بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...

  شنبه، 26 خرداد 1403 ID  کد خبر 392899
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
ساعدنیوز: «دخترم بیمار است و دلش می خواهد با شما فرشته ها بازی کند.» این جمله ای بود که یک مجرم سابقه دار برای فریب دادن طعمه هایشان که دختربچه ها بودند، به زبان می آورد تا آنها را ربوده و طلاهایشان را به سرقت ببرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری، چند روز قبل افرادی که برای هواخوری به پارکی در جنوب شرق پایتخت رفته بودند، چشمشان به دو دختربچه افتاد که با پارچه ای دست ها و دهانشان بسته شده بود. شاهدان با دیدن این صحنه عجیب به سمت کودکان رفتند و پارچه را باز کردند. هردو دختر وحشت زده بودند و بی تابی می کردند. دقایقی گذشت و وقتی بچه ها، کمی آرام تر شدند، گفتند که با یکدیگر خواهر هستند و فردی دقایقی قبل آنها را ربود و طلاهایشان را دزدید. مردم با شنیدن این جمله از زبان کودکان، به پلیس زنگ زدند و با حضور ماموران در بوستان تحقیقات برای کشف جزییات بیشتر این حادثه شروع شد.

تهدید به قتل

خانه خواهران که 4 و 6 ساله بودند، فاصله زیادی با پارک نداشت و موضوع به والدین آنها که در جست و جوی دخترانشان بودند، گزارش شد. آنطور که دو دختربچه می گفتند، مردی فریبشان داده و آنها را ربوده بود. دختر 6 ساله گفت: من و خواهرم در کوچه مشغول بازی با بچه های همسایه بودیم که مرد غریبه ای به سمت ما آمد. او گفت دخترش هم سن و سال ماست و دوست دارد با ما بازی کند. آن مرد می گفت که دخترش بیمار است. من دلم به حالش سوخت و به همراه خواهرم با مرد جوان رفتیم تا با دخترش بازی کنیم. این دختر بچه ادامه داد: با وارد ساختمانی شدیم که در آن باز بود. به محض ورود، مرد غریبه با چاقو ما را تهدید کرد و گفت اگر جیغ بکشیم، ما را می کشد. مرد ترسناک، تمام طلاهای من وخواهرم را سرقت کرد و سپس با پارچه دست ها و دهانمان را بست. درحالیکه هوا تاریک شده بود، از من و خواهرم خواست تا همراهش برویم. درست مقابل ساختمان پارکی بود که وی، ما را میان شمشادها رها کرد و رفت.

سرقت های سریالی

ماموران پس از شنیدن صحبت های دختربچه، به سمت ساختمان مورد نظر رفتند اما کسی مرد تبهکار را نمی شناخت. ظاهرا در ساختمان باز بوده و او از موقعیت استفاده کرده تا طعمه هایش را به آنجا بکشاند. در شاخه بعدی، دوربین های مداربسته ای که در محدوده وجود داشت مورد بازبینی قرار گرفت و تصویر متهم به دست آمد اما ظرف مدت کوتاه چند شکایت مشابه دیگر در اداره آگاهی تهران مطرح شد که نشان می داد، مرد تبهکار به صورت سریالی، در حال پیش بردن نقشه های مجرمانه اش است. او اغلب در مناطق جنوب و جنوب شرق تهران به سراغ دختربچه ها می رفت و به بهانه اینکه دخترش بیمار است و می خواهد با بچه ها بازی کند، طعمه هایش را به منطقه خلوتی می کشاند و طلاهایشان را به سرقت می برد.

عفو مشروط

سرنخ اصلی، تصویر به دست آمده از متهم بود که در ادامه تحقیقات مشخص شد وی یک مجرم سابقه دار است. او که نامش مجتبی است بیش از ده سابقه کیفری دارد از جمله سرقت مسلحانه، دستبرد به خانه ها، زورگیری، اغفال و ربودن کودکان و سرقت از آنها. این مجرم سابقه دار سال 96 در شهرستان بناب آذربایجان شرقی به جرم ربودن دختر بچه ها و سرقت طلاهایشان دستگیر و به 15 سال زندان محکوم شد. وی سال گذشته درحالیکه دوران محکومیتش به پایان نرسیده بود، درخواست عفو کرد که عفو مشروط شامل حالش شده و از زندان آزاد شد. اما راهی پایتخت شد تا نقشه های مجرمانه اش را در تهران اجرا کند. در این شرایط بود که ماموران پاتوق های احتمالی وی را زیر نظر گرفتند تا اینکه وی در جنوب تهران شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی ها به فریب و ربودن دختر بچه ها و سرقت طلاهایشان اعتراف کرد.

تحقیقات تکمیلی از این متهم، زیر نظر قاضی افضلی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران ادامه دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (55 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (27 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (25 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (22 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (22 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (21 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (20 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (20 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) سفره غذای پر خرج و رنگین و دورهمی صمیمی بازیگران در یک مهمانی چرب و چیلی به سبک مایه دارهای عربستان+عکس (14 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) حضور نرگس محمدی در جشن تولد جاریِ قدبلند و آب زیرِ کاهَش+عکس/ لوکیشن مراسمش حرف نداره😍 (13 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (13 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جاری‌ حسود زندگی زن جوان را نابود کرد/ عروس یکی‌یکدانه خانواده با خاک یکسان شد
روایت رهبر معظم انقلاب از روزی که فلک و قصاص شد!
لیست کاملی از بازیگران معروفی که از همسرانشان طلاق گرفتند/ از مهدی پاکدل تا پژمان بازغی و رامبد جوان+عکس
محمد فاضلی سکوت را شکست؛ من رفتنی‌ام، ایران تو بمان
حمله عجیب همراه بیمار داغ دیده به دماغ تکنسین اورژانس/ وقتی موقع رفتن به سرکار شانستو با خودت نمیبری😂
داغ داغ/ قیمت همستر کامبت در صرافی kucoin اعلام شد/ بنظرتون کوبیدن رو شکم همستر اینقدری ارزش داره؟
لیست کامل پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران در یک ماه اخیر/ از تمساح خونی جواد عزتی تا مست عشق و سال گربه+عکس
فراری دادن جوانان از سواحل با موسیقی کلاسیک!
دانشجویان چفیه پوش دانشگاه استنفورد آمریکا با بر دست گرفتن پرچم‌های فلسطین از مردم مظلوم غزه حمایت کردند
برگزاری نخستین المپیک بازی‌های فکری دانشجویان
کارگردان مستندهای انتخاباتی نامزدها چه کسانی هستند؟
آرزوی شهادت یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در حواشی داغ امروز پنجشنبه 31 خرداد 1403
واکنش علی مطهری به تنش در میزگرد مسعود پزشکیان / با اینکه دوست ماست اما مقصر است!
گفت‌وگوی جالب با مادر رهبر انقلاب درباره رهبری و حضرت امام؛ از ایام زندانی بودن هر سه پسرشان تا جمله "تو یوسف میشوی" امام خمینی به رهبر
زندگی جوان ترین کاندیدای ریاست جمهوری زیر ذره بین؛ از همسر جراح تا ماشین سوزوکی و خانه ای در میدان شهدا