالت قابل تنظیم است که این سه حالت عبارتند از تک دیفرانسیل یا 2WD، اتوماتیک یا AUTO و قفل دیفرانسیل یا LOCK. بدیهی است که حالت آخر تنها زمان عبور از معابر سخت خارج جاده ای مفید خواهد بود و برای استفاده معمولی توصیه نمی شود. در حالت اتوماتیک این کامپیوتر ماشین است که تصمیم می گیرد چه مقدار قدرت به هر کدام از چرخ ها ارسال شود. در نهایت حالت تک دیفرانسیل تنها قدرت را به چرخ های جلو ارسال می کند و برای استفاده روزمره مفید است.

 رنو کولیوس

  • درب صندوق برقی با ریموت و سنسور پا (صندوق هوشمند)

اگر تبلیغات خودروهای امروزی را مشاهده کرده باشید، حتما مشاهده کرده اید که افراد بدون دخالت دست قادر به باز کردن درب صندوق خودرو خواهند بود. این آپشن در رنو کولیوس نیز تعبیه شده و شما می توانید با حرکت پا، درب صندوق برقی این خودرو را بگشائید. بسته شدن در نیز تنها با فشار یک دکمه امکان پذیر است و به هیچ گونه فعالیت فیزیکی برای باز کردن یا بستن در قسمت بار نیاز نخواهید داشت.

  • گرمکن و سردکن صندلی

استفاده از سیستم های تهویه در صندلی اتومبیل، یکی از آپشن های متداول خودروهای مدرن است و رنو نیز کراس اوور سایز متوسط خود را به این ویژگی مجهز کرده است. صندلی های جلو در رنو کولئوس مجهز به گرمکن و سردکن هستند که در صورت نیاز قادر خواهید بود از آن ها استفاده کنید. همچنین تمامی صندلی ها در کولئوس به روکش چرمی خاکستری یا قهوه ای مجهز شده اند.

سایر آپشن های رنو کولیوس

  • کروز کنترل
  • کنترل کشش و پایداری
  • سنسور باران
  • سنسور فشار باد تایر
  • ترمز پارک برقی
  • دی لایت و اتولایت
  • تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور
  • چراغ چرخشی
  • آینه عقب الکتروکرومیک

کولئوس، نمادی از تغییر رویکرد فرانسوی ها

در پایان مقاله ” آپشن های رنو کولیوس ” باید بگوییم که خودروسازان فرانسوی در طول چند دهه گذشته، مشغول ساخت خودروهای اقتصادی و خوش قیمت بوده اند. سدان ها و هاچ بک های اقتصادی بسیاری توسط خودروسازان فرانسوی به تولید رسیده است که برخی از آن ها همچون پژو 206 یا رنو 5 را در کشورمان شاهد بوده ایم. با این حال در ابتدای قرن 21 ام، صنایع خودروسازی فرانسه تصمیم گرفتند تا با تغییر رویه وارد بازی بزرگان شوند.

نسخه ای از رنو کولئوس که در این مطلب به آن پرداختیم، مربوط به نسل دوم این خودرو است که در فاصله سال های 2017 تا 2018 وارد بازار کشورمان شد و به سرعت توجه مشتریان ایرانی را به خود جلب کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که نسل اول کولئوس توسط پارس خودرو به بازار ایران عرضه شده بود اما به دلیل ظاهر نه چندان جذاب نتوانست به موفقیت دست یابد. چنین رخدادی به خوبی ثابت می کند که تغییر رویکرد خودروسازان فرانسوی و تولید خودروهای جذاب و مجهز، چقدر در جلب نظر مشتریان و مصرف کنندگان موثر بوده است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (275 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (135 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (103 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (64 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (59 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (48 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (37 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (35 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (32 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (27 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده