ساعدنیوز
ساعدنیوز

14 گریم جالب از شخصیت های مهم سیاسی/ بازیگری که خواست مثل هاشمی حرف بزند

  چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ID  کد خبر 342432
14 گریم جالب از شخصیت های مهم سیاسی/ 
 بازیگری که خواست مثل هاشمی حرف بزند
ساعدنیوز : تصاویری از گریم جالب بازیگران در سریال های تاریخی را مشاهده میکنید.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، فرشاد شیرزادی: 14چهره سیاسی را به بهانه پخش سریال «راز ناتمام» انتخاب کرده‌ایم که احتملاً بیشتر از دیگر شخصیت‌های سیاسی برایتان جذاب است. از رهبر انقلاب و آیت‌الله هاشمی گرفته تا دکتر محمد مصدق، آیت‌الله کاشانی، شهید مصطفی چمران و امام خمینی(ره). اغلب این شخصیت‌ها را در فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی سیما دیده‌اید: امام خمینی(ره)- میرزا کوچک خان- شهید دکتر مصطفی چمران- مهندس مهدی بازرگان- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی- شهید محمد جواد باهنر- شهید محمدعلی رجایی- رهبر معظم انقلاب- شهید مرتضی مطهری- شهید سید محمد بهشتی- سید احمد خمینی- شهید سید حسن مدرس- آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی و دکتر محمد مصدق.

با هم مروری بر سریال‌های این شخصیت‌های سیاسی- تاریخی و خود آنها خواهیم داشت با این خبر که به زودی سریال آیت‌الله محمود طالقانی هم ساخته خواهد شد. کسی که گرچه علی دهکری در سریال «معمای شاه» نقش او را ایفا کرد، اما چون گریم این شخصیت سیاسی تاریخ صدر انقلاب، در همان زمان پخش، با واکنش فرزند ایشان همراه بود، از معرفی این گریم در سریال مذکور استثناً عبور می‌کنیم و دل به ساخت سریال جدید ایشان می‌بندیم. سریالی که فیلمنامه آن تهیه شده و حامد قربانی کارگردانی‌اش را برعهده دارد.

گریم نقش امام خمینی (ره)

عبدالرضا اکبری در نقش امام خمینی

امام خمینی(ره) در فرزند صبح

عبدالرضا اکبری، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که از قضا بازیگر توانایی است و انبوهی از افتخارات هنری را در کارنامه کاری خود دارد در فیلم سینمایی «فرزند صبح» نقش امام خمینی(ره) را ایفا کرده است. در این فیلم که کارگردانش بهروز افخمی است، بازیگرانی چون هدیه تهرانی، آتیلا پسیانی و محمدرضا شریفی‌نیا بازی می‌کنند. هدیه تهرانی در این فیلم نقش دایه امام خمینی(ره) را دارد. فیلم «فرزند صبح» به زندگی امام خمینی(ره) از دوران کودکی تا هفت‌سالگی می‌پردازد. بخشی که عبدالرضا اکبری در آن برای ایفای نقش امام(ره) بازی کرده، به دستگیری ایشان اشاره دارد. این فیلم در جشنواره فیلم فجر در سال 1389 به اجرا درآمد اما اکران عمومی نشد.

علیرضا مجلل در کتابخانه

علیرضا مجلل در نقش میرزا کوچک خان

میرزا کوچک خان در «کوچک جنگلی»

سریال «کوچک جنگلی» را بچه‌های دهه 60 خوب به خاطر دارند. سریالی که مانند سینمایی «فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی ساخته شد و فیلمی تاریخی- سیاسی و حماسی محسوب می‌شود. برخی چهره‌ها مانند ناصر تقوایی و علی حاتمی که طعم برخی محدودیت‌ها را در سینما و تلویزیون پیش از انقلاب چشیدند، در ساخت این سریال کارگردان را یاری کردند. میرزا یونس، معروف به میرزا کوچک خان، مبارزی چپگرا در دوران مشروطه بود. او از سرداران گیلک و اهالی رشت است. میرزای جنگلی رهبر جنبش جنگل بود که علیرضا مجلل در این سریال نقش وی را بازی کرد. جالب است بدانید که شادوران فتحعلی اویسی هم جزو چهره‌هایی است که در این سریال به ایفای نقش پرداخت و نقش مشهدی علی شاه را بازی می‌کرد. داود رشیدی و نعمت‌الله گرجی هم در این سریال دهه شصتی به ایفای نقش پرداختند.

فریبرز عرب نیا بازیگر ایرانی

فریبرز عرب نیا در نقش شهید چمران

شهید چمران در فیلم چ

فیلم «چ» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیاست که در آن نقش شهید دکتر مصطفی چمران را فریبرز عرب‌نیا بازی می‌کند. دکتر مصطفی چمران از شخصیت‌های محبوب انقلاب است که استاد فیزیک پلاسما ایالات متحد امریکا بود اما زندگی در این کشور را ترک کرد و بخشی از عمر خود را در لبنان گذراند. او در دوران دفاع مقدس، در جبهه شهید شد، در حالی که سکان وزارت دفاع را بر عهده داشت. زندگی معنوی و زاهدانه شهید چمران در ایران برای بسیاری از ایرانیان غبطه برانگیز است. این فیلم که محصول 1392 است داستان دو روز از زندگی شهید چمران را در جنگ پاوه به تصویر می‌کشد. مریلا زارعی، بابک حمیدیان و سعید راد در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. تدوین فیلم «چ» را مهدی حسینی‌وند، یکی از تدوین‌گران سرآمد سینما و تلویزیون انجام داده‌. تدوین‌گر برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین تدوین را از آن خود کرده است.

رضا بابک بازیگر ایرانی

رضا بابک در نقش مهندس بازرگان

مهندس مهدی بازرگان در «روزگار قریب» و «راز ناتمام»

چهره مهندس مهدی بازرگان، نخست‌وزیر دولت موقت پس از پیروزی انقلاب را دو سریال، با نام‌های «روزگار قریب» و «راز ناتمام» می‌توان دنبال کرد. در زمان اکران این مجموعه کیانوش عیاری؛ کارگردانش از وساطت علی اکبر ولایتی، وزیر امور خارجه دوران سازندگی برای نمایش این سریال خبر داد. سریال «روزگار قریب» با هنرمندی بازیگرانی چون رضا کیانیان، مهدی هاشمی، مهران رجبی و امیرحسین صدیق اجرا شد. رضا بابک در این سریال نقش مهندس مهدی بازرگان را به عنوان دوست دکتر قریب، نخستین پزشک اطفال ایران ایفا می‌کند.

بهرام ابراهیمی بازیگر

بهرام ابراهیمی در نقش مهندس بازرگان

چهره مهندس مهدی بازرگان در سریال «راز ناتمام» با نقش‌آفرینی بهرام ابراهیمی کامل می‌شود.

رامین راستاد بازیگر ایرانی

رامین راستاددر نقش آیت الله هاشمی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سریال «راز ناتمام»

رامین راستاد، بازیگر نقش «اکبر هاشمی رفسنجانی» در سریال «راز ناتمام» می‌گوید: «سعی کردم لهجه آقای هاشمی را خوب اجرا کنم. در واقع بیشتر تلاشم صرف تقلید صدای آیت‌الله هاشمی شد.»

این بازیگر همچنین اخیرا در مصاحبه ای گفته است: شرط من برای بازی این بود که شخصیتی را که به جای او بازی می‌کنم دوبله نشود و از صدای خودم استفاده شود.

رامین راستاد در نقش آیت الله هاشمی

این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی امین امانی از ساعت 22:15 شامگاه 22 مرداد ساعت از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. کریم و چهره‌نگاری آیت‌الله هاشمی در این سریال، آن هم برای نخستین بار در برنامه‌های صدا و سیما، بخش انبوهی از مخاطبان ایرانی را به خود جذب کرد.

علیرضا مهران در نقش رهبر معظم انقلاب

رهبر انقلاب در سریال «معمای شاه»

رهبر انقلاب یکی دیگر از چهره‌هایی است که در جریان‌های انقلاب اسلامی در سریال «معمای شاه» به تصویر کشیده شده است. بازیگر این نقش که این روزها در سریال «راز ناتمام» نقش آیت‌الله طباطبایی را بازی می‌کند، کسی نیست جز علیرضا مهران.

علیرضا مهران در نقش رهبر معظم انقلاب

وی درباره ایفای نقش رهبر انقلاب در سریال معمای شاه می‌گوید: «ایفای این نقش برایم جذاب بود. خیلی دوست داشتم که روزی چنین نقشی بازی کنم. به ندرت برای یک بازیگر پیش می‌آید که چنین نقشی به او پیشنهاد کنند. پس از پذیرفتن این نقش به عنوان کسی که در کشوری زندگی می‌کند که رهبرش آیت‌الله خامنه‌ای است، ایشان را می‌شناختم اما برای پذیرفتن این نقش کتاب‌ها و مستندات ایشان را خواندم تا اطلاعاتم درباره ایشان تکمیل شد.»

علیرضا مهران و رهبر معظم انقلاب

جالب است بدانید که استخوان‌بندی و میمیک صورت، علیرضا مهران، بدون گریم هم چندان بی شباهت به رهبر انقلاب نیست. شاید به خاطر همین شباهت باشد که چند سال پیش، قسمت‌های آخر سریال «معمای شاه» برای مردم جذاب شد.

خسرو شکیبایی

خسرو شکیبایی در نقش شهید مدرس

شهید مدرس در «مرغ حق» و مجموعه «مدرس»

سابقه طولانی در مبارزه با استبداد رضا شاهی، شهید مدرس را به یکی از نمادهای آزادگی در مجلس شورای ملی تبدیل کرد. اگر شمه‌ای از تاریخ دوران رضا شاه را خوانده باشید، روحانی ترکه‌ای‌ای را سراغ خواهید داشت که در کنار سید محمد تدین، مخالف سرسخت حکم ریاست‌جمهوری رضاخان بود. او کسی غیر از شهید حسن مدرس نیست. رضاخان میرپنج البته از مبارزه با او درس می‌گیرد و در دور دوم تصمیم‌گیری مجلس در این باره، پس از سیلی خوردن مدرس و نقش بر زمین شدنش در راهرو مجلس، رگ خواب او را به دست می‌آورد و خودش را، به عنوان شاه ایران معرفی می‌کند و با وجود مخالفان سرسختی چون دکتر فاطمی و دکتر مصدق، سلسله پهلوی را تأسیس می‌کند.

در این بین باید پیش از هر مجموعه تلویزیونی از مجموعه تلویزیونی «مدرس» یاد کرد که در سال 65 برای نخستین بار از تلویزیون پخش شد و بازی درخشان مرحوم خسرو شکیبایی در آن مجموعه هنوز هم در یادها باقی است.

هوشنگ توکلی کارگردان مجموعه تلویزیونی «مدرس» در دهه 60، درباره این سریال می‌گوید: «دهه 60 از نظر کمبود امکانات دهه سختی برای تلویزیون بود. ما در آن دوره درگیر بازسازی سینماها بودیم. استودیوهای فیلمسازی عمدتاً تعطیل شده بود و نیاز به فعال‌سازی مجدد داشت. کارها خوابیده بود و نیروهای متخصص یا به حاشیه رانده شده بودند یا کلاً خانه‌نشین شده بودند. با این حال در همان سال‌ها چندین تله‌فیلم درتلویزیون کار کردیم.» توکلی که اولین مسئول سینمایی کشور پس از انقلاب شد، درباره پیشنهاد کار ساخت سریال مدرس توضیح می‌دهد: «آن دوره در تلویزیون مدیر کاردانی به نام فرید حاج کریمخان حضور داشت که از بچه‌های انقلابی و خوش‌فکر به شمار می‌رفت. از من دعوت کرد برای سالگرد شهید مدرس برنامه‌ای تهیه کنم. تقریباً پنج ماه از زمان طرح موضوع تا تمرین، آماده‌سازی و ضبط طول کشید. البته علاقه به تاریخ معاصر در بین هنرمندان آن روزها مسبوق به سابقه بود و خیلی‌ها دغدغه تولید کار تاریخی را داشتند.»

هادی اسلامی

هادی اسلامی در نقش شهید مدرس

وی درباره بازی خسرو شکیبایی در نقش آیت‌الله مدرس می‌گوید: «من به خسرو گفتم به خطبه‌های نماز جمعه نگاه کند و نوارهای سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای را گوش بدهد و از آن الگوبرداری کند. در آن دوره هنوز این طور نبود که در کار کارگردان دخالت کنند. دست‌کم برای من صادق بود که خودم بازیگران را انتخاب کنم. من از قبل خسرو را می‌شناختم و می‌دانستم که بازیگر خوبی است اما تا پیش از مدرس انتخاب‌های خوبی نداشت و راه درستی را در عرصه بازیگری فیلم و سریال طی نکرده بود. حضورش در مدرس باعث شد اصلاحاتی در بازیگری‌اش کند. از نوع نگاه و بیان گرفته تا سکوت و ریتم نفس. یکی از سکانس‌های درخشان مرحوم شکیبایی در سریال مدرس، مونولوگ (تک‌گویی) طولانی اوست.»

کارگردان مجموعه مدرس درباره آن سکانس می‌افزاید: «یک بازیگر باید دست‌کم مونولوگی 10 دقیقه‌ای را حفظ کند. وقتی بازیگر مونولوگ طولانی می‌گوید، کارگردان با چند دوربین از «مدیوم» گرفته تا «کلوزآپ» و «اورشولدر» فیلم می‌گیرد و کات می‌زند ولی ما در آن نمای خاص که خسرو شکیبایی 25 دقیقه مونولوگ گفت، تصمیم گرفتیم با حرکتی خاص از «لانگ شات» تا «کلوز آپ» حرکت کنیم. این «زوم» کردن باعث شد کار خسرو بهتر دیده شود. طبعاً شکیبایی بازیگر فوق‌العاده با استعدادی بود ولی بعد از آن بود که در تراز بازیگران بزرگ دیده شد.»

اما بازیگر دیگری که نقش شهید مدرس را با گریمی متفاوت بازی کرده، مرحوم هادی اسلامی است. اسلامی در سریال «مرغ حق» به کارگردانی مسعود فروتن و حسین مختاری بازی کرده است. سریال مرغ حق نیز به زندگی و شهادت شهید مدرس می‌پردازد و دهه 60 از شبکه یک پخش شد.

محمدرضا شریفی‌نیا

محمدرضا شریفی‌نیا در نقش حاج احمد خمینی

یادگار امام با بازی محمدرضا شریفی‌نیا

یکی از چهره‌های بازیگری مطرح و طنز سینما و تلویزیون محمدرضا شریفی‌نیا، بازیگر تثبیت شده‌ای است که چهره او مقابل گوهر خیراندیش و هدیه تهرانی در نقش «آقای حاجی» در فیلم «دنیا» تا سریال «خاتون» در نقش مدیر گاراژ از دهه 70 تا به امروز را در می‌نوردد.

جالب اینجاست که بدانید محمدرضا شریفی‌نیا در فیلم سینمایی «فرزند صبح» نیز نقش یادگار حضرت امام(ره)، (حاج احمد خمینی) را بازی کرده است. اگر نگاهی به عکس‌های او بیندازید، درخواهید یافت که به تشخیص بهروز افخمی، بهترین چهره و گریم برای این کار هنری و تاریخ، کسی غیر از محمدرضا شریفی‌نیا نیست.

بازیگران در نقش شخصیت های سیاسی

شهید رجایی در «راز ناتمام»

شهید محمدعلی رجایی در سریال «راز ناتمام» به شکلی درخشان تصویر شده است؛ هم از حیث انتخاب بازیگر و هم به لحاظ گریم. بازیگر این شخصیت کسی نیست جز «سید جواد هاشمی» که در سریال «زخم کاری» هم نقش کوتاهی برای او در نظر گرفته شد و این ایفای نقش با حاشیه‌هایی از سوی مخاطبان همراه بود.

سید جواد هاشمی

شهید رجایی

شهید محمدعلی رجایی، اولین نخست وزیر و دومین رئیس جمهور ایران بود. او در سال 1360، یک ماه پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری‌اش در دفتر نخست‌وزیری، در هشتم شهریور ماه به همراه شهید محمد جواد باهنر در حمله تروریستی منافقین به شهادت رسید.

مسعود رحیم پور بازیگر

مسعود رحیم پور در نقش شهید بهشتی

شهید بهشتی با بازی مسعود رحیم‌پور

مسعود رحیم‌پور بازیگر مطرح تئاتر است که سابقه بازی مقابل دوربین را نیز در کارنامه خود دارد. او در سریال راز ناتمام در نقش شهید بهشتی ظاهر شده است. مسعود رحیم‌پور متولد سال 1356 است و در رشته بازیگری از دانشگاه هنرهای زیبا فارغ التحصیل شده است. او بازیگری را از دهه 70 با تئاتر شروع کرد و در همه این سال‌ها روی صحنه نمایش حضور موفقی داشت و توانست جوایز متعددی به دست آورد. رحیم‌پور سابقه کارگردانی در تئاتر را هم دارد.

بازیگر نقش شهید بهشتی

چالش‌های بازی در نقش‌های سیاسی | خط قرمزم حرف زدن خودم به جای آیت الله هاشمی رفسنجانی بود | وقتی خسرو شکیبایی 25 دقیقه بدون مکث مونولوگ گفت

سید محمد بهشتی، بالاترین مقام قضایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. اگر حتی یکبار سر و کارتان به قوه قضاییه یا حتی شورای حل اختلاف افتاده باشد، سخن او را درباره رابطه قدرت و خدمت روی در و دیوارهای این قوه خوانده‌اید: «ما شیفتگان خدمتیم، نه تشنگان قدرت.» شهید بهشتی که یکی از شخصیت‌های محبوب تاریخ انقلاب است، عصر هفتم تیر در دفتر حزب جمهوری اسلامی هنگام سخنرانی مورد ترور سازمان مجاهدین قرار گرفت.

فرهاد جم

فرهاد جم در نقش شهید باهنر

چالش‌های بازی در نقش‌های سیاسی | خط قرمزم حرف زدن خودم به جای آیت الله هاشمی رفسنجانی بود | وقتی خسرو شکیبایی 25 دقیقه بدون مکث مونولوگ گفت

محمدجواد باهنر در «راز ناتمام»

نقش محمدجواد باهنر را در سریال «راز ناتمام»، فرهاد جم بر عهده دارد. مجموعه «راز ناتمام» زندگی پر فراز و نشیب شهید محمدجواد باهنر (دومین نخست وزیر ایران)، از تولد تا شهادت وی توسط سازمان مجاهدین خلق، مسئولیت‌های او در مجلس شورای اسلامی، اتفاقات سال‌های پس از جنگ و نفوذ دشمن در ارکان دولت را روایت می‌کند.

فرهاد جم در نقش شهید باهنر

چالش‌های بازی در نقش‌های سیاسی | خط قرمزم حرف زدن خودم به جای آیت الله هاشمی رفسنجانی بود | وقتی خسرو شکیبایی 25 دقیقه بدون مکث مونولوگ گفت

این سریال با حضور بازیگران مطرح در نقش‌های تاریخ معاصر، شخصیت بزرگان انقلاب اسلامی از جمله آیت‌الله سیدمحمد بهشتی، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و شهید محمدعلی رجایی را بازسازی کرده و بخش هایی از مبارزات این افراد، وقایع دهه‌60 و فتنه‌انگیزی و جنایات منافقین را به تصویر کشیده است.

رسول توکلی

رسول توکلی در نقش شهید مطهری

رسول توکلی

چالش‌های بازی در نقش‌های سیاسی | خط قرمزم حرف زدن خودم به جای آیت الله هاشمی رفسنجانی بود | وقتی خسرو شکیبایی 25 دقیقه بدون مکث مونولوگ گفت

آیت الله مطهری با بازی توکلی

رسول توکلی بازیگر نقش شهید مطهری است. شهید مرتضی مطهری یکی از استوانه های تئوری پرداز انقلاب بود که ابتدای انقلاب توسط گروه فرقان ترور شد.

توکلی بازیگر این نقش در سریال «معمای شاه» می گوید: «برای آشنایی با نقش آیت الله مطهری، به موزه ایشان سر زدم و با افرادی که با او ارتباط نزدیک داشتند آشنا شدم. به علاوه تلاش کردم با دیدگاه و نظرات شهید مطهری بیش از پیش آشنا شدم.»

حمید منوچهری

حمید منوچهری در نقش آیت الله کاشانی

حمید منوچهری

چالش‌های بازی در نقش‌های سیاسی | خط قرمزم حرف زدن خودم به جای آیت الله هاشمی رفسنجانی بود | وقتی خسرو شکیبایی 25 دقیقه بدون مکث مونولوگ گفت

آیت‌الله کاشانی با تصویر رنگی

بعید است تا به حال آیت‌الله کاشانی را در قاب رنگی دیده باشید. اما این نقش را هم حمید منوچهری در سریال «معمای شاه» بازی کرده است. حمید منوچهری پیشکسوت دوبلوری، گویندگی و بازیگری است که البته صدایش هم در معمای شاه دوبله شد.

نام آیت‌الله ابوالقاسم کاشانی در دهه 20 تاریخ معاصر ایران، به عنوان فعال شیعه و مجتهد مبارزی مطرح است که در ترور حاج‌علی رزم‌آرا، نخست‌وزیر دوران محمدرضا شاه نقش داشت. او پس از نخست‌وزیری دکتر محمد مصدق، وی را برادر دانای خود خطاب می‌کند.

اصغر معینی

اصغر معینی در نقش شهید مصدق

اصغر معینی

چالش‌های بازی در نقش‌های سیاسی | خط قرمزم حرف زدن خودم به جای آیت الله هاشمی رفسنجانی بود | وقتی خسرو شکیبایی 25 دقیقه بدون مکث مونولوگ گفت

دکتر محمد مصدق

نام ملی شدن صنعت ایران و روز 29 اسفند با تاریخ دوران پهلوی گره خورده است. مخالفی که در 28 مرداد 1332 علیه او کودتا شد. کسی که نفت ایران را ملی کرد. محمد مصدق از طرفداران انقلاب مشروطه و مخالف پادشاهی رضاشاه بود و سلطنت را برای ایران نمادین می‌خواست و می‌دانست.

مرحوم اصغر معینی، بازیگری است که در سریال «معمای شاه» نقش دکتر محمد مصدق را ایفا کرد. اصغر معینی صالح، متولد 1335 تهران بود. او البته پیش‌تر دو بار دیگر، در سریال‌های «سقوط» و «پدرخوانده»(1384) نقش مصدق را ایفا کرد. وی در شهریور 1397، پس از یک دوره طولانی بیماری دار فانی را وداع گفت.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (1047 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (302 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (261 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (114 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (60 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (59 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (44 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (41 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (33 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (28 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (28 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (27 نظر) نگاهی به تیپ و استایل لاکچری و درجه یک خانواده محمدرضا گلزار در عروسی آقای بازیگر +عکس/ خوش به حال آیسان خانوم، عروسِ چه خانواده‌یِ باکلاس و مرفه ی شده😍 (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 (ویدئو) راز جوانی یانگوم "جواهری در قصر" در 53 سالگی / یانگوم هیچ درکی از پیر شدن نداره مثل اینکه هدیه خاص و ویژه ملیکا رسولی، قهرمان کاراته ملی پوش به علی دایی / خانم کاراته کا ارزشمندترین دارایی اش را به اسطوره داد ... (ویدئو) صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید، اعلام وضعیت قرمز است، معنی و مفهوم آن این است که کنکور از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است... رونمایی از استایل دامادی فوق العاده شیک و باکلاس هادی کاظمی در روز عقد با سمانه پاکدل/ آقا و خانم بازیگر مثل همیشه خاص‌پسند+عکس جدیدترین عکس پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران با لباس های اصیل و ایرانی/رنگ و بوی بهار رو میده خلاقیت جالب و خنده دار یک ایرانی برای درست کردن گاری لوکس با استفاده از خودروی فرسوده و اسب/ انگار سوار بنز شده😂+عکس نگاهی به تولد 30 سالگی امیرحسین فتحی بازیگر سیاوش سریال جیران در دل جنگل/ چه خلوت +عکس ماجرای عجیب انتقال پیکر حضرت یوسف توسط حضرت موسی به فلسطین صبحانه عاشقانه رضا گلزار با عشق زندگیش/ چه میزی چیده برا آیسان خانومش+ عکس اذان گفتن جالب حامد شاکرنژاد قاری برنامه محفل در گوش دختر ناز و زیبای مهران غفوریان+ویدیو رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست!
تیتر امروز   
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی!