دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

بازیکنی که در کمال تعجب بالاخره به تیم ملی دعوت شد 

دوشنبه، 07 فروردین 1402
کد خبر: 334639
ساعدنیوز: فوتبالیست سیاهپوستی که به دلیل رنگ پوستش هرگز فرصت بازی در تیم ملی انگلیس را پیدا نکرد، بعد از مرگش به صورت افتخاری و برای جبران اشتباه تاریخی، به تیم ملی دعوت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری، جک لزلی 98 سال پس از دعوت شدن به تیم ملی، مجوز حضور افتخاری برای تیم ملی انگلیس را دریافت کرد. اعضای خانواده لزلی قبل از شروع بازی مقابل اوکراین، کلاه مخصوص و مجوز یادبود را دریافت کردند.

لزلی که در سال 1988 درگذشت، اولین بازیکن سیاهپوستی بود که در سال 1925 به تیم ملی انگلیس دعوت شد. اما به دلیل رنگ پوستش به طرزی شرم‌آور از تیم کنار گذاشته شد. لزلی هرگز فرصت بازی برای کشورش را پیدا نکرد.

مجوز حضور افتخاری و کلاه مخصوص قبل از مسابقه انتخابی یورو 2024 در ومبلی اعطا شد تا اشتباهی تاریخی اصلاح شود. اتحادیه فوتبال انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اتفاق هرگز نباید رخ می‌داد.» ویو اندرسون، اولین ملی‌پوش سیاه‌پوست انگلیس، در کنار دبی هویت، رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس، برای اهدای جایزه حاضر شدند و هیئت حاکمه به خیریه جک لزلی کمک مالی کرد.

نوه‌های لزلی، لین دیویس و جیلیان کارتر، گفتند: «آنچه نزدیک به یک قرن پیش برای او اتفاق افتاد، باری بود که در طول زندگی‌اش با متانت به دوش کشید. این کار برای خانواده ما بسیار باارزش است. پدربزرگ هرگز فریاد نزد و گلایه نکرد، اما می‌دانست که باید به تیم ملی دعوت می‌شد و حالا بالاخره این اتفاق افتاد.»لزلی در سال 1901 در کانینگ تاون شرق لندن به دنیا آمد و پس از گذراندن دورانی در بارکینگ تاون، بقیه دوران حرفه‌ای خود را در پلیموث گذراند. او بین سال‌های 1921 تا 1934 در 400 بازی برای این تیم 137 گل به ثمر رساند. نشریه سان در سال 2020 اعلام کرد که کمپینی برای ساخت مجسمه لزلی راه‌اندازی شده است. مجسمه برنزی او در استادیوم هوم پارک پلیموث قرار داده خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری