ساعدنیوز
ساعدنیوز

 بازار فارکس چیست

  پنجشنبه، 27 آبان 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
 بازار فارکس چیست
ساعدنیوز:بازار فارکس یک بازار غیر متمرکز است که خرید و فروش ارزهای مختلف را برای هرکس در هر جای دنیا راحت کرده است. نیاز به گفتن نیست که ارزش پول رایج کشورهای مختلف نسبت به هم تغییر میکند. فارکس فرصتی را برای مردم فراهم کرده که با تبدیل ارزها به هم ، کسب درآمد کنند.

بازار فارکس یک بازار غیر متمرکز است که خرید و فروش ارزهای مختلف را برای هرکس در هر جای دنیا راحت کرده است. نیاز به گفتن نیست که ارزش پول رایج کشورهای مختلف نسبت به هم تغییر میکند. فارکس فرصتی را برای مردم فراهم کرده که با تبدیل ارزها به هم ، کسب درآمد کنند.

همه ما حداقل یک بار با صرافی ها سروکار داشته ایم. برای رفتن به یک سفر زیارتی یا سیاحتی ریال خود را به یورو ، دلار و … تبدیل کرده ایم. یا برای کسب سود یا حفظ ارزش پول خود در آینده دلار یا طلا خرده ایم. چند دلیل برای آموزش فارکس و ورود به این بازار ارزشمند:

  1. بازاری بزرگ با میلیاردها دلار گردش مالی در روز
  2. طیف گسترده ای از ارزهای کشورهای مختلف برای معامله
  3. فرصت های معامله زیاد به دلیل نوسانات زیاد قیمت
  4. هزینه کم انجام معامله
  5. بازاریست که ۲۴ ساعته باز است

این مقاله برای همه سطوح طراحی شده است. با هر سطح و دانشی هستید ، میتوانید از این مقاله آموزش فارکس استفاده کنید.

فارکس هم به طور کل مانند بازارهای دیگر ، بر اساس عرضه و تقاضا کار میکند. اگر یک مثال ساده بخواهم بزنم ، فرض کنید به دلایلی تقاضای زیادی از طرف شهروندان اروپایی برای خرید دلار آمریکا بوجود می آید ، بنابراین حجم بالایی از ارز یورو به دلار درحال تبدیل شدن است. به همین دلیل ارزش دلار بالا میرود و ارزش یورو سقوط میکند. خب حالا این اتفاق را بخواهیم به زبان فارکسی بزنیم ، جفت ارز EURUSD که نسبت یورو تقسیم بر دلار میباشد (با کاهش یورو و افزایش دلار) به طور کل کاهش میابد.

چه چیزی باعت حرکت قیمت در فارکس میشود؟

مثالی که بالا زدم یکی از عواملی بود که باعث تغییر قیمت ها در فارکس میشد. موارد دیگر شامل رویدادهای کلان اقتصادی؛ مانند انتخاب رئیس جمهور جدید ، یا آمارهای اقتصادی مانند نرخ رشد بهره ، تولید ناخالص داخلی ، رشد بیکاری ، تورم و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی است. معامله گران برتر از تقویم اقتصادی فارکس استفاده می کنند تا در جریان انتشارات مهمترین آمارهای اقتصادی که می تواند بازار را به حرکت درآورد ، قرار گیرند.

چه چیزی فارکس را اینقدر جذاب کرده است؟

فارکس اجازه می دهد تا موسسات بزرگ ، دولت ها ، بازرگانان کوچک و بزرگ یک ارز را با ارز دیگر مبادله کنند.

مزیت دوم این است که در فارکس می توانید به صورت شبانه روزی (در طول هفته) معامله کنید. قبل از تمام شدن ساعت کاری بازارهای آسیا، بانک های اروپا و انگلستان باز میشوند و اروپا هم قبل از پایان یافتن ‍‍‍‍‍‍، بازار را تحویل نیویورک ایالات متحده میدهد. یک روز کامل معاملاتی زمانی پایان میابد که بازار آمریکا بسته شده و بازار آسیا روز خود را آغاز کند.

چیز دیگری که آموزش فارکس را بیشتر جذاب میکند ، گردش مالی بیش از ۵.۱ تریلیون دلار در روز این مارکت است! طبق این آمار که در سال ۲۰۱۶ گرفته شده ، شما میتوانید در هر لحظه یک ارز را بخرید و در کسری از ثانیه بفروشید.

تصویر

بسیاری از مردم تعجب می کنند که چگونه می توان بعد از آموزش فارکس در بروکر آلپاری کسب درآمد کرد. ولی باور کنید فارکس آنچنان پیچیده هم نیست. اگر تصور میکنید که یک ارز قرار است رشد کند آن را میخرید. اگر بالعکس تصورتان بر افت ارزش یک ارز است آن را میفروشید. همین!

تاریخچه کوتاهی از آموزش فارکس

اولین گام در آموزش فارکس تعریف آن است: “فارکس بازار خرید، فروش و تبدیل ارزهاي مختلف است.” فارکس، بازار جدیدی است که در جهان رو به گسترش است و البته در ایران هنوز ناشناخته مانده است. ورود به فارکس بازار پر پتانسیلي هست و با حداقل امکانات مي توان به آن دسترسي پیدا کرد و درآمد مناسبي کسب کرد، چه براي افراد داخل کشور و چه براي کساني که قصد مهاجرت دارند و آموزش در این زمینه شغلي مناسب براي آنها در خارج از کشور مهیا مي سازد.

دومین گام در آموزش فارکس تاریخچه ی آن است، جالب است بدانید در گذشته افراد عادی با سرمایه اندک در این مارکت جایی نداشتند: کلمه FOREX از دو کلمه Foreign Exchange گرفته شده است و در واقع بزرگترین بازار مالي دنيا به حساب مي آيد. FX هم اختصار دیگري است که برای این بازار به کار مي رود برخلاف بازارهای دیگر این بازار بصورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد. گردش مالي جالب توجه این بازار روزانه به 1.5 تریلیون دلار می رسد. این گردش مالي عظیم بیشتر از مجموع گردش هاي مالي روزانه بورس هاي سهام معتبر دنیاست. که این مساله باعث به وجود آمدن بازاري روان (liquid) و مطلوب براي انجام معاملات مي شود. در این بازار معامله (trade) توسط بانک ها، کارگزاران، دلالان، موسسات مالي و اشخاص حقيقي صورت میگیرد “تريدها” از طریق خط تلفن و البته به صورت روز افزوني به وسیله اینترنت انجام مي شود.

جالب است بدانید که تنها چند سالي است که سرمایه گذاران کوچک به این بازار دسترسی پیدا کرده اند. در گذشته به خاطر نیاز به سرمایه های کلان در این بازار اشخاص حقيقي كمتر وارد این بازار مي شدند. اما امروزه به لطف اینترنت و البته رقابت هاي جهاني امکان دسترسي براي سرمايه گذاران خرد به وجود آمده است. فارکس بازار بین بانکی (INTERBANK) هم نامیده میشود امروزه بازار به درجه ای رسیده که کلمه بین بانکی به هر شخص یا موسسه مالی که آماده خرید یا فروش ارز باشد اطلاق مي شود. فرضا یک آژانس مسافرتي که مي خواهد يورو را با دلار عوض کند.

سوالي که معمولا مطرح مي شود این است که چرا ارزها در پلتفرم هایی مثل لایت فارکس باید خرید و فروش شوند؟ پاسخ این سوال در روابط بين المللي نهفته است. سیاست گزاري دولت ها و بانک هاي مرکزي مي تواند نقش مهمي در ورود به فارکس بازي کند. بانک هاي مركزي مي توانند میزان عرضه پول را در جهت پایداري سیستم مالي کشور کنترل کنند .

امروزه بسیاری از شرکتها کالاهایشان را به کشورهاي مختلف دنیا صادر مي کنند. دریافت ها و پرداخت ها بر مبناي ارزهاي مختلفي صورت مي گيرد. همچنین سرمایه گزاري هاي خارجي در یک کشور به تبدیل پول نیاز دارد. مثال ساده تر مسافرت یک توریست است که در سفر به ارزهاي گوناگوني نیاز پیدا مي کند. و در این میان سرمایه گزاران و بورس بازان هم با دیدگاه هاي خودشان وارد گود مي شوند تا سود ببرند.

  • براي افرادي که در بورس اوراق بهادار فعالیت داشته اند این بازار هم بازاري نسبتا آشنا به نظر خواهد رسید و البته با ويژگي هاي خاص.
  • بازار ۲۴ ساعته ، در هر ساعت از شبانه روز امکان خرید و فروش و یا برداشت پول از حساب وجود دارد (از دوشنبه تا جمعه)
  • نقدشوندگی بالا، ارزش روزانه معاملات 5 تریلیون دلار مي باشد.
  • هزینه کم معاملات، که به نسبت سود، بسیار ناچیز مي باشد
  • استفاده از هر دو جهت بازار، مي توان از بالا رفتن یک ارز و یا از پایین آمدن آن سود کسب کرد.
  • شفافیت اطلاعات، با یک جستجوی ساده در اینترنت به منابع بسيار زيادي دسترسي پيدا مي كنيد.
  • (Leverage) اعتباري که در این بازار توسط کارگزار به مشتري داده مي شود ۱۰۰ تا ۴۰۰ برابر سرمایه اولیه مشتري.
  • سود کسب شده در این بازار به هر مقداری که باشد معاف از مالیات است.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (229 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (204 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (99 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (92 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (78 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (68 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (59 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (58 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (49 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (46 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ شوخی خنده دار احسان علیخانی با لوله‌کش خوش‌ صدا؛ ما آب حوض، شما شیر موز +ویدیو/ سالن رفت رو هوا😂 رونمایی از بازیگر 2 متری سینمای ایران که از بهرام افشاری هم قدبلندتر است+عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 رقص خنده دار دو پرنده وسط جاده با آهنگ شاد ترکی/از سلاطین حرکات منظم😂+ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 عاشقانه های جذاب سارا والیانی، آسیه گیلدخت و همسر دومش محسن !+عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی خیابانی کولاک به پا کرد؛ صحبت های بی سابقه جواد خیابانی با وزیر ورزش+ فیلم تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از طعم کیک خوشمزه مادر شهید ارمنی/هر کجا تو با منی من خوشدلم +ویدئو پیام خنده‌دار دانش آموز به معلم در روز معلم؛ اصلا با من مشکل دارید!+ عکس ضیافت باربیکیو همسر شاهرخ استخری در یک مهمونی دورهمی/ رژیم پَر😂+عکس نگاهی به حیاط بسیار ساده و بدون تجملات خانه مصطفی خمینی، پسر ارشد امام خمینی+ویدیو/ منزلی با بافت قدیمی و سنتی نگاهی به ماشین خوش رنگ امیرمحمد یزدانی ستاره کُشتی/ این ماشینو باید قاب کرد زد به دیوار +عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز ایرانی که خودش را به عنوان کادو همراه ساعت مچی به معلمش داد/ خدایا چیه این نسل جدید😂 خلاقیت خنده دار یک دانش آموز ایرانی برای فرار از مدرسه حماسه آفرید+فیلم/ یعنی آدم میمونه تو کار این بچه ها... خلاقیت زیبا و دلنشین پیرمرد دوره گرد شیرازی در فروش میوه نوبرانه بهاری با وسیله حمل منحصربفردش +عکس/ سنتی و ساده😍 رونمایی از مادر جوان و کم سن و سال رهام هادیانِ گروه ماکان بند/ چقدرم باکلاس و مهربون+عکس رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 چهره رنگ پریده و بدون آرایش فریبا نادری در اتاق گریم +عکس خلاقیت هوشمندانه شهرداری تبریز در نصب بنر برای اَخم و تَخم معلم حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس تمرینات سنگین ورزشی رامین رضاییان زیر نظر محمدرضا گلزار/ گلزار وارد فاز جدیدی از زندگیش شد+ فیلم شباهت بی‌حد و اندازه محمدطاها به برادر خوش صدایش علی طولابی/ ماشاءالله یکی از یکی زیباتر و خوشتیپ تر+ویدیو آیا در گرجستان فارسی صحبت می‌کنند؛ در گشت شهری تور تفلیس به مترجم نیاز داریم؟ ایده خلاقانه محمود احمدی نژاد در ایجاد جایگاه دیدارهای مردمی‌اش با یک درِ از جا کنده شده و یک نرده در کوچه‌شان+عکس نوآوری‌ های فناوری در سلامت: دسترسی و کیفیت عکسی زیبا و لورفته از بچه داری سردار آزمون، ابرستاره فوتبال ایران در فرودگاه/ چه دختر خوشگل و نازی! قمار: بازی با آتش یا دروازه ای به سوی ثروت؟ نگاهی به جشن تولد لاکچری نورا دختر دوم علی دایی با تم سیندرلا+عکس/ قیافه شهریار ایران با این کلاه دیدنی شده😍 کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم تیرگی بیکینی را چگونه برطرف کنیم؟ سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم نوه بامزه و شیرین ثریا قاسمی، خانم گل سریال گیلدخت در آمریکا/ ماشاءالله چقدر بانمک و ماهه+عکس فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در مشهد+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده
تیتر امروز   
نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد! موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/ پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند+عکس زلزله سنگین در تهران چه فاجعه‌ای را رقم می‌زند؟ به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید قمار: بازی با آتش یا دروازه ای به سوی ثروت؟
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...