بازیکن تیم ملی هندبال زنان پیدا شد

  شنبه، 27 آذر 1400 ID  کد خبر 183530
بازیکن تیم ملی هندبال زنان پیدا شد
ساعدنیوز: شقایق باپیری: دلیلم برای پناهندگی داشتن آینده بهتر در ورزش و پیشرفت ورزشی بوده است.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از فرارو، شقایق باپیری، بازیکن تیم ملی هندبال ایران در ویدیویی ناپدید یا دزدیده شدن خود را تکذیب کرد.

روز گذشته بود که خبر رسید شقایق باپیری، یکی از اعضای تیم ملی هندبال زنان ایران در اسپانیا ناپدید شده است و کادر سرپرستی این تیم هم اطلاعی از آن ندارد.

در این باره شقایق باپیری، بازیکن تیم ملی هندبال ایران در ویدیویی ناپدید یا دزدیده شدن خود را تکذیب کرد و گفت: دلیلم برای پناهندگی داشتن آینده بهتر در ورزش و پیشرفت ورزشی بوده است. کل زندگیم به دنبال ورزش بوده ام و هیج وقت به دنبال سیاست نبودم.

ماجرای ناپدید شدن شقایق باپیری

گفتنی ست روز گذشته بود که خبر رسید شقایق باپیری، یکی از اعضای تیم ملی هندبال زنان ایران در اسپانیا ناپدید شده است و کادر سرپرستی این تیم هم اطلاعی از آن ندارد.

آخرین دیدار ایران در مسابقات جهانی اسپانیا، دوشنبه شب برابر تیم آنگولا بود که تا آن زمان باپیری در کنار تیم بوده است، ولی آن طور که گفته می شود او از روز سه شنبه دیگر در هتل دیده نشده است.

خبر غیبت بازیکن باسابقه تیم ملی هندبال بانوان در حالی شوک بزرگی به همه وارد کرده که تا این لحظه واکنشی را از سوی مسئولان فدراسیون هندبال ایران و کادر سرپرستی حاضر در اسپانیا به همراه نداشته است.

جالب اینجاست که مسئولان فدراسیون جهانی هندبال و برگزارکننده رقابت های جهانی از این موضوع پرده برداشته اند و در گفتگو با شبکه اسپانیایی «تی وی ۲ اسپرت» نیز آن را تأیید کرده اند.

رسانه دانمارکی اویزن به نقل از «جومی فورت»، مدیر کمیته برگزاری این مسابقات درخصوص وقایع رخ داده در تیم ملی هندبال زنان ایران می نویسد: «این خبر را سه شنبه دریافت کردیم و خیلی سریع پلیس را در جریان امور قرار دادیم؛ پلیس تحقیقات درباره مفقودشدن این بازیکن ۳۰ساله ایرانی را شروع کرده و در اولین گام در پی بررسی این موضوع است که آیا جرمی رخ داده است یا خیر.

پلیس هم زمان گم شدن چهار بازیکن کامرونی را هم مورد بررسی قرار داده، ولی تا الان خبری از آن ها نشده است. البته که تاکنون، خبری هم که نشان دهنده رخ دادن جرم و جنایتی در این زمینه باشد، مخابره نشده است. فعلا کار زیادی از دستمان برنمی آید».

اگرچه رسانه های خارجی از عبارت گم شدن یا ناپدیدشدن شقایق باپیری استفاده می کنند، اما آن طور که از صحبت مدیر کمیته برگزاری رقابت های قهرمانی جهان اسپانیا استنباط می شود، بعید است اتفاق نگران کننده ای برای این ورزشکار رخ داده باشد. چراکه علاوه بر او چهار عضو تیم ملی کامرون هم دست به چنین اقدامی زده اند که شائبه پناهندگی آن ها را بر سر زبان ها انداخته است.

اویزن در ادامه به معضل پناهندگی ورزشکاران در مسابقات بین المللی اشاره می کند و نتیجه گیری اش از ناپدیدشدن این پنج هندبالیست ایرانی و کامرونی را پناهندگی می داند.

این رسانه دانمارکی می نویسد: «اگر قرار بر مرور اتفاقات گذشته در رقابت های ورزشی مهم باشد می توان به این نتیجه رسید که احتمالا این ورزشکاران مفقودی در تلاش برای پناهندگی هستند.

امری که پیش تر مرسوم بوده و حتی در حاشیه بازی های المپیک هم نمونه اش دیده شده است. معمولا در چنین شرایطی ورزشکاران چندروزی غیبشان می زند و بعد درخواست پناهندگی به یکی از کشور های هم جوار را می دهند!»

شقایق باپیری، از بازیکنان قدیمی تیم ملی هندبال زنان ایران به شمار می رود که سابقه حضور در چند دوره رقابت های قهرمانی آسیایی را با تیم ملی دارد.

طوری که گفته می شود بیشترین آمار بازی ملی متعلق به این هندبالیست است. شقایق همچنین عنوان اولین لژیونر زن هندبال ایران را هم در اختیار دارد.

او این تجربه را امسال با حضور در لیگ هندبال اربیل عراق به دست آورد. «ئافرتان هولیر» نام تیمی بود که باپیری برای عراقی ها در آن بازی کرد.

هرچند این تیم نتوانست عنوان قهرمانی را در این تورنمنت به دست آورد، اما ستاره ایرانی این تیم نمایش موفقی را در ترکیب تیمش داشت و توانست عنوان خانم گلی مسابقات را از آن خود کند و توجهات را نسبت به درخشش خود در ترکیب ئافرتان هولیر جلب کند.


7 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

ببخشید منظورم این بود که یکی از دلایل اصلی حجاب کردن دور نشدن از خدا بود
بازدیدکننده
3 سال پیش

کسی جلوتو نگرفته
ابی
3 سال پیش

آفرین.آزاد شدی و راحت
بازدیدکننده
3 سال پیش

لیاقت نداشت
سیروس
3 سال پیش

رفتنت مبارک خوش بگذره
بازدیدکننده
3 سال پیش

خوش به حالت اززندان آزاد شدی،گلباران...
عبدالنبی
3 سال پیش

رفتی رها شدی تولدت دوبارت مبارک.♥️
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
ویدیو/ خلاقیت محشر یک هنرمند در ساخت خانۀ ویلایی لوکس با چوب بستنی و صمغ درخت برای سنجاب درختی
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان