بررسی مشخصات خودروی پژو 301

  دوشنبه، 08 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
بررسی مشخصات خودروی پژو 301
پژو 301 بر مبنای پلت‌فرم PF1 شرکت PSA (پژو-سیتروئن) تکوین یافته است که با پژو 208 مشترک است. این خودرو برای نخستین بار، ماه می سال 2012 میلادی در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش در آمد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بالاخره انتظارها به رسید و سدان جنجالی ایران خودرو با عزمی جزم آماده حضور در این دیار پهناور شد. پژو 301 محصولی است که احتمالاً به جنگ مستقیم با همتایانی چون رنو سیمبل و هیوندای اکسنت در بازار داخلی کشورمان خواهد رفت. مونتاژ هیوندای اکسنت از چندی پیش در کرمان موتور آغاز شد و رنو سیمبل نیز، آتیه ای نزدیک در مدار تولید جای خواهد گرفت.

تصویر

درباره پژو 301 بارها و بارها سخن رانده ایم و ذکر هر نکته ای را تکرار مکررات می دانیم. تنها نکات لازمی که باید گفته شود این است که پژو 301 در وهله نخست به صورت CBU (خودروی کامل) وارد کشورمان شده و پس از بازارسنجی، راهی خط تولید شرکت ایکاپ می گردد. ناگفته نماند که تمامی پژو 301 هایی که وارد خاک ایران شدند مونتاژ کشور اسپانیا هستند. زمان تولید آنها سال 2016 بوده و همچنین نسخه غیر فیس لیفت می باشند. نسخه فیس لیفت این خودرو چندی پیش به بازار معرفی شد.

تصویر

پژو 301 بر مبنای پلت فرم PF1 شرکت PSA (پژو-سیتروئن) تکوین یافته است که با پژو 208 مشترک است. این خودرو برای نخستین بار، ماه می سال 2012 میلادی در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش در آمد.

نسخه فیس لیفت پژو 301

پژو 301 از پیشرانه ای 4 سیلندر به حجم 1.6 لیتر بهره می برد. توان این پیشرانه معادل 114 اسب بخار و ماکزیمم گشتاور آن برابر با 150 نیوتن متر است. توان حاصل از این پیشرانه توسط یک گیربکس 6 سرعته خودکار به چرخ های جلوی این خودرو منتقل می شود و در مدت زمانی معادل 12.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز معادل 180 کیلومتر بر ساعت است. استاندارد آلایندگی پیشرانه آن هم یورو 6 است.

تصویر

طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل 4442/1748/1477 میلی متر و فاصله بین دو محور عقب و جلوی آن برابر با 265 میلی متر است. وزن خالص آن 1190 کیلوگرم و گنجایش مخزن سوخت آن 50 لیتر است. مصرف ترکیبی سوخت در پژو 301 معادل 6.6 لیتر و در شهر معادل 9 لیتر در هر یک صد کیلومتر مسافت است.


تجهیزات رفاهی پژو 301 (ایران خودرو) به شرح ذیل است:
تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، رادیو با نمایشگر LCD، روکش نیمه چرمی صندلی ها، روکش چرمی فرمان و دسته دنده، کنترل سامانه صوتی از روی فرمان، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و درگاه USB و بلوتوث و 4 عدد بلندگو، آینه های جانبی برقی مجهز به گرم کن، دکمه فشاری برقی برای درب صندوق عقب بر روی داشبورد، چراغ های هالوژن با سامانه روشنایی در روز و امکان تنظیم الکتریکی از داخل، چراغ های مه شکن جلو و عقب، شیشه جلو و عقب برقی، شیشه عقب با گرم کن، زیرسیگاری و فندک، چراغ سقفی عقب، چراغ داخل صندوق عقب، رینگ های آلومینیمی 15 اینچی و…

تصویر

تجهیزات ایمنی پژو 301 ایران خودرو:


کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی سر و قفسه سینه، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP)، سیستم ترمز اضطراری (EBS)، سیستم هشدار هوشمند، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای در ردیف جلو و عقب، سیستم ایزو فیکس برای صندلی کودک، سنسورهای پارک عقب صوتی با نمایشگر،2 سوئیچ ریموت دار با دکمه سوم برای باز کردن درب صندوق عقب و.
پژو 301 سه ستاره ایمنی را از موسسه یوروانکاپ دریافت نموده است.

پژو 301 ایرانی در دو مدل دستی و اتوماتیک به صورت ساده و آپشنال از بهمن ماه امسال تولید و در اردیبهشت ماه سال 99 وارد بازار خواهد شد. حجم موتور این خودرو 1.6 لیتر، با حداكثر قدرت 115 اسب بخار و حداكثر گشتاور 150 نیوتن متر در دور موتور 4 هزار است.

پژو 301 در 4 تیپ به بازار عرضه خواهد شد که از نظر فنی همگی از پیشرانه EC5 بهره میبرند که نسبت به موتور TU5 دارای قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر است.

پژو 301 توسط ایران خودرو در چهار نسخه متفاوت به تولید خواهد رسید که امکانات این نسخه ها به شرح زیر اعلام شده است:



پژو 301 دستی (ساده)

- رینگ فولادی 15 اینچ
- شیشه بالابر برقی فقط در قسمت جلو
- تنظیم آینه های جانبی به صورت دستی
- تهویه مطبوع دستی
- ترمز عقب کاسه ای
- کامپیوتر سفری
- سیستم پخش (CD, USB, AUX)
- گیربکس 5 سرعته دستی BE4



پژو 301 دستی (فول)

- رینگ آلومینیومی 15 اینچ
- شیشه بالابر برقی در قسمت جلو و عقب
- تنظیم آینه های جانبی به صورت برقی
- کروز کنترل
- مانیتور لمسی 7 اینچی (قابلیت اتصال به تلفن همراه)
- تهویه مطبوع دستی
- سنسور پارک عقب
- دوربین دنده عقب
- کنسول میانی بین صندلی راننده و شاگرد
- ترمز عقب کاسه ای
- پشت سری (سر صندلی) برای صندلی های عقب
- گیربکس 5 سرعته دستی BE4


پژو 301 اتوماتیک (ساده)

- رینگ آلومینیومی 15 اینچ
- شیشه بالابر برقی در قسمت جلو و عقب
- تنظیم آینه های جانبی به صورت برقی
- کروز کنترل
- - تهویه مطبوع دستی
- مانیتور لمسی 7 اینچی (قابلیت اتصال به تلفن همراه)
- سنسور پارک عقب
- دوربین دنده عقب
- کنسول میانی بین صندلی راننده و شاگرد
- ترمز جلو و عقب دیسکی
- پشت سری (سر صندلی) برای صندلی های عقب
- سیستم ESP
- سیستم کنترل فشار باد لاستیک (TPMS)
- گیربکس 6 سرعته آیسین ژاپن



پژو 301 اتوماتیک (فول)

- رینگ آلومینیومی 15 اینچ دو رنگ (مشکی - نقره ای)
- شیشه بالابر برقی در قسمت جلو و عقب
- تنظیم آینه های جانبی به صورت برقی
- آینه تاشو برقی
- در این تیپ، آینه های جانبی با رنگ مشکی عرضه میشود
- کروز کنترل
- سانروف برقی دوحالته
- سیستم تهویه اتوماتیک
- مانیتور لمسی 7 اینچی (قابلیت اتصال به تلفن همراه)
- سنسور پارک عقب
- دوربین دنده عقب
- کنسول میانی بین صندلی راننده و شاگرد
- ترمز جلو و عقب دیسکی
- پشت سری (سر صندلی) برای صندلی های عقب
- سیستم ESP
- سیستم کنترل فشار باد لاستیک (TPMS)
- نمد کاپوت
- سر اگزوز استیل
- گیربکس 6 سرعته آیسین ژاپن


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (13 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان